Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Exact la asta ma gandeam si eu anul trecut, ca nu prea am citit de probleme tehnice majore.

De unde rezulta ca e o mobra faina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

E o motocicleta foarte buna care are cateva "chichitze" pe care daca le inveti nu ai probleme ever. Mai ales aia "noua" care inca se mai fabrica si care din pacate in mUE nu poate fi vanduta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca l-ati mai vazut, dar iata peste ce am dat pe youtube si arata chiar binisor, ma intreb cum o lumina farul ala?

 

Si l-a facut meserias de tot. Farul ala cica e facut numai in Brazilia. Eu totusi l-am vazut undeva da' nu stiu de un' sa-l iau... Poate imi amintesc odata si-odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La sfarsit, pe generic, spune ca farul este "adaptat".

Mi-as pune unul si eu, dar de la ce?

Oricum, arata foarte fain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e frumoasa, da trebuie sa ai ceva experienta si cu fibra de sticla ca sa iti iasa asa de bine, daca va uitati atenti se vede ca i-a facut ca un fel de locas acolo, langa far, ca altfel era spatiu liber...si parbrizu e facut frumusel, pacat ca nu stiu unde s-ar putea gasi un far din asta, sau macar ceva asemanator, ca un sistem de prindere se poate adapta relativ usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..si eu care credeam ca sunt singurul nebun care a adaptat un altfel de far decat cel original pe acest model. :))

 

Cand am cumparat-o pe a mea, carenele au fost crapate, farul spart, plexic inexistent. Am fost doctorul estetician al ei. Cu fibra mi-am reparat carenele, din plexic cu o butelie si cu aragazul mi-am facut plexicul.

 

Din pacate, pentru a putea adapta noul far in asa fel incat sa pot sa il reglez, a trebuit sa decupez acea carcasa din plastic, sa sudez suporti de cadrul bord. Farului a trebuit sa ii atasez suporti laterali cu surub, pentru a putea sa il reglez.

 

Satisfactia a fost deplina la final mai ales cand am tras linia si am vazut ca am iesit cu jumatate din suma care ar fi trebuit sa o dau pe unul second hand.

post-45143-0-36021200-1327690756_thumb.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..si eu care credeam ca sunt singurul nebun care a adaptat un altfel de far decat cel original pe acest model. :))

 

Cand am cumparat-o pe a mea, carenele au fost crapate, farul spart, plexic inexistent. Am fost doctorul estetician al ei. Cu fibra mi-am reparat carenele, din plexic cu o butelie si cu aragazul mi-am facut plexicul.

 

Din pacate, pentru a putea adapta noul far in asa fel incat sa pot sa il reglez, a trebuit sa decupez acea carcasa din plastic, sa sudez suporti de cadrul bord. Farului a trebuit sa ii atasez suporti laterali cu surub, pentru a putea sa il reglez.

 

Satisfactia a fost deplina la final mai ales cand am tras linia si am vazut ca am iesit cu jumatate din suma care ar fi trebuit sa o dau pe unul second hand.

 

interesanta adaptarea ta, in lipsa unui far ceva mai rasarit decat cel original, eu am ales sa pun DRL-uri pe ea ca sa fie mai vizibila si spre surprinderea mea sunt aproape la fel de puternice ca niste proiectoare, nu mai zic cat de mult imi place cum se integreaza in ansamblu cu liniile motocicletei.

 

post-61400-0-75653200-1327829327_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesanta adaptarea ta, in lipsa unui far ceva mai rasarit decat cel original, eu am ales sa pun DRL-uri pe ea ca sa fie mai vizibila si spre surprinderea mea sunt aproape la fel de puternice ca niste proiectoare, nu mai zic cat de mult imi place cum se integreaza in ansamblu cu liniile motocicletei.

 

post-61400-0-75653200-1327829327_thumb.jpg

 

 

arata destul de bine, dar nu te deranjeaza telescoapele si cablurile? Adica nu iti fura o buna parte din lumina? Cam cat te-a costat toata operatia asta? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesanta adaptarea ta, in lipsa unui far ceva mai rasarit decat cel original, eu am ales sa pun DRL-uri pe ea ca sa fie mai vizibila si spre surprinderea mea sunt aproape la fel de puternice ca niste proiectoare, nu mai zic cat de mult imi place cum se integreaza in ansamblu cu liniile motocicletei.

