Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Dupa o saptamana de raceala, azi am reusit sa lucrez un pic la crashbaruri, si cam asta a iesit, in ideea de a proteja cat mai bine si a incurca cat mai putin.

frumos, dar nu cumva loveste furca de in el? ca astea pe care le-am vazut pe net folosesc platbanda ca sa creeze mai mult spatiu in interiorul carenei, oricum arata bine, astept sa vad pozele cu el montat pe moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Referitor la protectiile radiatorului, am impresia ca nu ne am inteles. Eu am DR650 SE nu DR650 RSE. Pentru asa ceva m ar interesa o protectie mai buna pt radiatorul de ulei si eventual un laguage rack

 

Pai tocmai din cauza furcii si a spatiului de care are nevoie roata si aripa are forma asta mai ciudata sus, in sensul ca bara "imbraca" carenajul, iar apoi se "retrage" cat mai aproape de cadru, sub rezervor.

 

 

---------------------------------------

Later edit

---------------------------------------

In alta ordine de idei....

 

 

M am apucat sa imi pregatesc pentru sezon DR ul, i am desfacut furcile si am schimbat uleiul si semeringurile, am regresat toate comenzile de pe coarne, gresat cablurile, bibilit claxonul pentru ca nu mergea (cine a mai vazut motocicleta cu claxon stricat - eu pana acum NU...) si m am hotarat sa intru si in motor. Schimat bujiile cu NGK CR10E conform manaual, si alte maruntisuri specifici intretinerii periodice.

Am hotarat sa reglez si culbutorii si sa verific compresia. Am facut o verificare a culbutorilor si pareau stransi pe evacuare si largi pe admisie asa ca am ajustat valorile. Am aliniat motorul cu inscriptia T de pe volanta la centrul gaurii si am facut relgajul.

A2a zii am recitit manualul si am vazut ca ceva imi scapase - trebuia aliniat cu linia T ului la gaura asa ca am desfacut si refacut totul.

La pornirea de dupa reglaj motorul batea incredibil de tare.... => ceva era gresit. CUlbutorii fusesera reglati cand pistonul NU era in TDC.

Dupa alte cateva incercari am reusit sa il refac constatand ca fusese reglat gresit si jocul din supape era imens.

 

Morala ....atentie mare la pozitionarea motorului in TDC. Pistonul ajunge de 2 ori sus dar doar o singura data este in TDC(top dead center) efectiv.

Dupa incheierea pledoariei am facut si o verificare a compresiei (poza atasata jos.). Valoarea pe care manualul o specifica:

Standard: 8.5 bar sau 120psi sau 8.5kg/cm2

Eu: 8.5 bar - asadar....Neasteptat de bine,motorul are compresie exact cat ar trebui sa aibe unul de nou! :D - de necrezut

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul nu trebuie sa fie neaparat la TDC pentru reglajul culbutorilor.

Dai jos capacele de la culbutori si invarti motorul observand cum actioneaza culbutorii. Poti opri invartitul motorului in orice pozitie esti sigur ca supapele nu sunt actionate de culbutori si sa purcezi la reglat. Poti face treaba asta separat pt admisie si pt evacuare. Desigur, aducand pistonul fix la TDC intre timpii de comprimare-detonare esti sigur ca toate supapele sunt inchise si, deci, nu actioneaza nici un culbutor, putand sa-i reglezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la protectiile radiatorului, am impresia ca nu ne am inteles. Eu am DR650 SE nu DR650 RSE. Pentru asa ceva m ar interesa o protectie mai buna pt radiatorul de ulei si eventual un laguage rack

Greseala mea, nu am fost atent. O sa fac un model si pt SE.

 

Eventual pune o poza cu un luggage rack care ti-ar placea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu as vrea ceva foarte fantezist....eventual ca in fotografia asta...... Si daca ar exista o posiblitate ca la un moment dat sa pot face si 2 suporti de sidecase uri ce ar putea fii pusi doar optional.....

 

Cred ca am putea discuta mai detaliat daca crezi ca se poate...si dai ceva detalii, inclusiv un pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar pentru alte modele decat suzuki faci crash-bar ?

Desigur, pentru toate, inafara de Transalp... :banana: Glumesc, Toni, vb la telefon.

 

Nu as vrea ceva foarte fantezist....eventual ca in fotografia asta...... Si daca ar exista o posiblitate ca la un moment dat sa pot face si 2 suporti de sidecase uri ce ar putea fii pusi doar optional.....

 

Cred ca am putea discuta mai detaliat daca crezi ca se poate...si dai ceva detalii, inclusiv un pret.

PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca are cineva curaj sa se apuce... poate ar merita facut si cric central pentru RS.

