Sari la conținut

Pasiunea pentru zbor


Postări Recomandate

aadaa, am unele rezerve fata de ce ai scris.

 

"Frica e mare chiar daca adori parasutismul chiar daca nu."

 

Facand in avans mentiunea "stiu cum suna" (stiu!!), eu am sarit fara frica inca din prima. Daca tu ai sarit prima oara langa unii care aveau mii de salturi (!!!), inseamna e fffff probabil ca nu ai sarit in Romania (sau daca da, nu inteleg ce cautai cu lotul olimpic or something, desi nici macar aia nu stiu daca au mii), si oricum ai sarit intr-o companie foarte selecta. De asemenea, cand sari prima oara nu prea ai timp sa te rotesti haotic pana ti se deschide parasuta, pentru ca fie te tin doi instructori (dar varianta cred ca pica daca era avion cu iesire pe usa nu prin cala), fie e salt automat, in care parasuta se deschide foarte repede. O deschidere din pozitie haotica poate de altfel sa fie foarte dureroasa (fizic) si un pic riscanta pentru ca te poti incurca in suspante sau in voalura - stiu, pentru ca am facut-o. Si am multe exemple (inclusiv filmulete) cu altii pentru care a fost si mai neplacut.

 

Mai mult, curentul de aer nu te smulge din avion - de fapt, daca avionul ar zbura ff repede, sa zicem ca un avion de calatori la 800km/h, probabil nici nu ai reusi sa iesi (pentru simulare incearca sa arunci o tigara pe geamul masinii la 180 la ora, mai bine neaprinsa, sa vezi ce se intampla). Deci poate ai lesinat si ai cazut pe usa? (e singura explicatie la care ma pot gandi)

 

Pe ansamblu, nu prea inteleg exact experientele tale de sarit. Daca ai putea detalia - macar la ce aerodrom/dropzone, din ce avion si cu ce model de parasuta, ne-am mai lamuri.

 

Eu daca as fi "the boss" as ezita sa las sa sara un om care are emotii puternice pentru ca prezinta un risc pentru el insusi si nu numai. Stii cumva cat aveai tensiunea inainte de urcarea in avion? (ti s-a luat? eu de regula aveam in raza 11-7 la 12-8, pe cand cei nervosi aveau uneori si 17 cu ceva si nu erau lasati sa urce macar in avion)

 

Farmecul e greu de descris dar sta dupa parerea mea in ceva mai rafinat decat emotii/adrenalina - dupa cum presupun ca stii, senzatia NU este de cadere, ci de plutire - right?

 

Imi cer scuze pentru ca am comentat aproape tot ce ai scris, experienta ta a fost cam contrarianta si greu de inteles pentru mine.

Editat de tudormon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 237
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

/index.php?showtopic=71510

 

 

Vrancea e aeriana deja !!! :lol:

Ne-am adunat vreo cativa infestati cu microbul parapantei . Speram ca la vara sa avem ustensile proprii de zbor si poate o sa ne intalnim intr-un cadru mai larg . Pana atunci ...

 

 

:cheers:

Editat de LeoBadBoy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau ca am descoperit acest topic asa de tarziu. Ma bucur sincer pentru IngerAlbastru, sper sa-si urmareasca in continuare visul

Sunt si eu pasionat la maxim de aviatie si de tot ce zboara si sunt printre putinii norocosi care isi pot trai visul.

Am avut ocazia sa zbor de la planor si avion cu motor cu piston, pana la avionul cu reactie, chiar si pe temutul MIG 21.

Pentru pasionati si nu numai, va stau la dispozitie oricand sa discutam on-line, live, pe motoare sau la o bere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc f mult pentru sfaturi :)

Stiu ca in Romania e greu cu zborul si pentru cei ce stiu despre ce e vorba e aceeasi pasiune ca si pentru motoare.

Eu intreb pentru ca asa pot afla mai multe pareri de la altii care dupa cum se vede stiu mult mai multe decat mine despre zbor.

E trist ca in varianta sa faci din zbor(si servici) cum e la Renegade si la inca un tip de pe forum - e f greu de ajuns si mai ales pe relatii care eu in domeniul asta nu le am.

 

Cat despre parapanta am sa incerc sa va mai intreb pe unde imi pot incepe si eu junioratul in asa ceva ?:D

SI eventual costurile aferente nu ca ar conta (pentru ca din pasiune faci sacrificii) dar sa stiu cam la ce suma trebuie sa ajung cu stransul :cheers:

 

Va multumesc si inca mai astept sfaturi si pareri

:lol:

 

 

 

Despre parapanta pot sa-ti mai zic si eu cate ceva - ma dau de 'fo 3 ani cu parapanta si pot sa-ti spun ca nu se compara cu parasutismul ...- e ca si cum ai compara un orgasm de 20 secunde cu unul de o ora juma' !!!!