 

post-61400-0-75653200-1327829327_thumb.jpg

Arata super! De unde le-ai luat si la ce bani? Mai au ceva cutii, gen drosere, transformatoare, conexiuni voluminoase pe circuitul electric?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu le-am luat din targ de la autovit de la gheretele alea care sunt deschise si in timpul saptamanii(de nu-mi place aglomeratia din weekend+ca daca are vreo buba poti sa te duci cu el inapoi si le schimba), ele au costat 110lei sunt mai multe modele si la preturi incepand de la 60 lei,dar nu toate sunt omologate ca DRL si in consecinta nu au o putere prea mare +ca daca iei d-alea cele mai ieftine si calitatea e proasta, iar montajul m-i l-am facut singur, sambata asta;am avut de ales intre a le monta in interor de tot(era mai usor de facut, dar bloca o parte din raza, arata mai urat si cred eu ca ar bloca si o parte din fluxul de aer necesar pt racirea motorului pe timpul verii), asa ca am ales sa le montez pe plasticul negru din interiorul carenei, din cauza inclinatiei mare nu se vedeau bine din fata si a trebuit sa mai tai umpic din plastic si practic le-am incastrat in carena, prinderea am facut-o tot cu supotul original, cu mentiunea ca l-am taiat si modificat, de legat le-am legat la circuitul de pozitie.

Bogdan, referitor la intrebarea ta, nu, nu mai au niciun modul, ci vin numai cu o siguranta pe firul pozitiv, eu le-am ales pe astea in locul unor proiectoare cu halogen, datorita consumului mic (aprox. 10W), de e RS si bateria e foarte mica. Sper ca v-am lamurit, dar atentie montajul, ca sa fie ceva bun si nu facut de mantuiala a fost destul de laborios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e o veriga slaba pentru dr, bateria. Din pacate la dimensiunile ei gasesti doar baterii de 12v 4ah. In conditiile in care, cum am eu tip bec h4 de 55w, iar pentru functionarea lui sunt necesari cam 4ah, bateria ajunge sa cam fie chinuita. Astept primavara sa ii schimb distributia si atunci cred ca voi renunta si la vechiul suport de baterie si sa incerc sa adaptez unul mai inalt astfel incat sa imi poata permite atasarea unei baterii de min 7ah.

 

Nu mai retin acum dar sper sa am destul loc sa ma pot duce cu suportul mai jos. Buna ideea si cu lumina suplimentara atasata. M-am gandit si eu in trecut la asa ceva, dar stiind ca toata treaba e pe magnetou si nu pe alternator, am abandonat. Magnetoul din pacate nu poate sa duca consumatori asa puternici. Pe fosta jawa aveam lumina mult superioara decat acum. Becul era de 100w halogen si nu stramba din nas. In afara orasului cu suzuki ca sa ai o lumina cat de cat buna trebuie sa mergi turata cu 4000.(in conditiile unei baterii de 4ah)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pt lumini iei curent din baterie, oricat de mare ar fi bateria, tot se va consuma. Consumatorii de pe moto nu au treaba cu bateria, ci cu generatorul (magnetou, alternator, dinam, whatever). Daca puterea consumatorilor depaseste pe cea a generatorului atunci vor incepe sa suga din baterie consumand-o. Bateria trebuie folosita strict pt demaror.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e o veriga slaba pentru dr, bateria. Din pacate la dimensiunile ei gasesti doar baterii de 12v 4ah. In conditiile in care, cum am eu tip bec h4 de 55w, iar pentru functionarea lui sunt necesari cam 4ah, bateria ajunge sa cam fie chinuita. Astept primavara sa ii schimb distributia si atunci cred ca voi renunta si la vechiul suport de baterie si sa incerc sa adaptez unul mai inalt astfel incat sa imi poata permite atasarea unei baterii de min 7ah.

 

Nu mai retin acum dar sper sa am destul loc sa ma pot duce cu suportul mai jos. Buna ideea si cu lumina suplimentara atasata. M-am gandit si eu in trecut la asa ceva, dar stiind ca toata treaba e pe magnetou si nu pe alternator, am abandonat. Magnetoul din pacate nu poate sa duca consumatori asa puternici. Pe fosta jawa aveam lumina mult superioara decat acum. Becul era de 100w halogen si nu stramba din nas. In afara orasului cu suzuki ca sa ai o lumina cat de cat buna trebuie sa mergi turata cu 4000.(in conditiile unei baterii de 4ah)

Hmm, ciudat, eu am bateria de 5ah si eu am vrut sa iau una mai mare si sa adaptez un alt suport, dar din lipsa de spatiu, ar fi trebuit sa tai airboxul sau chiar sa-l elimin si nu am vrut, asa ca am ales varianta asta cu proiectoarele DRL. Nu prea inteleg ce legatura are DR-ul cu magnetoul, ca ea are alternator(ala de pe stanga) si scoate curent alternativ(cele 3 fire galbene), redresat apoi de releul de tensiune; stiu ca magnetoul scotea direct curent continuu, acum daca gresesc corecteaza-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesti. Depinde cum e construit magnetoul. La mobre scoate curent alternativ (trifazat sau monofazat). Ai cumva bobinaj pe rotor (flywheel) ca sa zici ca ai alternator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan G.

