Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Frumos! Esti un curajos ! Nu vechimea motoarelor este o problema pe la noi,ci seriozitatea unor vanzatori ,care "aranjaza" kilometrajul astfel incat sa ia ochii unui viitor client. Pe piata noastra toate mobrele au pana in 50k km,indiferent de varsta. Mai rar cate una cu 70-80k.

» Post actualizat in 24 Jun 2015 22:39

Si inca ceva... frumos se aude motorul duf...duf...duf ,doar este Big !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nice....

Foarte nice :) . Ma baga gandu' si la anu sa mai bag una, desi este unpic cam obositor pentru un concediu.

 

Frumos! Esti un curajos ! Nu vechimea motoarelor este o problema pe la noi,ci seriozitatea unor vanzatori ,care "aranjaza" kilometrajul astfel incat sa ia ochii unui viitor client. Pe piata noastra toate mobrele au pana in 50k km,indiferent de varsta. Mai rar cate una cu 70-80k.

» Post actualizat in 24 Jun 2015 22:39

Si inca ceva... frumos se aude motorul duf...duf...duf ,doar este Big !

DA dufa, duf. Curajos sau inconstient? trebuie spus ca totusi nu e cea mai buna mobra pentru touring.... e cea mai buna (in opinia mea) care sa stie foarte bine off dar si ceva touring. Recunosc ca dupa 700 km, in Muntenegru ma cam obosise si am reusit performanta de a ajunge pe contrasens. Atunci eram vedeta...la stirile de la 5.

 

Cam asa arata cauciucul fata dupa aproximativ 10-12.000 km. A fost pus in primavara anului trecut deci dot 2014.

post-72436-0-53832700-1435252546_thumb.jpgpost-72436-0-21193300-1435252579_thumb.jpg

In alta ordine de idei, deja am dat comanda la placute fata/spate, ulei si filtru. La ulei (pentru ca merita) va primi un motul 300v 15w60.

https://www.motul.com/ca/en-US/products/oils-lubricants/300v-factory-line-off-road-15w60

Pe principiul ca ori suntem golani ori nu mai suntem. Iar pentru cauciucuri (desi am fost foarte incantat de astea de acum) ma gandeam la:

http://www.motoretail.ro/cumpara/sava-mc-24-invader-90-90-21-54s-2436

Ce ziceti? Cam asta e siproportia pe care o bag si eu 30%off restul sosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fain... si repet, TEMERAR !

 

Guma arata bine dupa km + asfalt !

Legat cu poponetu' tau, nici nu ma mira ca te-a vibrat bine :)) mai ales cu profilul asta.

Eu am acum pe Moto : reta guma veerubber vrm 163. Am doua bucati de la un motocilcist care le-a dat aici pe forum... habar n-am de unde le are ca nu le-am gasit pe la noi sau n-am cautat eu destul... DAR rezultatul e ca sunt impresionat de toate calitatile ei . Sta pe orice, asfalt, noroi, piatra uscat sau ud . DEOSEBITA !!!

Daca gasiti pe undeva guma asta merita s-o incercati.

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai d-aia ziceam mc24 ca poate sunt un pic mai rotunde si mai reduc din vibratii. Dupa 700 km simteam ca mi se taseaza coloana. Anul asta ai scapat de telefoane :), mai ales ca nici nu mi-am platit inca datoria. Tot sper sa gasesc un drum pe la Cluj....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inconstient , doar curajos. La cate piese de rezerva ai avut la drum ,era imposibil sa ratezi concediul. Eu dupa 300 km pe gpz ma simt de parca as sta pe o scandura. Curios modul de uzura al anvelopelor, probabil se simte ca si cum ai merge permanent pe piatra cubica .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fain... si repet, TEMERAR !

 

Guma arata bine dupa km + asfalt !

Legat cu poponetu' tau, nici nu ma mira ca te-a vibrat bine :)) mai ales cu profilul asta.

Eu am acum pe Moto : reta guma veerubber vrm 163. Am doua bucati de la un motocilcist care le-a dat aici pe forum... habar n-am de unde le are ca nu le-am gasit pe la noi sau n-am cautat eu destul... DAR rezultatul e ca sunt impresionat de toate calitatile ei . Sta pe orice, asfalt, noroi, piatra uscat sau ud . DEOSEBITA !!!

Daca gasiti pe undeva guma asta merita s-o incercati.

 

Radu

Mai demult(anul trecut ) era pe anvelopemoto.eu.

Pe off mi se par cam naspa,se incarca foarte repede din cauza crampoanelor dese. Daca e iarba uda si un pic de panta abia o mai ia din loc. Sau poate m-am obisnuit eu prea tare cu Mitas C02 de pe dr.