....daca te intereseaza pot sa iti deu cateva coordonate : recte' scolarizare ( pot sa te trimit la doi instructori atestati ) cu costuri de cca 150EU / ce stiu eu ,echipament - recte' parapanta ( recomandabil in prima faza un second hand), seleta, casca, eventual parasuta de rezerva dupa cca. 2-3 luni, ....

....iar ca feeling, tre sa zbori ca sa ai o idee cu adevarat ( nu se poate povestii ... :D ...) , iar daca vrei se poate organiza un drum la brasov si un zbor in dubla cu un meserias / poate chiar cu unul dintre instructori!

 

Oricum asta poate fi si o idee de isire de duminica in grup mai mare , cu moto, pana la Brasov , iar acolo cine vrea poate sa incerce si un zbor! ( doar ca tre sa vb din timpsa fie suficiente duble pregatite!!

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anunt Important ! :cheers:

GlobeGround Romania angajeaza Aircraft and Passenger Handling Agents!

(Liderul in servicii la sol pentru companii aeriene in Romania)

Companii deservite:KLM,Lufthansa,Austrian Airlines,Malev,EL AL,Swiss,Cimber Airlines,Alpi Eagles,LOT,Windjet ... s.a.m.d.

 

 

Printre cerinte minime obligatorii:

 

*categoria B (pentru Passenger Agent nu e necesar)

*cunostinte bune de limba engleza scris si citit

 

Trebuie sa trimis un CV , o scrisoare de intentie si o poza cu voi.

 

In antet trebuie scris in atentia MS: Irina Micu

 

Prin posta : Sos. Bucuresti-Ploiesti nr.224E , Oficiul Postal 21 Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti

 

Prin email : passage (coada de maimutza) globeground.ro

 

Va astept sa imi deveniti colegi si sa va chinui :lol:

 

Deadline: 31 Ianuarie 2007

 

Salariu in mana aprox : 1000 RON + bonuri de masa

Salariul nu e batut in cuie si eu l-am spus doar informativ.Nu stiu ce o sa va ofere GlobeGround acum la angajare.

 

F Important:

*Sa fiti rezistenti la stres

*Sa va puteti asigura deplasarea la Aeroportul Otopeni(programul e in ture ciudate care uneori incep la ora 03:00 AM)

*Sa fiti pasionati de ce faceti ca altfel nu vad cum se poate rezista.

*Se fac trainig-uri la firma cat si On-the-Job Training ... nu e necesar sa stiti voi nimic(doar vointa sa fie)

 

La angajare se semneaza un contract pe minim 2 Ani ... in caz ca vreti sa renuntati trebuie sa achitati contravaloarea cursurilor si certificatelor absolvite in val de 2000 EUR.

 

Training-ul se face cu personal specializat Lufthansa exclusiv in limba engleza.

 

_________________________________________________________________________________

 

Passenger Handling Agent = check-in,asistenta si coordonare sosiri, coordonare imbarcari,acte referitoare la zbor pt companiile aeriene cat si pentru compania GGR(+alte mici detalii pe la interviu o sa le aflati)

 

Aircraft Handling Agent = coordonarea tuturor activitatilor necesare unui avion la sol (de exemplu Incarcare si Balans ; Curatenie;Alimentare;Degivravre) - se munceste afara in toate condiitile meteo

 

 

SUCCES !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arhifly, "Despre parapanta pot sa-ti mai zic si eu cate ceva - ma dau de 'fo 3 ani cu parapanta si pot sa-ti spun ca nu se compara cu parasutismul ...- e ca si cum ai compara un orgasm de 20 secunde cu unul de o ora juma' !!!!",

 

cumva voiai sa zici ca e mai palpitanta parapanta :rose: ??, pt ca eu cred ca mai precisa este comparatia "parapanta vs. parasutism = citit playboy vs. orgasme multiple..."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aadaa, am unele rezerve fata de ce ai scris.

 

"Frica e mare chiar daca adori parasutismul chiar daca nu."

