Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

guys,

 

Probleme de asamblare a chiuloasei si blocarea axului cu came apar daca ansamblul chiuloasei si capacul nu sunt pereche.

 

In procesul de productie a chiuloasei in prima faza se face planarea suprafetei de contact urmata de asamblare si gaurire (frezare) a palierelor axului cu came.

 

Intotdeauna chiuloasa are un singur capac "ideal" si acela este cel cu care a plecat din fabrica.

 

Ca fapt divers intre motoare identice apar decalaje de cel putin zecimi de mm in alinierea axului cu came (in plan vertical).

 

Posibila solutie ar fi folosirea unuei freze/lamator sau alta "scula" specifica pentru ajustarea "ovalizarii" gaurii dupa asamblarea pe "masa" a chiuloasei.

 

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Florin , la ce foloseste pasta Suzuki moly ?

Vad ca despre pasta aia ti-au raspuns colegii inaintea mea, si cu un raspuns mai competent decat ti-as fi dat eu. De unde ai trusa aia de scule ? Ma uitam deunazi pe louis (nu fac reclama, chiar daca am indicat mai multe produse de acolo) si am gasit una identica, la reducere - http://www.louis.de/_20b93cfdbf5a8ddc0174a5c129b29a0dd0/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003240. Daca e aceeasi trusa (acelasi producator), poti sa-mi spui daca e ok ? Ma refer la materiale - rezista capetele acelea de surubelnita si celelalte chei ?

 

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hyena , sunt din Bucuresti :D dar nu sunt inca pregatit de asamblare. inca nu mam decis ce fac cu segmentii , ca nu prea am bani . tre sa pastrez ceva pentru RAR , ITP si inscris :( si ma costa destul .

S@arpe , in 20 de ani s-a mai umblat in motor si mereu s-a tot luat din capac ( indreptat , smilgherit) si am banuit ca i-au pus garnitura de 1 mm ca sa distanteze si sa ajunga la jocul normal al axei. Si eu am fost nevoit sa smilgheresc putin suprafetele pentru ca ultima garnitura a fost lipita cu vopsea. O sa strang capacul cu axa cu came si chiuloasa separat , si vad daca are joc si daca merge usor.

Florin , Trusele alea de scule mi le trimitea un prieten din Anglia si eu le vindeam aici cu 180 RON . Calitate destul de buna , foarte folositoare , DAR NU SUNT PROFESIONALE . Profesionalele incep de la 400 /500 ron. Eu am folosit 2 ani o trusa si a fost ok , dar am si avut grija de ea. NU am stricat nici o piesa cat am lucrat la scutere / motocicleta, dar recunosc ca am rotunjit cateva la un sasiu la masina. :)) .

Trusa aia de scule Rosie cred ca este modelul original deci il recomand.

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ivanica, nu mi-o lua in serios, dar, prieteneste vorbind, eu nu cred ca te uiti in manualul potrivit sau nu cred ca te uiti in vreun manual.

Vezi ca sunt tot felul de manuale in format pdf pe net. Cred ca se gasesc si pentru 750BIG. La o simpla cautare, am gasit asta:http://www.manualedereparatie.info/en/download/Suzuki-DR-Big-service-manual.html Nu stiu daca e exact ce iti trebuie, dar manualul e baza - acolo gasesti cuplurile de strangere pentru fiecare surubel.

Nu am deloc pretentia de a fi vreun priceput, dar am mai mesterit si eu pe la Dacia in anii ei de glorie si ma consider un pic peste genunchiul broastei la mecanica.

Cum spuneau baietii pe aici, cuplurile de strangere sunt foarte importante, deoarece (ne)respectarea lor duce la distrugerea filetelor, a garniturilor, blocarea suruburilor, sau desfacerea lor in mers.

