Sari la conținut

Cum Se Face Rodaju La Un Scuter


menonfire83
 Share

Postări Recomandate

salut va cer pararea in legatura cu rodaju la un scuter CUM SE FACE ......llaalmeu mi sa spart pistonu in el siiampus alt piston mai mare si lam alezat si acum trebuie sa ii fac rodaju

vreau sa stiu cati km cum trebuie sa mergi cu el cat ulei sa bagi mai mult mai putin.

va multumesc si va salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi in primi 1000 de km nu ar trebuii sa ii dai mai mult de 55 la ora. si sa ii bagi ulei bun. ca atunci e cea mai importanta perioada. eu am pus pe aeroxu meu un set motor nou( piston, cilindru, chiulasa si segmentzi) de 70cc. si am mers cam 300 km cu 60 maxim. si acu am vro 800 facuti cu el si merge [peste 90. dar depinde si ce calitate are motoru. daca e chinezarie , ai mai multe sanse sa se duca.:| repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut va cer pararea in legatura cu rodaju la un scuter CUM SE FACE ......llaalmeu mi sa spart pistonu in el siiampus alt piston mai mare si lam alezat si acum trebuie sa ii fac rodaju

vreau sa stiu cati km cum trebuie sa mergi cu el cat ulei sa bagi mai mult mai putin.

va multumesc si va salut.

Rodajul se face astfel:

 

=>0-50 km = 30 km/h

=>50-100km = 40 km/h

=>100-300km = 50 km/h cu mici reprize de blana(maxim 1 minut!)

=>300-500-1000km 60-70km/h.

Toti kilometrii astia fara pasager!

In primii 50 de km e indicat sa bagi si putin ulei in benzina :cheers:

 

 

Bafta! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt in rodaj , nu ma prea stiu dar in mare , sa nu fortezi scuterul in primi 1000 de km , eu mi-am propus sa merg maxim 50km/h pana la 1200-1300km , si de la 1300 pana in 2000 cu 70 km/h , si dupa ce i-am facut pe astia sa merg normal ..

 

a cam plouat si nu am facut decat vreo 100 .. :cheers: :burnout:

 

 

:hug: :( :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rodajul se face astfel:

 

=>0-50 km = 30 km/h

=>50-100km = 40 km/h

=>100-300km = 50 km/h cu mici reprize de blana(maxim 1 minut!)

=>300-500-1000km 60-70km/h.

Toti kilometrii astia fara pasager!

In primii 50 de km e indicat sa bagi si putin ulei in benzina :cheers:

Bafta! :burnout:

 

Salut Vlad. Din pacate nu sunt de acord cu tine. Sunt curios cam cat o sa tina un motor de 70 daca dupa 100km ii dai blana fie si doar pentru 1 minut...

 

La seturile de fonta interiorul cilindrului este cementat, adica fonta respectiva este intarita printr-un proces chimic in contact cu un polimer, astfel moleculele formate fiind aranjate mai ordonat, rezultand un aliaj mai dur. Acest proces insa pentru finalizare necesita energie termica furnizart controlat si constant. Din acest motiv se recomanda ca in rodaj, de obicei primii 1000 de km sa nu fie supus motorul la socuri termice generate prim accelerari bruste, sau perioade de blana, sa se evite . Procesul de cementare trebuie finalizat la o temperatura constanta ceva mai joasa decat temperatura la care se stabilizeaza motorul la ralantee. Sa nu-l pui in sarcina inainte de a ajunge la temperatura de regim. De aceea este bine sa mergi relativ incet, sa nu treci de 5000-5500 de ture, sigur in functie de scuter poti avea 40-50 Km/h sau mai mult.

Ai doua variante:

- blana din start, agresivitare, demaraje bruste, abuz la maxim, ture multe pe circuit ( te tine 5-8000 de km)

- rodaj ca la carte. Dupa 1000 de km obi performante bune, vitalitate si mai ales longevitate deosebita a motorului, daca ai grija de el te tine cel putin 12-15.000 Km.

