Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Salut, ramine putin timp de scris ... 😄

 

Fierul meu s-a inmultit, au mai aparut si alte pe linga.

dar, in derulare este proiectul "alta furca" pe BIG. Am trecut prin upgrade cu arcuri progresive Wilbers pe cele vechi, dar nu-s tare impresionat. E intr-adevar mai nebarca, nu mai dau in cap telescoapele. Indiferent de viscozitate uleiului folosit, inclusiv presurizate, tot n-am reusit sa ies din senzatia initiala. Nu ca ma dau eu mult sau salbatic, dar nu-s decit telescoape de duzina.

Acum muncesc la adaptarea unei furci WP Extreme MX5060. Nu sunt pionier, s-au mai facut astfel de upgradeuri pe modelul acesta, iar beneficiarii au relatat ca e "ce trebe" ..... 🥰

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 5 ore, irinel2006 a spus:

Salut! 

- Verific prezenta printre dr'isti, azi am intrat si eu, liniste totala aici, se pare ca va merg "fiarele". Cum va simtiti in 2022, stiind ca va dati cu "istoricele" ? Cu uleiul mineral cum stati? Acum testez 15w40 de la Mobil, ca Elf Sporti nu il mai gasesc. 

Eu cu 15w40 aveam probleme cu supraincalzirea la RSE.

 

PS. In aprilie mi-am luat iarasi (dupa 6 ani de pauza) DR350. Toarce...

 

10w40 de la Oest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, florinelu07 said:

Eu cu 15w40 aveam probleme cu supraincalzirea la RSE

cum aș putea monitoriza temperatura de funcționare? eu am un DR 650 SE și bordul are doar vitezometru plus martori de neutru, fază lungă și semnalizare. eventual o variantă care să nu mă oblige să folosesc un bord digital.

am avut un fel de termometru pe jojă la altă motocicletă dar nu era deloc de încredere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, de incredere este o piesa care se interpune intre radiator si conducta, acolo poti monta un senzor de ulei care-l poti monitoriza in bord, cu adaptarile de rigoare. Gasesti pe net info mai multe... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

florinelu07-eu prin 2009 am folosit 10w40 de la Valvoline, apoi in urmatorul an, nu se mai gasea prin Botosani si am pus 20w50 ca asa m-a sfatuit specialistul la vremea aia si eu venind de pe 2 timpi " jawa 350 ts" inca nu eram prea sigur pe mine. Cica cu ala motorul statea mai rece, in schimb cum intram in septembrie si se mai racea putin vremea, pedala de pornire era tare si "cucu" ungere la pornire. Asa ca am renuntat ce ma sfatuiau altii si am cautat pe net. Avand in vedere ca avea ceva ani, in schimb pistonul si segmentii nu mai erau cei originali ci sunt o varianta sport, pistonul nu mai are fuste asa lungi, e mai usor, am decis sa incerc variantele auto entry-level, care nu au aditivi. Kitul de ambreiaj l-am schimbat cu unul Ebc si de atunci am inceput sa folosesc 15w40 de la Elf. Cu emotii recunosc, 6 luni am stat cu urechea mereu pe motor sa vad daca am schimbari in el. Din fericire, motorul asta e unul super de reusit, iar uleiul mineral folosit din zilele noastre e mai mai calitativ decat cel din 1990. Nu as putea spune ca se supraincalzeste motorul, oricum in fiecare primvara ritualul de pregatire e urmatorul: capacul de la ulei dat jos, sita data jos, filtrul dat jos, lasat totul la scurs, apoi spal cu decarbusol toate depunerile de peste iarna, care se aseaza in capac, ispectia surubului de scurgere , in zona magnetului, zici ca sunt cautator de aur, la momentul ala. Totul pare sa fie ok!  M-a mai suparat carburatorul anul asta, dar cred ca din cauza benzinei, ca se oprea cand iti era lumea mai draga, insa dupa ce l-am dat jos si bagat in baie de carbusor s-au dizolvat toate . Acum cand stau la semafor parca mereu am senzatia ca motorul e oprit, in trecut o tineam mai turata sa nu moara motorul. Acum mi-e bine, la plimbarile cu 80km/h e o adevarata placere.

Acum 7 ore, bursyllac a spus:

cum aș putea monitoriza temperatura de funcționare? eu am un DR 650 SE și bordul are doar vitezometru plus martori de neutru, fază lungă și semnalizare. eventual o variantă care să nu mă oblige să folosesc un bord digital.

am avut un fel de termometru pe jojă la altă motocicletă dar nu era deloc de încredere...

eu pe a mea o tin mereu intre 3500-4000 ca sa imi bage pompa de ulei si implicit si ungerea si racirea sa fie buna. La stilul asta vad ca motorului ii convine, daca merg subturat deja cred ca se incinge ala. Nu stiu cu ce te-ar ajuta un senzor de ulei la dr, ce faci te opresti pe dreapta cand ajunge la 100C ? Atentie la uleiurile semisintetice, astea chiar nu sunt ok pentru motorul asta. Doar mineral....ca are proprietatea de racire...

