Sari la conținut

Prea Mult Ulei


Postări Recomandate

Salutare tuturor.

 

In urma reparatiilor de primavara, am avut de schimbat si o garnitura la capacul de ambreiaj. Dupa remontarea capacului am constatat ca 2,9 litri ulei cat scrie in manual ca am nevoie (si cat am pus intotdeauna cand am schimbat si filtrul) nu au fost nici pe departe de ajuns, ajungand sa pun cam 3,4 litri ulei ca sa fie la nivel. Care poate fi motivul? , de curs nu curge pe nicaieri, la aerisire s-a purtat normal...sunt putin confuz.

 

In rest, motorul e putin mai turat si vibreaza mai tare, dar am schimbat cu un ulei mult mai subtire, deci e normal (de la 20w50 la 10w40). De mers, merge ok, sta perfect la relanti, trage bine, nu scoate fum de nici un fel. Totusi mi se pare ca scoate un sunet ciudat cand e turat, ca si cum ar fi ceva suruburi destranse in motor.

 

....help. :burnout:

 

Multumesc anticipat, numai bine.

 

Motorul este un Yamaha XT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am plecat de la 10w40 si am ajuns la 15w50 si merge mult mai bine si mai silentios nu stiu de ce tu ai dat inapoi, uleiul pus de tine este mai subtire si probabil asta este motivul problemelor tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

 

In urma reparatiilor de primavara, am avut de schimbat si o garnitura la capacul de ambreiaj. Dupa remontarea capacului am constatat ca 2,9 litri ulei cat scrie in manual ca am nevoie (si cat am pus intotdeauna cand am schimbat si filtrul) nu au fost nici pe departe de ajuns, ajungand sa pun cam 3,4 litri ulei ca sa fie la nivel. Care poate fi motivul? , de curs nu curge pe nicaieri, la aerisire s-a purtat normal...sunt putin confuz.

 

In rest, motorul e putin mai turat si vibreaza mai tare, dar am schimbat cu un ulei mult mai subtire, deci e normal (de la 20w50 la 10w40). De mers, merge ok, sta perfect la relanti, trage bine, nu scoate fum de nici un fel. Totusi mi se pare ca scoate un sunet ciudat cand e turat, ca si cum ar fi ceva suruburi destranse in motor.

 

....help. :burnout:

 

Multumesc anticipat, numai bine.

 

Motorul este un Yamaha XT

Cand schimbi uleiul fara sa desfaci motorul intotdeauna mai ramane cate ceva in el daca nu-l ridici la 45 de grade in toate directiile.

Vezi ca prima cifra din codul uleiului da vascozitatea pe frig (tipic 10 sau mai putin=de iarna, 20 sau mai mult=de vara) si a doua cifra cat de bine tine la caldura (30=ulei mineral prost, 40=ulei mineral mai bun sau ulei sintetic prost, 50 sau mai mult=ulei sintetic bun). 10W40 mie imi spune ulei de iarna din ala nu cel mai prost, asa ca daca e caldut afara e normal ca motorul sa fie mai zburdalnic dar pe caldura mare o sa-ti uzeze mai tare motorul. Eu am acum 10W50, dar cand da caldura o sa il schimb cu 20W50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

 

In urma reparatiilor de primavara, am avut de schimbat si o garnitura la capacul de ambreiaj. Dupa remontarea capacului am constatat ca 2,9 litri ulei cat scrie in manual ca am nevoie (si cat am pus intotdeauna cand am schimbat si filtrul) nu au fost nici pe departe de ajuns, ajungand sa pun cam 3,4 litri ulei ca sa fie la nivel. Care poate fi motivul? , de curs nu curge pe nicaieri, la aerisire s-a purtat normal...sunt putin confuz.

....

 

Daca nu ai gasit pete de ulei pe langa ea (adica sa nu fi strans bine un surub), nu ai de ce sa iti faci griji. Daca te uiti in manual (adica majoritatea manualelor, nu stiu exact la xt-ul tau), scrie cantitatea de ulei necesara la un schimb normal si cantitatea de ulei (mai mare) necesara dupa o dezasamblare. Practic cand desfaci doar surubul ala de scurgere, nu curge tot uleiul din toate cotloanele. Cand ai desfacut ambreiajul a mai curs o parte din uleiul mentionat mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista ulei bun sau prost . fiecare ulei are o destinatie precisa . daca pui ulei 20w50 la un r1 ,nu o sa mearga bine cum nici 10w40 nu merve la savage sau vulcan . important este sa-ti alegi bine uleiul ce vrei sa-l folosesti. daca nu esti sigur de ce este mai bun pentru motorul tau , apeleaza la un mecanic . :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si a doua cifra cat de bine tine la caldura (30=ulei mineral prost, 40=ulei mineral mai bun sau ulei sintetic prost, 50 sau mai mult=ulei sintetic bun).