 

... daca este nevoie fac poze la al meu...

 

este de magazin, dar in mod sigur se poate face... eu nu am mai am timp + rabdare...

 

PS: eventual si model de suport pentru side-case -uri (SHAD / GIVI).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acum la intrebarile legate de Crashbars si alte fieratanii va voi raspunde eu, ii multumesc fratelui Hellicks pentru introducere.

 

Incercarea de a crea crashbar-uri de calitate la un pret accesibil s-a nascut din necesitate, dar si ca raspuns la o provocare. Speram sa ne dezvoltam in timp si sa putem oferi produse mai variate (si sa ne conturam un proces de productie mai putin cronofag). Pana atunci ne descurcam asa.

Editat de motofix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Asa ma manca si pe mine in talpi, dar mi-a trecut repede. Vad ca vremea e prea schimbatoare, plus frigul parca patrunde pana in maduva.

Se vede ca efectul de conserva m-a cam afectat iarna aceasta. Sper doar sa imi revin pana in aprilie. De cand am motorul inca nu am avut curajul sa ies cu el pe zapada. Nu cred ca anvelopele pe care le am, k60 fata si ceva metlezer pe spate pot face fata vremii. Parca nu imi vine sa ma risc sa ma accidentez cand stiu ca mai am doar 1 luna de pauza.

 

Momentan ii mai trag cate o pedala si ma asez pe sha sa ii simt bataia motorului intre picioare :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am rezolvat, dupa circa 2 sapt de munca ce e drept sporadic, problema senzorului de liber (NSU - neutral switch unit). La dr650se poate uni stiti din constructie a existat o problema cu suruburile care fixau senzorul de liber. Suruburile se desfac in timp, cad in motor si pot fii antrenate de ambreiaj sau pinioanele cutiei cu rezultate devastatoare.

Eu cand am cumparat motocicleta nu imi aprindea in bec deloc becul de liber, desi era scoasa din viteza motocicleta asa ca am desfacut capacul de pe partea cu ambreiajul, am dat afara placile si ambreiajul, am verificat grosimea in placi si lungimea arcurilor, am cautat suruburile prin motor (pentru ca unul a curs o data cu uleiu dar celalalt era inca pe fundul carterului- si s-a dovedit destul de dificil sa il gasesc acolo), am pus alte suruburi cu cap hexagon pe care le am gaurit si le am sigurantat cu sarma. Acum totul a la locul lui si merge ca inainte

Recomand tuturor care au modeul asta de dr chiar daca merge senzorul inca, sa desfaceti si sa puneti loctite pe suruburile in cauza, si eventual sa le inlocuiti cu unele cu cap hexagon.

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci fain de informatie

Editat de Louis Cyphre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A picat la fix aceasta informatie pentru mine. Am planificat in primavara aceasta inlocuirea lantului de distributie, prin urmare daca tot dau jos capacul si ambreiajul, numai bine arunc un ochi acolo. Am avut si eu probleme cu acel bec in trecut, insa la mine problema era din partea stanga a motorului, un fir era sectionat si a trebuit sa il inlocuiesc. Atunci chiar m-am uitat dupa un senzor, dar nu am stiut ca "nemernicul" se afla in dreapta. :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius a specificat clar - cine are acel tip de DR. Anume DR 650 SE 1996 - 2007+. Restul nu va faceti probleme (din cauza asta :crack:).

 

De fapt, ca sa ne reamintim, o sa ma "quotez" la ce-am zis acu' vreun an si anume:

 

Suzuki DR 650 (1990 - 1995):

 

- daca se merge cu nivel de ulei scazut, apropiat de low (nu mai vorbim daca e sub low) se nenoroceste chiulasa - axa cu came prima;

- ambreiajul e proiectat subdimensionat si se uzeaza frecvent - se remediaza prin achizitionare ambreiaj racing cu kevlar marca EBC;

- multe exemplare au un usor zdranganit din partea stanga a motorului (zona generatorului electric) - este vorba despre lantul care angreneaza arborii balansieri si pe care

proprietarii uita sau nu stiu sa il intinda la fiecare 5000 km / la fiecare schimb de ulei. Deasemenea poate fi si uzat daca zdrangane, dar in cazuri mai putine;

- atentie la sunetul de uzura a lantului distributiei! Se va schimba lantul imediat deoarece "burta" pe care o face de la uzura va lovi o conducta de trecere a uleiului catre ambielaj

si o va indoi, prin urmare accesul complet al uleiului acolo se diminueaza.