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, #bursyllac si-a dorit sa afle cum poate monitoriza temperatura uleiului... Habar n-am in ca regim foloseste motorul. Poate omul freaca DRu pe urcari... 🤔

In mod evident, poti face o analiza/istoric a temperaturii functie de regim de mers, tip ulei, reglaje carburatie, evacuare etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

1 hour ago, irinel2006 said:

Atentie la uleiurile semisintetice, astea chiar nu sunt ok pentru motorul asta. Doar mineral....ca are proprietatea de racire...

Nu stiam acest aspect. Am tot folosit semisintetic 10w40

 

2 hours ago, raducod said:

Salut, de incredere este o piesa care se interpune intre radiator si conducta, acolo poti monta un senzor de ulei care-l poti monitoriza in bord, cu adaptarile de rigoare.

recunosc ca nu am cautat foarte mult, dar pana acum gasisem doar ceva senzor care e facut sa mearga cu un bord de la trailtech (nu sunt dispus sa pun din ala - si din motive de buget si pentru ca imi place bordul analog original) sau ceva termometru de-ala de pus in loc de capacul de la ulei, care probabil nu are nicio relevanta. O sa mai caut sa vad daca gasesc o varianta in care sa am un mic lcd cu temperatura la ulei pe care sa o conectez la un astfel de senzor.

 

 

58 minutes ago, raducod said:

Habar n-am in ca regim foloseste motorul. Poate omul freaca DRu pe urcari

Folosesc destul de mult DR-ul pe offroad. de cele mai multe ori enduro-peisagistic, alteori enduro mai solicitant. la un moment dat am ramas blocat singur in padure si pana am iesit am incalzit motorul destul de mult incat sa imi dea senzatia ca e mai mult decat ii place. mi-ar fi placut sa am un mod de a sti cam cat pot sa ii mai dau, cat sa il mai astept sa se raceasca el si sa ma odihnesc eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, bursyllac a spus:

 

Folosesc destul de mult DR-ul pe offroad. de cele mai multe ori enduro-peisagistic, alteori enduro mai solicitant. la un moment dat am ramas blocat singur in padure si pana am iesit am incalzit motorul destul de mult incat sa imi dea senzatia ca e mai mult decat ii place. mi-ar fi placut sa am un mod de a sti cam cat pot sa ii mai dau, cat sa il mai astept sa se raceasca el si sa ma odihnesc eu.

 

Sa inteleg ca tu nu te mai uiti in "buletinul" ei :)  Pai in acest caz poae asa ceva te-ar ajuta ?  https://www.emag.ro/ceas-bord-universal-temperatura-apa-ulei-motor-cu-senzor-inclus-2430/pd/DS5R8MMBM/?cmpid=86946&gclid=EAIaIQobChMIhYX96pXD-AIVGc53Ch3k3QRJEAQYByABEgKqFfD_BwE

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, irinel2006 said:

Sa inteleg ca tu nu te mai uiti in "buletinul" ei :)

Mai am tendinta sa ma uit atunci cand mai vad cate-un proiect de lege care sa interzica folosirea vehiculelor mai vechi de x ani sau norme euro, dupa care imi amintesc ca e suficient de batrana incat sa fie sub orice prag, asa ca stau linistit. Se vede in video-ul din semnatura cat de preocupat sunt de batranetea ei.

 

Editat de bursyllac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, s_cristi a spus:

Este verificata treaba asta cu racirea mai buna datorita uleiului mineral sau e doar experienta personala?

 

Nu mai gasesc articolul ala, in care se specifica folosirea uleiului mineral la motoarele racite pe aer si ulei, avea proprietatea de a dispersa caldura mai bine in carcasa motorului, Apoi iti proteja semeringurile si ambreiajul. Pe topicul asta au fost mai multi care au testat semisintetic si au ajuns la concluzia ca motorul se incingea mai tare, apoi apareau lacrimarile pe la garnituri, etc. Eu doar cu mineral am lucrat si am fost destul de multumit. Sunt o gramada de dezbateri pe tema asta, insa articolul ala era facut super meserias de un institut nu de un blogger.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, irinel2006 a spus:

O mizerie chinezească sinistră! + că un ceas de 52 mm pe bord 🏍️... 

