Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Pt ca deranjeaza pe cei de pe contrasens? Daca luminile sunt de ceata sunt menite sa patrunda prin ceata pt a te face mai vizibil. (apropos, farurile de ceata nu trebuie sa-ti lumineze calea pe timp de ceata, ci sa te faca mai vizibil, la fel ca stopul de ceata).

 

In primul rand, de fapt nu sunt proiectoare de ceata. In lista de optiuni sunt trecute ca "faruri suplimentare", deci nu cu un scop anume.

In al doilea rand, pentru ca sunt foarte usor reglabile, evident ca nu le-am pus sa bata in sus sa deranjeze pe cei de pe contrasens. Si asa mi s-a predat motocicleta, cu ele reglate cum trebuie. Si bineinteles, omologate.

Iar daca niste amarate de proiectoare deranjeaza, ce sa mai zicem cand in Romania parca nu esti motociclist daca nu ti-ai tras o chinezarie/improvizatie de "xenon" pe motocicleta, pe care nici naiba nu ti-ar omologa-o si care in cele mai multe cazuri chiar deranjeaza? :D

 

Evident, merg cu ele permanent aprinse ca sa fiu mai bine vazut si ca sa vad mai bine. Noaptea sunt excelente in curbe, si nu numai.

Si din practica, te mai pot contrazice cu ceva: nu sunt numai sa fii vazut pe ceata. Am mers noaptea pe ceata foarte densa iar farul principal nu facea mare lucru. Dar datorita proiectoarelor vedeam excelent marcajele de pe autostrada (care era numai curbe in portiunea aia) si au ajutat enorm. E mai bine sa vorbim din practica decat din teorie, cred... ;)

» Post actualizat in 03 Nov 2015 13:53

Asta fac si eu acum, am lasat butonul in pozitia aprins dar imi cam mananca bateria... Si pe frigul asta se duce ca naiba, acum cateva zile credeam ca ma lasa in drum...IN plus eu fac drumuri scurte.. O data pe saptamana o pun la incarcat dar ma ma uit dupa o noua baterie; acum am un Odyssey 535 de 3 ani dar parca nu face banii, "fosta" tot atat a tinut si nu a costat 175E, aveti vreo recomandare pentru mine?

 

La ADV-ul racit pe aer intr-adevar au ceva consum (2x55w parca), dar m-as mira sa manance bateria la ce alternator mare era pe ADV. La mine nu aveam/am problema asta pt ca pe GS simplu (incepand cu 2008) optiunea era sa pui cu proiectoarele cu LED care consuma doar 2x14w.

 

Legat de baterie, din experienta mea dar si vorbind cu multi alti cunoscuti, la BMW as pune mereu bateria originala, chiar daca este ceva mai scumpa. In mod normal, daca ai grija de ea iarna, ar cam trebui sa duca 4-5 ani fara probleme.

» Post actualizat in 03 Nov 2015 14:00

Eu mi-am luat amenda in Austria pentru ca mergeam cu farurile de ceata aprinse si de atunci sunt cuminte

 

Ma surprinde tare ce-mi spui. La masina sau moto te referi?

P-aici, la masini, am tot vazut lumea mergand cu ele aprinse. Si in general proiectoarele de ceata (daca nu au buba) nu deranjeaza cu nimic. Spre deosebire de stopul de ceata care este catastrofa... (intr-adevar, eu nu am trecut ITP-ul cand un proiector batea putin in sus, a trebuit neaparat sa repar/inlocuiesc).

 

La moto (in special la GS-uri ca e plin de ele in Alpi) cam toata lumea am vazut ca merge cu ele permanent aprinse si daca era o problema, s-ar fi evitat. Cum am spus, cele originale se numesc faruri suplimentare, nu sunt nici special de ceata nici de faza lunga, sunt omologate, deci nu are nimeni ce sa-ti faca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

AFAIK toate alternatoarele pe 1200 is identice, adica de 50A. La o inmultire mentala, aia inseamna 700+ W

Doua proiectoare a 55W bucata (aici depinde de la proiector la proiector, sunt dinalea cu h3 parca ce au 35W bucata) nu ar avea nici un motiv sa ii puna probleme unui alternator care pun pariu ca e mai potent decat cel de pe unele masini de serie :D

 

Legat de baterie, recomand cu gel, all the way. Acuma ca e aia originala sau ca ii zice Exide cu 320 de lei de pe epiesa.ro, tot una e :)

Pe mine m-a tinut exide-ul cel putin 7 ani, din care doua ierni a stat mobra afara sub husa. Bateria e aceeasi la 1100 1150 si 1200 RT. La 1200GS nu stiu daca face Exide pe dimensiunea aia, dar daca nu face, ar face bine sa faca :) (pun intended)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca deranjeaza pe cei de pe contrasens? Daca luminile sunt de ceata sunt menite sa patrunda prin ceata pt a te face mai vizibil. (apropos, farurile de ceata nu trebuie sa-ti lumineze calea pe timp de ceata, ci sa te faca mai vizibil, la fel ca stopul de ceata).

