Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

44 minutes ago, raducod said:

Capacele de magnetou si ambreiaj se string cu 8-10Nm.

...

Dragă, ca să vorbim pe aceeași limbă, unde 4 lb x ft = 5,42 N x m

iar 5 lb x ft = 6,78 N x m

https://www.convertunits.com/from/lb-ft/to/N-m

 

Ai aici mai multe detalii /oțel, aluminiu, lubrefiat sau nu:

image.thumb.png.129f07c9b3ea14929fcf2533b94a0132.png

 

că ... nu am inventat eu ”coada la prună” și nici nu (îți) vând ”gogoși” :D

 

P.S.

Asta ca să nu te miri că de ce unii (ciobănei) mai rup /înțepenesc câte ceva ...

(cu tot cu cheia lor dinamometrică :crack:)

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La 07.09.2022 la 19:04, patrick1 a spus:

Dragă, ca să vorbim pe aceeași limbă, unde 4 lb x ft = 5,42 N x m

iar 5 lb x ft = 6,78 N x m

https://www.convertunits.com/from/lb-ft/to/N-m

 

Ai aici mai multe detalii /oțel, aluminiu, lubrefiat sau nu:

image.thumb.png.129f07c9b3ea14929fcf2533b94a0132.png

 

că ... nu am inventat eu ”coada la prună” și nici nu (îți) vând ”gogoși” :D

 

P.S.

Asta ca să nu te miri că de ce unii (ciobănei) mai rup /înțepenesc câte ceva ...

(cu tot cu cheia lor dinamometrică :crack:)

 

 

salut, n-am nici o treaba cu nimeni, relax. Eu am doar opinii, ceilalti fac ce vor.

Doar iti spun ca M6, unde nu zice sa-l stringi altfel, se stringe cu 8-10Nm ( mai exact 8-12Nm, dar am considerat intotdeauna ca 12Nm in unele cazuri de suruburi cu filet uzat, e prea mult si risti sa-l smulgi)

De aceea ziceam ca stringind cu 8-12Nm, nu mi-am regasit suruburile desfacute.

 

Ca sa vorbim aceasi limba, de unde ai scos 4-5 lb-ft ? din manualul DR600-650 ? Din ce vad, 10Nm e mentionat la majoritatea M6 (si aici cu exceptii, ca la BIG).

La 750-800, nu exista decit 8-12Nm sau mai mult pt M6, adicatelea 6-8.5 lb-ft. Doar un surub din sorbul de ulei care se stringe mai putin si parc a suruburile ce prind piesa peste pinion atac.. 

 

Legat de valorile din tabelul cu cuplurile de stringere, cum ziceam, sunt orientative. Fac referire la steel sau aluminum. Ce simplu ar fi daca ar fi doar astea doua materiale, dar cite aliaje de oteluri si aluminiu exista, la care valorile de stringere difera extrem de mult. Sunt oteluri calite de duritati extreme, pe care nu prinde nimica, rupi tarozi in filet, si nu poti sa-i faci nimica pina nu-l decalesti , prelucrezi si retratezi termic. Ce valori de stringere crezi ca se folosesc la astfel de imbinari ? din tabel ?

Sau suruburile ce se folosesc la strins chiuloase auto, M12 de exemplu, te-ai uitat sa vezi ca se string cu cuplu mult mai mare decit ce-ti zice in tabelul tau, cred chiar dublu !?

 

De aceea ar trebui sa respectam ce zice cartea, pt ca ei stiu ce aliaje au folosit. 

Radu

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, raducod said:

Ca sa vorbim aceasi limba, de unde ai scos 4-5 lb-ft ? din manualul DR600-650 ?

Nu, manualul (Suzuky) omite cuplul de strângere al șuruburilor de la capac iar tabelul postat de mine apare din discuțiile băieților de pe aici:

https://www.thumpertalk.com/forums/topic/1274429-1990-xr200-rebuild/

- în ”măsuri englezești”. 

Altfel ”soldering”, ”brazing” sau ”welding” ... egal lipici :)

 

3 hours ago, raducod said:

De aceea ar trebui sa respectam ce zice cartea, pt ca ei stiu ce aliaje au folosit. 

Da, însă depinde și de câte cărți ai (citit) și de ”traduceri”. Eu prefer originalul :)

Altfel ”o zi” mai poate apare tradus în ”ziua întâi”, ”moment încovoietor” mai poate apare tradus în ”o clipă de îndoială”, etc. 🤣

Dacă ai o singură carte (cu omisiuni) ... ți-ar mai trebui una? :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.09.2022 la 19:28, patrick1 a spus:

Nu, manualul (Suzuky) omite cuplul de strângere al șuruburilor de la capac iar tabelul postat de mine apare din discuțiile băieților de pe aici:

https://www.thumpertalk.com/forums/topic/1274429-1990-xr200-rebuild/

- în ”măsuri englezești”. 