La mine de exemplu, filetele de la capacul de chiuloasa si de la capacelele de vizitare a culbutorilor, fiind cu pas de 6, au cam inceput sa cedeze. Probabil ca cineva le-a strans prea tare la un moment dat. Le-am reconditionat cu insertie de filet. Un sfat bun, consider eu, de la mecanic - la motoarele vechi, mai bine pui un pic de pasta de suruburi (gen Threadlock de la Loctite) si le strangi un pic mai putin decat cuplul recomandat.

Atentie si la cheia folosita, ca se mai decalibreaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat manualul de SUZUKI DR 600 S , si este in Germana. Teoretic daca cunosti cat de cat ceva despre mecanica iti dai seama despre ce e vorba , dar manualul e plin de numere si masuri la fiecare detaliu si e complicat , greu de inteles la ce se refera .

Am mai reparat motoare de la 50 cc la 2500 motorul de Iveco daily , nu am folosit niciodata cheie dinamometrica , si nu am avut niciodata probleme. Motorul de motocicleta 600 cc , desi e foarte fiabil si accepta multe , trebuie sa il lucrez mai atent pentru ca e o tehnologie mai avansata . ( aprindere electronica in ulei , lanturile de distributie ciudate , balansiere la vibrochen , cateva detali pe care nu le-am mai intalnit. ) :D

Am si eu un mini atelier cu tot ce e nevoie , dar nu lucrez piese fine de motor pentru ca utilajele mele nu sunt foarte bine puse la punct si dau erori ( si o bataie de cateva zecimi conteaza ) iar un motor nu permite erori. Suruburi / suduri / gauri / filete / piese le mai fac si eu deci nu e problema .

Ieri am masurat daca cilindrul este oval si am avut o surpriza . 15 zecimi ovalitate (fata spate) :( deci trebuie sa refac cilindru . Are cineva idee cat costa o camasa noua si alezatu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de confuzie, aveam impresia ca tu ai 750BIG. Intr-adevar, manualul care se gaseste usor este in germana. Probabil daca faci sapaturi dai si de unul in engleza.

Eu ma mai uitam sa-mi fac o idee de piese si preturi aici: http://www.cmsnl.com/suzuki-dr600_model13211/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate comanda de pe siteul asta segmenti . La suzuki mi-au cerut 300 ron si pe site vad 43 euro Oricum sa vad unde gasesc sa schimb camasa si sa alezez cilindru :( o sa ma coste o groaza :( . Banuiesc ca se poate scoate camasa de pe cilindru ?

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate comanda de pe siteul asta segmenti . La suzuki mi-au cerut 300 ron si pe site vad 43 euro Oricum sa vad unde gasesc sa schimb camasa si sa alezez cilindru :( o sa ma coste o groaza :( . Banuiesc ca se poate scoate camasa de pe cilindru ?

 

Alezatul nu ar trebui sa coste mult. Iarna trecuta am alezat cilindrul la Tenere-ul meu si mi-au luat ~80-100 lei (nu mai stiu exact). Acum 2 luni am alezat cilindrii la un Matiz si mi-au cerut 150 lei. Asta in Timisoara, probabil in Bucuresti ii o idee mai scump. Pentru alezat nu trebuie sa scoti camasa, doar dai cilindrul jos si ala il duci.

Dupa alezare o sa ai nevoie de alt piston si segmenti. La Yamaha m-au costat aproape 1000 lei: piston + segmenti + bolt + sigurantele pt. bolt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te complici daca schimbi camasa and shit! alezeaza cilindrul si cauta piston+segmenti si ce mai trebuie aftermarket! macar stii o treaba! cauta pe site-ul celor de la TKRJ daca au kit pentru DR600 sau la alti producatori!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am fost azi la un atelier , dar camasa o depreseaza cu ciocanul asa ca prefer sa fac eu asta. O sa o duc ulterior inapoi sa o alezeze .

Stie cineva daca se poate scoate camasa ? ( sa il incalzesc in exterior ?) Trebuie sa il scot , sa pun unu nou si sa il alezez la dimensiunile originale .

