Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Salut . Mersi frumos .

Deci o prima parere buna despre motor . Ma bucur sa aud asta . Imi place acest motor si as vrea sa investesc in el , tocmai in ideea de a afla daca merita am si cerut pareri .

M-a speriat putin Chiuloasa , deoarece cand am cautat sa o cumpar , din 10 anunturi de dezmembrare DR600 nici unul nu avea chiuloasa ,ax si culbutori , si spuneau ca e cu probleme , nu o sa gasesc .

Deci sa inteleg ca : -- Ulei bun , tot timpul la FULL ( sau peste ? ) + Monitorizare Temperatura Ulei = Chiuloasa fericita :) !?
+ Ma gandeam sa inlocuiesc un Capac din cele doua de la culbutori cu unul Transparent sa pot observa in caz ca se infunda orificiile
ce duc uleiul in chiuloasa , sau cedeaza pompa de ulei .. Alta idee in acest sens ?
?? Imi puteti spune unde sa monitorizez temperatura motorului ? Se gaseste ceva de cumparat special pentru asta sau
adaptez ceva ?
Si daca imi poti lasa un link pentru un manual de DR 600 tradus cumva ?

P.S. Unde ai găsit tu tacheți în motorul ăla ?

 

Ma refeream la 'cuiele' alea ce actioneaza supapa :D . Culbutori ?
Multumesc pentru sfaturi !!!
Mai accept si alte experiente . vreau sa stiu tot :D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

+ Ma gandeam sa inlocuiesc un Capac din cele doua de la culbutori cu unul Transparent sa pot observa in caz ca se infunda orificiile

ce duc uleiul in chiuloasa , sau cedeaza pompa de ulei .. Alta idee in acest sens ?


Inresant..... Uleiul maxim full si mineral sau semisintetic.La temperatura poti sa-ti pui la busonul de ulei un termometru. Dar cred ca ai sa te obisnuiesti cu ea si ai sa-ti dai seama cand se incinge excesiv ( se simte la picioare, sta un pic mai turata ....). Atentie la amestecul aer/benzina si sita de la sorbul pompei de ulei. Cele mai intalnite cauze de supraincalzire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai, că ești simpatic Gabriele!

 

Nu pune pune prea mult ulei, nici asta nu e bine. Doar până la semn. Mobra să fie verticală, în echilibru, pe sol drept.

Piesele alea, clar nu le găsești de noi la dezmembrări, sunt piese de uzură.

Un capac transparent (n-am auzit de așa ceva) se umple de ulei și nu vezi nimic prin el. Mai bine ai grijă de filtru și de ulei și nu mai ai de ce să supraveghezi orificiile.

La un motor răcit cu aer n-ai ce supraveghea. Dacă se "albăstrește" evacuarea și miroase a ulei ars și te arde la țurloaie cum zice Chuki e clar că ai exagerat cu forțajul.

"Cuiele" alea sunt șuruburile de reglaj. Sunt înfiletate în corpul culbutorului. Culbutorii sunt acționați direct de axa cu came.

Tacheții sunt niște piese cilindrice care transmit mișcarea camei cu ajutorul unor tije tot la culbutori. Asta e valabil când n-ai axa cu came în chiulasă, dar nu e cazul nostru. De-aia m-am mirat.

 

Și acum în final, o poveste.

 

Fratele meu era mai mare cu 4 ani. Când n-aveam chef de rezolvat problemele de la școală, mă duceam la el și îi ziceam că nu pot să le fac în ideea că o să mi le facă el.

Dar el s-a prins că eram un mic exploatator și mi-a zis că mă ajută doar după ce-i arăt eu unde am lucrat, cum m-am străduit și n-am știut, tăiat, șters, știi tu.

Care-i ideea?

Eu când m-am apucat să caut manuale de DR600 am găsit 4. În germană, în franceză, în engleză și ...în română. Nu e nici ușor dar nici greu. Trebuie doar să vrei.

Dacă totuși nu-ți iese căutarea te ajut eu dar ...pe bune, chiar nu e greu. Mai vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, culbutori sunt, nu tacheți. Rectific posturile mele in care ziceam de tacheți. Sper ca cei interesati au inteles despre care componenta era vorba .. :)

 

Cum merge treaba ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radule, îmi permit să răspund eu în locul lui Chuki, sper că nu se supără, mai are un pic de treabă. La ora asta e gata încheiat, așteaptă doar mâna vopsitorului. În puțin timp o să-l auzim cum duduie.

Editat de Muretto Grundieg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate se pare ca am mai imbatranit si eu si m-a ajuns aboseala. Asa ca nu l-am inchis inca complat. Mai am de schimbat ambreiaj, intins lant balansieri si garnituri. Oricum sper sa scoata zgomot cel tarziu duminica urmatoare.