Altfel ”soldering”, ”brazing” sau ”welding” ... egal lipici :)

 

Da, însă depinde și de câte cărți ai (citit) și de ”traduceri”. Eu prefer originalul :)

Altfel ”o zi” mai poate apare tradus în ”ziua întâi”, ”moment încovoietor” mai poate apare tradus în ”o clipă de îndoială”, etc. 🤣

Dacă ai o singură carte (cu omisiuni) ... ți-ar mai trebui una? :)

 

Pai eu m-am orinentat dupa original, cum zici ca preferi... nu dupa niste baieti pe forumuri, pe care nu stiu, sincer, cit sa-i cred, mai degraba as zice sa nu-i bagi in seama.

Daca-s "baieti" care-s gen Stefan Hessler sau altii de calibrul lui, clar da.

Deci, cum ziceam, dupa original, majoritatea sunt 8-12Nm la M6. Chiar suruburile de carter, M6, care prind in acelasi material, parte filetata in carter de 20mm, se string cu 11Nm, zice cartea.

Nu cred ca mai trebuie sa mai citesti multe alte surse ca-i clar ! 

IMG_20220908_084611.thumb.jpg.f0f105d481b572bac25214546ecb57d2.jpgIMG_20220908_084635.thumb.jpg.1e55d67abe8e28356887abdb82098353.jpgIMG_20220908_085514.thumb.jpg.bb01482c0dc80ba3b40bb6acbb658ac9.jpgIMG_20220908_084605.thumb.jpg.a636a8a5822671af2ea32a2839cb01d7.jpgIMG_20220908_084536.thumb.jpg.8c804b9ddad2b80e9cc9cb88cdcb04cf.jpg

IMG_20220911_214808.jpg

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno ... dacă zici că e necesar același ”cuplu de strângere” (de ”înșurubare”) și pentru o ”gaură virgină” și pentru una ... ”lărgită dar cinstită” ... se pare că avem percepții diferite asupra subiectului :)

41 minutes ago, raducod said:

Pai eu m-am orinentat dupa original, cum zici ...

Așa? 鈴木 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.09.2022 la 9:09, apriliacluj a spus:

suruburi Radule, suruburi!

lasa cuiele, hahahaha!

offf, da, am uitat.

rectific, Profil 40x40x3, cu cit de multe suruburi .... din toate partile, de vreo 10kg ...  😇

La 11.09.2022 la 22:37, patrick1 a spus:

Mno ... dacă zici că e necesar același ”cuplu de strângere” (de ”înșurubare”) și pentru o ”gaură virgină” și pentru una ... ”lărgită dar cinstită” ... se pare că avem percepții diferite asupra subiectului :)

Așa? 鈴木 

 

 

...hmm, oare n-ai citit ce am scris mai sus ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, raducod said:

...hmm, oare n-ai citit ce am scris mai sus ? 

Ba da, am citit cu atenție.

Cu observația că manualul de service (cu original în lb. japoneză, nu tradus /adaptat în lb. engleză) se referă cuplul de strângere pentru șuruburi M6 noi, eventual după o singură /prima demontare (și nu pentru suruburile de la capac /alternator). Asta e pe riscul tău :)

P.S.

La Dacia, la demontarea /remontarea volantei se înlocuiau obligatoriu șuruburile /manual (cu altele noi) și nu se refoloseau cele vechi. Valabil și la pivoți și la cuzineți (se montează noi) ...

De ce oare?

On 9/7/2022 at 6:25 PM, raducod said:

Capacele de magnetou si ambreiaj se string cu 8-10Nm.

 

On 8/26/2022 at 10:37 AM, ulei_moto said:

am strans la 15nm, prea mult, prea putin ? 

Oricum, aici ai depășit cu >50% din maximum-ul definit chiar de tine ulterior prin analogie cu alte șuruburi M6.

Fiecare demontare de șuruburi, depresare de rulmenți, de manetoare, etc. ... ”scoate” câteva sutimi din carcase, arbori, bolțuri, găuri, șuruburi, chiar și prin demontare la ”cald”.

Dacă poți ”ține seama” de acest ”fenomen” tehnic e bine (binele motorului tău și al tău). Dacă nu ... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, patrick1 a spus:

Ba da, am citit cu atenție.

