Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

@ schuki : incearca un TDM . Are @banzay unul de vanzare cu 700 de euro .Mai vechiut dar ingrijit .

 

 

@raducod : da are anumite elemente concepute prost . De exemplu nivelul de ulei trebuie sa ai grija sa fie mereu la maxim . Daca scade spre mijloc , nu mai vorbesc de low se uzeaza culbutorii . De 2 ori i-am schimbat ca nu stiam despre asta . Verificati (cand puteti) daca in capacul de chiulasa aveti o tevusca care dirijeaza uleiul pe culbutori si nu are gaurile infundate . Unii mai uita sa o monteze si dupa o perioada kaputt culbutorii . Am tinut legatura cand aveam Big-ul cu un neamt care se ocupa de intretinere , modificare si altele exact de dr Big-uri : Stefan Hessler . Am cumparat si piese de la el . Daca stiti limba germana puteti afla multe de la el sau de la alti posesori inscriindu-va pe forumul dedicat (nu mai stiu cum se numeste) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am tinut legatura cand aveam Big-ul cu un neamt care se ocupa de intretinere , modificare si altele exact de dr Big-uri : Stefan Hessler . Am cumparat si piese de la el . Daca stiti limba germana puteti afla multe de la el sau de la alti posesori inscriindu-va pe forumul dedicat (nu mai stiu cum se numeste) .

Uite aici: http://www.hessler-motorsport.de/

 

Si aici: http://www.dr-big-shop.de/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 20 Aug 2014 17:58

PS:Pentru filmulet descarcatil si schimbati extensia din avi in mp4. nu ma lasat site-ul sa pun altfel. Merge foarte bin in vlc.

Cand se aude asa frumos motorul, cred ca si eu ca ti-e mila sa o lasi pe nu stiu unde :) Mai merge asta ani de zile. Ce sa ii faci sunt totusi motoare vechi, unde daca nu iti bagi mana (PESTE TOT!), sa stii ca piesele sunt noi, poti avea belele. E adevarat ca unele pot deveni saci fara fund, unde trebuie o revizie (f costisitoare si care iti ocupa mult timp) ca altfel bagi cu taraia, dar nu te bucuri de ea ca bagi pe o parte si cad din alta parte piesele...

 

PS: cam tot ce inseamna un motor, mai putin parti fixe si unele electrice, inseamna consumabile, diferenta sta doar in perioada la care trebuiesc schimbate. Doar nu sunt toti ca o ruda cunoscuta de-a mea, ia masina noua o tine ani de zile doar cu schimbat uleiul (si ala la diverse perioade) si dupa o da la rabla ca troncane si bate :crack:

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@remu1 m-am gandit si la tdm si chiar am vrut sa fac un schimb cu @Banzay....cred ca era acelasi tdm, iar eu voiam sa-i dau la schimb un cbr....dar nu a vrut. Probabil ca in locul lui faceam la fel. Stiam ca are grija de motoarele lui....@Banzai te urmaresc....inca din vremea in care aveai o honda pusa la vanzare.

Deci motoreta misto, vanzatorul de incredere dar tot apar 2 probleme:

Dau una veche pe una la fel de veche.....deci ce afacere am facut? Cat de bine a fost ea intretinuta tot exista riscul sa mai cada ceva, mai ales la drum lung.

Tdm-ul e misto....dar ce facem cand dam de noroi sau drumuri cu bolovani?.....iar big-ul vede destul de des d-astea.

Cred ca discutia asta cu tine m-ajutat sa ma hotarasc. Ramane BIG-ul si peste 2-3 ani va fi pensionat iar turele lungi vor fi preluate de un V-STROM mai nou. Aici poti sa spui ca sunt atasat de marca.

 

Cand se aude asa frumos motorul, cred ca si eu ca ti-e mila sa o lasi pe nu stiu unde :) Mai merge asta ani de zile. Ce sa ii faci sunt totusi motoare vechi, unde daca nu iti bagi mana (PESTE TOT!), sa stii ca piesele sunt noi, poti avea belele. E adevarat ca unele pot deveni saci fara fund, unde trebuie o revizie (f costisitoare si care iti ocupa mult timp) ca altfel bagi cu taraia, dar nu te bucuri de ea ca bagi pe o parte si cad din alta parte piesele...