Am auzit undeva , ca exista Cilindru care este turnat direct pe camasa (striata) si daca incerc sa o scot se sparge tot. Sper sa nu fie si cazul suzuki.

Am gasit o camasa pentru cilindru de ARO si se potriveste , sper sa nu aiba nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Stie cineva cum se masoara uzura/intinderea lantului de distributie la DR650SE? Aspectul asta nu pare sa fie acoperit in manualul de service, km reali ai motorului nu ii cunosc, daca tot am motorul desfacut in perioada asta as vrea insa sa masor lantul, sa stiu cam ce uzura are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost azi la un atelier , dar camasa o depreseaza cu ciocanul asa ca prefer sa fac eu asta. O sa o duc ulterior inapoi sa o alezeze .

Stie cineva daca se poate scoate camasa ? ( sa il incalzesc in exterior ?) Trebuie sa il scot , sa pun unu nou si sa il alezez la dimensiunile originale .

Am auzit undeva , ca exista Cilindru care este turnat direct pe camasa (striata) si daca incerc sa o scot se sparge tot. Sper sa nu fie si cazul suzuki.

Am gasit o camasa pentru cilindru de ARO si se potriveste , sper sa nu aiba nimic.

Pune piston nou si alezeaza cilindrul original! scapi de multe batai de cap! fara ciocan si alte chestii de genu!

 

Salutare,

 

Stie cineva cum se masoara uzura/intinderea lantului de distributie la DR650SE? Aspectul asta nu pare sa fie acoperit in manualul de service, km reali ai motorului nu ii cunosc, daca tot am motorul desfacut in perioada asta as vrea insa sa masor lantul, sa stiu cam ce uzura are.

 

Cel mai bine ar fi sa il schimbi....scapi si de grija ca din cauza uzurii poate atinge si obtura/taia 'teava' care duce uleiul la axa cu came!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicati-mi si mie cum este construit cilindrul/pistonul la acest tip de motor.

Daca la piston va referiti la piesa mobila de care e prinsa biela si pe care stau segmentii, ce intelegeti prin cilindru ? Este partea de motor care vine sub chiuloasa ?Exista si camasa ? Daca da, atunci de ce nu se poate schimba/aleza doar camasa ? De ce sa alezezi cilindrul ?

Intreb asa, pentru curltura mea generala, dar vreau sa inteleg de ce la a mea, care e cu kick start, cateodata pot rupe foarte usor compresia apasand usor cu piciorul, iar cateodata foarte greu. Asta la rece. Cand se incalzeste, are compresie foarte buna. Am mai observat ca acum, cand am picurat niste ulei in cilindru pentru a pastra cilindrul lubrifiat pe perioada cat nu merg cu ea iarna, are compresie foarte buna, masurat prin apasarea pedalei de kick.

Nu am masurat niciodata compresia ca la carte. Apropo, in ce conditii se masoara - la cald sau la rece ?

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cilindru (sau cilindrii) este partea pe unde culiseaza pistonul (sau pistoanele). Acest cilindru e realizat dintr-un material oarecare (fonta, zamac, aluminiu, etc) si are niste camasi din otel foarte bine tratat pe unde circul propriu-zis pistoanele. La unii cilindrii (de obicei la auto) camasile se pot scoate din cilindru, la altele nu. De obicei camasile sunt demontabile (amovibile) la motare cu gabarit mare pentru o mai usoara alezare sau schimbare a acestora. E mai greu sa demontezi si cari ditamai blocul cu cilindrii de la un motor de masina. Motoarele de motocicleta, avand dimensiuni mai mici, au camasi ne-demontabile. Te duci cu tot cilindru la alezat.

Pai daca ai pus ulei in cilindru e normal sa ai o compresie "foarte buna". Daca mai pui ceva ulei o sa ai o compresie "infinita". :D

Compresia o masori si la cald si la rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand schimbarea lui. Cand am schimbat lantul meu, am comparat putin cel vechi cu cel nou. Cel vechi avea o alungire de aproape 1cm. Intinzatorul era aproape de maxim. Bine ca eu am gasit si celebra piulita sudata in capul intinzatorului ca sa mai prelungeasca viata. Clar l-am schimbat tot cu did desi pe piata o sa gasesti si firma morse. Deja am un sezon si totul este ok.