 

Facand in avans mentiunea "stiu cum suna" (stiu!!), eu am sarit fara frica inca din prima. Daca tu ai sarit prima oara langa unii care aveau mii de salturi (!!!), inseamna e fffff probabil ca nu ai sarit in Romania (sau daca da, nu inteleg ce cautai cu lotul olimpic or something, desi nici macar aia nu stiu daca au mii), si oricum ai sarit intr-o companie foarte selecta. De asemenea, cand sari prima oara nu prea ai timp sa te rotesti haotic pana ti se deschide parasuta, pentru ca fie te tin doi instructori (dar varianta cred ca pica daca era avion cu iesire pe usa nu prin cala), fie e salt automat, in care parasuta se deschide foarte repede. O deschidere din pozitie haotica poate de altfel sa fie foarte dureroasa (fizic) si un pic riscanta pentru ca te poti incurca in suspante sau in voalura - stiu, pentru ca am facut-o. Si am multe exemple (inclusiv filmulete) cu altii pentru care a fost si mai neplacut.

 

Mai mult, curentul de aer nu te smulge din avion - de fapt, daca avionul ar zbura ff repede, sa zicem ca un avion de calatori la 800km/h, probabil nici nu ai reusi sa iesi (pentru simulare incearca sa arunci o tigara pe geamul masinii la 180 la ora, mai bine neaprinsa, sa vezi ce se intampla). Deci poate ai lesinat si ai cazut pe usa? (e singura explicatie la care ma pot gandi)

 

Pe ansamblu, nu prea inteleg exact experientele tale de sarit. Daca ai putea detalia - macar la ce aerodrom/dropzone, din ce avion si cu ce model de parasuta, ne-am mai lamuri.

 

Eu daca as fi "the boss" as ezita sa las sa sara un om care are emotii puternice pentru ca prezinta un risc pentru el insusi si nu numai. Stii cumva cat aveai tensiunea inainte de urcarea in avion? (ti s-a luat? eu de regula aveam in raza 11-7 la 12-8, pe cand cei nervosi aveau uneori si 17 cu ceva si nu erau lasati sa urce macar in avion)

 

Farmecul e greu de descris dar sta dupa parerea mea in ceva mai rafinat decat emotii/adrenalina - dupa cum presupun ca stii, senzatia NU este de cadere, ci de plutire - right?

 

Imi cer scuze pentru ca am comentat aproape tot ce ai scris, experienta ta a fost cam contrarianta si greu de inteles pentru mine.

Oh doamne! Pai daca era sa scriu toate detaliile, scriam cu mult mai mult decat ai scris tu!

*Da, la primul salt eram vreo 13 oameni. Primii 3-4 oameni care au sarit erau super avansati (si intradevar aveau mii de salturi). Dupa ei, urmau incepatorii, iar eu eram prima dintre ei. Mai simplu: au sarit 4 oameni cu mii de salturi, apoi eu (la automat) cu zero salturi. (automat=cuiul e legat printr-un cord galben de avion, si se scoate singur cand cordul galben s-a desfasurat de tot)

*Da, m-a luat curentul, ce e asa greu de crezut? (intreaba-l pe Zidu cu ce patzanii se lauda....nu-ti zic eu, intreba-l pe el. Incredibil, dar nu inseamna ca nu e asa). Nu-ti imagina depresurizare cum vezi prin filme, ci doar curentul de aer din timpul mersului+elice !!!!!

*NU am sarit nici in tandem, nici nu ma tineau alti instructori. Am sarit singura (dar cu deschidere automata).

*Nu aveam nici un muschi incordat deci nu mi-am mentinut nicidecum pozitia corecta....rezulta, da, m-am rotit pana s-a deschis parasuta. (si n-am fost nici prima nici ultima)

*Nu in strainatate, aici in afara Bucurestiului, la Clinceni, din An2, 1000 de metri, parasuta Manta... ma simt ca la interogatoriu...

*Nu ne lua nimeni nicio tensiune, eram in Romania, la aeroclub de stat.... d'abia aveam altimetre, mai vrei si tensiometre?

 

Lamurit? Nu tre sa-ti ceri scuze, dar a fost ca si cand ai fi insinuat ca mint... or something.

 

 

Ontopic: Scuze tuturor ca am poluat un topic asa frumos cu un post asa lung! Am vazut ca ati dat-o in orgasme... nu vreau sa vi le stric :rose:

Deci... pana la urma cine de aici se apuca in primavara asta de parasutism?

ps: in ianuarie-februarie se fac inscrierile pt parasutism/planorism/zbor cu motor...... grabiti-va!

Editat de aadaa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant! Aproape am insinuat ca minti, de fapt.

