Sari la conținut

Reglare Aprindere/avans


christensen
 Share

Postări Recomandate

salut

 

doresc sa 'invat' cum sa reglez aprinderea/avansul la Etzul meu de 250 (cred ca ii dereglat), momentan ii pe platina dar doresc sa o schimb cu una electrica(din cauza bugetului si lipsei componentelor stationeaza).

precizez ca nu am comparator, ce altceva pot folosi?(ceva mecanici miau explicat ca imi este prea mare deschiderea la platina si sa bag o foaie de hartie si asa sa o reglez????...eu prefer sami dati cifre si asa sa masor si nu dupa 'simt').

 

 

am pus o poza!daca se umbla la acel surub de pe ax se poate deregla aprinderea?(un mecanic expert ce mi la adus un prieten a vrut sa invarta axul si a desfacut acel surub (+ am plecat de langa el si a vrut sa porneasca cu sokul tras, motorul era cald si tot a dat la pedala pana a mirosit a benzina, just nici in ruptul capului nu a pornit.....nu stiu ce mecanic este acesta!) ....parca numi merge ca inainte ..da sa se opreasca(la relantin) ... nui 100%, poate fi si alta cauza: am schimbat carburatorul 30N3(imi baga benzina ca naiba + avea jiglerul un joc inspre lateral) cu unul 30N2) si poate (sigur) nu lam reglat bine.azi am reglat din nou si imi tine relantinul, dar nu lam incercat ca a venit ploaia.

Doresc sa exclud problema aprinderii si dupa aceea sa ma apuc de reglat carburatorul.

 

ok2rk0.th.jpg

 

ps. imi puteti spune dupa poza care suruburi trebuie sa reglez, am numerotat pe poza.

 

Multumesc

Editat de christensen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La suruburile 1 si 2 umbli cand vrei sa reglezi distanta dintre platine;nu stiu exact cat este la ETZ dar in general este de 0,3 mm.

Pe ntru reglarea avansului slabesti suruburile incercuite cu verde si rotesti totul(in sensul de rotatie al motorului avansul scade iar in sens invers rotatiei motorului avansul creste.Iarasi nu stiu cat este la ETZ dar in general este de 1,5-2 mm inainte de punctul mort.post-14453-1208015996_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am reusit sa reglez aprinderea....cand am adus pistonul in punctul mort platina era inchisa complet :bigstar:

 

prima data am reglat deschiderea platini la 0,3mm(am facut rost de o lera), platina nu era uniform si am slefuit un pic dar tot nu sa indreptat!

Am vrut sa obtin rezultat cat mai bun, asa ca am dat jos rezervorul de benzina si am introdus sublerul. avansul lam reglat la 2,5 mm dar nu cred ca ii atata de precis...nu puteam fixa sublerul pe chiuloasa...daca ar fi fost un pic mai lat sublerul poate ar fi mers mai bine.

cam inclinat a stat(nu a incaput de cadru) dar sper ca ii ok.

 

de mers merge bine si la turatie joasa merge super, inainte numai la turatii de peste 4000rpm merge bine, sub 4000 mergea inecat sau scutura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Nu stiu de ce te mai chinui cu aprinderea cu platina cand iti poti pune una cu senzor si ai rezolvat treaba si nu te costa mai mult de 80 roni

vreau sami fac una!dar pt moment trebuia sal reglez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de aprinderea cu senzor.... se poate monta asa ceva pe dnepr.... adik pt 2 cilindri...?

sint aprinderi de la ural, doar le motezi, s-a discutat mult despre asta, cauta si o sa gasesti, te costa (din cate stiu eu) 250 ron la danny oldmoto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa arata un comparator +reductie+cum sa-i zic un cui care ajunge la piston,atentie sa nu fie prea lung

deschiderea la platina in carte scrie ca tre sa fie de 0,4-0,6 eu le-am pus la0,4 (la ij) si bujiile la fel

avansul imi da un maxim de 2,8 l-am pus la 2,5 si nu am probleme cu el

[attapost-15361-1210147785_thumb.jpgchment=315299:New_IMG_0138.JPG]post-15361-1210147577_thumb.jpg

post-15361-1210147724_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IN SFARSIT VAD SI EU UN COMPARATOR!!!! dar nu prea inteleg ce face....ii pui undeva fisa de la bujie si iti spune cum sa reglezi momentul scanteii???

si de unde as putea achizitiona unul si eu???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu!

il pui in locul bujiei, iar cand pistonul este in pms 'resetezi' aduci la 0(cadranul se invarte) si de acolo calculezi aprinderea....se regleaza super cu ea, dar pacat ca nu prea se gaseste. cineva pe forum gasit pe louis.

personal vreau sa cumpar unul, ca ii necesar.

 

post-22733-1210532868_thumb.jpg

 

la 17euroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparatorul lui "tehnik" e profesional dupa cate se vede si se mai gasesc cel putin in TM am vazut la piata de vechituri pe la astia cu scule imprumutate de pe la uzine..... :lol: la preturi acceptabile.....50-60 roni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e bun la banii astia, in bucuresti e 90,100 cu tot ce ii tre unui strungar adica e pachet si nu cre ca til da omu fara restul pieselor ca scade la pret

asa ca daca ai gasit ial nu sta pe ganduri ,locurile unde puteti sa-l,gasiti in tirguri,piete (cum e cea de la obor in bucuresti)sau magazine specializate fierarie.

si cum sa-l folo sesti? simplu daca ai reductie il pui in locul bujiei,ridici pistonul la pms asezi cadranul cesului intr-o pozitie care iti convine ,si de acolo dai invers sensului de rotatie al motorului pina unde vrei tu sa-i dai avansul,atentie tija aia din comp care ajunge la piston tre sa aiba lungime acceptabila ca sa puteti sa manevrati pistonul fara prob lung difera in functie de motor.

hai sa auzim de bine :lol:

daca mai aveti nelamuriri intrebati,va salut :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana asta si-a pus un amic aprindere cu senzor 012 la MZ ETZ 250 si merge trasnet fara sa faca nici o schimbare a camei sau a platoului..... a montat aprinderea, reglaj si pedala. Cu toate astea un motor ca sa mearga bine trebuie reglat avansul la mm ca altfel nu functioneaza cum trebuie.....daca se poate sa reglezi si cu strboscop pe langa comparator cu atat mai bine...........