 

La seturile de aluminiu aftermarket procesul de cementare desi este aproape finalizat, rodajul este mai important deoarece uzura este mult mai mare in acest caz, decat la seturile de fonta si poti foarte usor sa termini relativ repede un set de aluminiu daca-i dai blana in rodaj, dupa nici 2000 de km. De aceea aceste seturi de aluminiu in general sunt folosite in tunning-ul de inalta performanta, acolo unde anduranta conteaza mai putin decat performantele foarte ridicate pe un numar relativ redus de km parcursi. Deci cu alte cuvinte ai de ales intre una dintre cele doua variante de mai jos:

- blana din start, agresivitare, demaraje bruste, abuz la maxim, ture multe pe circuit ( te tine 2-5000 de km)

- rodaj batranesc ca la carte. Obti dupa 1000 de km performante de invidiat, in special cuplu serios (seturile polini sunt renumite pentru cuplul mare pe care il ofera). Setul te tine destul de mult (pentru un set de Al) daca ai grija de el, in jur de 8-12.000 Km

 

Ideea este ca indiferent ce motor cu ardere interna ai, 2T sau 4T, este foarte importanta preincalzirea in perioada de rodaj, acel interval de cand ai pornit motorul pana cand ai pus scuterul in miscare. Neparat fara supra solicitari, asa cu am mai zis demaraje bruste, fara urcat dealuri si neaparat fara pasager, chiar si la 125cmc sau mai mult (macar 500 de km in limita bunului simt!)

 

Este cat se poate de indicat sa se foloseasca ulei de calitate, sintetic, mai ales la motoarele in 2T acolo unde uzura este mai mare. Neaparat full-synthetic.

 

Daca ai ajuns sa schimbi motorul poti sa fi sigur ca nimic nu va mai fi la fel, adica nimic nu merge la fel de bine ca setul original. Sigur sunt si exceptii care intaresc aceasta regula, dar destul de rare.

 

Daca ai grija de motorul tau o sa te poti bucura de el mult mai multi km si cu mult mai putine probleme de natura tehnica. Asa cum ai tu grija de el asa are si el grija de tine si nu te lasa la greu.

 

Neaparat dar neaparat trebuie sa te ti de primele 2-3 revizii, adica sa le faci exact la momentul lor. La orice scuter recomand schimbarea uleiului de transmisie in jur de 300-500Km. si apoi cand se recomanda in manualul de service al modelului respectiv de scuter.

 

Eu cu 50-ul meu 2T am procedat astfel:

 

- 2-50 km doar cu 30Km/h, fara ulei aditional in benzina, fara urcat pante, fara accelerari bruste si fara pasager si fara testare VMax

- 51-300 cu max 40Km/h, fara ulei aditional in benzina, fara urcat pante, fara accelerari bruste si fara pasager si fara testare VMax

- 301-1000 cu 45-50 Km/h, fara ulei aditional in benzina, fara urcat pante, fara accelerari bruste si fara pasager. In jur de 620-650 Km/h de 2 ori am testat sa vad cat se duce, prima oara pe drum drept apoi in panta. Acceleratie lenta la sfert din capacitatea maxima, urcare rapida pana la 47-48Km/h apoi se intindea usor pana la 52-53Km/h maxim, unde ma loveam de ZID (cei care se mai pricep la delimitari cunosc termenul :hug: ). La cea de-a doua incercare am procedat gresit si i-am dat in panta la intrarea in pasajul Muncii sa vad cat se duce ... surpriza, tot 52-53Km/h numai ca acum urca rapid pana pe la 50-51Km/h si apoi usor inca 2-3Km.

- Dupa 1000 Km i-am dat si blana, insa intotdeauna (pana la primul accident 6666,5Km) am respectat preincalzirea 3-10 min in functie de anotimp.

