Jump to content

POMI PE MARGINEA SOSELELOR !


Recommended Posts

Este o problema veche, care pe mine ma macina, mai ales ca am avut ghinionul sa ma lovesc de un pom. Ginionul meu s-a dovedit pana la urma noroc, deoarece am scapat intreg. Dar daca totusi nu exista acel copac ma duceam frumos pe campie si nu aveam chiar nici o problema.

 

Dupa cum multi sau putini dintre voi cunosc, domnii parlamentari din lipsa de preocupare sau din alte motive, au propus in parlament sau unde mama dracu au propus, o lege de (cuvant urat) prin care soselele patriei vor fi flancate de pomi fructiferi, in principal nuci. Dupa ce ca exista riscul sa ne infigem in ei mai e si riscul sa alunecam pe nucile care vor cadea din acei pomi.

Banuiesc ca nu e nevoie sa va reamintesc cati oameni au murit infipti in pomi, fara de care omul ar fi iesit linistit pe iarba poate doar cu daune ale vehicolului condus. Un ultim exemplu este cel al lui Stefan din Arad.

 

Propunerea mea este urmatoarea:

- Sa facem o petitie semnata de cat mai multi oameni ptr. a nu lasa parlamentarii fara minte sa faca una ca asta.

- Sa cerem o audienta la D-l Tariceanu sau la ministrul care se ocupa de sosele, vis-a-vis de aceasta problema, caci sa recunoastem este o problema majora care priveste TOTI conducatorii de vehicule din tara si nu numai motociclistii.

- Sa facem cumva rost de o statistica a celor decedati in accidente in care sunt implicati pomii si sa o facem cumva publica, chiar si prin intermediul site-urilor moto. Aici avem nevoie de sprijinul politiei rutiere.

 

Astept parerile voastre.

Inca odata va spun ca prefer sa ma napadeasca zapada, sa ma bata soarele in cap in timp ce merg cu masina sau cu motoreta pe sosea, decat sa mai vad oameni morti in cacatzii aia de copaci de pe marginea soselelor.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 265
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:laugh:  :laugh:

:ok:

 

Si daca pomii astia sunt cum sunt, sa mai pui si d-aia fructiferi mi se pare o chestie de o prostie fara limita!

 

Nu prea stiu cu ce as putea ajuta (decat -evident- la semnarea petitiei), dar daca, da, dati mesaj.

Link to post
Share on other sites

as semna si eu pentru ca ar insemna inca niste obstacole pe langa balega si noroiul dus de carute si tractoare pe sosele

Edited by Inger`Albastru
Link to post
Share on other sites

Ca nu trebuie pusi nuci, asta e corect. Nuci verzi/coapte - aluneci pe curba. Si asa mai departe cu pruni, ciresi, etc.

 

DAR

 

Nu copacii sunt vinovati pentru moartea lui X (D-zeu sa-i ierte) ci viteza (XXX km/h), neatentia, etc.

 

Copacii au rolul lor bine stabilit in intarirea terasamentului soselei, protejarea de razele soarelui care dauneaza betonului, absorbtia apei, s.a.m.d. Inainte de orice petitie, da un ochi pe un deviz de la o firma de drumuri si poduri... sau intreaba-i de curiozitate. Si-ai sa vezi ca nu e asa situatia.

 

Pe autostrazi nu vor fi plantati in veci copaci. De ce ? Pai autostrada are alta limita de viteza, nu trece prin localitati, bla-bla-bla. In plus, este alt sistem de betonare, de amenajarea a soselei care nu permite acesteia s-o ia la vale. Diferenta consta si in bani. Pentru ca (din discutia cu un amic ce lucreaza la o firma de drumuri si poduri) 1 km de autostrada = 26 km de DN sau DJ.

 

Asa ca si eu as semna petitia, dar doar ca sa nu planteze pomi fructiferi. Pentru restul nu sunt de acord.

Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt de acord cu pomii la marginea soselei. Sa zicem ca treci pe o pata de ulei la 100 km/h pe curba si te duce direct in pom, s-au iti iese unu' cu conserva pe contrasens si esti nevoit sa o iei pe aratura, si ce faci?? Te duci in pom. In "afara" nu am vazut pomi pe marginea soselelor de nici un fel.