 

 

Salutare,

 

Stie cineva cum se masoara uzura/intinderea lantului de distributie la DR650SE? Aspectul asta nu pare sa fie acoperit in manualul de service, km reali ai motorului nu ii cunosc, daca tot am motorul desfacut in perioada asta as vrea insa sa masor lantul, sa stiu cam ce uzura are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatimi si mie ca nu prea va inteleg cand spuneti :Pune piston nou si alezeaza cilindru.

In cazul in care cilindrul meu este ovalizat , prin uzura , (se vede lumina intre camasa si segment) , daca il alezez si pun pistonu si segmenti originali , A pierdut toata compresia!!!!

 

Eu stiu 2 modalitati :

1) Prima reparatie -se comanda cilindru cu 1 , 2 , 3 ,4 zecimi mai mare + segmenti la aceeasi cota !!! si asa se poate aleza si cilindru. ( asta e o metoda mai veche si nu prea e folosita)

 

2) La masini se scot camesile toate , se cumpara set nou , tratat . Camesile noi sunt standard ,in functie de cilindri si dupa ce le presezi la loc pe motor se face alezatu la cota respectiva.

Problema :

Am intrebat peste tot si nimeni nu stie daca se poate face asa ceva la motociclete desi sunt sigur ca cei de la reprezentante folosesc metoda asta. Nu stiu de unde pot lua o camasa noua pentru moto 600 , am gasit una de Aro , dar presimt ca fonta sau din ce o fi , e tratata diferit si nu rezista la 5, 6 mii de ture + ca e diferenta de racire ( aer / apa ) deci afecteaza si dilatarea.

PS: Pe mine ma interesa doar daca pot face asta Da / Nu , ca am scos camesi de dacie si iveco la greu + rectificari , dar nici sa nu stric tot cilindru ca e vreo 300 e .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, o luam de la capat! cumperi piston si segmenti noi (oem sau aftermarket daca gasesti, compresie standard sau compresie mai mare, tot dupa preferinte) si trimiti cilindrul la alezat(sunt niste baieti din Tg Mures parca care fac treaba buna cu alezatul si honuitul) impreuna cu pistonul si segentii noi! pistonul fie ca e oem sau aftermarket il iei urmatoarea cota dupa cea existenta! camasa cilindrului nu trebuie depresata pentru alezare si honuire! ramane acelasi cilindru numai ca treci la urmatoarea cota de reparatie! bafta!

pentru piese originale ia legatura cu Kampur Motors au cele mai bune preturi!

 

PS:prima metoda scrisa de tine se foloseste in mai toate cazurile de reparatie! numai ca nu cumperi cilindru nou ci doar piston si segmenti urmatoarea cota de reparatie, iar cilindrul vechi se alezeaza/honuieste!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de explicatie S@rpe , e mult mai logic acum. La acelasi lucru ma refeream si eu , dar am gresit in loc de piston am scris cilindru cu 1 , 2, 3, 4 zecimi mai mare . Nu conteaza cu cat , dar unde gasesc eu , piston , segmenti la urmatoarea cota ?

 

PS: Azi am scos camasa de pe cilindru , a iesit perfec , fara nici o zgarietura . Nu s-a umflat sau crapat nimic , a iesit exact ca la AUTO.

Am Pistonul / Segmentii / Bolt / Garnituri NOI ORIGINALE la cotele de fabrica , deci repar moto prin a 2 metoda pe care am zis-o , ii schimb camasa si o alezez - honuit la cotele originale.

Acuma ultima intrebare este - Gasesc undeva si Camasa pentru cilindru Originala ? sau pun o camasa auto cu aceleasi cote ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...