Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inca arata bine :D

 

CDI mai mult ca sigur. Ar fi potential si bobina de inductie sau fisa de bujie, insa din experienta as incerca cu un CDI. Trebuie CDI de model RD02 1992, if I recall correctly.Dar nu ma crede pe cuvant, sapa pe aici prin tread dupa povestiri si descrieri ale motorului asta.

 

@AlexAB -- sa iti pui o noua poza artistica :D

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi switch, oai a stat în garaj la păstrare :)) dar tot avea niște rugina. 

Omul știe ce face, nu prea au secrete motocicletele pentru el. 

Poza de profil încă îmi place, nu o schimb, prima nu se uita niciodată :))). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, switch said:

CDI mai mult ca sigur. Ar fi potential si bobina de inductie sau fisa de bujie, insa din experienta as incerca cu un CDI. Trebuie CDI de model RD02 1992, if I recall correctly.Dar nu ma crede pe cuvant, sapa pe aici prin tread dupa povestiri si descrieri ale motorului asta.

 

Ieri inainte sa ajung sa iau mobretul baietii de la service au incercat sa o porneasca si au stabilit ca nu mai da scanteie deloc, sansele sa fie CDI-ul de vina sunt foarte mari.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit dihania, asta e vestea buna dar nu inseamna ca problema e rezolvata. Am dat rezervorul jos si m-am dus croit pe CDI si pe bujie sa vad daca da scanteie, surpriza a fost ca avea scanteie foarte buna. Am pus totul la loc si i-am dat cheie, a pornit din prima cu socul tras si mergea foarte bine (aseara nu a vrut sa porneasca), dupa aceea m-am plimbat ea cam 20 de minute dar cam cu emotii pentru ca nu am ITP si asigurare si de felul meu imi place sa merg legal. Ideea e ca nu s-a oprit deloc si nici nu a facut alte figuri, cu aceasta ocazie am testat motocicleta si sunt multumit de ea din punct de vedere tehnic: suspensii bune, frane bune, motorul trage foarte bine si nu are zgomote suspecte la rece sau la cald.

 

 

Acum banuiala mea se indreapta catre instalatia electrica desi inca nu exclud CDI/fisa/bobina/senzor din aceasta ecuatie cu mai multe necunoscute, e posibil sa fi miscat un fir iar acum motocicleta sa mearga pana... nu va mai merge din nou din cauza unui contact imperfect, daca aceasta este problema. Va trebui sa iau instalatia electrica la verificat care e cam batrana si nu-mi place cum arata, mai are niste interventii asupra ei si trebuie sa ma asigur ca au fost facute corect. Urmatorul pas va fi sa fac ITP si asigurare dupa care voi putea sa ies cu ea linistit in probe. Oricum, va asigur ca voi gasi defectul si ca voi repune pe sosele acest Dominator.

 

 

 

 

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa va tin la curent, saptamana care vine are trebui sa rezolv cu ITP si asigurare, AlexAB deja a inceput demersurile pentru obtinerea fiscalului si astfel voi putea plati asigurarea. Pt cine nu stie ca sa poti plati asigurarea unui vehicul cumparat doar pe serie de caroserie trebuie sa prezinti fiscalul la asigurator.

 

 

10 minutes ago, dominator_21 said:

Oare cate dominatoare mai sunt prin tara? Le vad din ce in ce mai rar

 

Putine, vor disparea de tot in cativa ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau ca iarna viitoare sa o restaurez in totalitate. Momentan anul asta am rezolvat motorul (piston nou, cilindru alezare, chiuloasa refăcută la un atelier specializat,  flansa de admisie noua, lanț de distribuție nou...) Sper sa ma bucur de ea macar 10 ani😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, mobiletron a spus:

Pt cine nu stie ca sa poti plati asigurarea unui vehicul cumparat doar pe serie de caroserie trebuie sa prezinti fiscalul la asigurator..