Link to post
Share on other sites
  • Admin

http://www.ziuadevest.ro/arhiva/07IULIE/09.07/eveniment.html

 

Pomul bun si omul mort 

 

Accidentele pot avea multiple cauze * Deznodamantul lor depinde de locul in care se produc * Acolo unde sunt pomi pe marginea drumului, moartea da tarcoale * Sutele de cruci de pe marginea soselelor sunt martorii muti ai tragediilor rutiere * Pana cand? 

 

Toate drumurile din Banat au fost create cu mult timp inainte de aparitia masinilor cu sute de cai putere. La vremea respectiva, din diverse motive, plantarea unor siruri de pomi de-a lungul drumurilor era o necesitate. Ceea ce era necesar in secolul trecut, a devenit periculos in 2002. Motivul este unul foarte simplu. Acum se circula cu viteze la care, in urma cu o suta de ani, nimeni nu visa. In aceste conditii, pomii sunt adevarate obstacole ucigase atunci cand soferul unei masini pierde controlul volanului. In evidentele Politiei, cauzele accidentelor sunt clasificate pe categorii: consum de alcool, viteza excesiva, depasiri neregulamentare etc. Dincolo de aceste "cauze", soferii mor pentru ca se izbesc de pomi. Sutele de cruci de pe marginea drumurilor banatene stau marturie. Pentru ca, pana acum, nimeni, in nici o tara, nu a reusit sa convinga toti soferii sa circule incet si prudent, o solutie pentru reducerea numarului mortilor este eliminarea obstacolelor ucigase. Societatea occidentala a invatat aceasta lectie si, de aceea, pe marginea soselelor importante nu va vedea nimeni copaci.

 

Specialistii cunosc pericolul 

 

Cele mai multe accidente de circulatie, petrecute pe arterele din judetul Timis, unde exista mai multe rute europene si drumuri nationale, au avut urmari grave intrucat autovehiculele implicate in incidentele rutiere s-au oprit in pomii de pe marginea carosabilului. Desi principalele cauze care au dus la producerea acestor tragedii au fost viteza excesiva, neatentia, oboseala la volan sau depasirea neregulamentara, sute de vieti omenesti au fost curmate dupa impactul cu trunchiurile copacilor amplasati in imediata vecinatate a acostamentului. "De cele mai multe ori, astfel de accidente s-ar fi soldat doar cu pagube materiale, daca masinile scapate de sub control nu ar intalni un obstacol rezistent", a declarat seful Politiei Rutiere timisene, maiorul Mircea Dragan. Specialistii in circulatie rutiera de la Inspectoratul de Politie al judetului Timis au demarat o serie de demersuri pentru a rade de la radacina toti pomii grosi de pe marginea soselelor. Maiorul Mircea Dragan a avut mai multe initiative de defrisare a pomilor de pe marginea carosabilului, proiecte pe care le-a prezentat prefectului de Timis, Horia Ciocarlie, precum si reprezentantilor in teritoriu a Directiei Nationale de Drumuri.

 

Obstacole ucigase, indiferent de viteza 

 

"Copacii aflati pe marginea drumului au facut ca rezultatele accidentelor sa fie mult mai grave. Multe persoane si-au pierdut viata in urma impactului cu pomii. Daca nu existau aceste obstacole, de cele mai multe ori masinile ar iesi in camp. Chiar daca ele se rastoarna, exista mari sanse ca ocupantii autovehiculelor sa nu fie omorati. Cei de la ne-au spus ca acesti pomi stabilizeaza solul. Dar se pot gasi alte solutii, cum ar fi plantarea unor arbori de esenta moale, a caror tulpina, la maturitate nu devine atat de groasa", a mai afirmat maiorul Dragan. El a mai spus ca in Europa, soselele nu sunt strajuite de copaci, iar in locurile impadurite exista anumite zone de siguranta pentru a atenua viteza masinilor. "In Ungaria, am participat la un seminar international pe teme rutiere, unde au fost prezentate tot felul de cazuri. Specialistii in circulatie rutiera au aratat ca un impact, la o viteza de 50 de kilometri pe ora, este echivalent cu o cadere de la etajul 6 al unui imobil. Asa ca, nu doar restrictionarea vitezei, pe anumite portiuni de drum, este o solutie viabila", a incheiat seful Serviciului Politiei Rutiere Timis.

