Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Subscriu la ideea lui Andrei. La ritmul ăla poți să spui că etanșează bine. Dar, fericitule, ai garaj încălzit ? Eu am rămas cu niște fiare înșirate din cauza frigului...o altă celebritate zace sub zăpadă. După DR600(SP600) protagonist in Delta Force cu Chuck Norris, am în operație o Yamaha XT250. Da, primul film al lui Rambo, urmărirea prin oraș și apoi prin pădure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Să fie primit! Măcar nu trebuie să lucrezi în stradă. Iar dacă e vorba de simeringurile de pe coada supapelor, alea se pun ușor, mai greu e să le scoți pe alea vechi fără să le distrugi. Dacă te apuci sau vrei doar să asiști e ok.

Dar aș prefera mai pe căldură, urăsc senzația de a pune mâinile pe piese înghețate și să mai fac și lucruri fine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac caldura inainte. Daca poti sa ma asisti te invit in week la pestera la mine. De desfacut am mai desfacut unele de o alta chiuloasa. Problema este cu reasamblarea si rearanjarea pe scaune a supapelor. Poate mai si dam cu parerea de una alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut tuturor , s-avem un an nou bun fără păţanii groaznice :) .. doar d-alea de avertizare să fie

 

Văd că aveţi plan pe WE , fain ! M-aş fi bagat şi eu de eram mai aproape. Dar sunt cu gândul la voi

 

Sfaturi care mi le-aş da mie:

Nu m-aş porni să fac ce v-aţi propus voi fără scule şi mai ales fără cartea de service !! (dacă n-o ai zi-mi)

Chiuloasa strânsă "la ochi" e deosebit de riscantă, sincer. Filet smuls din bloc, sau fum albastru în tobă, chiuloasă strâmbă etc e uşor de obţinut ....

Ar trebui să vă uitaţi atent la supape şi ghiduri, dacă etanşează la rece/static, e bine, dar dacă suprafeţele nu sunt drepte atunci pierderea acestei calităţi va surveni repede, iar la turaţii mari nu mai fac faţă arcurile şi nu mai etanşează. Eu te sfătuiesc să le dai la rectificat aşa cum trebuie, chiar dacă asta înseamnă să prelungeşti etapa asamblării motorului (şi ştiu care e sentimentul, e de cacao. DAR merită 100%). O rectificare de suprafaţă cu pastă este acceptabilă doar după ce ai prima reparaţie după rectificare cu freze.

E bine să verifici cât de ciobite sunt şuruburile se reglaj supape şi cozile supapelor, poate că trebuie corectate (doar în atelier) Se ciobesc în continuare ...

La montaj, garnitura de chiuloasă, dacă e la prima refolosire, ar putea să meargă. Nu-ţi recomand silicon. Dacă totuşi vrei să etanşezi, caută pe V Reinz pastă (Reinzosil) de etanşare sau Loctite. Garnitura nouă e ... nouă.

Respectă cu stricteţe cuplul de strângere la piuliţele de chiuloasă (interioare), iar la cele exterioare ai grijă să nu strici muchiile (eventual pune piuliţe exterioare noi, dacă găseşti).

După ce pui simeringurile de supapă, când bagi supapele, unge-le cu vaselină grafit/cupru/MoS2, iar pe coada supapei trebuie să pui la montaj protecţie(căciuliţă) pentru a nu risca să strici simeringurile pe interior.

Şurubul de ţine paharul de tablă de sub axul cu came trebuie montat cu zeamă de blocat şurub. Tubul de intră prin lateral în chiuloasă, în gaura unde vei monta cotul furtunului de la radiatorul de ulei, e posibil să poţi să-l montezi greşit !!! verifică prezenţa lui la montaj precum şi poziţia (E FOARTE IMPORTANT, poţi buşi motorul în primii 50km din lipsă ulei la tacheţi).

Siliconul de etanşare la capac tacheţi trebuie aplicat ffff subţire şi pe o singură parte, eu folosesc o spatulă. Altfel excesul ajunge peste tot prin motor.