 

Schema STROBOSCOP...........

post-18704-1210536799_thumb.jpg

post-18704-1210536806_thumb.jpg

post-18704-1210536812.jpg

post-18704-1210536816_thumb.jpg

post-18704-1210536915_thumb.jpg

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 years later...

Nu ma mai descurc sa gasesc topicul cu aprinderea electronica AT011 si senzorul 012CW pentru Jawa 350 638. Ma ajuta cineva sa descalcesc noul model de forum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Eu am luat o bujie , am spart tot portelanul si am facut in interiorul ei un filet cu pas 1mm (parca M10 x 1) . In acest filet am montat o tija cu acelasi pas si posibilitate usoara de a fi rotita cu mana .

Montez ansamblul cu tija coborata cca 10 mm in locul bujiei .

Rotesc usor volanta (rotorul , axul) pana cand pistonul atinge tija .

Urc (ridic , desfiletez) tija pana cand volanta se roteste atingand tija spre o cursa completa .

Rotesc volanta in sens invers rotatiei motorului max. un sfert de tura .

Fac semn pe capatul de manevra al tijei sau memorez pozitia unui semn facut anterior .

Cobor tija filetata (o infiletez) : cate o tura completa pentru fiecare milimetru de avans + fractiuni de tura pentru zecimi (exemplu un sfert de tura pentru 0,25 mm ; o jumatate de tura pentru 0,5 mm .....) .

Rotesc volanta pana cand pistonul atinge tija filetata (se opreste) .

Fac un semn pe o piesa de rotatie (volanta , cama , rotor , dispozitiv inlocuitor de cama , etc) si pe o piesa conjugata (carcasa ,capac) .

 

Sistemul are avantajul ca poti tine blocat ambielajul la punct si roti sistemul de amorsare (platina , senzor ) asa incat sa-ti dea scanteie (semnal) exact in punctul de avans .

Alte avantaje sunt simplitatea dispozitivului si faptul ca nu "tamponeaza" ceasul comparator (ceeace duce de obicei la defectarea lui ) .

 

Succes , si nu uitati sa dati cu putina vaselina pe filetul tijei !

Editat de Liviu M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam scumpa aprinderea asta mai ales ca e de la rusi.............

nu cred ca , chiar daca costa ceva nu poate sa te multumeasca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutari, am si eu o nedumerire..in prumul rand va spun ca sunt incepator in randul comunistelor..am un ij 56 cu motor de planeta 5..am dus motorul la cineva sa ii schimbe semeringuri rulmenti etc..vreau sa ii reglez avansul..am scos bujia, si am invartit motorul pana cand platina s.a deschis..pozitia pistonului e de cam 2 cm in coborâre fata de poziția cea mai ridicata..la cati mm trebuie sa fie? Cineva mi.a spus 3mm in urcare pana sa ajunga sus..dar nu ii pot deschide platina atunci din reglajele avansului..trebuie sa umblu la bucsa care e pe axul motorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutari, am si eu o nedumerire..in prumul rand va spun ca sunt incepator in randul comunistelor..am un ij 56 cu motor de planeta 5..am dus motorul la cineva sa ii schimbe semeringuri rulmenti etc..vreau sa ii reglez avansul..am scos bujia, si am invartit motorul pana cand platina s.a deschis..pozitia pistonului e de cam 2 cm in coborâre fata de poziția cea mai ridicata..la cati mm trebuie sa fie? Cineva mi.a spus 3mm in urcare pana sa ajunga sus..dar nu ii pot deschide platina atunci din reglajele avansului..trebuie sa umblu la bucsa care e pe axul motorului?

Cel mai probabil rotorul dinamului nu e bine centrat pe conul ambielajului asa ca cama de aprindere, ce in mod normal e pe acelasi ax cu ambielajul, e acum excentrica si nu mai actioneaza platina in mod corect. Da jos statorul si invarte cu o cheie motorul observand lamelele colectorului, care nu trebuie sa aiba deloc bataie. Daca rotorul nu e bine centrat va trebui sa-l depresezi de pe con si sa vezi care e motivul proastei asezari. Fie ai rugina sau alte defecte pe suprafata conului, fie pana de fixare e prea mare si nu permite lipirea rotorului pe con.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Canalul de pana este bun ?

Pana este groasa exact cat perechea de canale (sta fara joc) ?

Nu cumva pana a cazut la montaj ?


» Post actualizat in 18 Mar 2018 17:16

Asa arata dispozitivul pe care il folosesc . In piesa filetata M10x1 gaura de 4 mm este dat pe toata lungimea . Gaura care se vede in dreapta sus a imaginii nu este strapunsa , ea foloseste ca reper la a numara turele (numarul de rotatii) si fractiunile .

post-19699-0-91005900-1521393394_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...