 

Suzuki DR 650 SE (1996 - 2003:

 

*s-au facut si dupa 2003 si se fac si astazi dar 99% din probleme au fost remediate, se poate spune ca e un model aproape perfect :)

 

- garnitura dintre cilindru si carter prea subtire - generaza usoare scurgeri de ulei ("transpira" dupa ceva timp); s-a remediat din 2003;

- pinioanele vitezei a 3-a au defecte de proiectare a danturii; se constata un uruit / fluierat in viteza a 3-a pe accelerare; poate merge asa foarte bine sau se poate sparge! Greseala s-a

remediat in 1999;

- mecanismul-ambreiaj de pornire al starterului electric fara limitator de cuplu! La oprirea motorului, datorita fenomenului de "kick-back" se sparge si face franjuri pe-acolo;

DOAR modelele 1998 si 1999 au problema asta. De la jumatatea anului 1999 au revenit la constructia initiala.

- senzorul de neutral fixat slab - au fost cazuri (rare, e drept) in care s-a desprins impreuna cu suruburile aferente si a fost macerat prin cutie, rotile dintate calcand pe suruburi

nu prea suna misto; deci daca da semne ca nu merge indicatorul de neutral (chiar si intermitente) trebuie verificat;

- sudura flansei din chiulasa unde se prinde galeria de evacuare facuta "melteneste" la modelele 1996 - 1999; nu e f deranjant dar impiedica flow-ul "firesc"; se poate indeparta "manual";

- rola superioara a lantului de transmise e pozitionata prost - lantul loveste in ea si o poate rupe cu tot cu suportul cu care se tine in bascula, de multe ori rupand o gramada de material

din bascula; la toate SE-urile pe care le-am vazut, rola nu mai era (ori era data jos de proprietari ca or fi vazut cum face, ori s-a footoot vreodata si e clar ca nu au mai pus-o.

 

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mentionata de mine se intalneste doar la Suzuki DR650 SE (1996 - prezent) si Suzuki Freewind (1998 - 2005 parca). Alte modele de DR nu au acesta problema.

Ca idee:

- cele 2 suruburi care fixeaza senzorul se desfac de la vibratii si cad in carter. De acolo pot prin gura de vizitare din partea de jos sa ajunga pe fundul baii unde pot fii antrenate de pinioanele cutiei sau de ambreiaj. Ca rezultat (a se vedea cele 2 imagini).

De obicei cand se desfac in motor pica cele 2 suruburi arculetul de la contactor si un "cap de masa" (ultimele 2 fiind foarte mici 4.5mm diametru cu max 10 mm fiecare)

Problema poate fii rezolvata inlocuid cele 2 suruburi m5x16mm cu m5x20.

Eu ales 2 suruburi m5x16 insa cu cap hexagonal - pe care am pus loctite blocant si le am sigurantat cu o sarma intre ele.

 

Atentie insa, daca suruburile nu mai sunt la locul lor, exista riscul sa fie prin motor si sa nu le vedeti. Mie unul mi a curs cu uleiul si pe unul l am cautat cu un magnet, e destul de complicata si nasoala ca idee toata operatiunea. Asa ca cei care aveti modelul asta - preveniti inainte sa ajungeti acolo.

 

Daca aveti neclaritati ma puteti contacta si pot oferii mai multe detalii

PS: pozele atasate nu sunt ceva ce mi s-a intamplat mie, ci altora ce au postat pe ADV si de unde m am documentat si eu, am adaugat insa pentru a intelege gravitatea situatiei.

 

-------------------------------

Later edit

-------------------------------

 

Aducem informatii noi despre evolutia proiectului.

 

Azi am fost pus in fata situatiei de a da jos vechea garnitura de pe capacul de ambreiaj, situatie de loc usoara dupa cum s-a dovedit. Acum incerc insa varianta alternativa...fierbe si poate are sa pice....mereu a fost asa....

 

Asa ca va prezentam in premiere...supa de capac de ambreiaj. Am sa va tin la curent cu evolutia metodei nou dezolvatate

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

:cheers: :cheers:

multam' de info,

sa traiesti si tu Lupache ca ne-ai "avertizat" cu ceva timp inainte..

tocmai ce urmeaza sa imi bag si eu "destele" in ea si am sa rezolv si treaba asta.

 

:cheers:

Marius, daca mai ai poze "porno", baga mare :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici o data nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici odata nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

In alta ordine de idei, azi am reusit sa desfac si carburatorul si l am curatat complet. Am descoperit ca am acul de dozaj (cred ca asa ii zice - oricum tigania aia ce e infipta in membrana) cam uzat.....