 

Cu observația că manualul de service (cu original în lb. japoneză, nu tradus /adaptat în lb. engleză) se referă cuplul de strângere pentru șuruburi M6 noi, eventual după o singură /prima demontare (și nu pentru suruburile de la capac /alternator). Asta e pe riscul tău :)

P.S.

La Dacia, la demontarea /remontarea volantei se înlocuiau obligatoriu șuruburile /manual (cu altele noi) și nu se refoloseau cele vechi. Valabil și la pivoți și la cuzineți (se montează noi) ...

De ce oare?

 

Oricum, aici ai depășit cu >50% din maximum-ul definit chiar de tine ulterior prin analogie cu alte șuruburi M6.

Fiecare demontare de șuruburi, depresare de rulmenți, de manetoare, etc. ... ”scoate” câteva sutimi din carcase, arbori, bolțuri, găuri, șuruburi, chiar și prin demontare la ”cald”.

Dacă poți ”ține seama” de acest ”fenomen” tehnic e bine (binele motorului tău și al tău). Dacă nu ... 

Nu chiar ! scriam dar n-ai citit "Doar iti spun ca M6, unde nu zice sa-l stringi altfel, se stringe cu 8-10Nm ( mai exact 8-12Nm, dar am considerat intotdeauna ca 12Nm in unele cazuri de suruburi cu filet uzat, e prea mult si risti sa-l smulgi)"

...deci ce scrii tu este adevarat, doar ca nu te contrazici cu cine trebuie.

Legat de suruburile care trebuie sa stea in tensiune ridicata si variatii de temperatura si dilatatii ale prinderilor semnificative, da, se recomanda schimbarea lor din cauza deformarilor posibil plastice (alungirilor), respectiv functia lor nu va mai fi atinsa.Am o intrebare, tu, personal, cite suruburi de chiloasa ai schimbat pina acum ?

Nu inteleg : "Oricum, aici ai depășit cu >50% din maximum-ul definit chiar de tine ulterior prin analogie cu alte șuruburi M6."  

Te-as mai intreba cite helicoiluri ai montat pina acum, unde, si cu ce te-ai confruntat ?

 

Radu

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, raducod said:

cite suruburi de chiloasa ai schimbat pina acum ?

Am ceva prezoane pe acolo (nu șuruburi) unul l-am și schimbat însă am folosit piulițe ”de cuplare” în locul celor obișnuite pentru dispersarea forțelor pe filet ...

image.png.37dcf3b181cf8cac6836a50ac7fd0725.png

... și cu lepuirea manuală a buzei chiulasei (pe foaie de sticlă groasă și hârtie abrazivă cu peliculă de ulei) pentru etanșeitate perfectă, la fiecare remontare.

Helicoiluri nu am montat.

5 hours ago, raducod said:

Nu inteleg : "Oricum, aici ai depășit cu >50% din maximum-ul definit chiar de tine ulterior prin analogie cu alte șuruburi M6."  

 

5 hours ago, raducod said:

mai exact 8-12Nm,

12Nm = 8Nm+4Nm=8Nm + 50%

În subiect era o strângere de 15Nm ...

On 8/26/2022 at 10:37 AM, ulei_moto said:

am strans la 15nm

 

Fie şi valoarea de 10Nm cuplu pentru şuruburi /găuri M6 noi ...

15/10= 10 + 50% din 10 :D

Adică:

On 9/5/2022 at 12:18 AM, patrick1 said:

Mult prea mult!

QED

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, patrick1 a spus:

Am ceva prezoane pe acolo (nu șuruburi) unul l-am și schimbat însă am folosit piulițe ”de cuplare” în locul celor obișnuite pentru dispersarea forțelor pe filet ...

image.png.37dcf3b181cf8cac6836a50ac7fd0725.png

... și cu lepuirea manuală a buzei chiulasei (pe foaie de sticlă groasă și hârtie abrazivă cu peliculă de ulei) pentru etanșeitate perfectă, la fiecare remontare.

Helicoiluri nu am montat.

 

12Nm = 8Nm+4Nm=8Nm + 50%

În subiect era o strângere de 15Nm ...

 

Fie şi valoarea de 10Nm cuplu pentru şuruburi /găuri M6 noi ...

15/10= 10 + 50% din 10 :D

Adică:

QED

Prietene, confunzi sau nu citesti. 

In subiect era un M8 care trebuie strins cu 15Nm. Probabil esti prins in prea multe posturi si te diluezi. 

Pe de alta parte, neavind experienta practica proprie, ar fi politicos pentru celialti sa incerci un pic de respect legat de ceea ce scriu acestia. 