 

Acum am 21.000+ Km si scuterica inca merge bine si trage mai bine ca la inceput. Sper sa nu fie calmul dinaintea furtunii :P

 

Scuterica al meu a fost invatat sa fie tinut in blana. A mers fara pauze de multe ori, uneori mi se inrosea galeria si teava de la iesirea din toba insa niciodata nu am avut probleme cu motorul.

 

Cel mai lung drum in blana a fost intoarcerea de la Giurgiu in Buc, 63 de km, blana la 55-60Km/h (delimitat partial, ma tine CDI-ul), fara pauze. Cine a fost pe-acolo stie ca sunt si ceva dealuri si e destul de solicitant pentru un scuterica de 50cmc, mai ales daca depasesti 100 de Kg :hug:

 

Toate bune si aveti grija de motorasele voastre.

 

Chiar si seturile de tuning de 70-80-210 sau chiar mai mult necesita rodaj. Orice motor nou necesita rodaj. Daca ai grija de el te tine mult si bine, daca abuzezi te tine mai putin. Mai intervine si factorul noroc intr-o masura mai mare sau mai mica. Ideea e ca nu poti face din rahat bici si sa mai si pocneasca :( Deci de la un scuter mai putin calitativ chiar daca-l ti in puf nu prea ai ce sa ceri. Uneori ai noroc si merge super bine fara probleme, alteori insa doarme mai mult in service decat la tine acasa - cum spuneam factorul NOROC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Vlad. Din pacate nu sunt de acord cu tine. Sunt curios cam cat o sa tina un motor de 70 daca dupa 100km ii dai blana fie si doar pentru 1 minut...

 

La seturile de fonta interiorul cilindrului este cementat, adica fonta respectiva este intarita printr-un proces chimic in contact cu un polimer, astfel moleculele formate fiind aranjate mai ordonat, rezultand un aliaj mai dur. Acest proces insa pentru finalizare necesita energie termica furnizart controlat si constant. Din acest motiv se recomanda ca in rodaj, de obicei primii 1000 de km sa nu fie supus motorul la socuri termice generate prim accelerari bruste, sau perioade de blana, sa se evite . Procesul de cementare trebuie finalizat la o temperatura constanta ceva mai joasa decat temperatura la care se stabilizeaza motorul la ralantee. Sa nu-l pui in sarcina inainte de a ajunge la temperatura de regim. De aceea este bine sa mergi relativ incet, sa nu treci de 5000-5500 de ture, sigur in functie de scuter poti avea 40-50 Km/h sau mai mult.

Ai doua variante:

- blana din start, agresivitare, demaraje bruste, abuz la maxim, ture multe pe circuit ( te tine 5-8000 de km)

- rodaj ca la carte. Dupa 1000 de km obi performante bune, vitalitate si mai ales longevitate deosebita a motorului, daca ai grija de el te tine cel putin 12-15.000 Km.

 

La seturile de aluminiu aftermarket procesul de cementare desi este aproape finalizat, rodajul este mai important deoarece uzura este mult mai mare in acest caz, decat la seturile de fonta si poti foarte usor sa termini relativ repede un set de aluminiu daca-i dai blana in rodaj, dupa nici 2000 de km. De aceea aceste seturi de aluminiu in general sunt folosite in tunning-ul de inalta performanta, acolo unde anduranta conteaza mai putin decat performantele foarte ridicate pe un numar relativ redus de km parcursi. Deci cu alte cuvinte ai de ales intre una dintre cele doua variante de mai jos:

- blana din start, agresivitare, demaraje bruste, abuz la maxim, ture multe pe circuit ( te tine 2-5000 de km)

- rodaj batranesc ca la carte. Obti dupa 1000 de km performante de invidiat, in special cuplu serios (seturile polini sunt renumite pentru cuplul mare pe care il ofera). Setul te tine destul de mult (pentru un set de Al) daca ai grija de el, in jur de 8-12.000 Km

 

Ideea este ca indiferent ce motor cu ardere interna ai, 2T sau 4T, este foarte importanta preincalzirea in perioada de rodaj, acel interval de cand ai pornit motorul pana cand ai pus scuterul in miscare. Neparat fara supra solicitari, asa cu am mai zis demaraje bruste, fara urcat dealuri si neaparat fara pasager, chiar si la 125cmc sau mai mult (macar 500 de km in limita bunului simt!)