 

Asfalt de proasta calitate 

 

Drumarii sunt si ei constienti de faptul ca, pe soselele nationale, au evoluat radical conditiile de trafic. Reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) au declarat ca exista un plan de taiere a pomilor de pe marginea drumurilor nationale, dar ca acesta trebuie sa tina cont de cateva conditii tehnice. DRDP administreaza, in Vestul tarii, aproape 2000 de kilometri de drumuri nationale din patru judete. Principalele probleme apar pe aceste drumuri, pentru ca aici traficul este intens si toata lumea se grabeste. Liviu Damboiu, directorul general al DRDP, ne-a declarat ca exista cateva motive practice pentru care arborii de pe marginea drumurilor trebuie pastrati pe anumite portiuni. Conform acestuia, in trecut, imbracamintea asfaltica nu continea emulsii speciale care sa o faca rezistenta la temperaturi inalte. Din acest punct de vedere, rolul pomilor este sa faca umbra asfaltului. Exista insa si alte motive pentru care ei au fost plantati. Primul il reprezinta motivul estetic. "Este o placere pentru ochi", spune directorul Damboiu. Un alt rol il reprezinta mentinerea unei umiditati constante si stabilizarea terasamentului.

 

In final, pomii vor disparea 

 

Cu toate argumentele drumarilor, conform directorului DRDP, acolo unde se reabiliteaza sosele se taie si pomii. Ritmul de taiere depinde, asadar, de banii existenti pentru reabilitari. "Totusi, in cele din urma, toti pomii vor disparea de pe marginea drumurilor nationale", spune seful drumarilor din Vest. Directorul Damboiu a tinut sa faca, in completare, unele precizari privind disciplina rutiera. El s-a aratat revoltat de modul in care se circula pe sosele. "Este ceva inadmisibil. Fiecare circula dupa cum il taie capul. Nu exista o disciplina. Soferii sunt necivilizati", a declarat Damboiu. Dupa ce ne-a povestit cateva peripetii rutiere prin care a trecut, directorul DRDP a insistat asupra necesitatii de a se pune accent pe educatia rutiera. Directorul are dreptate. Dar, la fel de adevarat este ca acesti copaci ucid! In consecinta, intre un pom bun si un om viu, alegerea este evidenta.

 

Sabin CERCEL, Malin BOT

Link to post
Share on other sites
  • Admin

http://www.online.ro/timpolis/904/

 

Atac la copacii ucigasi

 

Dupa semnalul tras de Timpolis, autoritatile taie pomii de pe marginea soselelor

 

Arborii de pe marginea soselelor sunt, uneori, adevarate capcane intinse de moarte. 14 morti si aproape 30 de persoane grav ranite. Asa arata statistica celor aproape 30 de coliziuni intre autoturisme si copaci, inregistrate in Timis in 2002. Unii spun ca de vina ar fi soferii imprudenti, care, adesea, gonesc bezmetic, parca fara discernamant. TIMPOLIS a tras din 2001 un serios semnal de alarma vizavi de acesti “ucigasi” de pe marginea soselelor, exprimandu-ne convingerea ca, fara ei, numarul mortilor, al persoanelor mutilate ar fi mai mici.

Nici o luna fara accidente

 