Oricum e sub haidenau si nici nu se compara cu tkc80 sau karoo t.

Un atuu era pretul,era cu 150 ron mai ieftin decat restul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am stat mai tot timpul pe langa motoreta uitandu-ma putin pe partea de ungere a culbutorilor. Inca nu sunt foarte lamurit. Poate e cineva care sa ma lamureasca. Am observat langa axa cu came un orificiu care comunica cu furtunul care duce in radiatorul de ulei. Ala nu e infundat. Am scos furtunul din motor si am suflat prin el, gandindu-ma ca poate e opturat pe undeva. Aerul suflat de mine se auzea in baia de ulei, semn ca circuitul este ok , nu e opturat. Cu capacul dat jos la culbutori si cu o bujie scoasa am inceput sa dau la pedala. Am observat ca totusi pe langa axul cu came sapureaza un pic de ulei, in schimb pe acea gaura care comunica cu radiatorul nimic. Am zis ca poate imi ridica pompa uleiul, doar cu motorul in miscare. Pe partea cu lantul de distributie totul e ok. Acolo am observat ca uleiul este adus de lant din baie. Mai exista vreun orificiu pe care nu l-am vazut eu ? Furca cu culbutorii de admisie are 2 mici orificii , care banuiesc la oscilatie creaza jeturi mici de ulei indreptate catre talpile de contact cu axa cu came. Aceste orificii lipsesc la furca culbutorilor de evacuare. Dupa montarea capacului de la culbutori si reglarea lor, am lasat fara capace si am pornit motorul ca sa vad daca arunca ceva ulei. Am pornit motorul si dupa 5-6 secunde, pe palma au inceput sa apara primele picaturi de ulei, semn totusi ca ajunge ulei sus.

 

Intrebarea e , Oare uleiul trebuie sa urce prin radiator sus la culbutori sau pe acolo e circuitul de retur ? Nu am facut operatiunea de scoatere a furtunului si de a vedea cu motorul pornit daca ala urca sau nu pe acolo. Motivul e ca am gasit pe o laterata a talpii unei furci putin albastru, semne de infierbantare.. Este piesa reconditionata. Acum am dus-o pe aia inapoi si am pus un material mai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca la asta nu m-am gandit (pe unde vine si pe unde pleaca uleiul). Dar ceva logica ar avea sa vina din radiator. Adica sa treaca prin radiator, il raceste si il intoarce inapoi in baie. Apropo de piesa facuta: Am vazut ca exista destul de multe dr------uri 600-650 la dezmembrat..... nu crezi ca ar putea fi mai sigur si poate mai ieftin sa cumperi o furca din dezmembrari? Mai ieftin ca probabil te costa sa o rectifici, si daca deja ai rectificat-o de 2 ori....


» Post actualizat in 28 Jun 2015 07:29

M-am uitat acum si asa pare: uleiul trece prin radiator in tra in partea de sus in dreptul axei cu came printr-o teava ce are 2 orificii prin care sare uleiul pe axa cu scame si coboara (cred) pe distributie in baie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul urca la axa cu scame prin radiator dupa ce este racit in prealabil de radiator.Din carcasa filtrului de ulei are o ramificatie care trimite uleiul spre radiator, dar daca dai la automat dureaza pana se umple iarasi radiatorul din cauza ca se goleste singur fiind mai sus decat motorul.Nu lantul de distributie aduce uleiul din carter, are o stropitoare montata in carterul din dreapta care lubrefiaza lantul in timpul functionarii. La modelul de 600. adica cel cu 2 iesiri de evacuare din chiulasa ungerea axului cu came se face prin orificiul dintre prezonul din dreapta spate de langa intinzatorul de la distributie, radiatorul fiind montat in derivatie de la filtrul de ulei ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul urca la axa cu scame prin radiator dupa ce este racit in prealabil de radiator.Din carcasa filtrului de ulei are o ramificatie care trimite uleiul spre radiator, dar daca dai la automat dureaza pana se umple iarasi radiatorul din cauza ca se goleste singur fiind mai sus decat motorul.Nu lantul de distributie aduce uleiul din carter, are o stropitoare montata in carterul din dreapta care lubrefiaza lantul in timpul functionarii. La modelul de 600. adica cel cu 2 iesiri de evacuare din chiulasa ungerea axului cu came se face prin orificiul dintre prezonul din dreapta spate de langa intinzatorul de la distributie, radiatorul fiind montat in derivatie de la filtrul de ulei ....