 

Este cat se poate de indicat sa se foloseasca ulei de calitate, sintetic, mai ales la motoarele in 2T acolo unde uzura este mai mare. Neaparat full-synthetic.

 

Daca ai ajuns sa schimbi motorul poti sa fi sigur ca nimic nu va mai fi la fel, adica nimic nu merge la fel de bine ca setul original. Sigur sunt si exceptii care intaresc aceasta regula, dar destul de rare.

 

Daca ai grija de motorul tau o sa te poti bucura de el mult mai multi km si cu mult mai putine probleme de natura tehnica. Asa cum ai tu grija de el asa are si el grija de tine si nu te lasa la greu.

 

Neaparat dar neaparat trebuie sa te ti de primele 2-3 revizii, adica sa le faci exact la momentul lor. La orice scuter recomand schimbarea uleiului de transmisie in jur de 300-500Km. si apoi cand se recomanda in manualul de service al modelului respectiv de scuter.

 

Eu cu 50-ul meu 2T am procedat astfel:

 

- 2-50 km doar cu 30Km/h, fara ulei aditional in benzina, fara urcat pante, fara accelerari bruste si fara pasager si fara testare VMax

- 51-300 cu max 40Km/h, fara ulei aditional in benzina, fara urcat pante, fara accelerari bruste si fara pasager si fara testare VMax

- 301-1000 cu 45-50 Km/h, fara ulei aditional in benzina, fara urcat pante, fara accelerari bruste si fara pasager. In jur de 620-650 Km/h de 2 ori am testat sa vad cat se duce, prima oara pe drum drept apoi in panta. Acceleratie lenta la sfert din capacitatea maxima, urcare rapida pana la 47-48Km/h apoi se intindea usor pana la 52-53Km/h maxim, unde ma loveam de ZID (cei care se mai pricep la delimitari cunosc termenul :burnout: ). La cea de-a doua incercare am procedat gresit si i-am dat in panta la intrarea in pasajul Muncii sa vad cat se duce ... surpriza, tot 52-53Km/h numai ca acum urca rapid pana pe la 50-51Km/h si apoi usor inca 2-3Km.

- Dupa 1000 Km i-am dat si blana, insa intotdeauna (pana la primul accident 6666,5Km) am respectat preincalzirea 3-10 min in functie de anotimp.

 

Acum am 21.000+ Km si scuterica inca merge bine si trage mai bine ca la inceput. Sper sa nu fie calmul dinaintea furtunii :hug:

 

Scuterica al meu a fost invatat sa fie tinut in blana. A mers fara pauze de multe ori, uneori mi se inrosea galeria si teava de la iesirea din toba insa niciodata nu am avut probleme cu motorul.

 

Cel mai lung drum in blana a fost intoarcerea de la Giurgiu in Buc, 63 de km, blana la 55-60Km/h (delimitat partial, ma tine CDI-ul), fara pauze. Cine a fost pe-acolo stie ca sunt si ceva dealuri si e destul de solicitant pentru un scuterica de 50cmc, mai ales daca depasesti 100 de Kg :(

 

Toate bune si aveti grija de motorasele voastre.

 

Chiar si seturile de tuning de 70-80-210 sau chiar mai mult necesita rodaj. Orice motor nou necesita rodaj. Daca ai grija de el te tine mult si bine, daca abuzezi te tine mai putin. Mai intervine si factorul noroc intr-o masura mai mare sau mai mica. Ideea e ca nu poti face din rahat bici si sa mai si pocneasca :cheers: Deci de la un scuter mai putin calitativ chiar daca-l ti in puf nu prea ai ce sa ceri. Uneori ai noroc si merge super bine fara probleme, alteori insa doarme mai mult in service decat la tine acasa - cum spuneam factorul NOROC.