 

Acum insa inteleg ce ziceai, si imi dau seama ca aceasta activitate a ajuns la noi cote de neprofesionalism in sectorul public Romania, si incep sa apreciez tot mai mult instructorul meu (acum retras) cu care am lucrat in Craiova (acum e taximetrist... deci aveti grija cand luati taxiuri in Craiova).

 

Oricum, cool... inteleg ca ai sarit (sau cazut) din AN2 deci e o adevarata performanta sa te ia curentul din usa. Multa bafta si ai mare, mare grija in continuare. Mi s-a parut ca nu esti foarte stapan(a) pe tine. Poate te-ar ajuta sa vezi niste filmulete cu incidente (filmate de la cei carora li se intampla, 1st person) ca sa intelegi ce inseamna presiunea sa "do or die" in cateva secunde - poate atunci vei sti mai bine daca sa te urci sau nu in avion.

 

Si ai dreptate, prea ne-am intrecut in orgasme aici, e bine ca le-ai oprit tu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
AEROCLUBUL ROMANIEI VA RECOMANDA

Smaranda BRAESCU - 110 ANI DE LA NASTERE

 

Cu prilejul Zilei Internationale a Femeilor

si Aniversarii a 110 ani de la nasterea

Campioanei Mondiale de parasutism

SMARANDA BRAESCU,

avem deosebita bucurie sa va invitam

sa participati, alaturi de aviatorii sportivi, la

Manifestarile aeronautice organizate de

Aeroclubul Romaniei.

Va asteptam

Duminica, 4 martie 2007, orele 11.00, la

Aeroclubul “Aurel Vlaicu” - Bucuresti - Clinceni.

 

 

Director General,

 

 

Constantin VOICU

 

http://www.airclub. rdsnet.ro/

 

- salturi cu parasuta,

- avioane ultrausoare

- planoare

- avioane : ZLIN 142, 726, 526

- acrobatie aeriana Extra 300L si YAK 52TW

- formatie acrobatie Extra 300L si YAK52TW

 

Pentru informatii suplimentare 0722 322 860 - Georgeta DINU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca bonus, 2 prieteni la salt din motodeltaplan aproape la automat (caderea libera nu prea mergea la inaltimea aia) :bounce:

 

Lonloh55REo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In vara 2006 eu si alti 4 prieteni am fost la clinceni pentru parasutism si a fost super frumos... ce-i drept... ca orice aeroclub roman nu este foarte bine pus la punct... dar daca esti "atent" la ce se intampla... poti chiar sa ai o vara cu aminitiri foarte placute.

 

noi (printre primele salturi)

 

post-2690-1173239895_thumb.jpg post-2690-1173239984_thumb.jpg post-2690-1173240201_thumb.jpg

 

poze surprinse la aterizare

 

post-2690-1173240363_thumb.jpg post-2690-1173240433_thumb.jpg

 

Lutac Silviu... pentru cine nu la vazut in 2006 :bounce:

 

post-2690-1173240708_thumb.jpg

 

la pliat parasuta radu si eu

 

post-2690-1173240864_thumb.jpg

 

al 2-lea salt la automat al meu

 

Editat de morarugeorge
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow, si-a tras combinezon nou Tzulac Baby!!! :hug: .....dar ce-a imbatranit :crack: offff cum trece timpul :wave:

Mai aveti poze? Mai puneti poze! Daca nu aici, pe mess plss.

Cat despre paralela intre cele doua sporturi... intr-adevar perfect paralele. N-am sute de salturi dar nici nu trebuie ca sa-mi dau seama ca n-au nici o treaba una cu alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Daca este cineva care are dubla experienta (cateva sute de salturi cu parasuta si cativa ani de motor), il rog sa se exprime facand o paralela intre cele doua sporturi, din punctul lui de vedere, desigur.

Ii multumesc!

 

nici macar teorema lui euclid nu o indeplinesc cele doua "sporturi" :cheers:

 

este ceva deosebit parasutismul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, asta cu teorema lui Euclid nu o inteleg! Sa inteleg insa, ca parasutismul este deosebit si ca acestea doua nu pot sta alaturi, pe orizontala? Crezi ca parasutismul este mai solicitant si ca, ar oferi mult mai mult? In sensul acesta este deosebit? Tu le-ai incercat pe amandoua? Daca da, felicitari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene, nu contesta nimeni ca ai o pasiune pentru zbor, dar pui problema gresit..cam infantil

ce au merele cu perele?

