Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

...pe mine m-a costat pana in 25ron reconditionarea lui, iar daca vreau sa ii schimb uleiul si oringul m-ar costa cam 5 lei reparatia, intretinerea. Gasesti second hand nu zic nu....dar intrebarea e.....cat poate si ala sa te tina ....1 an ...2. Revii de unde ai plecat.

 

 

Spre exemplu....am cautat pe net in lung si lat un culbutor de evacuare, surpriza, second nu am avut sansa sa gasesc. Toti aveau partea ax came, culbutori stricata, a trebuit sa ma adaptez situatiei si sa incerc mai multe variante cu incarcarea lui. Vad ca ultima incarcare tine bine si am facut si economie. Cu totii stiti ca in Romania posesorii de motociclete de prin 90 nu pot da cu banul gramada in stanga si in dreapta ci incearca variante ieftine dar bune. Cine e mai comod are si varianta achizitionarii unei piese second. Personal sunt genul de om care nu ma dau batut din prima. Epuizez toate variantele posibile dupa care imi dau una dupa cap...si imi spun ...mai bine cumparam de la inceput :))))))))))))..... Bine, de putine ori am avut ocazia asta...

 

Adrian1968 - in primul rand trebuie demotat telescopul de pe motor....apoi dat jos arcul si inspectat tija. Daca tija nu este perfecta, zgariata, parti lipsa de pe ea, te anunt de pe acum ca nu o sa poti sa il reconditionezi. O sa iti prelinga chiar daca pui oring nou. Tija trebuie sa fie perfecta. Daca e asa....atunci ai 95 % sa il reconditionezi.

 

Te sun eu cand prind un pic de timp liber...ca acum sunt la serviciu.....si iti explic. E treaba de cateva ore.....doar un strungar iti trebuie...restul e floare la ureche....daca ai mana si rabdare de meserias......Daca nu ai astea...te sfatuiesc sa nu te apuci....


» Post actualizat in 17 Nov 2015 09:14

ideea e simpla.

in primul rand dai jos telescopul si il prinzi intr-o menghina. E foarte bine daca ai presa de arcuri ca sa poti sa strangi putin arcul, sa iti fie apoi usor la desfacut cele doua piulite de sus. Deobicei piulitele astea tensioneaza arcul si sunt doua ca sa impiedice desfacerea lor in mers sau la socuri.

Atentie in partea de jos a telescopului se afla un suport pe care sta asezat arcul , se scoate usor intr-o parte, are o fanta la dimensiunea tijei amortizorului. Nu forta nimic arcul iese doar printr-o parte, are doar un singur sens de iesire. Dupa separarea arcului de telescop trebuie sa mergi la un strungar. Vei observa ca amortizorul are un capac sudat roata imprejur in partea de sus sau locul pe unde iese tija. Vorbeste cu strungarul taie usor pe sudura sau chiar mai sus de ea sa nu intre foarte mult in telescop. Tu ii spui ca vrei sa iti iasa capacul.

Dupa ce vei taia capacul vei observa ca in capul amortizorului e un fel de dop. Acel dop este defapt piesa din metal si cauciuc insertizat. Cu lovituri fine de ciocan in capul tijei spre exterior loveste pana iese acel capac. Nu lovi puternic, foarte, foarte usor. In cele din urma va iesi maxim 5 secunde dureaza. Vei avea surpriza ca dupa atatia ani de functionare uleiul din el e terminat.

Scoate usor tija din amortizor. pe ea se afla tot ce tine de supape. Vei pozele mele de mai sus cu el. Au fost asezate in ordinea montarii pe amortizor de la ultima la prima piesa.

In interiorul acelui capac de care iti vorbeam vei gasi un locas pt oring.Arata in genul asta ca in poza de mai jos. De preferat sa mergi cu tija pe la magazine si sa cauti oring (masurat de mine 13 sau 14) . Cu rabdare monteaza-l in interiorul capacului in locul lui special. Asta e cu semeringul sau oring-ul.