In mod evident alergi dupa victorii si nr de postari, folosidu-te de experienta si opiniile altora. 

Nu-mi pierd timpul in aceasta discutie la care n-ai bunul simt sa citesti macar ce scriu. 

 

Succes. 

Sper sa nu-si piarda timpul si altii... 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, raducod said:

In subiect era un M8 care trebuie strins cu 15Nm.

Total eronat tu (din subiect)!

La capacul de la carcasă (nu chiulasă) sunt șuruburi M6 în aluminiu (și nu M8).

De unde 15Nm?

 

 

On 8/26/2022 at 10:37 AM, ulei_moto said:

nu am gasit cuplul de strangere al suruburilor de la carcasa.

Mno (la tine) ... carcasă = chiulasă 🤔

On 9/15/2022 at 12:46 PM, raducod said:

cite suruburi de chiloasa ai schimbat pina acum ?

Pardon, carcasă = chiloasă :crack: (mea culpa!)

 

Mno ... la ăștia e chiar ”chiuloasă” treaba că au chiulit de la școală:

 

https://www.emag.ro/set-chiuloasa-completa-atv-110-125-mxa04011/pd/DTCPG8BBM/?X-Search-Id=7d51adcfe5354a523f6d&X-Product-Id=58345607&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

 

https://dexonline.ro/definitie/chiulasă

3 hours ago, raducod said:

ar fi politicos pentru celialti sa incerci un pic de respect legat de ceea ce scriu acestia

Evident că încerc, politicos, un pic de respect (adecvat) legat de ceea ce scriu aceștia.

Vă rog să admiteți prin asimilare că și pe mine atâta mă duce mintea (ortografia și sintaxa).

Cu stimă!

On 8/29/2022 at 7:18 AM, ulei_moto said:

ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

@raducod

4 hours ago, raducod said:

Prietene, confunzi sau nu citesti. 

Care dintre noi? :D

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.09.2022 la 16:07, patrick1 a spus:

Total eronat tu (din subiect)!

La capacul de la carcasă (nu chiulasă) sunt șuruburi M6 în aluminiu (și nu M8).

De unde 15Nm?

 

 

Mno (la tine) ... carcasă = chiulasă 🤔

Pardon, carcasă = chiloasă :crack: (mea culpa!)

 

Mno ... la ăștia e chiar ”chiuloasă” treaba că au chiulit de la școală:

 

https://www.emag.ro/set-chiuloasa-completa-atv-110-125-mxa04011/pd/DTCPG8BBM/?X-Search-Id=7d51adcfe5354a523f6d&X-Product-Id=58345607&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

 

https://dexonline.ro/definitie/chiulasă

Evident că încerc, politicos, un pic de respect (adecvat) legat de ceea ce scriu aceștia.

Vă rog să admiteți prin asimilare că și pe mine atâta mă duce mintea (ortografia și sintaxa).

Cu stimă!

@raducod

Care dintre noi? :D

Greu ma abtin sa-ti mai raspund .... dar doar ti-as face pe plac ..... sa-ti creasca contentul.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot nu ai citit, cred ca intentionat. Faceam analogii la alte M6, printre care si chiulasa( ca sa fii tu fericit).

In acelasi fel, daca ai citi, ziceam de sania de la intinsatorul lantului de balansieri, dar cred ca nu stii despre ce vorbesc .

Apropo, tu ce motoare detii sau cu ce te plimbi ca vad ca esti nu mare maestru, super mega membru fara alte detalii legat de ceea ce se povesteste in aceasta sectiune.

 

Succes.

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Mulțumim de urări! Ai spart gheața pe 2023!

În altă ordine de idei, a desfăcut careva un ”melc” de kilometraj să încerce repararea lui?  Ori merg eu prea mult, ori prea repede, ori prea greu, cert e că la mine e a treia ”victimă”, cred că nu-s gândite să reziste mai mult de 20.000 km.   :)

Presupun că se bărbierește plasticul deși cablul se mișcă ușor, elegant.

Dacă nu găsesc leac pentru boala asta o să trec la ceva electronic deși la cât de simplă e mobra asta, orice gadget electronic de genul ăsta  i-ar dubla valoarea.

 

Pro : Merge și fără el, nu se moare dacă nu știi viteza de deplasare sau kilometrii parcurși.

Contra: Frecarea suplimentară din cablu și angrenaj crește consumul de combustibil și scade viteza maximă. Aștept aruncatul cu pietre după mine. :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' de unde, Florin!  Aș vrea eu...mă enervează teribil treaba asta cu rușii. Îi pusesem gând rău Siberiei dar, na... acum nu se mai poate. Reprezint o țară neprietenoasă.