Cateva poze ca sa aibe lumea cu ce isi clatii ochiul in thread ul asta:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu reusesti sa scoti garnitura intreaga, sa nu iti faci griji. Solutia este sa cumperi silicon Gasket Negru cu care sa ungi marginile capacului numai dupa ce le stergi foarte bine cu o carpa curata inmuiata in diluant. La fel procedezi si cu marginea de pe motor. Unge bine capacul cu un strat subtire, evitand pe cat posibil gaurile de la suruburi, dupa care lasa la uscat cam 30 minute. Se va forma o garnitura de cauciuc. Poti testa in timp atingand cu degetul suprafata si sa observi daca da sa se tina de deget. Daca se tine trebuie sa il mai lasi la uscat. Dupa uscarea completa, in momentul strangerii suruburilor tehnica este cea "in cruce" pornind de la suruburile din interior spre exterior.) Am procedat asa la toate capacele motorului meu: stang, drept si cel deasupra de la supape. Am deja un sezon si pot sa iti spun ca s-au mentinut foarte bine.

 

 

Problema mentionata de mine se intalneste doar la Suzuki DR650 SE (1996 - prezent) si Suzuki Freewind (1998 - 2005 parca). Alte modele de DR nu au acesta problema.

Ca idee:

- cele 2 suruburi care fixeaza senzorul se desfac de la vibratii si cad in carter. De acolo pot prin gura de vizitare din partea de jos sa ajunga pe fundul baii unde pot fii antrenate de pinioanele cutiei sau de ambreiaj. Ca rezultat (a se vedea cele 2 imagini).

De obicei cand se desfac in motor pica cele 2 suruburi arculetul de la contactor si un "cap de masa" (ultimele 2 fiind foarte mici 4.5mm diametru cu max 10 mm fiecare)

Problema poate fii rezolvata inlocuid cele 2 suruburi m5x16mm cu m5x20.

Eu ales 2 suruburi m5x16 insa cu cap hexagonal - pe care am pus loctite blocant si le am sigurantat cu o sarma intre ele.

 

Atentie insa, daca suruburile nu mai sunt la locul lor, exista riscul sa fie prin motor si sa nu le vedeti. Mie unul mi a curs cu uleiul si pe unul l am cautat cu un magnet, e destul de complicata si nasoala ca idee toata operatiunea. Asa ca cei care aveti modelul asta - preveniti inainte sa ajungeti acolo.

 

Daca aveti neclaritati ma puteti contacta si pot oferii mai multe detalii

PS: pozele atasate nu sunt ceva ce mi s-a intamplat mie, ci altora ce au postat pe ADV si de unde m am documentat si eu, am adaugat insa pentru a intelege gravitatea situatiei.

 

-------------------------------

Later edit

-------------------------------

 

Aducem informatii noi despre evolutia proiectului.

 

Azi am fost pus in fata situatiei de a da jos vechea garnitura de pe capacul de ambreiaj, situatie de loc usoara dupa cum s-a dovedit. Acum incerc insa varianta alternativa...fierbe si poate are sa pice....mereu a fost asa....

 

Asa ca va prezentam in premiere...supa de capac de ambreiaj. Am sa va tin la curent cu evolutia metodei nou dezolvatate

 

-referitor la acul din membrana, eu am rezolvat simplu folosind un smirghel de 1000 cu ajutorul apei si a unei mandrine de bormasina. Am prins usor acul in mandrina, am pus smirgel pe ac si usor am invartit la mana mandrina eliminand astfel hopurile de pe ac. Dupa operatiune acul aluneca usor in suport si nu se mai bloca.

 

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici o data nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

Am destule poze...insa la motocicleta asta...ca nici odata nu prea am stat sa documentez procesul. Cred ca cel mai simplu daca ai ceva nelamuriri dai un semn si cred ca te putem ajuta.

 

In alta ordine de idei, azi am reusit sa desfac si carburatorul si l am curatat complet. Am descoperit ca am acul de dozaj (cred ca asa ii zice - oricum tigania aia ce e infipta in membrana) cam uzat.....

Cateva poze ca sa aibe lumea cu ce isi clatii ochiul in thread ul asta:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu garnitura nu era ca nu am alta garnitura, ba din contra o am acasa gata cumparata, ideea era ca nu pot da jos garnitura veche ca sa pot monta capacul cu garnitura noua. Chit ca mai muncesc 2 zile sa desfac mizeria aia de pe camapc nu il pun cu mastic; nu imi place mie sa il stiu asa. Oricum de acum in colo am sa mai desfac pe partea aia doar cand va fii sa schimb ambreiajul, care sincer cred ca mai are ceva dupa masuratorile placilor.

Cat despre ac, pe suprafata plana are uzura, nu pronuntata dar are. Nu stiu daca cu smircher puteam sa ii fac ceva. Probabil am sa cumpar un nou ac, si termin balciul...dar asta in iarna tind sa cred ca acum nu mai am randare sa stau cu ea desfacuta...tre sa inceapa sezonul...sunt dealuri de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...