"Nu prea inteleg ce legatura are DR-ul cu magnetoul

ca ea are alternator(ala de pe stanga) si scoate curent alternativ"

 

Din pacate trebuie sa te contrazic. Atat magnetoul cat si alternatorul scot curent alternativ trifazic care mai departe este redresat de releu si punte diode, transformat in curent continuu (+ si -).

 

Dinamul este cel care scoate curent direct continuu. (exemplu un motor electric) daca este invartit acesta va scoate curent continuu.

 

Suzuki dr are magnetou, iar daca dai jos capacul din stanga vei observa ca a dracului se mai prinde surubelnita de acea volanta. Defapt acolo se afla raspunzatorii pentru generarea curentului din bobine. Sunt prezenti magneti puternici care genereaza curent in bobine prin miscarea lor circulara imprimata de volanta.

 

Alternatorul primeste un curent de excitatie mic si il transforma intr-un curent mai mare. La masini el primeste un curent de 1 Ah si poate sa scoata pana la 30 Ah.

 

Defapt diferenta dintre magnetou si alternator este ca cel din urma trebuie sa primeasca curent mic ca sa scoata unul mai puternic pe cand primul genereaza curent fara ajutorului a nici unei surse.

 

La alternator avem prezenti carbuni, la magnetou magneti permanenti. Problema magnetilor permanenti e ca in timp se demagnetizeaza prin urmare scade si puterea lor de a scoate curent.

 

exemplu cel mai bun pentru testat magnetou. Se decupleaza bateria se pune cheia pe on si se da la pedala. Se va observa cum becul de neutral se aprinde pentru o sec apoi se stinge. Atunci se poate observa cum lucreaza magnetoul.

 

Ps :andrei b.- ai dreptate (trifazic sau monofazic) se pare ca am scris amandoi in acelasi timp . :))

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vand sa DR Big, bleumarin inchis spre negru, neciupita, 50 lei + transport

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan G.

"Nu prea inteleg ce legatura are DR-ul cu magnetoul

ca ea are alternator(ala de pe stanga) si scoate curent alternativ"

Suzuki dr are magnetou, iar daca dai jos capacul din stanga vei observa ca a dracului se mai prinde surubelnita de acea volanta. Defapt acolo se afla raspunzatorii pentru generarea curentului din bobine. Sunt prezenti magneti puternici care genereaza curent in bobine prin miscarea lor circulara imprimata de volanta.

 

Alternatorul primeste un curent de excitatie mic si il transforma intr-un curent mai mare. La masini el primeste un curent de 1 Ah si poate sa scoata pana la 30 Ah.

 

Defapt diferenta dintre magnetou si alternator este ca cel din urma trebuie sa primeasca curent mic ca sa scoata unul mai puternic pe cand primul genereaza curent fara ajutorului a nici unei surse.

Ok, recunosc, am gresit, ce stiam eu era incomplet, acum m-am mai lamurit.In orice caz nu ar trebui sa am probleme cu faptul ca am pus DRL-urile astea, pt. ca au un consum mult mai mic decat faza scurta, iar eu le-am montat pe pozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, recunosc, am gresit, ce stiam eu era incomplet, acum m-am mai lamurit.In orice caz nu ar trebui sa am probleme cu faptul ca am pus DRL-urile astea, pt. ca au un consum mult mai mic decat faza scurta, iar eu le-am montat pe pozitie.

 

10w bucata nu e consum mare- le duce fara probleme. Totusi am o intrebare la ce distanta maxima bat ? Tu le folosesti ca sa imbunatatesti faza scurta nu?

 

Promit ca in primavara cand se face frumos afara ma dau la adaptat. Si totodata o sa atasez prin probare sursa de lumina suplimentara. Dar asta numai dupa ce voi reusi adaptarea unui nou acumulator de capacitate mai mare. Inca nu stiu, dar cred ca magnetoul poate sa ridice intre 7-10 Ah. Voi posta si atunci rezultatul. Deja am cam ajuns sa umblu peste tot la motoreta si sa imbunatatesc. Sper sa mearga si pasul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu stiu, dar cred ca magnetoul poate sa ridice intre 7-10 Ah.

?