Intrebare: Nu ar trebui sa aiva ceva supapa de retur....adica uleiul sa nu se scurga din radiator in momentul nefunctionarii motorului in asa fel incat uzura de la pornire sa fie cat mai mica? Mi se pare ca uzura este foarte mare daca motorul 9axa cu came, culbutori) functioneaza fara ulei cat timp se umple radiatorul, conducte....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Edysson, Chucki, mi-am facut o ideie. Probabil cea mai buna varianta de verificare e sa scot acel furtun si sa il pun in sticla, sa pornesc motorul si sa vad ce debit are.

Chucki o data cu venirea fetitei mele pe lume priorietatile mele in viata s-au schimbat drastic. Motorul a cazut undeva printre ultimele locuri, cu toate ca pasiunea pentru motoare a devenit si mai puternica. Microbul il am de 14 ani si nu poate fi tratat, insa cu toate astea stiu sa imi stabiliesc priorietatile in viata.

 

Stiu ca o piesa noua ar rezolva problema insa trebuie sa recunosc ca e si pretul care influenteaza decizia. M-am orientat spre dezmembrari, nu am stat cu mainile in san, insa din pacate aceste sunt

piesele care se dau prima data. Pana si anuntul de mai sus cu cineva care dezmembreaza un suzuki dr 650 rs nu m-au ajutat. Am luat legatura cu omul, stabilit sa il sun a doua zi si dupa aia nu am mai dat de el, imi intra mereu casuta vocala.

 

Unde mai pui ca rasfoind netul in cautarea acestei piese, se pare ca si modelul de mai sus scos la vanzare a avut probleme cu culbutorii de evacuare. Cu alte cuvinte sunt slabe sanse. Sunt multe cadavre dar din pacate nici unul cu o "inima".

 

Acum sunt la a doua rectificare, prima data s-a incercat cu un electrod cu inox nu a rezistat, acum am incercat cu un electrod mai rezistent , il folosea la planetare. Sa vedem cum va rezista piesa de acum. Are suprafata mai dura, mai resistenta. Cu slaiful a mers greu pana s-a polizat. Recunosc acum dupa ce am reglat-o e mai silentioasa decat prima data, insa vreau sa imi verific putin partea cu ungerea, ca degeaba pun si piesa noua , daca acolo nu are balta de ulei care sa raceasca frecarea. Va tin la curent. Ultima interventie a tinut cam 300km...sa vedem de maine cat tine minunea asta. Cred totusi ca ungerea pana se amorseaza radiatorul e asigurata de tavita de sub axul cu came. Camele trec prin acea tavita, se creaza pelicola apoi ajunge si asta din radiator acolo.

Va salut !

.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hehe.... felicitari....sa-ti traiasca si sa te bucuri de fata!!!....atunci mai poate astepta si mobra. Cate evenimente anu asta!!! Mai am un prieten care dupa ce a facut cunostinta cu primul lui copil (tot o fetita) a uitat ca il asteapta africana in garaj. Dar nu-i bai ca asteapta fara sa se supere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: Nu ar trebui sa aiva ceva supapa de retur....adica uleiul sa nu se scurga din radiator in momentul nefunctionarii motorului in asa fel incat uzura de la pornire sa fie cat mai mica? Mi se pare ca uzura este foarte mare daca motorul 9axa cu came, culbutori) functioneaza fara ulei cat timp se umple radiatorul, conducte....

Nu are nici o supapa, singura este in filtrul de ulei, supapa de siguranta pt suprapresiune. Nu dureaza mai mult de o secunda pana umple radiatorul dupa ce a pornit motorul.

» Post actualizat in 28 Jun 2015 19:29

Multumesc Edysson, Chucki, mi-am facut o ideie. Probabil cea mai buna varianta de verificare e sa scot acel furtun si sa il pun in sticla, sa pornesc motorul si sa vad ce debit are.

Chucki o data cu venirea fetitei mele pe lume priorietatile mele in viata s-au schimbat drastic. Motorul a cazut undeva printre ultimele locuri, cu toate ca pasiunea pentru motoare a devenit si mai puternica. Microbul il am de 14 ani si nu poate fi tratat, insa cu toate astea stiu sa imi stabiliesc priorietatile in viata.

 

Stiu ca o piesa noua ar rezolva problema insa trebuie sa recunosc ca e si pretul care influenteaza decizia. M-am orientat spre dezmembrari, nu am stat cu mainile in san, insa din pacate aceste sunt

piesele care se dau prima data. Pana si anuntul de mai sus cu cineva care dezmembreaza un suzuki dr 650 rs nu m-au ajutat. Am luat legatura cu omul, stabilit sa il sun a doua zi si dupa aia nu am mai dat de el, imi intra mereu casuta vocala.