 

PS: cam tot ce inseamna un motor, mai putin parti fixe si unele electrice, inseamna consumabile, diferenta sta doar in perioada la care trebuiesc schimbate. Doar nu sunt toti ca o ruda cunoscuta de-a mea, ia masina noua o tine ani de zile doar cu schimbat uleiul (si ala la diverse perioade) si dupa o da la rabla ca troncane si bate :crack:

Motorul nu se aude deloc bine....lkantul de distributie cere schimbare urgenta si or mai fi si altele. Iar la treaba cu revizia ai dreptate. D-asta m-am si hotarat. Pentru la iarna caut un service la care sa lucreze un nene priceput care sa desfaca motorul pentru o revizie completa (Schimb distributie, joc supape, culbutori....) si care sa-i ofgere grasanei si loc de iernat. Momentan ma gandeam la Grand Racing Garage....aveti alte idei?

As vrea sa o fac eu dar nu prea am unde. Si daca va fi o primavara mai calduroasa pot sa dau o fuga p-acolo sa o mai scot la plimbare fara sa-mi fie frica ca nu e bateria incarcata, benzina congelata.....


» Post actualizat in 07 Sep 2014 07:56

ps: Offfff...si ce ma enerveaza vremea asta... Am zis ca imediat ce termin de scris ma imbrac si plec la o plimbare pe langa lacul Mihailesti....si na ca a inceput ploaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@chucky : e bine si asa . Pastreaza motocicleta si pune-o la punct . Cu cateva sute de euro poti sa o aduci la un stadiu in care sa nu ai teama sa pleci la drum lung . Daca o duci la o revizie completa eu iti recomand sa stii dinainte tot ce trebuie si cum trebuie facut ca sa nu poti fi fraierit . Discuta si cu Hessler ca e tata lor in Europa .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Ma asteptam sa zici (remu1) altceva la capitolul conceptie proasta. Centru de greutate prea sus, suspensie fata stock prea moale, lipsa posibilitatii generarii scinteii si din baterie nu doar din magnetou, freastra de vizitare nivel ulei etc...ar fi dupa mine eventuale conceptii "proaste" ale motocicletei, la nivelul anilor 90, in banii la care se vindea pe piata, fata de concurenta.

Ce zici tu legat de nivelul uleiului in motor (daca-l masurai corect, fara sa infiletezi joja) care oricum TREBUIE verificat inainte de fiecare calatorie, la orice motor, si jetul de ulei de racire pe culbutori care, fiind de 4mm, se infunda, nu stiu cu ce !!(eventual de la silicon ?) sau pozitionare gresita a tevii in cauza sau lipsa, nu-mi zice altceva decit ca motorul de care vorbesti n-a fost intretinut. Sau cel care l-a intretinut nu prea stia ce face. In cazul asta , vorbim de conceptie sau intretinere ? responsabilitate exclusiva a proprietarului, nu ?

Nu fac afirmatia ca motorul asta e infailibil, dar nu sunt de acord cu tine sa tragi concluzii legat de conceptie atunci cind exemplele care le dai sunt legate de intretinerea sau reparatia proasta a ei. Orice motor neintretinut e prost.

 

Legat de DOMNUL Stefan Hessler, care, intr-adevar, este tata DR BIG urilor, nu doar in Europa, atit cit il cunosc, este un monument de meticulozitate, ordine, disciplina si CURATENIE. Locul (atelierul) in care acest om face tunning de motoare este lacrima, antipodul jegului. Pe de alta parte e bine de stiut ca el nu face service la DRuri ci tunning, bineinteles ca una o include pe cealalta, dar daca omul este abuzat cu intrebari si probleme copilaresti sau care rezulta din faptul ca n-ai 100euro sa-ti cumperi o piesa si s-o schimbi, o sa-ti respunda la fel de politicos dar vei simti ca esti deplasat. Pe linga tunning, participa evident, la raliuri, tine cursuri, organizeaza excursii samd. E un om minunat ! pacat ca e asa de departe de noi.

Uitati-va la el pe site, ce face, ce vinde, ce imbunatatiri aduce motorului, pasiunea ..

 

Nu in ultimul rind, fiecare dintre noi are un motor (remu1 are aprilici) cu care incearca sa fie special, atit cit ii poate plapuma, si acest lucru sta in sertarul cu "pasiuni" . Nu e bine sa vii la om acasa si sa-i zici ca ce are omul in sertar e de cacao !