In specificatiile DR 650 RS zice ca magnetoul scoate in jur de 200 W. Asta inseamna ca poata sa sustina un consum total in jur de 16.6 A. Si nu Ah. Ah e valabil la baterii. Pt ca ele se consuma. Magnetoul poate sustine 16.6 A un timp nelimitat (siguranta pricipala a mobrei este de 20 A).

post-7680-0-04258300-1327862186_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w bucata nu e consum mare- le duce fara probleme. Totusi am o intrebare la ce distanta maxima bat ? Tu le folosesti ca sa imbunatatesti faza scurta nu?

 

Promit ca in primavara cand se face frumos afara ma dau la adaptat. Si totodata o sa atasez prin probare sursa de lumina suplimentara. Dar asta numai dupa ce voi reusi adaptarea unui nou acumulator de capacitate mai mare. Inca nu stiu, dar cred ca magnetoul poate sa ridice intre 7-10 Ah. Voi posta si atunci rezultatul. Deja am cam ajuns sa umblu peste tot la motoreta si sa imbunatatesc. Sper sa mearga si pasul asta.

 

Sincer nu stiu sa-ti raspund la intrebare, pt ca inca nu am avut ocazia sa le incerc, deabia le-am montat sambata si era prea frig ca sa ies cu ea dupa ce s-a facut intuneric, de fapt nu am de gand sa ies cu ea din curte pana nu se mai duce din zapada ca nu am incredere in cauciucuri, in orice caz eu vrut sa pun niste lumini suplimentare destul de puternice ca sa se vada ziua, sa ma faca mai vizibil, ca la cati conservari cretini am intalnit sezonu trecut am zis ca un set in plus de lumini nu poate sa faca decat bine dpdv al sigurantei. Si sa stii ca sunt destul de puternice si spre surprinderea mea nu difuzeaza toata lumina, ci se formeaza ca un cerc pe perete, atasez o poza , da nu stiu cat de clar se vede:post-61400-0-44496100-1327868210_thumb.jpg

post-61400-0-56925600-1327868247_thumb.jpg

A, la mine siguranta principala e de 15A, iar de incarcat cred ca e undeva la 180W, ce e varianta RS cu kick si o singura bobina de scanteie.

Editat de bogdan g
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

?

In specificatiile DR 650 RS zice ca magnetoul scoate in jur de 200 W. Asta inseamna ca poata sa sustina un consum total in jur de 16.6 A. Si nu Ah. Ah e valabil la baterii. Pt ca ele se consuma. Magnetoul poate sustine 16.6 A un timp nelimitat (siguranta pricipala a mobrei este de 20 A).

 

 

Corect : :cheers: Din fuga am scris Ah fara sa vad !

 

Sincer nu stiu sa-ti raspund la intrebare, pt ca inca nu am avut ocazia sa le incerc, deabia le-am montat sambata si era prea frig ca sa ies cu ea dupa ce s-a facut intuneric, de fapt nu am de gand sa ies cu ea din curte pana nu se mai duce din zapada ca nu am incredere in cauciucuri, in orice caz eu vrut sa pun niste lumini suplimentare destul de puternice ca sa se vada ziua, sa ma faca mai vizibil, ca la cati conservari cretini am intalnit sezonu trecut am zis ca un set in plus de lumini nu poate sa faca decat bine dpdv al sigurantei. Si sa stii ca sunt destul de puternice si spre surprinderea mea nu difuzeaza toata lumina, ci se formeaza ca un cerc pe perete, atasez o poza , da nu stiu cat de clar se vede:post-61400-0-44496100-1327868210_thumb.jpg

post-61400-0-56925600-1327868247_thumb.jpg

A, la mine siguranta principala e de 15A, iar de incarcat cred ca e undeva la 180W, ce e varianta RS cu kick si o singura bobina de scanteie.

 

 

De luminat lumineaza. Cand ai sa o scoti la drum ai sa vezi exact cum se comporta si daca ai posibilitatea de a le regla .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De reglat, le pot regla, ca in ideea asta am facut suportii, acum astept sa se mai incalzeasca afara, macar peste 5 grade sa fie...

 

stiti cumva unde as putea gasi un crashbar si la ce pret? eventual as vrea sa stiu de unde as putea face rost si de niste suporti de sidecase

Editat de bogdan g
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiti cumva unde as putea gasi un crashbar si la ce pret? eventual as vrea sa stiu de unde as putea face rost si de niste suporti de sidecase

 

Uite unii din Cluj care fac crashbar la comanda:

/index.php?/topic/268807-bmw-f800f650-800cmc-gs-opinii/page__st__330

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...