 

Unde mai pui ca rasfoind netul in cautarea acestei piese, se pare ca si modelul de mai sus scos la vanzare a avut probleme cu culbutorii de evacuare. Cu alte cuvinte sunt slabe sanse. Sunt multe cadavre dar din pacate nici unul cu o "inima".

 

Acum sunt la a doua rectificare, prima data s-a incercat cu un electrod cu inox nu a rezistat, acum am incercat cu un electrod mai rezistent , il folosea la planetare. Sa vedem cum va rezista piesa de acum. Are suprafata mai dura, mai resistenta. Cu slaiful a mers greu pana s-a polizat. Recunosc acum dupa ce am reglat-o e mai silentioasa decat prima data, insa vreau sa imi verific putin partea cu ungerea, ca degeaba pun si piesa noua , daca acolo nu are balta de ulei care sa raceasca frecarea. Va tin la curent. Ultima interventie a tinut cam 300km...sa vedem de maine cat tine minunea asta. Cred totusi ca ungerea pana se amorseaza radiatorul e asigurata de tavita de sub axul cu came. Camele trec prin acea tavita, se creaza pelicola apoi ajunge si asta din radiator acolo.

Va salut !

.

Din proprie experienta , poti incarca culbutorul cu orice material, cand s-a dus stratul cementat POTI UITA DE EL. Mai mult de 4-5 sute km nu tine. Singura varianta sa sudezi de pe un culbutor de masina talpa care calca pe ax, dar grija la sudura ca se pot rupe in timpul functionarii. Recomand culbutor nou, 410 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o supapa, singura este in filtrul de ulei, supapa de siguranta pt suprapresiune. Nu dureaza mai mult de o secunda pana umple radiatorul dupa ce a pornit motorul.

Aham. Merci de info.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi dimineata am venit cu motorul la serviciu, cum fac de altfel in fiecare zi. Macar stiu ca o problema e rezolvata. Imi ajunge ulei sus la culbutori dovada ca azi cand am parcat-o am observat un izvor de toata frumusetea pornind de sus si preligandu-se asa de frumos pe motor pana jos. Am bagat eu capul sa vad sursa , insa eram si in intarziere si nici pozitie de vizualizare nu aveam. Urmeaza sa dau jos rezervorul sa inspectez suruburile si furtunul ala .

 

Edysson, sa stii ca ii mai dau o sansa piesei asteia sa vad cum se comporta , daca se manifesta la fel, nu vad alta solutie decat sa incep de pe acum sa pun bani la FSN sa mi-o cumpar de noua.Si varianta cu talpa sudata nu e rea. Nu stiu acum cat de tare poate fi materialul la interior, caci s-ar putea face de ambele parti gaura cu filet (pe interiorul piesei) apoi unite printr-un ax filetat, ca mai apoi sudat roata imprejur.

 

E destul de urata treaba, norocul meu e ca piesa nu era foarte afectata. SIngura problema era tacaneala aia, in rest motorul functiona bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piesa e fff tare si in interior, eu am mai sudat, unele tin, altele se rup din sudura.Daca ai convertizor de sudura iese ok, cu electricul... nu prea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca toata sudura nu e facuta acasa ci in interiorul unei fabrici care se ocupa cu confectii metalice , am pe cineva acolo in interior care ma poate ajuta. Au aparatura de ultima generatie in materie de sudura. Executa prototipuri si alte rahaturi. Sa nu iti imaginezi ca m-am apucat eu acasa pe bordura sa ii dau afturi de sudura cu aparat din ala home made.. :))

 

La interventia 2 nu m-a mai costat nimic, omul vazand ca am revenit la el si totusi vrea sa ma ajute. Acum motorul e foarte silentios, neasteptat de silentios, insa maine am sa o desfac sa vad de unde e problema cu izvorul de ulei.