Şuruburile de la capacul ăsta au diferite lungimi, se strâng într-o anumită ordine şi cu o anumită forţă, respectă-le neapărat, filetele se smulg uşor iar deformarea capacului poate surveni uşor. Vezi că sunt şaibe de cupru la şuruburile pe lângă care trece ulei.

Verifică poziţia şaibei de oţel care stă pe axurile tacheţilor. Dacă nu le pui unde trebuie, tacheţii nu vor călca cozile supapelor unde trebuie iar efectul este dezastruos. (parcă era cineva pe forum care a păţit-o)

Gresează cu ulei axuri, tije etc, iar palierii şi lobii axului cu came cu grafit/MoS2 etc.

Uită-te în carte cum se face reglajul aprinderii, respectă-l şi verifică-l după ce ai învârtit manual motorul de câteva ori.

Dacă tot ai capacul magnetou dat jos, uită-te din nou la bobine şi vezi dacă nu au apărut fisuri în lac. Dacă da, poţi preveni arsura(la propriu şi figurat :) ) dacă speli f bine în diluant bobinele după care le dai cu lac pe care-l faci rost de la orice atelier de rebobinat poţi prelungi inevitabilul.

Ia-ţi magneţi sub formă de pastilă (neodym) şi pune câţiva pe tabla unde e întinzătorul de lanţ balansieri şi pe sita metalică de ulei, de sub motor. Ai fi uimit câtă pulbere strâng după câţiva km ..

Fă-ţi o evaluare a lanţului de distribuţie, cât e de uzat, calculând cât s-ar mai întinde întinzătorul de lanţ, dacă n-ar fi lanţul acolo. (dacă l-ai schimbat de curând n-are rost măsurătoarea)

La montarea filtrului de ulei, schimbă oringul de etanşare dacă nu l-ai schimbat ultima dată şi nu uita arcul din spate. Umple filtrul de ulei cu ulei.

La orice intervenţie pe supape(reglaj, înlocuit, rectificat) sau/şi distribuţie, trebuie reglate din nou carburatoarele ...

Dacă ai dat jos capacul ambreiaj, ai de demontat doar o roată dinţată ca să ajungi la senzorul care indică poziţia zero/bec verde pe bord. Dacă ai avut probleme cu el, sau becul nu stă ferm aprins când este la PM, atunci desfă şi fixează cele două şuruburi cu soluţie de blocare şuruburi.

La reglajul supapelor, cartea dă adm 0.8-0.13mm şi evac 0,15-0,2mm. Eu am reglat de obicei 0,15mm cu 0,2mm. E bine să mai verifici o dată după ce ai făcut ceva km. Oricum, după mine , foarte important e să reglezi jocul cât mai egal între supapele de evac şi între cele de admisie.

Încearcă să reverifici încă o dată după ce faci ceva, învârtind motorul de câteva ori. Salvează de obicei foarte mult stress şi bani după aceea, că nimeni nu-i perfect ... şi ăla micu cu coada ca săgeata stă neobosit pe umărul fiecăruia :)))))) abia aşteaptă să-şi bage coada ....

 

Nu-mi mai trece nimica acum prin minte la ce să mai ai grijă ...

 

.. şi nu porni motorul fără tobă că o să cheme vecinii poliţia că trage cineva cu PMu hahaha

 

 

Succes.

Şi sună-mă dacă dai de probleme ....

 

cu drag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa traiti. Multumesc.

In mare parte incerc sa respect cele de mai sus. Manual, laptop si cheie dinamometrica este la pestera. Garniturile sunt toate noi. Cumparat set complet desi nu e deloc ieftin (450 ron). Lantul de distributie are doar un an. Problema este cu cel de la balansieri. Cum draq se schimba ala fara sa desfac rotorul?

Iar e o ciudatenie la mine la reglajul supapelor. in manual parca am niste distante foarte mici (0.05). Mereu iam reglat ca in manual si nu am avut probleme. Dar repet > am valori mult mai mici.