In 2002, nu a trecut nici o luna fara un astfel de eveniment. Seria neagra a accidentelor a debutat la inceputul lunii ianuarie, cand pe soseaua Timisoara - Lugoj, timisoreanul Ristea Gabor, de 21 de ani, din cauza vitezei prea mari si a poleiului, a derapat. Masina scaapata de sub control a izbit violent un copac, soferul fiind grav ranit. * Tot in ianuarie, in apropiere de Voiteni, resiteanul Pluta Alexandru, de 47 de ani, in incercarea de a evita un caine, a lovit un copac. Soferul a platit cu viata gestul sau. * In februarie, la Cheveresu Mare, Albulescu Constantin, de 38 de ani, din Timisoara, a intrat cu viteza intr-o curba si a pierdut controlul volanului. Autoturismul a fost oprit din cursa tot de un pom. A murit o femeie de 39 de ani, pasagera in autoturism. * Nu s-a “stins” bine ecoul accidentului ca, la Varias, doua persoane au fost ranite in acelasi mod. Masina condusa de timisoreanul Danciu Alin, de 21 de ani, a derapat si s-a proptit intr-un copac. * Martie a fost si el sangeros, dar nimeni nu si-a pierdut viata. Sfat Alexandru, de 20 de ani, din Arad, care se indrepta spre Timisoara, a apasat mai mult decat era necesar pedala de acceleratie. Soseaua umeda si viteza si-au spus din nou cuvantul. Masina a derapat. Noroc cu santul care a mai atenuat din lovitura “adresata” unui copac, pasagerii si soferul scapand doar cu cateva zgarieturi. * Sase morti in aprilie. Ciudat este ca accidentele au avut loc pe principalele cai de acces in oras, locuri unde se circula, de obicei, cu viteze foarte mari. Pe Calea Sagului, in apropiere de Metro, timisoreanca Gligor Delia, de 18 ani, a iesit la o plimbare la volanul unei Dacii Super Nova. Abia isi luase carnetul de conducere. Din cauza vitezei, la trecerea de pe o banda de mers pe alta, a pierdut controlul volanului. Dupa cativa metri, masina a luat cu asalt un dud. Impactul a fost deosebit de puternic. Din gramada de fiare contorsionate au fost scoase trupurile neinsufletite ale parintilor sai. Soferita a ajuns in stare grava la spital. * Soseaua Timisoara - Arad si-a luat si ea tributul in aprilie. Un cetatean strain si o tanara pasagera au murit striviti in caroseria unui autoturism Alfa Romeo. Limuzina a izbit cu peste 130 de kilometri la ora un pom. * La intrare in Timisoara, pe Calea Lugojului, timisorenii Eugen si Florica Giurgiu si-au pierdut viata.

 

Cauza, viteza prea mare si impactul masinii scapate de sub control cu un pom. * Din cauza unei banale gropi din asfalt, timisoreanca Liliana Boanta a petrecut, in mai, multe zile pe patul spitalului. Soferita a vrut sa evite o groapa, a derapat si a ajuns in... pom. * In iunie, pe drumul spre Seceani, Blidaru Dorel, de 47 de ani, din Timisoara, a vazut moartea cu ochii. Nu se stie din ce cauza barbatul a pierdut controlul volanului. Masina a lovit un arbore dupa care s-a rasturnat in sant. * Doi copaci au fost victimele grandomaniei cetateanului german Petrucha Iulius. Soferul, la volanul unui Mercedes luxos, s-a crezut invincibil. Viteza si starea precara a drumurilor romanesti au facut ca, in apropiere de Denta, sa intre in derapaj. A lovit un copac si apoi inca unul, dupa care s-a rasturnat. Doi oameni au fost grav raniti. * In luna lui cuptor s-a inregistrat un mort. Din cauza caldurii prea mari, timisoreanul Florin Georgescu a ametit la volan. Cele cateva clipe de neatentie i-au fost fatale. In urma coliziunii puternice cu un arbust, si-a pierdut viata. * In august, in apropiere de Carpinis, Feru Viorica, din localitate, s-a angajat intr-o depasire periculoasa. Soferita, fara experienta, s-a speriat. Dacia a lovit in plina viteza frontal un copac. Ioan Lazea, pasager in masina, a murit pe loc, femeia fiind grav ranita. * Toamna a debutat prost. In urma unui accident petrecut la Sag, in septembrie, doi timisoreni, soferul Neda Dumitru si sotia sa, au fost grav raniti. Individul conducea cu viteza un Opel Vectra care s-a “mulat” dupa un copac. * In noiembrie si decembrie, tributul sangeros a fost dat din nou. Un sofer timisorean, Prokop Claudiu, de 23 de ani, s-a urcat la volan baut si a apasat acceleratia. Pe strada Ciprian Porumbescu, intr-un viraj, volanul i-a scapat. De abia dupa ce doi copaci au fost “rasi”, masina s-a oprit. Cei sapte ocupanti, desi pare de necrezut, s-au ales doar cu rani. * Nu acelasi lucru se poate spune despre un accident petrecut cu putin timp inainte de Craciun. Trei persoane au murit la Topolovatul Mare, dupa ce o Dacia, condusa de Nescu Sergiu, din Topolovatul Mare, a intrat pe aratura si de acolo, in copac. Se pare ca tanarul luase masina fara stirea tatalui si s-a dus la discoteca. Cu el se mai aflau Roxana Carsta si Andreea Marinescu, de 19 si, respectiv 16 ani, consatence cu soferul. In 2001, TIMPOLIS a facut un sondaj de opinie cu privire la necesitatea mentinerii sau a taierii copacilor ornamentali pe marginea drumurilor. Parerile au fost impartite. Unii dintre cei intervievati au fost de partea soferilor care agreeaza ideea desfiintarii acestor perdele verzi aducatoare de moarte. “Ecologistii” au acuzat insa soferii de inconstienta, sustinand ca de vina pentru producerea accidentelor sunt exclusiv conducatorii auto care sofeaza cu viteza excesiva sau se urca la volan in stare de ebrietate. Cert este ca e de preferat un peisaj de stepa decat sa vezi murind oameni, uneori poate vinovati de tragedia care li se intampla. De multe ori ne gandim, atunci cand vedem un accident, in care o masina s-a lovit de un copac, ca soferul a fost imprudent. Ce s-ar fi intamplat insa daca acel copac nu exista? Si, mai ales, de ce in tarile civilizate copacii sunt la o distanta apreciabila de marginea soselelor?