Și pt cine știe se poate încărca acolo certificatul de divorț scanat sau un document blank, platforma cere doar să încarci un document dar nu știe să-l verifice. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut 

stie cineva pentru înlocuirea unui bec halogen cu unul normal (ITP-UL batal vina), este necesar să scot din circuit balastul.  Pe o perioadă scurtă oare merge becul normal fără alte modificari ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate becul xenon, că halogenul n-are "balast"! Bine, nici xenonul nu are, că nu e tub fluorescent...

Alimentezi halogenul cu 12V în locul "balastului" și aia e. Dacă nu l-a montat vreun dorel ar trebui să ai mufa originală gata de cuplat pe bec. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, john17 a spus:

Poate becul xenon, că halogenul n-are "balast"! Bine, nici xenonul nu are, că nu e tub fluorescent...

Alimentezi halogenul cu 12V în locul "balastului" și aia e. Dacă nu l-a montat vreun dorel ar trebui să ai mufa originală gata de cuplat pe bec. 

Multumesc de informații 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat iar o tura cu dihania astazi, sunt din ce in ce mai convins ca problema e din fire si ca interventia mea a eliminat temporar problema. Am cumparat si ceasuri de bord, nu ma impac deloc cu asta digital si o sa-l schimb odata cu verificarea instalatiei electrice.

 

image.thumb.jpg.5bdf27cbeb54f299f06a1d59f719117e.jpg

On 17.06.2020 at 18:35, switch said:

 Keep us posted!

 

Primele semne ca ar putea fi o problema electrica, am gasit ceva oxizi la niste mufe. 

 

20200618_211219.thumb.jpg.a886e6fa8ae8d19c8c8b91723ef46521.jpg

 

20200618_211258.thumb.jpg.3fb8748194aaf9816897d18055aad3d7.jpg

 

20200618_211306.thumb.jpg.79465f37ecc27a1771fb802763b2bf1c.jpg

 

E clar ca este posibil sa fie aceeasi situatie si la alte mufe la care nu am ajuns inca. Bordul cumparat a venit cu mufa taiata, va trebui sa muncesc un pic pentru identificarea firelor si sa faca mufe.

 

20200618_212719.thumb.jpg.d216e87de0a70d27788d95450cfce33a.jpg

 

Urmeaza sa dau o spalare serioasa motocicletei si sa iau instalatia la mana.

 

 

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi de stire daca te tine kilometrajul mai mult de un drum pan la Cluj si inapoi :) Asta era motivul principal pentru care am renuntat la el. Odata ce apar problemele la kilometraj (se mananca initial melcul de plastic de la roata, singurul mod in care stiu eu ca se rezolva e inlocuind tot mecanismul inclusiv lacasul melcului, melcul in sine, ceva spre roata, toti rulmentii de la roata (posibil unrelated) si cablul de bord. Stiu pe cineva care a inlocuit melcul cu unul metalic (@advrider), dar s-a uzat ceva pe partea rotii si a inceput sa aiba alte probleme.

 

Cele doua mufe sunt chiar contactul si comenzile stanga-dreapta, iar cel dreapta are butonul de engine off :D

 

Bordul pare a fi "the right thing", desi conectorii aferenti de pe instalatie au stat "in aer" (de fapt in izolir) vreo doi-trei ani, nelegati la nimic. Mufa de la contact a fost curatata acu vreo 10 ani... dar... era acu 10 ani. Iar instalatia are 30 de ani :))

 

 

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, switch said:

Da-mi de stire daca te tine kilometrajul mai mult de un drum pan la Cluj si inapoi :) Asta era motivul principal pentru care am renuntat la el. Odata ce apar problemele la kilometraj (se mananca initial melcul de plastic de la roata, singurul mod in care stiu eu ca se rezolva e inlocuind tot mecanismul inclusiv lacasul melcului, melcul in sine, ceva spre roata, toti rulmentii de la roata (posibil unrelated) si cablul de bord. Stiu pe cineva care a inlocuit melcul cu unul metalic (@advrider), dar s-a uzat ceva pe partea rotii si a inceput sa aiba alte probleme.

