Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

BMW folosește soluția asta doar din motive istorice. Validitatea tehnică nu prea mai există. Da, motorul are un caracter specific: din experiență proprie, mi se pare că trage ca un V2 (cuplu similar), doar că mai puțin brutal și mai liniar. Dar justifică asta menținerea arhitecturii boxer pe piață? Din punct de vedere rațional, nu. Din punct de vedere marketing, da. Sunt sigur că dacă și-ar pune mintea, ar putea să scoată cel mai bun V2 de enduro/sport-touring de pe piață (un motor cel puțin la fel de performant și capabil ca boxerul, dar mai compact). Așa cum i-au bătut pe japonezi la propriul lor joc în gama de SBK cu motorul 4L. Dar nu vor: GS-un fără motor boxer nu ar mai fi GS.

 

Si de ce nu se justifica rational? Mi se pare o afirmatie cel putin subiectiva. Dupa mine e un motor excelent, are centrul de greutate jos si trage foarte bine in toate situatiile, nu mai vorbesc de protectie la vant si cazaturi....ce e irational in a pastra acest motor. Momentan am un bicilindru in linie si afirm cu toata sinceritatea ca-mi placea mai mult boxerul.....

» Post actualizat in 16 Jul 2015 13:25

A, si asa baban cum e de peste 10 ani ramane in topul clasei lui la greutate,nu cred ca se vrea ceva mai usor pe aceasta clasa sau mai exact nu se poate.

Sunt si eu super curios, care ar fi motivele tehnice pentru care motorul boxer nu ar mai fi viabil dpdv rational? Intreb pe bune, nu trollez, chiar vreau sa stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aveti perfecta dreptate.Nimeni si nimic nu este perfect...Nici macar noi.Asa ca motocicleta absoluta nu s-a inventat inca, decat probabi in capatzana aia seaca a unui cocalar.Ai o motocicleta scumpa, exclusivista, elitista, plm..Bravo tie!Pacat sa nu o pui in evidenta, fie pe drum,fie pe forum fiindca pana la urma sunt banutii munciti de tine...Dar fa asta fara sa te pishi pe ceilalti si pe motoarele lor,doar pentru simplu fapt ca nu au, nu le place ,nu si-o permit sau nu sunt de acord cu tine in anumite chestiuni legate de motor.

Editat de MOTORIOUS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

echilibrare, fortele de translatie se cam anuleaza

Raspuns gresit.

xtx a intrebat invers.

Adica echilibrarea ar fi motivul pt care motorul boxer nu ar mai fi viabil dpdv rational?

 

PS Forte de translatie????

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt si eu super curios, care ar fi motivele tehnice pentru care motorul boxer nu ar mai fi viabil dpdv rational? Intreb pe bune, nu trollez, chiar vreau sa stiu.

 

Configurația boxer pe motocicletă are două avantaje principale: răcirea eficientă și centrul de greutate jos. Argumentul cu răcirea nu mai prea există de la standardizarea răcirii pe lichid a motoarelor (la care până și venerabilul GS a trecut). Centrul de greutate jos rămâne, însă e cam singurul avantaj clar pe care arhitectura asta de motor o mai prezintă (chestia cu protecția la căzături nu prea e argument valabil pentru mine). Ineficiența (raport putere/cc), dimensiunile și costul de producție ridicat mi se pare că sunt principalele dezavantaje. Am mai auzit/citit despre faptul că sunt destul de sensibile la reglaje (clapete, supape), dar nu cred că e atât de relevant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivul pt care alti producatori nu au adoptat solutia boxer la moto, cred ca este volumul mare pe care il ocupa. Este mult mai compact un motor cu 2 cilindrii asezati unul langa altul sau in V, L. Celalalt motor care isi pastreaza arhitectura doar de dragul traditiei e Moto Guzzi. Un V transversal, ca sa zic asa. Nu mai ating cilindrii pe jos in viraje, e un pic mai ingust, dar cilindrii vin cam unde ar fi picioarele calaretului.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Motivul pt care alti producatori nu au adoptat solutia boxer la moto, cred ca este volumul mare pe care il ocupa. Este mult mai compact un motor cu 2 cilindrii asezati unul langa altul sau in V, L. Celalalt motor care isi pastreaza arhitectura doar de dragul traditiei e Moto Guzzi. Un V transversal, ca sa zic asa. Nu mai ating cilindrii pe jos in viraje, e un pic mai ingust, dar cilindrii vin cam unde ar fi picioarele calaretului.....