Atacul autoritatilor

 

Articolul nostru si-a gasit ecoul. Anul trecut au fost aprobate si executate la nivel de judet taieri de copaci pe D.J. 693 B, intre Jebel-Ciacova, D.J. 593, zona Peciu, D.J. 682B, intre Dudestii Vechi si Valcani. “Pana in 1985 s-a plantat masiv, chiar la cinci metri distanta. Asta e intr-adevar periculos, pentru ca, daca masina iese in decor, nu are cum sa evite copacul”, spune Mirel Gheorghe, seful Directiei Drumuri si Poduri din Consiliul Judetean Timis. Ne exprimam speranta ca aceasta actiune sa cuprinda si alte zone. In judet mai sunt multe sosele de pe marginea carora pandeste, din spatele fiecarui copac moartea.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu in Timis daca au inceput sa se taie, dar pe soseaua Alexandria_Bucuresti a inceput plantarea lor! Am vazut cu ochii mei...

 

 

Intrebare: de ce nu se planteaza un gard viu, care ar opri si viscolul si ar atenua putin si din viteza?

Link to post
Share on other sites

s-a intamplat ca ieri de dimineatza , un copac sa traverseze neregulamentar aleea unui parc, si sa ne loveasca frontal, pe mine si prietena mea care conducea la fel de ilegal( nu are permis si se pare si prea putine cunostinte in domeniu) reusind sa-mi strambe iarasi faza lunga , de care eram foarte bucuros ca-mi cadea chiar pe mijlocul soselei

asa face mereu(faza lunga) face cu ochiul la copaci si acestia vroind s-o cucereasca sar in fata motocicletei

 

 

sa-i taiem?

pana la urma se poate spune ca "si ei sunt oameni"

mai bine ar fi sa ii mutam in padure !

si asa copacii nu or sa mai vrea sa cucereasca "inimile" motocicletelor si nu ar mai iesi in mijlocul soselelor

 

chiar daka nu e realist, e un alt punct de vedere!

Link to post
Share on other sites

"Cauza, viteza prea mare si impactul masinii scapate de sub control cu un pom. "

 

Deci viteza intai de toate. Daca e s-o luam asa, propun ca in localitatile de pe DN1 sa nu mai dea voie la pietoni pe trotuare, ca se circula cu viteza si multi care au avut accident au intrat in pietoni. Asa si cu copacii... hai sa-i taiem sa nu mai moara cei care stau cu gazu-n dinti.

 

Mai mult, raderea copacilor va avea efecte pe termen lung (se lasa soseaua => gropi, rupturi in beton, balti, noroaie, shanturi mai mari pe laterale) deci va fi la fel de nasol, ba unde mai pui ca bagi si bani ANUAL in intretineri. Care bani...mai mult ca sigur ca nu vor exista => sosele mai proaste => viteza mai mica = > accidente mai putine (poate) => e o conspiratie :laugh: (ultimele sunt o gluma)

 

A, cat despre uitatul in gradina vecinilor (Ungaria) sa nu uitam ce tehnici si materiale folosesc ei si ce folosim noi :laugh: Apare problema banilor, etc.

 

E mai simplu sa tai un copac si sa astupi gura lumii. Dar cand o sa inceapa sa se surpe pamantul... atunci iar sunt de vina guvernantii ?

 

P.S. Ca dovada despre "rolul copacilor" => Credeti ca degeaba sunt viituri si surpari de pamant asa dese in ultimii ani ? Acestea sunt rezultatele defrisarilor masive de peste tot care au dus la scurgeri masive pe versanti, colmatarea digurilor de protectie, etc. . Pomii au rol important in sustinerea si dreanarea sanatoasa a terenurilor.