La partea cu capacul vorbeste cu strungarul sa masoare si sa iti faca un capac nu foarte mare pe exterior, trebuie sa tii cont si de diametru arcului, sa nu te trezesti cu surpriza ca atinge in arc sau se blocheaza. Atrage-i atentia ca acel capac sa aiba pe interior o bordura care in momentul in care pui capacul si il strangi sa calce si pe capacul ala interior si sa il tina presat acolo pentru a nu avea surpriza sa iti curga pe alaturi.

Cand vei incerca sa desfaci piulita din capatul tijei si sa scoti supapele si toate alea, o sa vezi ca japonezul a batut putin capatul filetului, ca sa evide desfacerea ei. Cu atentie si rabdare desfaci piulita , o sa mearga foarte greu pt ca o sa inceapa sa faca filtet pe capat si o sa vezi mici bucatele de span.

Dupa inlocuierea garniturii si punerii la loc urmeaza punerea lichidul hidraulic. Sunt doua variante ulei hidraulic sau ulei de transformator. Eu am optat pt ulei hidraulic. Introduci tija pana la fundul amortizorului si torni ulei pana sus usor. Ii faci cateva manevre sus jos pt a iesi aerul ( atentie acum nu ai nici capacul nici dopul pus) si tot completezi cu ulei pana vei observa ca in camera amortizorului mai ramane in partea de sus loc doar pt dop. Daca e prea mult o sa dea putin afara cand pui dopul. La fel iti zic, dopul il montezi usor cu un ciocan de cauciuc. dupa care pui capacul strangi bine si ii faci probe in sus si jos. Nu ar trebui sa se auda sfarait in interiorul lui. Daca se aude, ai aer si atunci o iei de la capat., scoti dopul , pui ulei....etc....el trebuie sa mearga greu efectiv sa simti ca la 5 repetari te dor bratele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut domnilor ! Ieri am reusit sa rup cheia in broasca de blocare a ghidonului.

Am deblocat, am uitat sa scot cheia si am facut manevre stanga-dreapta.

A mai patit careva dintre voi asa ceva ? Daca da, a reusit sa scoata bucata rupta ? Sau, cel mai simplu ar fi sa caut o broasca noua/veche ?

Mie nu-mi vine in cap decat sa polizez capatul nitului care tine capacelul (si implicit broasca).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a trecut si mie prin cap, inainte de a ma apuca sa distrug, sa pun o picatura de adeziv puternic gen Loctite si dupa ce se intareste sa incerc extractia.

Ploaia insa mi-a amanat planurile. Dar, cred ca mai simplu ar fi cu magnetul...merci de idee.

Oricum, chiar daca o las acolo, nu exista riscul de a se bloca ghidonul in mers, ca de furat nu cred ca tenteaza pe nimeni. Poate doar vreun maniac, pentru piese :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E putin probabil sa gasesti ceva din astea in stare buna, fiind piese de uzura, baietii care dezmembreaza motoare nu le dezmembreaza de noi ci fiindca au probleme. Piese noi din fericire se gasesc dar, evident sunt mai scumpe.

Asa pentru o improvizatie sau ca sa nu stea mobra degeaba se poate incerca, baga o cautare.

Ca o curiozitate, eu de cate ori (cu o singura exceptie) am sunat dupa ceva, tocmai se daduse...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nivel prea mare de ulei....putin probabil. Epuratorul de gaze numai este...(daca te referi la acel furtun care iese din partea de sus a motorului si intra intr-un lacas din cutia filtrului de aer). Eu nu mai am cutia filtrului de aer. Este o adaptare facuta cu un filtru de aer sport. La garnitura nu am umbala. Doar la capacul de la culbutori...mai jos nu am umblat. Dar am zis ca poate e garnitura pentru ca de se mai arde....

daca nu ai rezolvat deja problema. eu am strangulat din gresala furtunul ce duce din capacul chilasei in cutia filtrului de aer si imi scotea fum alb gri pe toba si mirosea a ulei ars. s-a intamplat 2 zile pana am vazut furtunul prins intre rezervor si cadru. l-am eliberat si de atunci nu am mai avut problema. are mare legatura una cu alta. la dr 800 big 96

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari la toata lumea!