 

bafta tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Ma asteptam sa zici (remu1) altceva la capitolul conceptie proasta. Centru de greutate prea sus, suspensie fata stock prea moale, lipsa posibilitatii generarii scinteii si din baterie nu doar din magnetou, freastra de vizitare nivel ulei etc...ar fi dupa mine eventuale conceptii "proaste" ale motocicletei, la nivelul anilor 90, in banii la care se vindea pe piata, fata de concurenta.

Ce zici tu legat de nivelul uleiului in motor (daca-l masurai corect, fara sa infiletezi joja) care oricum TREBUIE verificat inainte de fiecare calatorie, la orice motor, si jetul de ulei de racire pe culbutori care, fiind de 4mm, se infunda, nu stiu cu ce !!(eventual de la silicon ?) sau pozitionare gresita a tevii in cauza sau lipsa, nu-mi zice altceva decit ca motorul de care vorbesti n-a fost intretinut. Sau cel care l-a intretinut nu prea stia ce face. In cazul asta , vorbim de conceptie sau intretinere ? responsabilitate exclusiva a proprietarului, nu ?

Nu fac afirmatia ca motorul asta e infailibil, dar nu sunt de acord cu tine sa tragi concluzii legat de conceptie atunci cind exemplele care le dai sunt legate de intretinerea sau reparatia proasta a ei. Orice motor neintretinut e prost.

 

Legat de DOMNUL Stefan Hessler, care, intr-adevar, este tata DR BIG urilor, nu doar in Europa, atit cit il cunosc, este un monument de meticulozitate, ordine, disciplina si CURATENIE. Locul (atelierul) in care acest om face tunning de motoare este lacrima, antipodul jegului. Pe de alta parte e bine de stiut ca el nu face service la DRuri ci tunning, bineinteles ca una o include pe cealalta, dar daca omul este abuzat cu intrebari si probleme copilaresti sau care rezulta din faptul ca n-ai 100euro sa-ti cumperi o piesa si s-o schimbi, o sa-ti respunda la fel de politicos dar vei simti ca esti deplasat. Pe linga tunning, participa evident, la raliuri, tine cursuri, organizeaza excursii samd. E un om minunat ! pacat ca e asa de departe de noi.

Uitati-va la el pe site, ce face, ce vinde, ce imbunatatiri aduce motorului, pasiunea ..

 

Nu in ultimul rind, fiecare dintre noi are un motor (remu1 are aprilici) cu care incearca sa fie special, atit cit ii poate plapuma, si acest lucru sta in sertarul cu "pasiuni" . Nu e bine sa vii la om acasa si sa-i zici ca ce are omul in sertar e de cacao !

 

bafta tuturor !

Cumva de Stefan Hessler imi spuneai sa refac/iau statorul?

» Post actualizat in 07 Sep 2014 09:12

Pe de alta parte deja ma pregatesc pentru imbunatatiri:

Astept saua de la moto_dan modificata cum numai el stie pentru un confort sporit al pretiosului meu.

Am achizitionat un sistem de ungere lant loobman, simplu si eficient (se pare).

Dar mai am o problema: as vrea sa imbunatatesc racirea (in special pentru oras), care cred ca afost si cauza defectului. Ma gandeam la niste ventyilatoare puse pe spatele radiatorului.....dar cum si de care? Anul asta am facut ceva de genul asta dar nu aveau turatie prea mare si cu toate ca se vedea o mica diferenta. A facut cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ raducod imi cer scuze daca te-am deranjat cu ce am zis . Am fost fan inrait al modelului si un asemenea gen de om e cam extremist . Acum sunt inrait cu Apriliile si din nou sunt extremist si cu ele , le laud si le injur fara mila .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

Dar mai am o problema: as vrea sa imbunatatesc racirea (in special pentru oras), care cred ca afost si cauza defectului. Ma gandeam la niste ventyilatoare puse pe spatele radiatorului.....dar cum si de care? Anul asta am facut ceva de genul asta dar nu aveau turatie prea mare si cu toate ca se vedea o mica diferenta. A facut cineva?

Depinde ce solutie vrei si care a fost turatia care nu te-a multumit. Poti incerca ventilatoare de pe motociclete gen KTM EXC care au radiatoarele mai mici sau daca vrei cu d-alea de "calculator", sunt ventilatoare ce merg si la 5500rpm.