 

De masuri populiste...sunt satul. Mai taiem un copac ca sa nu mai moara X-ulescu care conduce cu viteza iar peste X ani dam vina pe guvernanti ca nu sunt soselele bune

Link to post
Share on other sites

Ati ciculat vreodata noaptea, pe o sosea fara copaci pe margine? Eu da, si este ingrozitor. Pur si simplu nu vezi unde sunt marginile!!! :laugh:

Link to post
Share on other sites
Ati ciculat vreodata noaptea, pe o sosea fara copaci pe margine? Eu da, si este ingrozitor. Pur si simplu nu vezi unde sunt marginile!!!  :laugh:

Daca ar fi marcajele cum trebuie ai vedea perfect. Asta nu este un motiv ptr. care sa lasi pomii acolo!

Link to post
Share on other sites

@Thomas: Prietene ai o gandire negativa si malefica, care, te face sa pui un phutut de pom mai presus de viata unui om. Ptr asta nu pot sa iti zic decat stai jos, ai 3. Ne vedem la toamna.

Evident ca vor exista si vitezomani, dar nu asta ar fi principala problema. Mai sunt cazuri in care altii intra pe contrasens si nu ai cum sa ii eviti din cauza pomilor. Mai sunt cazuri in care iti apare o vaca sau un cal in fatza (vorbesc din experienta) si nu ai unde sa le eviti din cauza copacilor. Mai sunt cazuri in care soferul adoarme la volan si moare infipt in copac. Mai sunt cazuri in care explodeaza un pneu si te trezesti sau dimpotriva, infipt in copac.

Asa ca eu cred ca ar trebui sa iti revizuiesti gandirea si sa nu mai incerci sa fii tu miezul care vrea sa fie inoate impotriva curentului ptr. ca nu te bazezi decat pe un singur argument, si ala neconcludent: viteza. Sau cumva dupa gandirea ta, oamenii care merg cu viteza nu au dreptul sa traiasca?

Edited by nkz
Link to post
Share on other sites

eu propun sa taie toti copacii din tara si sa asfalteze toate potecile de munte ca sa nu se mai riste nici fratii mei enduristii :laugh:

Si propun ca urmatoarea etapa de rally raid sa se desfasoare pe autostrada bucuresti - constanta. Se nu mai riste oamenii aia ...

 

reveniti-va oameni buni!

Edited by ionut73
Link to post
Share on other sites

@nkz, amice, te-ai blocat la primul rand pe care l-am pus postul trecut ? Ma bazez pe:

1. Discutii cu un amic inginer ce lucreaza la o firma de drumuri si poduri. O sa incerc sa-l rog sa scoata un studiu de fezabilitate de la drumurile lor, sa vezi acolo cu ce se mananca.

2. Studii (facultate) de Geografie (inclusiv Geologie si Solurile Romaniei) care le-am facut in ultimii 4 ani

3. Proiect de stabilizare a terenurilor (inclusiv a terenurilor de LANGA sosele) avut la licenta cel mai bun prieten si care l-am frunzarit azi

4. Bunul simt (viteza te ucide)

5. Statistic vorbind, poti tu spune ca VITEZA a omorat mai putini decat explodatul unui pneu sau intratul pe contra-sens al altuia ?

 

Mai mult, nu imi da tu note cand nu ai habar despre ce vorbesti. Macar din bun simt daca nu din altceva. Patreaza-ti-le pentru subiectele care le cunosti.

 

Vrei solutie pt sosele mai sigure? Hai s-o luam logic:

1. solutii bituminoase la standarde europene (ISO.... - am un lapsus acum)

2. constructii de drumuri facute cu spirit de raspundere si platite la fel. Interdictia de a alege la licitatii solutii IEFTINE in detrimentul calitatii

3. plasarea de garduri anti-zapada care SA NU FIE FURATE imediat (apropos, ghici de ce s-a blocat asa usor "renumita" A2 Bucuresti Lehliu la prima zapada :laugh: => In Baragan bate mama viscolului si , dupa cum ai fost de atatea ori la mare, drumul vechi era pazit de copaci si nu se bloca, dar A2 nu are nici garduri, nici copaci => in fiecare iarna va fi blocat)

4. Marcarea drumurilor corespunzator (vezi ce a scris si Purghy)

5. Educatia soferilor: viteza, depasiri, contrasens. etc

 

Abia dupa toate astea de mai sus (si mai sunt) vor fi indeplinite, poti sa iti permiti sa nu plantezi pomi sau sa ii tai pe cei deja existenti.