» Post actualizat in 18 Jan 2017 18:40

post-72436-0-16331900-1484764834_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot urmaresc postarile de cateva zile dar mereu le citeam pe mobil si nu apucam sa raspund. Daca mai este loc, as dori sa particip si eu la interventia motociclisto-mecanica, mai ales ca anul ce-a trecut am invatat mai multe decat mi-as fi dorit despre motorul meu :D . Pot ajuta inclusiv cu piese/scule :) Ne auzim cat de curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stabilim ceva esti invitat. Locatia o sti. Daca suporti ceva mai rustic ssi nu vrei prea mult spatiu.... sa facem un avion zic....

De piese tine bine.... se gasesc destul de greu asa ca .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La DR800 e jocul un pic mai mare. Cel mai devastator fenomen este când nu mai închid supapele de evacuare. Atunci se prăjesc efectiv şi crapă, ca coaja de pâine....

 

Lanţul de la balansieri este uşor de schimbat dacă ai scule, dacă ştii ce ai de făcut şi ai condiţii decente de lucru. Pot să ţi le împrumut, cu drag. Trebuie dat jos magnetou, piuliţa şmecheră cu caneluri, cele două roţi dinţate , patina şi eşti gata de schimbat lanţul.

Montajul e invers. Cuplul cu care se desfac şi strâng şuruburile/piuliţele este relativ mare şi ai nevoie de a doua mână/rangă/traversă garaj ca să le biruieşti, mai ales dacă au fost strânse corect ultima dată.

Dacă ai lanţul cumpărat atunci ai nevoie de chei şi timp. Dacă nu, şi nu te grabeşti tare, pot să-ţi caut lanţ ceva mai ieftin, nou, de la acelaşi D.I.D Japan....

 

.. ultima poză e cu dedicaţie, freacă freacă freacă, până dai de apă ....post-55585-0-01605100-1484766454_thumb.jpgpost-55585-0-79498700-1484767098_thumb.jpgpost-55585-0-68515300-1484767061_thumb.jpgpost-55585-0-21797900-1484766837_thumb.jpgpost-55585-0-86553100-1484767744_thumb.jpgpost-55585-0-84056600-1484767535_thumb.jpgpost-55585-0-44958400-1484767458_thumb.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In caz de montat /demontat supape, m-am uitat la procedura cand am fost cu chiulasa la rectificare/planare acolo in spate la united motors. should pe good, ne trebuie o penseta si cu scula de mai sus cred ca ne descurcam :) Neaparat trebuie facut o verificare cu benzina dupa ce se umbla.

Cat despre a mea, parca a inceput sa mearga un pic mai prost. zic ca ar fi oprtun sa verific din nou distanta de la supape. Si am o piesa noua(acul de la carburator) dar din pacate a inceput sa ninga inainte sa-l montez... e acoperita cu zapada a mea. bine ca i-am scos bateria fix cand incepuse sa ninga...


» Post actualizat in 18 Jan 2017 19:34

 

 

rectificarea se poate face destul de lejer daca pe coada supapei pui un furtun pe care mai departe il bagi in bormasina. Totul e sa facem rost de pasta verde pt supape...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.. cheile ţi le pot trimite la sediul nostru din Bucureşti, le iei de acolo şi le returnezi acolo, no costs :) doar dă-mi de ştire ....

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In caz de montat /demontat supape, m-am uitat la procedura cand am fost cu chiulasa la rectificare/planare acolo in spate la united motors. should pe good, ne trebuie o penseta si cu scula de mai sus cred ca ne descurcam :) Neaparat trebuie facut o verificare cu benzina dupa ce se umbla.

Cat despre a mea, parca a inceput sa mearga un pic mai prost. zic ca ar fi oprtun sa verific din nou distanta de la supape. Si am o piesa noua(acul de la carburator) dar din pacate a inceput sa ninga inainte sa-l montez... e acoperita cu zapada a mea. bine ca i-am scos bateria fix cand incepuse sa ninga...

» Post actualizat in 18 Jan 2017 19:34

 

rectificarea se poate face destul de lejer daca pe coada supapei pui un furtun pe care mai departe il bagi in bormasina. Totul e sa facem rost de pasta verde pt supape...

.. să vă puneţi o pătură pe jos când montaţi siguranţele, mai ales dacă e pentru prima oară, pare uşor ..... Când sar siguranţele de supapă dacă scapă presa, SAR frate. Şi când ai lipsă că n-o găseşti e frustrant.