Longitudinal, adica, ca orientarea motorului e in functie de directia in care e... orientat arborele cotit, din cate stiu...

» Post actualizat in 23 Jul 2015 19:37

 

Configurația boxer pe motocicletă are două avantaje principale: răcirea eficientă și centrul de greutate jos. Argumentul cu răcirea nu mai prea există de la standardizarea răcirii pe lichid a motoarelor (la care până și venerabilul GS a trecut). Centrul de greutate jos rămâne, însă e cam singurul avantaj clar pe care arhitectura asta de motor o mai prezintă (chestia cu protecția la căzături nu prea e argument valabil pentru mine). Ineficiența (raport putere/cc), dimensiunile și costul de producție ridicat mi se pare că sunt principalele dezavantaje. Am mai auzit/citit despre faptul că sunt destul de sensibile la reglaje (clapete, supape), dar nu cred că e atât de relevant.

Aha, ok... Deci cam aceleași chestii pe care le spun cei de pe net in legatura cu motoarele de pe Subaru, de exemplu.

 

Exista vreun avantaj sau dezavantaj dpdv al consumului, sau sunt cam la fel cu celelalte motoare din punctul asta de vedere?

 

Dar ce parere aveti de echilibrarea lui? Diferenta dintre boxer si flat twin e in faptul ca ambele pistoane sunt, concomitent, in acelasi ciclu din cei patru timpi, asa ca ma gandesc ca e, cumva, ca un soi de monocilindru taiat pe jumatate si "aplatizat"; la accelerare nu mai exista fenomenul ala de "roliu" pe care il au v-urile si motoarele in linie montate longitudinal.

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce funny sunteti

e asa de naspa boxerul asta incat 500000 unitati s au vandut.....

restul e tacere !!!!!!

 

sau cum va place voua sa despicati firul in patru in timp ce mii de boxere se plimba prin alpi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la accelerare nu mai exista fenomenul ala de "roliu" pe care il au v-urile si motoarele in linie montate longitudinal.

 

tu te-ai dat ever cu un boxer?!

» Post actualizat in 23 Jul 2015 22:33

e asa de naspa boxerul asta incat 500000 unitati s au vandut.....

 

si cub-uri mai multe ;) o fi cub best of the crop?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

e asa de naspa boxerul asta incat 500000 unitati s au vandut.....

 

 

Dar toate sunt BMW.

Intrebarea e: de ce nu au adoptat si alti producatori solutia boxer (Dniper si Ural se exclud din motive legate de al doilea razboi mondial :) )? Ca doar nu or avea BMW patentul pt boxer....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

tu te-ai dat ever cu un boxer?!

» Post actualizat in 23 Jul 2015 22:33

 

 

 

 

si cub-uri mai multe ;) o fi cub best of the crop?

Un pic, da. Era mai mult o întrebare, un fel de gandit cu voce tare. Sa înțeleg ca ma insel?

 

De ce? Nu-ti convine tonalitatea discutiei si te-ai gandit sa imi ridici una la fileu, poate-poate incepe lumea sa se certe din nou? ;)

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ar incerca cineva sa foloseasca boxere pt ca ar fii perceputi ca o copie! -- deja boxerul e bmw...daca ar face si honda un boxer de capacitate mare ceva gen 1200gs poate ar parea ca o miscare disperata!

PS: doar ce au lansat noul model -- v-a purta si asta numele africa twin?! -- oare de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noua AT va fi Twin dar in linie.

Honda face boxer, dar cu 6 cilindri.

Nu exista nici o problema de copyright pt a produce un motor twin boxer.