 

Da, pe hartie e usor sa pui si nici eu n-am scris tot mai sus. Dar sa te apuci sa tai copacii aiurea, da-mi voie sa nu fiu de acord.

Pt ca nu este o solutie buna ci doar una de "luat fatza". Si te pot contrazice cu destule. Nu-s nici miez, nici shmecher sa ma apuc sa-ti dau eu tie acum nota 2 si sa ne vedem la toamna cum ai facut tu.

 

A, si inca ceva: acum multi ani (eram copil) am avut un accident de masina alor mei pe la Ianca (in Baragan) viteza => derapaj pe gheata => lovitura de copac => incendiu in bord, mult fum, intoxicatie cu monoxid de carbon etc Am zis ca mor atunci. Crezi ca e normal sa ma apuc sa tai copacul ala ? Ca nu ala e de vina ...

Link to post
Share on other sites

Norme rutiere?

 

Deci nu vor mai avea nici ei asa ceva:

 

back_roads_0006.jpg

 

Si porbabil ca vor mari la 50 de metri zona libera de o parte si de alta:

 

trees.jpg

 

Ce facem cu casele? Dar cu stancile? Inchidem Valea Oltului?

 

Ceva nu mi se pare in regula cu atacul copacilor de pe marginea drumurilor.

 

Cam tot ce am vazut eu drum cu doua benzi prin EU, aveau copaci superingrijiti.

 

Mi-e tare greu sa cred ca vor defrisa drumurile din Germania, ca sa nu mai vorbesc de Austria. N-am fost prin Anglia Scotia si Irlanda dar parca tin minte ca am vazut o poza cu un drum pe dealurile alea strepe din Scotia si ma miram cum de drumul are copaci.

Link to post
Share on other sites

Daca-mi permiteti o completare...

Soseaua Alexandria-Bucuresti nu mai are de foarte multi ani nici un copac pe margine si nu a fost afectata absolut deloc; dimpotriva asfaltul este impecabil...

Revin cu intrebarea mea: nu ar fi mai folositor un gard viu special sau niste arbusti plantati unul langa altul?

 

Afirmatia ca acei copaci deja prezenti pe margine impiedica viscolul ma face sa zambesc!

Link to post
Share on other sites

fratilor eu sunt, si nu, de acord cu petitia. daca citesti toate posturile din topic, poti sa fii cat de indracit pe o varianta... tot ajungi sa ai dubii. a intrebat cineva: dam si casele jos? si stancile? ...deci ledam? nu ! nu le dam!

cineva a mai zis ca o sa ajunecam pe nuci! perfect adevarat!!! nu doar pe nuci , ci si pe matisorii aia(florile nucului) si pe coji si pe nuci. ar trebui votati copaci..dar nu nuci... ci niste copaci care sa poata fi exploatati (lemn- plop) si care sa fie plantati la o distanta rezonabila fata de sosea(ca sa nu cada nucile pe asfalt)

deci e cu dus si intors:

si cu iesitu afara: eu am fost in 6 tari de vreo trei ori si am vazut si sosele cu !!!multi!!! copaci si sosele fara.

asa ca mai ganditi va.

eu as fi de acord cu nucii si cu petitia, dar sa fie plantati(sau tunsi) un picut mai departe de sosea.

Link to post
Share on other sites

ATATEA EXEMPLE SI POZITIVE SI NEGATIVE.....THOMAS..ZICE CA SE DISTRUG DRUMURILE FARA POMI ....SHERR DA UN EX. CONCRET CA NU..IN UNGARIA NU SUNT POMI ...IN SUEDIA DA.........

 

ORICUM ...STANCILE NU LE PUTEM MUTA....CASELE NU...DA NU AM AUZIT NICIODATA UNU CU MASINA SA INTRE IN CASA SAU IN STANCA..POATE 1 :laugh:

 

HABAR NU AM CE SA ZIC DUPA TOATE DISCUTIILE ASTEA.....

 

ORICUM DACA AR FI CEVA CONCRET ...EU MA PUN SI STRANG CATE VOTURI POSIBIL POT ...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...