 

iar daca ai de urcat numai pante ca sa ajungi acasa ce faci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Vlad. Din pacate nu sunt de acord cu tine. Sunt curios cam cat o sa tina un motor de 70 daca dupa 100km ii dai blana fie si doar pentru 1 minut...

 

[...]

Nu stiu man, al meu are 6500 de km de mers forja! Am facut si 1150 de km cu pauze de cafea si realimentare intr-o zi. Merge motorul ca in prima zi, aceeasi compresie! Bine, ca m-au lasat alte piese e alta treaba, are 25.000 scuterul, dar setul merge super iar consumul iar e foarte bun, 4%, sa nu mai spun ca la toata forja asta, papa 1 litru de ulei la 1300 de km :cheers:

Forja aia putina e necasara sa nu "inveti" motorul lenes.

 

 

Bafta! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu man, al meu are 6500 de km de mers forja! Am facut si 1150 de km cu pauze de cafea si realimentare intr-o zi. Merge motorul ca in prima zi, aceeasi compresie! Bine, ca m-au lasat alte piese e alta treaba, are 25.000 scuterul, dar setul merge super iar consumul iar e foarte bun, 4%, sa nu mai spun ca la toata forja asta, papa 1 litru de ulei la 1300 de km :angryfire:

Forja aia putina e necasara sa nu "inveti" motorul lenes.

Bafta! :angryfire:

 

Salve! Incepind de cind l-ai luat de nou ai tras forja pe el? Uite ce am citit si eu interesant...ce parere ai?

break_in_secrets.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaa sii despreuleiul care lam luat nu se porunuta nimeni cu nicio o parere .........am mai gasit la un magazin de piese auto ulei mobil racing synt 2t la 46 litru e bun de ceva fata de cel esso 2t special care lam bagat acum in scuter....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citeai ce a scris ..nenea de dinainte in site ul lui in engleza nu faceai 500 de km rodaju :peace:

 

http://mototuneusa.com/thanx.htm

 

Mai cititi odata ..... ca prea are logica...

decat o uzura neuniforma si lenta a segmentilor ..mai bine una in forta care sa honuiasca ... cilindrul si sa faca segmentul sa calce uniform

 

Principiu descris : Explozie.....gazele arse intra in spatele segmentului din cauza ca segmentul nu etanseaza corect si il lipesc de cilindru ...impingandul de la spate :baldy:

>>> imn momentul in care el se uzeaza uniform ...si etanseaza gazele arse nu trebuie sa treaca de segment .

...deci cine are dreptate ..teoria noastra ,,,din strabuni ..sau a lu asta ...?eu personal ii voi face proba cand os sa achizitionez un obiect NOU :moto: :finger: :bigstar: :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hei eu unu nu am de gand sa fac experimente pe scuteru meu din banii mei ce naiba fac rodaju cum se face 99% dintre cei care iam intreabt miau spus acelasi lucru incet si sigur..asa dc vrei fa tu pe motru tau si pe banii tai experimente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hei eu unu nu am de gand sa fac experimente pe scuteru meu din banii mei ce naiba fac rodaju cum se face 99% dintre cei care iam intreabt miau spus acelasi lucru incet si sigur..asa dc vrei fa tu pe motru tau si pe banii tai experimente

Mai virulentule.....colegul meu de birou este un fost aviator...sustine 100% teoria ..de rodare...pt ca asa se face sipe jucaricile lor :finger: ...e genu de om care a pilotat AN 24 parca si mig 21

 

 

2 personal am vazut moto de cielo pe bancul de proba de la craiova in pre rodare :bigstar: cu galeriile rosii si la maximul de RPM posibil pe el ...

3 rodarea asta e recomanadta in primi 35 de KM ,,,,,

4 cine nu crede..poate sa citeasca toot si sa vada pozele....

5 O chinezarie ...e mai proasta de obicei ..dpdv metalurgic ca o comunista ...asaca ....orice ai face ..tot nu credca o sa functioneze mai mult .