» Post actualizat in 18 Jan 2017 19:43

Hmm, chei de umblat la rotor. chiar si eu as incerca sa umblu la al meu, ca de mult il banuiesc ca ar fi desincronizat lantul de balansare dar din pacate n-am avut scule sa umblu....

Nu cred că potrivesc cele de DR800/750 la mai mici ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda.... cred ca mai aman un pic operatiunea lant balansieri. Merci de oferta si cred ca voi apela in viitor. Deocamdata ma rezum la mai putin ca si asa am multe de facut.

M-au impuscat si pe mine niste sigurante cand faceam experimente pe chiuloasa de rezerva. deci am si de schimb daca cumva fac o nefacuta. Funny ultima poza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare că se toarnă un film de anvergură și n-aș vrea să lipsesc de la filmări. Ca de obicei, avem scenariu, avem decor, avem actori și un țel comun, renașterea din cenușă a bestiei de DR.

Deși prognoza meteo e pe undeva pe la -10 grade, eu zic că o să reușim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegi DR-isti ^_^ . Scuzati ca va intrerup topicul .

Sunt proaspat posesor al unui DR 600 , pe care il folosesc doar pentru teren . Am si eu cateva intrebari despre aceasta motocicleta .

Recent am refacut-o : - mai exact scaunul de la supapa de evacuare sarit , in rest ok chiuloasa , dar am pus alta chiuloasa .

- Am cumparat alta SH cu scaunele ok , dar cu alta problema ( canalul dinspre distrbutie , cel pe care sea aseaza axul cu came putin aplatizat 1-2 mm , dar am montat-o si asa ca nu mai rezistam :D . ... Din cate am inteles Chiuloasa este problema acestui model ( Scaune sarite , Ax cu came rupt , Culbutori mancati , Canale AX uzate .. ) .

Pana acum e bine , functioneaza ok , pornire la a 4-5 pedala , si cam zumzaie putin (nu imi dau seama daca din chiuloasa sau din cutie ) ..

Intrebarile mele ar fii :

-- Cunoaste modificari ce pot fii aduse chiuloasei (sistemului de ungere ) , pentru a mai elimina din probleme ( experimente reusite ) ???

-- Orice modificare propusa o pot testa ( Am chiuloasa ce veche pentru teste ) .. Am si ceva ateliere de strungarie in oras .. astept idei

-- REGLAJE ... Daca este ceva bine de stiut in reglaje va rog sa imi spuneti ( Reglat distributie , Tacheti , sau chiar in motor ) etc ... ??

-- Sfaturi in utilizarea acestui model ? Intretinere ?

 

Orice experienta sau informatie este binevenita ..

Scuzati daca deranjez , cum spuneam detin de putin timp DR 600, si e prima motocicleta de capacitatea asta si in 4T , si auzind ca are ceva probleme , vreau sa ma documentez din timp sa previn ce se poate .

 

Multumesc Anticipat !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegule și să-l stăpânești sănătos !

 

Din modesta mea experiență și din cele ce am citit pe la alții mai deștepți ca mine, se pare că nu prea ai ce să faci mai mult decât ce au făcut savanții japonezi.

Adică să respecți reglajele date de manual și să urmărești nivelul uleiului. Dacă mergi cu el la minim, pot apărea uzurile exagerate la axa cu came și chiulasă/capacul chiulasei.

Dacă mergi numai în off ( și tare) e posibil să se supraîncălzească. Eu n-am avut nici o problemă cu asta, indiferent de cât de cald era, dar vorbim de mers pe șosea (și off ușor de domnișoare, gen lacul Iezer sau Lacul Vulturilor) unde curentul de aer, chiar și cald, își face treaba și răcește.

În rest, nu prea ai ce să faci...motorul e bine gândit pentru vremea lui și nu te lasă.

Acuma, na, mai e vorba și de noroc.Mai era pe aici un băiat cu carterul spart și alte minuni...dar cine poate garanta?

 

P.S. Unde ai găsit tu tacheți în motorul ăla ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...