Multumesc Muretto si Mihnea pentru ajutor. Cand vreti sa mai treceti sunteti bineveniti.... dar numa sa fiu acolo.

 

post-72436-0-81183200-1485102876_thumb.jpgpost-72436-0-68447500-1485102878_thumb.jpg

 

Treaba grea:

post-72436-0-98164000-1485102881_thumb.jpgpost-72436-0-34665300-1485102880_thumb.jpgpost-72436-0-67533800-1485102883_thumb.jpgpost-72436-0-30771600-1485102885_thumb.jpgpost-72436-0-15936400-1485102887_thumb.jpgpost-72436-0-98384800-1485102888_thumb.jpgpost-72436-0-59762300-1485102890_thumb.jpg

 

Radu am si eu o curiozitate: din ultima poza am vazut ca ai pasuit scaunele de mana. Cat a durat operatiunea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo , treabă bună ați făcut ..

Păsuitul durează în funcție de cum arată scaunele și supapele , și cu pasta cu care lucrezi. La mine nu a fost cine știe ce uzură, totuși am folosit și pasta rugoasă și cea fină. Frecatul să fi durat cam o oră, da cu pauze că-ți scoate sufletu' ... și mai pune cât am sorbit o bere, două :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gândit eu că nu dă bine în poză sticla aia cu aditiv de prune. În fine, dat fiind faptul că nu aveam "bicicleta" la mine, am fost nevoit să mă folosesc de telefon și de zoom-ul oferit de el.

Pun niște poze ca să-ți faci o idee. Eu inițial am avansat două zile, dar am scăpat doar cu una :)

post-86604-0-45934100-1485290628_thumb.jpg

post-86604-0-76287800-1485290637_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pun o poza - doua cu evolutia. Momentan pauza de accidentare (scapat fexu in mana). Je suis BOU :) .

PS: Imi pare ca arata mai bine in realitate. Nu era lumina cand am facut pozele. Poate sunt subiectiv. Sa vedem cat de bine o sa mearga. Poate reusesc sa-l pornesc duminica.... trec intai pe la biserica si pe urma incerc.

post-72436-0-44604200-1485370427_thumb.jpgpost-72436-0-32793600-1485370429_thumb.jpgpost-72436-0-12848300-1485370431_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chucki, pana la urma ce ai facut cu discurile de ambreiaj, le-ai pus pe cele noi? cam ce a mai ramas de facut, si cum putem ajuta? :)

Discurile le-am schimbat chiar daca nu erau mai groase decat cele vechi. Am gasit problema la ambreiaj. Piesa/discul cel care tine arcurile era un pic ovalizata si patina.

Azi am pornit motorul.... partea buna e ca a pornit (chiar destul de repede). Partea proasta e ca se aude unzgomot infernal de culbutori sau axa cu came.Am reincercat sa reglez culbutorii dar fara un rezultat prea bun. Uleiul urca sus distanta la culbutori era buna. Ma gandesc ca poate axa face figuri.

De dezamagire si nervi am plecat. Si un carburator are plutitorul blocat (nu imi explic de ce.... pentru ca au fost desfacute curate si reglate si mergeau bine). Maine ma duc si o iau de la capat. Practic desfac cam tot ce am facut azi. Probabil a fost una din zilele acelea cand mai bine te retragi cat nu e prea tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce zgomot ? Țăcăne ? Roata dintata pe care sta lantul pe ax ? Decompresorul elibereaza total culbutorul ? Saibele distantiere pe axul culbutorilor sunt la loc ? Daca invirti motorul la mina se aude bataie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decompresorul nu functioneaza total..... adica nu ramane blocat pe deschis. E mai mult decat un tacanit.... sau ma rog un tacanit puternic. Nu am desfacut axurile de la culbutori.... Despre ce saibe e vorba? Alea franjurate/valurite? daca da sunt la locul lor. NU am invartit motorul cu mana....incerc maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că au fost vreo 11 grade. Am mai văzut un călăreț prin Pipera. Bravo dom'le ! Speriați bieții șoferi când apăreți dintre nămeți.


» Post actualizat in 07 Feb 2017 06:07

Și acum una de amuzament, o statistică despre vârsta (și implicit profilul) călărețului DR. Un comentariu sugera că ar fi vorba de criza vârstei mijlocii. Un alt comentariu, cel mai fain, se referă la niște posesori de Harley care îl întreabă pe un DR-ist de ce merge pe chestia aia și nu-și cumpără un HD?