Oricum, am găsit un clip educativ pe YT. Se pare din cauza carcasei de plastic a angrenajului șnecul ăla metalic capătă joc și asta accelerează uzura roții dințate. Cică pui niște șaibe, iei jocul și gata. M-am prins și cum se desface, eu credeam că e capsulat, nedemontabil. 

Omulețul ăla din film avea o imprimantă 3D și și-a făcut mai multe roți.

Și-acum mergea replica aia cu ”...ți-ai dracu' cu melcii  voștri!”. :)

Las ' că mă fac eu mare și-mi cumpăr o imprimantă!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceiasi problema am avut-o si eu la Honda NX 250 AX-1.

3 melci in 2 ani si 14.000 km...

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani tuturor!

Acum 3 ore, Muretto Grundieg a spus:

Mulțumim de urări! Ai spart gheața pe 2023!

În altă ordine de idei, a desfăcut careva un ”melc” de kilometraj să încerce repararea lui?  Ori merg eu prea mult, ori prea repede, ori prea greu, cert e că la mine e a treia ”victimă”, cred că nu-s gândite să reziste mai mult de 20.000 km.   :)

Presupun că se bărbierește plasticul deși cablul se mișcă ușor, elegant.

Dacă nu găsesc leac pentru boala asta o să trec la ceva electronic deși la cât de simplă e mobra asta, orice gadget electronic de genul ăsta  i-ar dubla valoarea.

 

Pro : Merge și fără el, nu se moare dacă nu știi viteza de deplasare sau kilometrii parcurși.

Contra: Frecarea suplimentară din cablu și angrenaj crește consumul de combustibil și scade viteza maximă. Aștept aruncatul cu pietre după mine. :)

 

Sa te învăț eu cum sa faci??? Fie: iei doamna de mana, treci prin sectorul 4, bem o țuică, vin, vodca sau ce dorești, frigem un mic și drept răsplată pleci acasă calare pe melc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Muretto Grundieg a spus:

Mulțumim de urări! Ai spart gheața pe 2023!

În altă ordine de idei, a desfăcut careva un ”melc” de kilometraj să încerce repararea lui?  Ori merg eu prea mult, ori prea repede, ori prea greu, cert e că la mine e a treia ”victimă”, cred că nu-s gândite să reziste mai mult de 20.000 km.   :)

Presupun că se bărbierește plasticul deși cablul se mișcă ușor, elegant.

Dacă nu găsesc leac pentru boala asta o să trec la ceva electronic deși la cât de simplă e mobra asta, orice gadget electronic de genul ăsta  i-ar dubla valoarea.

 

Pro : Merge și fără el, nu se moare dacă nu știi viteza de deplasare sau kilometrii parcurși.

Contra: Frecarea suplimentară din cablu și angrenaj crește consumul de combustibil și scade viteza maximă. Aștept aruncatul cu pietre după mine. :)

 

Salutare !

 

Asta a fost și ideea, să sparg ghiața și să vedem cine sta in stand buy.

Poți să dai share la filmulețul cu reparația la melc ?

Momentan nu am probleme cu el,dar am cablul retezat la 2 cm de melc și dacă tot am demontat să schimb cablul ( trebuie sa vina) as unge axul rotii, vaselina in melc și șaibele de care spuneai.

 

IMG_20221229_161600.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, chucki a spus:

La multi ani tuturor!

Sa te învăț eu cum sa faci??? Fie: iei doamna de mana, treci prin sectorul 4, bem o țuică, vin, vodca sau ce dorești, frigem un mic și drept răsplată pleci acasă calare pe melc.

Neaparat sa ma anuntati sa vin si eu la Operatiunea Melcul!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Muretto Grundieg a spus:

 

multumesc Muretto !

Chiar imi plac filmuletele lui REstaration Valve, nu imi dau seama  cum de mi-a scapat ! 

Astept sa vina cablul si voi incerca sa desfac melcul sa vad cum se prezinta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain clipul - Melcul de kilometraj este identic la toate DR-urile?

Al meu la viteze de pana in 40-50kmh, pulseaza/oscilieaza tare de tot (+/- 10km).

 

As da la o imprimare 3d unul.

deci codul de piese este acelasi la 650RSE si 350 --> 

 

54600-14D00-000

BOX ASSY,SPEEDOMETER GEAR

 

 

 

 

 

modelul 3d se afla pe link-ul: https://www.thingiverse.com/thing:4880487

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...