 

Asta e o informatie importanta, in mod normal un angrenaj de kilometraj trebuie sa tina destul de mult. O sa vad despre ce este vorba, nu cred ca astia de la Honda nu erau in stare sa faca un angrenaj care sa nu tina macar 50.000km.

 

22 hours ago, switch said:

 

Cele doua mufe sunt chiar contactul si comenzile stanga-dreapta, iar cel dreapta are butonul de engine off :D

 

Bordul pare a fi "the right thing", desi conectorii aferenti de pe instalatie au stat "in aer" (de fapt in izolir) vreo doi-trei ani, nelegati la nimic. Mufa de la contact a fost curatata acu vreo 10 ani... dar... era acu 10 ani. Iar instalatia are 30 de ani :))

 

Singura buba gasita pana acum la mufe este la cea de contact, unul dintre papuci pur si simplu statea din gravitatie in mufa si facea contact foarte slab pe celalalt papuc. Mai am sa verific butonul de engine off si circuitul aferent dar sunt sanse foarte mari sa fi fost de vina firele de la contact. Eu cand am umblat la motocicleta exact in zona firelor de contact am intervenit si poate le-am miscat favorabil. Am taiat deja mufa care oricum nu mai era intreaga (se vede si in poza) si voi pune niste papuci japonezi. 

 

Dupa ce iau luni-marti fiscalul de la AlexAB platesc asigurarea, ITP-ul si o scot in probe si o sa merg cu ea doua ore continuu sa vad daca mai face figuri. Mi-ar fi simplu sa-i adaptez un CDI de scuter Kymco (are acelasi avans) dar nu cred ca din CDI este problema.

 

Bordul vreau sa-l pun din mai multe motive, da mai bine la ITP si o sa am turometru functional, cel de la Vapor pleca de la 2000 de ture. In afara de asta ceasurile analog sunt mai usor de citit cand esti in mers, cel putin pentru mine. Sper ca anul viitor dihania sa arate asa, in schema asta de culori:

 

honda-nx650.thumb.jpg.94c4eac15f3076c9da272f9d13668de7.jpg

Sau alb albastru:

 

Honda-NX650-92-1024x765.thumb.jpg.c9a7af7962247c59b4a20750455dc092.jpg

 

Sunt schemele de culori care imi plac la Dominator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema melcului am avut-o si eu la NX 250 AX-1.De doo ori.Multumesc user-ului @mexicanu si acum pentru ca m-a ajutat cu melcii. :)

303.JPG

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit de ce pleca turometrul Vapor direct de la 2000 ture, aprinderea de Dominator are scanteie falsa si astfel turometrul inregistreaza dublu. Exista turometre electronice care stiu de aprinderi cu scanteie falsa si altele care nu stiu, probabil Vapor este unul dintre ele.

 

#4 • Aug 27, 2011

the rev counter is electronic,it connects to the ht coil,
on my bike,check out another domi special,i fitted a nice little custom rev counter,
problem is the domi uses a wasted spark type ignition,basically it sparks every crank revolution,
once on the compression stroke and again on the exhaust stroke,
the custom rev counter picks up every spark ,and thinks the engine is running at twice the revs it actually is,
my rev counter goes up to 8,000rpm,but as its reading twice the actual revs at anything over an actual 4,000 rpm its off the clock,
have spent hours trawling the net and so far cant find a custom rev counter that works on a single cylinder,wasted spark set up,other than acewell type things
another way round it ,get a rev counter that goes up to 16,000rpm and mentally half the reading,

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Japonezii au proiectat motocicleta, insa uzura isi spune cuvantul. Chestia cu kilometrajul o rezolvi cu piese noi, cum era la mama ei motocicleta si sunt multe. Daca iei SH cel mai probabil nu rezolvi nimic. Ansamblul melcului era prin 2009 la acelasi pret cu bordul electronic (~200 euro). Jumatate din domi-uri aveau probleme la melc si nimeni nu reusea sa rezolve pe termen lung doar schimband melcul si gresand cablul de melc. Stiu si cazuri care nu au avut niciodata probleme, dar al meu avea.