 

Mai citeste putin despre lubrifianți!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand mersi pentru raspunsuri

 

In al doilea, eram doar curios de ce a intrat cu atat mai mult ulei ca deobicei. Cu ce tip trebuie sa bag ma descurc :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ulei mai bine mai putin decat mai mult. eu cand pun ulei nici nu verific. baia mea are 2,6 l, asa ca pun 2,6 si gata. ti-as recomanda sa-l scoti si sa pui cat trebuie. uleiul fiind mai vascos, nu a curs in totalitate la nivel pana ai verificat.

Ulei trebuie sa pui exact cat spune producatorul si sa verifici mereu. Daca e mai putin decat trebuie e grav - presiune scazuta, temperatura mare, degradare mai rapida - uzura crescuta, calare motor. Daca e mai mult - presiune prea mare in circuit, simeringuri bulite.

Monocilindrele sunt in general foarte sensibile la nivelul de ulei si papa in anumite conditii, fara a fi ceva anormal. De aceea, se recomanda verificarea frecventa a nivelului si completarea dupa nevoie.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea tehnica a Vulcanului meu japonezii recomanda folosirea uleiului 10w40. folosesc Motul 5100 esther de ceva ani si motorul nu are nici pe naiba.

 

nu exista ulei bun sau prost . fiecare ulei are o destinatie precisa . daca pui ulei 20w50 la un r1 ,nu o sa mearga bine cum nici 10w40 nu merve la savage sau vulcan . important este sa-ti alegi bine uleiul ce vrei sa-l folosesti. daca nu esti sigur de ce este mai bun pentru motorul tau , apeleaza la un mecanic . :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista ulei bun sau prost . fiecare ulei are o destinatie precisa . daca pui ulei 20w50 la un r1 ,nu o sa mearga bine cum nici 10w40 nu merve la savage sau vulcan . important este sa-ti alegi bine uleiul ce vrei sa-l folosesti. daca nu esti sigur de ce este mai bun pentru motorul tau , apeleaza la un mecanic . :cheers:

La mine in cartea tehnica scrie sa pun 20W40 sau 20W50 sau 10W40 sau 10W50. Dat fiind ca aprope toata lume stie ca prima cifra cu cat e mai mica cu atat uleiul e mai putin vascaos la temperaturi foate joase si cu cat a doua ciftra e mai mare cu atata uleiul nu-si pierde vascozitatea la tempraturi mari, eu deduc ca ala care incepe cu 10 e de iarna, ala care incepe cu 20 e de vara, si un 15 ar merge intre ele pentru primavara/toamna, si ca daca imi permit iau din ala cu 50 (sau chiar 60) in coada, daca nu iau din ala mai ieftin cu 40, dar la modelul meu de motocicleta nu se accepta ala cu 30 pe coada ca e prea prost.

Acuma chestia cu e "prea prost" depinde de fapt de motor, ca un motor potolit cu maximum 5000-7000rpm ca la masini nu are mari probleme probabil chiar si cu 20W25, dar eu am pe asa-zisul meu cruiser de fapt motor cam de vitezana care are cuplul maxim la 11,500rpm si la care e indicat sa nu depasesti 12,500rpm (nu stiu clar cum, ca nu am turometru, cred ca la motorul asta trebuie sa fii si tare la muzica, si desi am facut generala la o scoala de muzica inca nu mi-e clar cand motorul depaseste 12,500, dar voi incerca probabil sa fac niste socoteli si sa-mi iau un diapazon la mine in viitorul apropriat).

Editat de pmoldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In orice manual mentioneaza sa verifici cu joja, eventual dupa ce motorul a mers cateva minute si l-ai lasta sa se aseze alte cateva minute. As ca ar fi bine sa incepi sa verifici.

verific mereu daca apar pete sub ea, daca pica, daca se umezeste pe undeva, daca scoate fum alabstru...si verific la cateva mii de km nivenlul. la 2000 de km ii completez dupa vizor cam 300 de ml. la 5000 de km schimb uleiul, tot la al doilea schimb primeste si filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hopa hopa ca a luat-o "pe ulei" topicul. :D

 

Chestia e in felul urmator:

@crazyahmed: In primul rand am pus ulei mai subtire nu mai vascos. In al doilea rand, nu prea sunt sanse sa nu fi curs in totalitate la nivel pentru ca 1. am verificat dupa cateva minute+pornit motor si 2. am rezervorul de ulei in cardru cu joja sus. L-am mai verificat de atunci de mai multe ori si e la nivel.

 

Cat despre presiune, la aerisire s-a comportat normal, deci nu are cum sa fie prea mare.

 

Nu scoate fum, merge ok...deci ma gandesc ca e ok.

 

Probabil a intrat mai mult din cauza ca am desfacut motorul.

 

Numai bine si mersi de rasp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...