Concluzia e ca BMW si Moto Guzzi inca produc motoare boxer, respectiv V cu cilindri trransversali doar din considerente de traditie, nu dpdv rational, cum s-a exprimat colegul xtx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noua AT va fi Twin dar in linie.

Honda face boxer, dar cu 6 cilindri.

Nu exista nici o problema de copyright pt a produce un motor twin boxer.

Concluzia e ca BMW si Moto Guzzi inca produc motoare boxer, respectiv V cu cilindri trransversali doar din considerente de traditie, nu dpdv rational, cum s-a exprimat colegul xtx.

Nu io, PzKpfW. Eu doar il citasem. :P

 

Honda face Gold Wing si Valkyrie. Au motoare flat six care, din cate am citit, functioneaza ca un motor in v la 180 de grade, nu ca un boxer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pffff... "motorul boxer nu mai e viabil dpdv rational" .... !! Noroc ca producatorul nu a aflat si vinde cel mai bine.

 

ce funny sunteti

e asa de naspa boxerul asta incat 500000 unitati s au vandut.....

restul e tacere !!!!!!

 

sau cum va place voua sa despicati firul in patru in timp ce mii de boxere se plimba prin alpi

 

În mod evident, nu mă așteptam să-mi dea dreptate tocmai fanii. Țin doar să subliniez că nu am spus nici că motorul este nașpa, nici că nu vinde. Am spus doar că există soluții mai viabile și mai eficiente din punct de vedere tehnic.

 

Aș fi însă curios să văd câți dintre apărătorii boxer-ului BMW ar cumpăra o motocicletă cu genul ăsta de motor, produsă de altă marcă :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

În mod evident, nu mă așteptam să-mi dea dreptate tocmai fanii. Țin doar să subliniez că nu am spus nici că motorul este nașpa, nici că nu vinde. Am spus doar că există soluții mai viabile și mai eficiente din punct de vedere tehnic.

 

Aș fi însă curios să văd câți dintre apărătorii boxer-ului BMW ar cumpăra o motocicletă cu genul ăsta de motor, produsă de altă marcă :)

 

tu vrei sa ti se dea dreptate? am inteles in sfarsit. nu intelegeam ce-ti doreste inima si de ce atatea discutii.

 

sa cumpar alta motocicleta doar ca are motor boxer? tu n-ai inteles care-i farmecu la un bmw. stai jos, ai nota 2 :))

 

o curiozitate personala, cat a fost cea mai lunga tura cu ducati din dotare si cati km ai facut cel mai mult intr-o zi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivul pt care alti producatori nu au adoptat solutia boxer la moto, cred ca este volumul mare pe care il ocupa. Este mult mai compact un motor cu 2 cilindrii asezati unul langa altul sau in V, L. Celalalt motor care isi pastreaza arhitectura doar de dragul traditiei e Moto Guzzi. Un V transversal, ca sa zic asa. Nu mai ating cilindrii pe jos in viraje, e un pic mai ingust, dar cilindrii vin cam unde ar fi picioarele calaretului.....

 

Cea mai compacta arhitectura pt 2 cilindri este Paralel Twin. V-ul si/sau L-ul vor fi niste raritati in viitor, mai mult din motive istorice sau de brand. Cam ceea ce sugerezi tu acum despre BMW/ Moto Guzzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu vrei sa ti se dea dreptate? am inteles in sfarsit. nu intelegeam ce-ti doreste inima si de ce atatea discutii.

 

sa cumpar alta motocicleta doar ca are motor boxer? tu n-ai inteles care-i farmecu la un bmw. stai jos, ai nota 2 :))

 

o curiozitate personala, cat a fost cea mai lunga tura cu ducati din dotare si cati km ai facut cel mai mult intr-o zi?

 

Nu-mi doresc nimic, știu foarte bine că am dreptate </joke>. A fost o părere personală formată în timp, prin experiențe și documentare. Am făcut precizările respective doar ca să mă asigur că nu sunt acuzat de lucruri pe care nu le-am spus. Nu am pretins că am ajuns să înțeleg farmecul BMW: m-am exprimat exclusiv legat de motorul boxer. Sau farmecul unui 1200GS este similar cu cel al unui S1000R? Nu știu, întreb.