 

Cat despre turometru digital, mie mi-a aratat perfect luni de zile si ca sa ajungi acolo sunt doua variante:

- din setari setarile TT Vapori cauti si schimbi RPM for PPM ori la 500 ori la 9000 (can't remember which) sau PPM la 2 sau 0.5 - ambele suna FOARTE cunoscut deci m-am lovit de ele. EDIT: https://www.trailtech.net/media/wysiwyg/pdf/7000-MANUAL.pdf pag 20

- te joci cu bobinatul manual al senzorului de pick-up (stiu sigur ca dupa mine nu si-a batut nimeni capul cu asta)

- stiu ca am zis doua, dar daca tot nu iese, e posibil sa fie nevoie de un condensator minuscul in serie cu pick-up-ul (in loc de fir direct); la mine nu a fost nevoie, insa nu stiu ce s-a intamplat DUPA (stiu sigur ca o persoana nu si-a batut capul

 

Bordul original e mult mai precis, stiu, si mie imi placea. De-ar fi mers kilometraju si de-ar fi avut senzor de temperatura...

 

*

 

Cadrul era la origine acel bleu-albastrui dar cand a ajuns la mine nu arata prea bine estetic (daca ar fi aratat ca in poze nu l-as mai fi revopsit), asa ca l-am dat la sablat si vopsit intr-o nuanta mai... neutra. Sunt convins ca un sablat + revopsit o sa mearga bine-mersi :)

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat firele de contact, am taiat papucii vechi si am cositorit papuci noi japonezi, uns cu vaselina si imbracat in protectii de silicon:

 

20200620_114010.thumb.jpg.b03f5d07190311ebc3e35b2d2bdbe084.jpg

 

20200620_114414.thumb.jpg.206c0e12f19379823fb4fbc37c9ac188.jpg

 

20200620_114506.thumb.jpg.561f36b3520baaf610dbbb3c3bee0e12.jpg

 

4 hours ago, switch said:

 

Cat despre turometru digital, mie mi-a aratat perfect luni de zile si ca sa ajungi acolo sunt doua variante:

 

2 hours ago, john17 said:

Orice kkmk de bord din ăsta ar trebui să aibă o setare pt nr de cilindri! Îl minți că sunt 2 și ar trebui să indice corect cu scânteia falsă. 

 

Nu-mi mai bat capul cu bordul electronic, mie imi plac ceasurile analogice. Acum lucrez sa refac cablajul, bordul cumparat de mine avea mufa taiata dar am noroc ca am mufa de la bordul vechi. Pana acum am reusit sa identific toate firele din mufa instalatiei motocicletei mai putin firul de semnal pentru turometru, banuiesc care este firul de semnal dar o sa incerc sa gasesc o schema electrica:

 

20200620_141227.thumb.jpg.9e57b1b742dbdb684daa6fdc16747099.jpg

 

Bordul nou avea aproape toate becurile arse, doar unul se mai aprindea:

 

20200620_141247.thumb.jpg.059287da07990ae88d7ff315f1d5bd89.jpg

 

4 hours ago, switch said:

Jumatate din domi-uri aveau probleme la melc si nimeni nu reusea sa rezolve pe termen lung doar schimband melcul si gresand cablul de melc. Stiu si cazuri care nu au avut niciodata probleme, dar al meu avea.

 

O sa desfac si acolo si o sa incerc sa-mi dau seama ce se intampla, un melc original este 165 lei dar trebuie sa vad si celelalte piese in ce stare se afla.

 

Progrese cu bordul, dupa ce am identificat firele am inceput sa fac legaturile, au mai ramas de rezolvat doua probleme: martorul de faza lunga si firul pentru turometru. Firul pt turometru e ca si rezolvat, daca nu-l identific in instalatie il trag de la direct de la bobina de inductie si probabil ca asa o sa procedez si cu cel pentru martorul de faza lunga.

 

@AlexAB

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...