» Post actualizat in 07 Sep 2014 10:18

Uite un exemplu:

4200 rpm si 323 mc/ora de aer vehiculat.

 

http://www.tme.eu/ro/details/pmd1212pmb1af/ventilatoare-dc-12v/sunon/pmd1212pmb1-a2fgn/#

 

Acu problema e ca un d-asta e 71 de ron fara TVA si fara costul transportului (21RON) si nu stiu cum rezista la intemperii si vibratii. In opinia mea, varianta optima e un ventilator moto (sau mai multe) de la dezmembrari care sa se potriveasca la dimensiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva de genul asta am avut....O mica diferenta era, dar prea mica. In bucuresti se intampla de multe ori sa stai mai mult decat mergi si aici apare problema. Nu vreau sa modifiv prea mult. Ventilatorul il pun pe un releu pe care il actionez din buton. Problema cea mai mare este ca in spatele ventilatorului, sub rezervor este putin loc (cred ca maxim 5 cm) pana in fisa bujiei. Ca sa mai pot sa umblu la bujie fara sa dau si ventilatorul jos nu cred ca pot pune ceva mai gros de 2-3 cm. Exista vre-un model de ventilator moto asa subtire?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva de genul asta am avut....O mica diferenta era, dar prea mica. In bucuresti se intampla de multe ori sa stai mai mult decat mergi si aici apare problema. Nu vreau sa modifiv prea mult. Ventilatorul il pun pe un releu pe care il actionez din buton. Problema cea mai mare este ca in spatele ventilatorului, sub rezervor este putin loc (cred ca maxim 5 cm) pana in fisa bujiei. Ca sa mai pot sa umblu la bujie fara sa dau si ventilatorul jos nu cred ca pot pune ceva mai gros de 2-3 cm. Exista vre-un model de ventilator moto asa subtire?

Nu cred ca gasesti ceva asa subtire. Ala care l-am pus eu are 38mm grosime. Alea de moto presupun ca sunt mai groase. Uite aici: http://shop.ktm.com/uk_en/powerparts/cooling/fans/fan-19.html

 

Am cautat acum pe google si am vazut ca sunt multi cu EXC-uri care isi pun ventilatoare de calculator: http://hkfabricator.com/IMG00149-20110806-1543.jpg

 

Daca rezista in conditiile in care sunt exploatate mobrele alea sunt impresionante. Poti sa incerci si cu ventilatoare de calculator. Avantajul sistemului e ca daca se strica, poti merge mai departe si sa il faci acasa. Nu e o piesa critica.

 

Ai mai putea sa intrebi la sectiunea "Enduro &Motocross" a forumului. Poate e vreun posesor care iti spune ce dimensiuni are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, de la Stefan, dupa nenumarate incercari, au ajuns la varianta optima. De aceea-ti ziceam ca problema e delicata si are sens unul nou, facut de cei care stiu ce fac.

Solutia racirii eficiente este la DRZeta , 2 radiatoare dar cu relocarea esapamentului pe sub motor, sau sigilarea cadrului si folosit pe post de baie de ulei astfel ca volumul de ulei sa fie indeajuns ca sa se poata raci.

Ventilatorul pe radiator ar fi o solutie dar nu se prea poate realiza tehnic, parerea mea.

Ceea ce cred eu ca se poate face relativ usor este inca un radiator dar dispus sub aripa stinga spate, pentru cei acre au o singura toba ! Si doar marirea volumului e deajuns cred. Oricum trebuie in primul rind monitorizata temperatura.

 

Cel mai important este folosirea unui ulei de foarte buna calitate, care la temperaturi ridicate sa nu-si modifice esential caracteristicile. Acolo e fenomenul care distruge statorul, uzeaza prematur culbutori etc

La motoarele cu racire cu apa nu se pune asa de imperios folosirea uluiurilor f calitative. La ale noastre da, ca la orice motor cu racire cu ulei/aer.

 

Pe de alta parte, carburatia reglata prost duce la supraincalzirea motorului in permanenta, la care si un sistem de racire mai evoluat face greu fata in situatii grele..

 

altfel, la Pegaso radiatorul e generos .... :)

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui ventilator trebuie tinut cont si de puterea necesara. Ala care l-am dat eu mananca 20W. Pentru mobre e destul de mult.