 

De cand am cumparat-o am avut probleme cu filtetele in chiuloasa, obligandu-ma sa majorez la 8 si sa pun prezon. Partea proasta cu prezoanele e ca nu pot da capacul la o parte decat daca le scot cu totul din chiuloasa. O sa modific putin actualele prezoane si imi voi face pe viitor altele dintr-un material mai bun. Daca reusesc sa o fac sa nu mai curga, in iarna dau jos motorul si am sa incerc sa vad unde imi permite sa imi refac toate filetele asa cum trebuie. Fie cu o bucsa cu filet exterior de 10 si interior de 6 fie ....o duc la caldarari sa imi lipeasca gaurile si apoi sa le refac. :))))))))))))))))


» Post actualizat in 01 Jul 2015 16:59

Am remediat cu problema ."de unde izvoraste Dunarea", in cazul meu uleiul. Edysson am vorbit cu meseriasul si mi-a spus ca a folosit invertor cand a punctat piesa. Mi-a zis ceva de genul ca e mai bun invertorul decat convertorul ca poate sa il regleze cu ce amperaj vrea , etc . Deocamdata 20km si e liniste totala. Imi place la nebunie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

95


» Post actualizat in 11 Jul 2015 06:51

Saptamana asta am reusit sa schimb si eu placutele fata/spate. Ce le de pe spate erau asa de polizate incat devenisera cutite. Am ales la placute Brembo sinterizate, carbon. Erau cu 10 mai scumpe dar toate lumea le lauda....asa ca am ales. Am mai schimbat si cauciucurile. Au venit cele 2 MC24. Momentan mi-au placut...au aderenta destul de mare pe asfalt si parca motoreta are un mers mai lin decat cu carourile. Dar cred ca s-a terminat cu noroiala. Urmeaza uleiul, filtru (pe care le am deja), dar parca as mai astepta un pic sa mai fac rost de ceva banet sa iau si distributia (ca tare urat face), si ceva garnituri. Apropo din ce pot sa fac garniturile?...ca ma cam roade sa dau 450 ron pe set.

post-72436-0-19865500-1436597473_thumb.jpgpost-72436-0-91460400-1436597479_thumb.jpgpost-72436-0-60352500-1436597487_thumb.jpgpost-72436-0-71830400-1436597493_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit peste tot rezosil (silicon negru pentru garniturile de chiuloasa), insa am procedat in felul urmator : Am cumparat o sticla de alcool izopropilic (folosit in electronica ) 1L cu care am degresat tot, apoi l-am aplicat si l-am lasat sa se usuce cam 25min, dupa care am pus capacele.

 

Apropo de frana de mana , trebuie musai sa desfac si eu etrierul pe fata si sa inspectez putin care e treaba acolo, pt ca se aude un zgomot metalic de fiecare data cand strang frana de mana , plus ca ieri am observat pe capelte exterioare ale discului urme mecanice. Desi saboti sunt ok tare ma gandesc ca am ceva metalic care freaca.

 

Ps: ideea de a lasa siliconul sa se usuce si mai apoi sa aplici capacele da roade, asa se creaza acea crusta si in momentul strangerii capacelor nu fuge deoparte si de alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa am facut si eu. cu ceva silicon pentru garnituri (d-ala rosu) am dat, am lasat sa se usuce (acu nu stiu daca am avut stare 25 min) si pe urma am muntat. Problema este ca am gasit oarece urme de silicon pe ici pe colo (in special la sorbul vietii) si d-aia as vrea sa ma feresc. stiu ca pe vremuri sa faceau garnituri si din carton. N-o sa ma auc acum sa fac din carton, dar din ceva mai de soi. Daca nu gasesc o varianta mai buna am sa revin la silicon si am sa caut ceva cu intarire mai rapida. Parca am vazut ceva loctite....

Vezi la placute cica sunt de 2 feluri: cele tari care mananca din discuri si cele mai moi care se tocesc foarte repede . Sa nu ai prima varianta si d-acolo zgomotele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modelul e fabricat de trw...montate in 2011, trebuie musai sa ma asez si sa desfac sa vad ce imi cauzeaza sunetele alea . Sincer in siliconul ala rosu nu am incredere, poate am prins eu un lot mai prost, nu stiu, dar intr-un timp relativ scurt cedeaza sub presiunea caldurii si a uleiului si o sa inceapa prin a sapura ulei pe ici colo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa am facut si eu. cu ceva silicon pentru garnituri (d-ala rosu) am dat, am lasat sa se usuce (acu nu stiu daca am avut stare 25 min) si pe urma am muntat. Problema este ca am gasit oarece urme de silicon pe ici pe colo (in special la sorbul vietii) si d-aia as vrea sa ma feresc. stiu ca pe vremuri sa faceau garnituri si din carton. N-o sa ma auc acum sa fac din carton, dar din ceva mai de soi. Daca nu gasesc o varianta mai buna am sa revin la silicon si am sa caut ceva cu intarire mai rapida. Parca am vazut ceva loctite....

Vezi la placute cica sunt de 2 feluri: cele tari care mananca din discuri si cele mai moi care se tocesc foarte repede . Sa nu ai prima varianta si d-acolo zgomotele.

La capacul de la chiulasa nu poti pune garnitura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...