Cred că găsești ceva mic digital, nu știu dacă n-o fi și vreun Koso pe la Louis. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut !

 

Recent am achizitonat un DR 650 R '93 si vreau sa il aduc intr-o stare cat mai buna din punct de vedere tehnic si aici intervine problema mea: de unde achizitionati piese pentru o capra asa veche ?

Am dat mail catre motor team si le-am cerut niste preturi pentru niste coduri, ex: garnitura magnetou si  nu am primit nici un raspuns.

As mai vrea un kit de rulmenti pentru bascula si nu stiu unde sa ma indrept.

 

Multumesc anticipat ! 

412bc7bc-5a50-4f02-bc01-e098ac3ac909.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, ulei_moto a spus:

Salut !

 

Recent am achizitonat un DR 650 R '93 si vreau sa il aduc intr-o stare cat mai buna din punct de vedere tehnic si aici intervine problema mea: de unde achizitionati piese pentru o capra asa veche ?

Am dat mail catre motor team si le-am cerut niste preturi pentru niste coduri, ex: garnitura magnetou si  nu am primit nici un raspuns.

As mai vrea un kit de rulmenti pentru bascula si nu stiu unde sa ma indrept.

 

Multumesc anticipat ! 

412bc7bc-5a50-4f02-bc01-e098ac3ac909.jpg

 

https://romimoto-piese.ro/ro2/category/10400000000/vehicle/suzuki-dr-650:20370/article/93396/

 

https://romimoto-piese.ro/ro2/category/10200000000/vehicle/suzuki-dr-650:20370/article/135971/?sr=30

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, e la test LiquiMoly 10W40 mineral. Zic mai incolo dupa ce fac ceva km ... 

Legat de piese, gasesti cam tot ce vrei pe AllBalls daca e vorba de rulmenti/garnituri/cabluri etc. Daca sunt altele (piston, cilindru, ambielaj CDI, etc), atunci devine ceva mai complicat sau poate imposibil de nou .. Dar daca insista gasesti rezolvare ... 🤩

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de temperatura, eu am citit povestea unui DR-ist din State, căruia mecanicii i-au zis că temperatura motorului e corectă pe la 104 -maxim 110 grade Celsius. Și-a montat un senzor de temperatură și așa era într-adevăr. La un moment dat a ajuns la 145 de grade dar n-a fost atent și a continuat să meargă. În cele din urmă motorul a fost făcut praf pentru că s-a rupt lanțul de distribuție. (care era foarte întins).

A găsit un motor de schimb (second hand) cu care și-a continuat fără probleme călătoria prin Americi, Europa, Africa și India de la sud la nord. Mie mi se pare puțin ciudat, acolo e un întinzător automat, dar referitor la temperatură, transmit informația așa cum a ajuns la mine. Pentru amatorii de citit pot furniza cartea (limba română, mulțumim pentru traducere, Muretto!   :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, raducod said:

Salut, e la test LiquiMoly 10W40 mineral. Zic mai incolo dupa ce fac ceva km ... 

Astept cu interes! Am tot amanat inlocuirea ambreiajului nefiind multumit de ce uleiuri am folosit pana acum. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, ulei_moto a spus:

Mulțumesc mult ! Daca treci prin 1 decembrie,ilfov, dau o bere pe malu Argeșului.

Sa fie primita...

Pe la romimoto am gasit consumabile si elemente generale la preturi ok.

Eu iau de la ei de vreo 12 ani.

Acum 11 ore, raducod a spus:

Salut, e la test LiquiMoly 10W40 mineral. Zic mai incolo dupa ce fac ceva km ... 

Legat de piese, gasesti cam tot ce vrei pe AllBalls daca e vorba de rulmenti/garnituri/cabluri etc. Daca sunt altele (piston, cilindru, ambielaj CDI, etc), atunci devine ceva mai complicat sau poate imposibil de nou .. Dar daca insista gasesti rezolvare ... 🤩

 

 

 

La Pepemotor (Beius) rezolvam cu alezari si pistoane noi. Nu am mai colaborat de multa vreme, dar facusem ceva DRuri cu ei. 

Acum 1 oră, DKW a spus:

Astept cu interes! Am tot amanat inlocuirea ambreiajului nefiind multumit de ce uleiuri am folosit pana acum. 

Eu am Oest acum (10w40 mineral). 

Coafura rezista.

 

Tanar si credul, am pus Motorex full synth prin 2007/8... a consumat mai mult ulei decat benzina.

 

De atunci doar mineral.

Eram un grup mare de DRisti in zona. Prin 2005 era la putere uleiul auto 10w40 si sincer spun ca nu am vazut ambreiaje duse de la aditivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata !

Acum 11 ore, vis-a-vis a spus:

Și nu ți-e cam înaltă? 😛 

:)) caut sa opresc/pornesc de pe cate un bustean

Acum 19 ore, raducod a spus:

Salut, e la test LiquiMoly 10W40 mineral. Zic mai incolo dupa ce fac ceva km ... 

Legat de piese, gasesti cam tot ce vrei pe AllBalls daca e vorba de rulmenti/garnituri/cabluri etc.

Daca sunt altele (piston, cilindru, ambielaj CDI, etc), atunci devine ceva mai complicat sau poate imposibil de nou .. Dar daca insista gasesti rezolvare ... 🤩

 

 

 

AllBAlls se comanda de la un magazin anume ? direct din America? 

 

Multumesc pentru raspunsuri !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ulei_moto a spus:

Buna dimineata !

:)) caut sa opresc/pornesc de pe cate un bustean

AllBAlls se comanda de la un magazin anume ? direct din America? 

 

Multumesc pentru raspunsuri !

De la cine comanzi piese da-i codurile pe care le-ai identificat pe AllBalls, ar trebui sa se descurce sa le aduca.

Legatura intre ulei si cum se simte ambreiajul poate sa apara, dupa mine, doar cind e o problema la ambreiaj sau e aproape sa devina una.

Mi-i greu sa cred ca careva dintre noi patineaza ambreiajul pe 650 sau 800 ca sa obtina ceva ... Poate cu totul ocazional. Si daca cineva are stil de condus cu patinaj sigur a aflat pina acum ca nu-i pont ! 😁

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, raducod said:

Mi-i greu sa cred ca careva dintre noi patineaza ambreiajul pe 650 sau 800 ca sa obtina ceva ... Poate cu totul ocazional. Si daca cineva are stil de condus cu patinaj sigur a aflat pina acum ca nu-i pont !


prin tutorialele de la americani se gaseste o expresie: "feather the clutch". fac asta destul de des pe offroad, pe urcari mai abrupte la schimbari de directie, la trecerea peste ceva treapta, radacini, etc. - nu genul ala de patinare in care nu reusesti sa pleci de pe loc si freci la ambreiaj pana iese fum. deocamdata rezista ambreiajul original (vreo 66k km, la mine de la 54k - mobra de ture off sau soft off).

 

ce am observat sa ma deranjeze la partea de ulei cu legatura cu ambreiajul: la ultimul schimb de ulei am pus un pic mai mult decat trebuia si schimba vitezele mai greu - nu decupla corespunzator. am mai scos un pic de ulei si mergea perfect dupa.

4 hours ago, ulei_moto said:

AllBAlls se comanda de la un magazin anume ? direct din America? 

 

Multumesc pentru raspunsuri !


daca te apuci sa verifici rulmentii de bascula, e un moment foarte bun sa verifici si rulmentii din legatura dintre bascula, amortizor si cadru. aia se uzeaza / gripeaza mult mai repede decat cei din bascula - sunt mult mai expusi apei si noroiului. acum o luna am umblat la toti - cei de bascula aratau foarte bine, nu a fost nevoie sa ii schimb. pe cei din linkage i-am schimbat pe toti.

 

daca schimbi rulmentii astia, trebuie sa schimbi si bucsile din ei si simeringurile. aici ajuta partea cu AllBalls ca sunt cei mai usor de gasit la kit. nu sunt cei mai grozavi rulmenti, dar sunt cei mai usor de gasit cu tot ce ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, bursyllac a spus:

daca te apuci sa verifici rulmentii de bascula, e un moment foarte bun sa verifici si rulmentii din legatura dintre bascula, amortizor si cadru. aia se uzeaza / gripeaza mult mai repede decat cei din bascula - sunt mult mai expusi apei si noroiului. acum o luna am umblat la toti - cei de bascula aratau foarte bine, nu a fost nevoie sa ii schimb. pe cei din linkage i-am schimbat pe toti.

 

daca schimbi rulmentii astia, trebuie sa schimbi si bucsile din ei si simeringurile. aici ajuta partea cu AllBalls ca sunt cei mai usor de gasit la kit. nu sunt cei mai grozavi rulmenti, dar sunt cei mai usor de gasit cu tot ce ai nevoie.

Salut,

 

Probabil că nu m-am exprimat corect,dar  asta caut, kit rulmenti " linkage " .

Sunt destul de sigur că sunt uzați pentru ca simt dr-ul cum....se bălăngăne, stânga dreapta.

Nu imi dau seama cum sa explic, că face, parca as merge pe până.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...