 

La varianta cu radiator suplimentar m-am gandit si eu dar si acolo poate aparea o problema. Daca radiatorul are o pierdere de sarcina mare, iti poate da peste cap toata instalatia de lubrifiere a motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@remu1 m-am gandit si la tdm si chiar am vrut sa fac un schimb cu @Banzay....cred ca era acelasi tdm, iar eu voiam sa-i dau la schimb un cbr....dar nu a vrut.

 

Motorul nu se aude deloc bine....lkantul de distributie cere schimbare urgenta si or mai fi si altele.

 

Atunci TDM-ul parca era complet :) Intre timp am vrut sa ma las si ma apucasem sa il dezmebrez, doar-doar nu ma mai sui pe mobra, dar uite ca nu merge treaba asa si dupa putin timp mi-am luat un zx9r si am taiat-o in concediu la greci. CBR-ul e ok, dar nu pt. mine, eu prefer ori un touring mare ori ceva spre enduro. Am ajuns la zx9r printr-o intamplare, fiind fortat de timp si de starea buna in care l-am gasit si doar ultimul aspect ma face sa il tin si sa ma bucur de el :)

 

Motorul in film chiar mi se pare ca duduie frumos. Nu aud clantanit de lant, dar oricum in video nu se aud ca la fata locului :) Legat de revizie, doar ce facusem motorul cap-coada la TDM. Desfac furca, varza, schimb cuzineti, ulei, semeringuri. Pica semeringul de la pompa apa. Dupa pica si presetupa. Si pana am tras-o pe dreapta si iarna asta am schimbat cam tot in carbelitor (fara cuiele pontou si garniturile de la pahare). Si acum se pare ca un cui a cedat psihic... Deci mai fac si din astea, ca doar sunt fiare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta in legatura cu consumul normal( mers decent ) la un dr 750 in oras

Depinde de oras...in bucuresti, dr 800 (doar vreo 30 cm3 in plus) oscileaza intre 6 si 7L/%. Depinde de mers si aglomeratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva o oglinda de 650RS pt partea dreapta? Sambata trecuta (30.08) am facut Transbaiul si nu am scos oglinzile, iar de schimbat pozitia, oricum nu puteam pt ca erau blocate din cauza varstei si a apei. Am cazut de cateva ori si m-am ales cu oglinda dreapta rupta (+ cateva zgarieturi pe carene dreapta si aripa fata). Sticla este intreaga. S-a rupt la baza prinderii din plastic.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la iarna cand ma apuc de dansa (eu sau mecanic/service) ma mai gandesc la partea cu racirea...Pana atunci a venit saua de la moto_dan. Prima parere:

PRETIOSUL MEU SE SIMTE MULT MAI BINE. Poze:

post-72436-0-20378700-1410459997_thumb.jpgpost-72436-0-62069600-1410460014_thumb.jpgpost-72436-0-17230600-1410460024_thumb.jpg

Ps:scuze de calitate dar telefonul meu se tampeste pe zi ce trece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care are cumva un bendix( rulment unisens) pt un DR 650? Am o jucarie care sta de aproape un an din cauza ca e stricat bendixul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care ai fost cu Bigu' la Sanzieni? M-am tot holbat dupa unu si nu am vazut....d-abia acum cand am revazut filmuletele am zarit unu....voiam si eu un schimb de experienta.

Adica asta: post-72436-0-17942200-1411495140_thumb.jpg

 

Cred ca a fost cam ultima mea ieseala. Acum urmeaza planurile de iarna.

PS: cine a re de refacut saua, incercati moto-dan. Dupa mai mult de 500 km ma durea doar spatele...si asta probabil din cauza frigului si a faptului ca am plecat prea belit. Popoul era foarte ok.

post-72436-0-96920900-1411495348_thumb.jpgpost-72436-0-66951900-1411495511_thumb.jpgpost-72436-0-17732100-1411495986_thumb.jpg

 

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

dezmembrez sau vand suzuki dr600,probeme la motor in rest este completa are acte inregula neinmatriculata,plus un set de plsatice pentru codita si un carburator de piese.pret intreaga 280 euro.maine o sa pun mai multe poze.


» Post actualizat in 16 Nov 2014 15:43

Dr-ul si-a gasit proprietarul!

post-60321-0-99860400-1415894088_thumb.jpg

post-60321-0-40872200-1415894103_thumb.jpg

post-60321-0-97262700-1415894112_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...