6 Am incercat ceva de genu cu un minsk in 2 t ..acu ceva vreme... si nu pot zice ca sa simtit ca rezistenta in timp dar ..a avut un unct unde ...pur si simplu motorul a inceput sa functioneze mai bine...dupa o 10 minute de forja....in panta ..cu motorul turat la maxim...

Editat de rocket1982
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai virulentule.....colegul meu de birou este un fost aviator...sustine 100% teoria ..de rodare...pt ca asa se face sipe jucaricile lor :moron: ...e genu de om care a pilotat AN 24 parca si mig 21

2 personal am vazut moto de cielo pe bancul de proba de la craiova in pre rodare :finger: cu galeriile rosii si la maximul de RPM posibil pe el ...

3 rodarea asta e recomanadta in primi 35 de KM ,,,,,

4 cine nu crede..poate sa citeasca toot si sa vada pozele....

5 O chinezarie ...e mai proasta de obicei ..dpdv metalurgic ca o comunista ...asaca ....orice ai face ..tot nu credca o sa functioneze mai mult .

6 Am incercat ceva de genu cu un minsk in 2 t ..acu ceva vreme... si nu pot zice ca sa simtit ca rezistenta in timp dar ..a avut un unct unde ...pur si simplu motorul a inceput sa functioneze mai bine...dupa o 10 minute de forja....in panta ..cu motorul turat la maxim...

 

Salve Guys! Urmeaza sa mi se aduca un super8 125 in sfirsit s-a rezolvat..si a-s face si eu rodajul asta cu toate ca string din buci a-s incerca...mai ales ca zicea ca nu dauneaza motorului si ca ai putea cistiga 10% putere..dar cel putin etansearea poate ca a-r iesi..zau ca o sa incerc... :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 years later...

salut, eu am un yamaha nou, scuter de 50cc LIMITAT la 45km/h in 2 timpi si am momentan numai 200 de kilometrii parcursi pe bord. eu am urmat metoda aceasta ( dau copy-paste ) pana pe la 100-120 de km pe bord

 

=>0-50 km = 30 km/h

=>50-100km = 40 km/h

=>100-300km = 50 km/h cu mici reprize de blana(maxim 1 minut!)

=>300-500-1000km 60-70km/h.

Toti kilometrii astia fara pasager!

 

service-ul yamaha fiind foarte departe, am fost la 2 baieti care se ocupa de treaba asta de mult, au aproape 20 de ani de reparat scutere, si unul dintre ei mi-a spus ca daca mai merg asa, in 2 luni distrug esapamentul si sa merg mai tare, si am inceput sa merg mai tare. el s-a uitat la fumul care iesea din esapament si din fumul acela si-a dat seama cum merg.

in cartea tehnica a lui scrie asa, se evita supra incarcarea, se evita accelerarea brusca, nu scrie nimic despre urcat rampe dar eu am respectat aceasta indicatie. nu scrie nimic in cartea tehnica despre viteza de mers, insa scrie sa se evite accelerarea maxima pe durata lunga, poti merge cu viteza maxima dar nu mult, de principiu, spun ei, trebuie evitata supraincalzirea motorului. cred ca cea mai propice perioada pentru rodaj este primavara si vara. eu o sa renunt la viteza maxima, desi nu am abuzat de ea, o sa merg cu 35 km/h pana la 1000 de km si o sa fac pauze pentru racirea motorului. rodajul l-am facut praf rau desi am urmat tutorialul de sus. tutorialul de sus pare cel mai similar cu ce scrie in carte, nu stiu de ce cei 2 au spus ca se distruge esapamentul.

inca ceva, cand ajungeam la 35 de km, aparea o vibratie-trepidatie la motor care avea un auz specific, de cand am inceput sa ii dau si 40-45km/h, vibratia-trepidatia a disparut cand merg cu 30-35km/h sau mai mult. tutorialul de mai sus este bun, cu o mica mentiune, daca este nou, nu scoateti delimitarea, eu nu o s-o scot niciodata, 35-45 e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...