nu am sute de ore de zbor cu motor, am cam 45 de minute cu motor si cu planor un pic mai multe ore si decolari ...dar eu nu as sari cu parasuta

mie mi se pare aiurea, sa stai atarnat de o panza..si sa cobori..fara sa ai libertatea deplina in cele 3 dimensiuni, dar asta e parerea mea..ca un tip nepasionat de parasutism in schimb pasionat de zbor cu altceva, motor, planor

deci...ca si concluzie ..din ce povestesc altii..nu ai sa poti sa iti dai seama ce sa faci tu..sigur vei intalni oamei care sa spuna ca unul e asa, altul e altfel

trebuie ca tu sa stii ce iti place..si asta o afli ..tot tu, interior

si nu spune nimeni ca sa nu le faci pe ambele in definitiv

ti-as recomanda ca sa nu le faci in acelasi timp, este bine ca sa pastrezi un numar egal intre decolari si aterizari cu avionul

nu e recomandat decolarea la mansa avionului si aterizarea cu parasuta, nu de alta ,dar costa mult al dracu' avioanele alea

 

Ps: euclid....paralele, alea de se intalnesc la infinit, bre!..nu mai stii din 5-8? :D

si inca un sfat..care mie imi place mult! :bounce:

daca nu esti invatat sa iti iasa lucrurile din prima...nu te apuca de parasutism :cheers:

Editat de HONDANEGRU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HONDANEGRU multumesc pentru tot ceea ce-mi spui! Cu atat mai mult, ca opinia ta izvoraste din experienta ta; este pertinenta si are substanta. Raspunsul tau sta pe o confuzie generata de mine in primul mesaj, cel in care ceream o paralela... Vroiam o abordare comparativa a parasutismului si motociclismului ("cativa ani de motor"!!).

Despre Euclid, da, nu am uitat, insa din perspectiva intrebarii mele chiar nu remarcasem legatura in speta, deoarece, banuiesc ca cele doua sporturi se intesecteaza undeva; tocmai acest undeva era subiectul intrebarii mele. Neavand experienta, chiar vroiam parerile unor oameni cu dubla experienta, gandind ca la aceasta sectiune posteaza si acest tip de oameni.

Acestea sunt explicatii pe care le consider a fi necesare, in acest moment.

Multumesc pentru sfatul de a nu ma apuca de ceva daca nu-mi iese din prima! Inca nu am deprinderea de a-mi iesi toate din prima, asa ca, voi incerca ceea ce cred ca pot face. Sfaturile sunt bune in acest caz!

Bafta tie, in ceea ce faci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parasutismul sportiv intre sporturile aviatice este ca mersul pe 2 roti printre conservari.

Se desfasoara in acelasi mediu, dar e cu totul altceva.

Simti ca stapanesti mediul ala nu ca stapanesti o masinarie ce se afla acolo.

Eu am renuntat la parasutism cu cca. 10 ani in urma (la 154 salturi) dar inca mai visez ca sunt sub suspantele aripii...

 

:cheers:

Editat de high_dive_eagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc f mult pentru sfaturi :bounce:

Stiu ca in Romania e greu cu zborul si pentru cei ce stiu despre ce e vorba e aceeasi pasiune ca si pentru motoare.

Eu intreb pentru ca asa pot afla mai multe pareri de la altii care dupa cum se vede stiu mult mai multe decat mine despre zbor.

E trist ca in varianta sa faci din zbor(si servici) cum e la Renegade si la inca un tip de pe forum - e f greu de ajuns si mai ales pe relatii care eu in domeniul asta nu le am.

 

Cat despre parapanta am sa incerc sa va mai intreb pe unde imi pot incepe si eu junioratul in asa ceva ?:peace:

SI eventual costurile aferente nu ca ar conta (pentru ca din pasiune faci sacrificii) dar sa stiu cam la ce suma trebuie sa ajung cu stransul :cheers:

 

Va multumesc si inca mai astept sfaturi si pareri

:D

 

Salut !

Cu parapanta e SUPER!!!!!!!!!

E cel mai adevarat lucru pe care l-am simtit.

Si eu am aceeasi pasiune,insa sunt cam in varsta:(

Daca vrei sa stii mai multe despre cum poti zbura cu parapanta si cum poti obtine licenta de zbor iti stau la dispozitie.Nici eu nu am facut inca cursul,dar urmeaza.Tel meu este 0726256052.Azi plec la Viena,dar ma intorc pe 10.La instructorul pe care il stiu primul zbor e free,iar daca iti place poti urma un curs.Eu zic sa incerci ,e ceva extraordinar.Si daca vrei mai departe ,asta e un punct de plecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...