 

Ma numesc Roman si sunt fericitul posesor al unui DR650RSE din 1995, model cu pornire la buton. Am achizitionat motorul recent si m-am apucat sa-l cosmetizez pentru primavara.

Cand i-am desfacut capacul de la cilindru(cu culbutori) am dat de urmatoarele bube, am inteles ca sunt foarte comune pentru modelul asta:

1. Colbutor admisie uzat 2-3 mm

2. Ax came uzat(vezi poza de mai jos)

3. Capac uzat in lacasul axului.

 

Culbutor am gasit, Capac si ax imi trimite moto_dan (multumiri!!!).

As vrea un sfat si o trimitere la un tutorial pentru schimbarea axului cu came.

Am citit manualul si este clar descris cum trebuie sa fie aliniat pinionul de distributie si motorul in TDC. As vrea niste sfaturi practice la ce sa fiu atent si ce greseli sa nu fac.

 

Va multumesc, Roman

post-92221-0-26886900-1449416673_thumb.jpg

post-92221-0-79326900-1449416867_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata treaba e din semne. Trebuie sa pui motorul in Pms cand toate supapele sunt inchise...iti dai seama foarte usor ...folosind semnul T de pe volanta, care se observa prin gaura de la surubul care se desface cu cheia de 17 de pe capacul din stanga motor. O sa ai nevoie sa desfaci si capacelul ala lateral de pe capacul din stanga motor, iar de acolo sa invarti motorul. Inainte de toate sa scoti o bujie ca sa nu ai compresie in camera de ardere. Apoi dupa ce pui motorul pe semne trebuie sa urmaresti ca pinionul de la axul cu came sa aiba cele doua semne de pe el paralele cu buza chiuloasei. Desfaci usor apoi intinzatorul lantului de distributie si desfaci pinionul ala de sus ...fara a misca prea mult de lant, ca sa nu decaleti distributia.

 

Minunea asta se intampla cand motorul merge fara ulei...sau cand s-au facut pe el fel si fel de experimente cu tipuri de ulei. Personal am patit-o cu culbutorul de evacuare, mi-a mancat din talpa, axul a scapat, am ramas la 20km de casa fara ulei...am pierdut cam 1l. De la vibratii mi s-a desfacut capacul de la admisie ala s-a ridicat frumos si pe acolo mi-a sarit ulei peste toata motocicleta....partea din spate motor facuse o baie in toata regula... La toata faza asta,, lantul de transmisie s-a bucurat cel mai mult....ala fiind atunci uns prin toate cotloanele...:))

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa aduc axe cu came stock si sport pt suzuki Dr 600 si 650rs. Cele stock la 380 ron si cele sport la 420. Culbutori la 250 ron perechea. Toate sunt noi. Care va inscrieti sa imi spuneti ca sa stiu cate aduc.Disponibile peste 2 saptamani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa aduc axe cu came stock si sport pt suzuki Dr 600 si 650rs. Cele stock la 380 ron si cele sport la 420. Culbutori la 250 ron perechea. Toate sunt noi. Care va inscrieti sa imi spuneti ca sa stiu cate aduc.Disponibile peste 2 saptamani.

 

colbutori DR 350 nu aduceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

colbutori DR 350 nu aduceti?

Nu stiu, va trebui sa intreb. Dar de 350 sint 2 modele, trebuie sa stiu exact de care.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu, va trebui sa intreb. Dar de 350 sint 2 modele, trebuie sa stiu exact de care.

Colbutorul de pe admisie este diferit de cel de pe evacuare si de asta sunt 2 modele?!?

 

Sau se refera la doua tipuri de motoare (27HP & 30HP sau decompresor manual sau automat)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colbutorul de pe admisie este diferit de cel de pe evacuare si de asta sunt 2 modele?!?

 

Sau se refera la doua tipuri de motoare (27HP & 30HP sau decompresor manual sau automat)?

Nu, clar ca cel de pe evacuare este diferit de cel de pe admisie. Ideea este ca sunt 2 tipuri de motoare pe 350, implicit difera si culbutorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...