Răspunsul (care m-a trimis direct la frigider să-mi iau o bere) a fost :

 

"It's a DR thing, you wouldn't understand."

post-86604-0-86940000-1486447640_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Chucki : asa mi se arata acum, ca as fi in Bucuresti joi seara-vineri si poate simbata.... Zi-mi daca sa-ti aduc capacul .. :)

Sa traiti. Multumesc dar din pacate nu cred ca este ce trebuie.. forma (amprenta marginilor) cred ca este identica dar, probabil este de la modelul cu ambreiaj pe demaror (vezi poza.... la mine zona aia este fara umflaturi). Deci nu stiu daca se potriveste. Inclin sa cred ca nu. Am pus o poza (cam veche si cam proasta) cu al meu.

post-72436-0-68988200-1487057583_thumb.jpgpost-72436-0-34168200-1487057584_thumb.jpg

» Post actualizat in 14 Feb 2017 07:44

Daca ai timp de o bere sau o vorba lunga da un semn te rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !!! Am si eu nevoie de putin ajutor .. De curand am desfacut carburatorul la DR 600 , l-am curatat , reglat plutitorul deoarece curgea benzina pe supraplin continuu si pornea foarte foarte greu ... Ehh toate bune , acum porneste mai ok si nici nu mai e nevoie de soc .. Problema ar fii ca atunci cand il turez cam scoate fum negru si da rateuri cu flacara pe evacuare , si la 1 minut dupa ce il pornesc se ROSESC tevile de evacuare la iesirea din chiuloasa .. Eu cred ca este supra-alimentat !?? Cum ar trebui reglat carburatorul , sau ce sa ii fac ca risc sa prajesc chiuloasa !?? Ma gandesc si la un chit de reparatie pentru el ? unde as putea gasi si daca e ok .. Sau alta varianta , mai am un carburator de DR 650 , care nu am idee cat este de ok dar daca spuneti ca merge motorul de 600 cu carburator de 650 ??, as putea testa ..

Ma mai gandesc si la varianta sa nu fie bine pusa la punct distributia ??

A doua mare problema ar fii ca la recentul schimb de ulei am gasit in capacul de la sorbul de ulei decantate cateva bucatele din ambreiaj ,( un piciorus intreg de la unul dintre discurile de ambreiaj si cateva bucatele de aluminiu vopsit )... Nu m-am incumetat sa desfac capacul la ambreiaj , pentru ca momentan inca functioneaza , ce este drept cam zgomotos motorul la turatii mai ridicate .. Oricum mai am un motor complet de DR 600 .. ce imi sugerati ? sa ii schimb ambreiajul ? E in regula sa mai merg cu el asa o vreme ??

Multumesc !!!

Editat de Vasiloiu Gabriel-Ionut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

În principiu, în carburator dacă e curat nu ai prea multe de reglat. Ai de verificat nivelul de benzină, închiderea pontoului, etanșarea elementelor și cam atât.

Cel mai important în funcționare e nivelul de benzină din camera de nivel. Un nivel prea scăzut sărăcește amestecul și perturbă funcționarea motorului. Un nivel prea ridicat are tendința de a îneca motorul și de a crește consumul.

Nivelul corect se măsoară în două feluri. Cel mai simplu e cu tubul gradat și un furtun moale cu capăt filetat care se înșurubează în locul șurubului de golire.

Pentru a fi riguros la măsurătoare, carburatorul trebuie să fie perfect vertical și orizontal. Dacă e nevoie se va introduce o cală sub roata din față. Menținând tubul vertical se deschide robinetul de benzină și se lasă să se echilibreze nivelul. Dacă e corect trebuie să fie la 3,5 mm +/- 0,5 mm mai jos decât planul separare al bazinului.

A doua metodă, cu carburatorul scos, se verifică înălțimea plutitorului în raport cu planul de separare. Se menține carburatorul în poziția în care plutitorul atinge cuiul pontou dar fără a-l apăsa pe tija lui.

În poziția asta se măsoară distanța dintre planul de separare și spatele flotoarelor care trebuie să fie 23 +/- 1 mm.

Uzura cuiului de dozaj duce și ea la îmbogățirea amestecului.

Acum, legat de supra-încălzire. Poate fi provocată și de funcționarea incorectă a supapelor. De exemplu, un joc insuficient sau prea mare, sau uzura lor sau a axei cu came. Exclud distribuția incorectă, dacă ai cumva montat din greșeală lanțul cu un dinte mai înainte sau mai înapoi, pornirea motorului ăla va fi o sărbătoare.

Și tot legat de încălzire, să știi că în condiții normale cele două țevi se înroșesc. Ele lucrează de obicei pe la 500 - 600 de grade chiar și la relanti, vara. În condiții de motor forjat, temperatura crește.

 

P.S. Există și seturi de reparație carburator, pe la americani dar sunt destul de scumpe, e posibil să ajungi la vreo 300-400 de dolari cu transport, dacă nu mă înșel.


» Post actualizat in 20 Feb 2017 07:07

A, nu mai întârzia cu reparația ambreiajului! Stricăciunile se vor produce în cascadă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...