 

Ca să-ți satisfac curiozitatea, aproximez:

  • cea mai lungă tură: cam 1500-2000km
  • cei mai mulți km într-o zi: în jur de 700-800

Acum, pentru că suspectez substratul curiozității tale: nu am avut niciodată motocicletă de touring și nici nu-mi place așa ceva. Nu știu deci ce concluzii poți să tragi din aceste cifre. Ca informație complementară, am aproximativ 65.000km pe Ducati (trei motociclete) dar nici asta nu mi se pare relevant. Un drum de 200km mă poate obosi (într-un sens pozitiv) și satisface mai mult decât unul de 500.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu-mi doresc nimic, știu foarte bine că am dreptate </joke>. A fost o părere personală formată în timp, prin experiențe și documentare. Am făcut precizările respective doar ca să mă asigur că nu sunt acuzat de lucruri pe care nu le-am spus. Nu am pretins că am ajuns să înțeleg farmecul BMW: m-am exprimat exclusiv legat de motorul boxer. Sau farmecul unui 1200GS este similar cu cel al unui S1000R? Nu știu, întreb.

 

Ca să-ți satisfac curiozitatea, aproximez:

  • cea mai lungă tură: cam 1500-2000km
  • cei mai mulți km într-o zi: în jur de 700-800

Acum, pentru că suspectez substratul curiozității tale: nu am avut niciodată motocicletă de touring și nici nu-mi place așa ceva. Nu știu deci ce concluzii poți să tragi din aceste cifre. Ca informație complementară, am aproximativ 65.000km pe Ducati (trei motociclete) dar nici asta nu mi se pare relevant. Un drum de 200km mă poate obosi (într-un sens pozitiv) și satisface mai mult decât unul de 500.

:)) 700 km pe 1098? nu-mi pot nici macar imagina cum e.

ar trebui sa testezi noul s 1000 xr de la bmw. poate uiti de ducati :D

 

legat de farmecul bmw, eu atata stiu, cand am vazut prima data in carne si oase un 1150 gs adventure am zis ca asta-i frate. asta-l vreau.

in toamna se fac 5 ani de cand il am...

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) 700 km pe 1098? nu-mi pot nici macar imagina cum e.

ar trebui sa testezi noul s 1000 xr de la bmw. poate uiti de ducati :D

 

legat de farmecul bmw, eu atata stiu, cand am vazut prima data in carne si oase un 1150 gs adventure am zis ca asta-i frate. asta-l vreau.

in toamna se fac 5 ani de cand il am...

 

Nu am specificat că au fost pe 1098 :) Pe S4R am făcut turele respective. Cu 1098 am făcut max 500-600km într-o zi, iar în total cam 1500. Dar cunosc persoane care au făcut și mai mult. În funcție de traseu și de calitatea drumului, experiența variază de la chin la obositor (dar satisfăcător).

 

Legat de S1000XR: nu am testat, dar nici nu mă tentează. Sunt alte modele de la BMW care-mi stârnesc un oarecare interes, dar asta nu. Pentru că (aruncă cu pietre) MTS 1200 de la Ducati mi se pare o motocicleta mai bună. Părere strict personală: motor mai adaptat pentru clasa motocicletei, design, sound, etc. Singurul avantaj al BMW-ului ar fi prețul sensibil mai mic (aspect neglijabil). Înainte să arunci primul bolovan, menționez că nu mă (mai?) consider fanboy: următoarea motocicletă nu va mai fi Ducati.

 

Boxer-ul face parte din farmecul, cultura, estetica și personalitatea GS-ului. De-asta BMW îl dezvoltă și-l produce în continuare, iar lumea îl cumpără - în masă. Dar nu pentru că nu ar fi o arhitectură de motor mai bună decât altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

o curiozitate personala, cat a fost cea mai lunga tura cu ducati din dotare si cati km ai facut cel mai mult intr-o zi?

 

Din cauza ca nu are un motor de tip boxer? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...