Ma bag si eu la discutie,

Eu cred ca proiectoarele de ceata sunt concepute sa bata cat mai jos si cat mai spre marginea drumului, incat pe timp de ceata, sa vezi cat mai mult din marcaj, mai ales cel din dreapta. Daca iei un proiector de ceata si il proiectezi pe un perete o sa vezi ca el lumineaza practic ca o dunga. Se monteaza cat mai jos incat pe timp de noapte lumina sa nu reflecte in ceata si sa te deranjeze mai tare. De aceea daca esti intr-o ceata deasa si aprinzi faza lunga nu mai vezi chiar nimic.

 

Si eu recomand sa se circule cu proiectoare aprinse permanent, dar nu orice proiectoare. Cele de ceata sunt indicate ptr ca nu deranjeaza pe timp de noapte moment cand chiar este bine sa ai mai multe repere prin care sa fii vizibil. Cel care vede un far venind spre el calculeaza mult mai greu viteza ta de deplasare si distanta la care te afli, in comparatie cu cazul in care ai mai multe lumini aprinse.

Am patit chiar eu sa dau peste cate un idiot conservar ce venea din fata, cu un far ars, si sa estimez ca se afla la vreo 2-300 metri de mine ca in ultimul moment sa realizez ca era mult mai aproape si ca mai si ocolea ceva pe drum bineinteles pe sensul meu.

 

Proiectoarele astea cu led-uri chinezesti cam toate au un con de lumina intre 30 si 60 grade. Pe timp de noapte cele peste 10 W cam deranjeaza, si de aceea eu le recomand sa fie aprinse doar pe timp de zi unde intr-adevar te fac mai vizibil.

 

Eu am acum montate pe mobra proiectoare care insumeaza 282W (4 perechi). Asa le-am legat incat pot sa le aprind pe toate doar atunci cand aprind faza lunga. N-are nici o treaba nici bateria si nici incarcarea. Eventual poate sa creasca cu cateva grame consumul de combustibil datorita efortului suplimentar care-l face alternatorul,

Pe timp de noapte circul cu farul principal de faza scurta si doar un set de proiectoare mici cu led de 6W si unghiul de 60 grade, care nu deranjeaza pe nimeni.

 

Stiu ca nu sunt legale. Inca nu am primit nici o amenda si nici nu m-a oprit vre-un militian de-al nostru sau vreun politist din afara sa ma ia la intrebari. Nu pot spune daca a fost din noroc sau daca am avut eu grija incat sa deranjez cat mai putin cu ele.

Editat de CalinB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 03 Nov 2015 13:53

 

 

La ADV-ul racit pe aer intr-adevar au ceva consum (2x55w parca), dar m-as mira sa manance bateria la ce alternator mare era pe ADV. La mine nu aveam/am problema asta pt ca pe GS simplu (incepand cu 2008) optiunea era sa pui cu proiectoarele cu LED care consuma doar 2x14w.

 

Legat de baterie, din experienta mea dar si vorbind cu multi alti cunoscuti, la BMW as pune mereu bateria originala, chiar daca este ceva mai scumpa. In mod normal, daca ai grija de ea iarna, ar cam trebui sa duca 4-5 ani fara probleme.

» Post actualizat in 03 Nov 2015 14:00

 

Ma surprinde tare ce-mi spui. La masina sau moto te referi?

P-aici, la masini, am tot vazut lumea mergand cu ele aprinse. Si in general proiectoarele de ceata (daca nu au buba) nu deranjeaza cu nimic. Spre deosebire de stopul de ceata care este catastrofa... (intr-adevar, eu nu am trecut ITP-ul cand un proiector batea putin in sus, a trebuit neaparat sa repar/inlocuiesc).

 

La moto (in special la GS-uri ca e plin de ele in Alpi) cam toata lumea am vazut ca merge cu ele permanent aprinse si daca era o problema, s-ar fi evitat. Cum am spus, cele originale se numesc faruri suplimentare, nu sunt nici special de ceata nici de faza lunga, sunt omologate, deci nu are nimeni ce sa-ti faca.

Da, baga alternatoru dar bateria are vreo 5 ani si se vede; consumatorii sunt: farurile, proiectoarele, manerele, intercommul, alarma, nimic spectaculos, dar fac drumuri scurte, 4-5 km, nici nu are timp motorul sa se incalzeasca ca lumea.

Partea cu frurile de ceata a fost acum 10 ani eram cu masina, tot inceput de noiembrie, erau lucrari si se mergea destul de compact, la un moment dat am vazut girofarul, am tras dreapta, ma depasit, am intrat in spatele lor, au scos batul si m-au scos pe o iesire, amenda ca ne deranjeaza proiectoarele de ceata, nu e ceata nu trebuia sa le folositi, etc, 20Euro. Am scos banii i-am injurat in gand si am plecat mai departe. Eram cu un X3 si aveam faruri directionale, cand schimbai directia se "roteau" proiectoarele ca sa lumineze cat mai mult in directia in care vroiai sa mergi; imi amintesc ca la un moment dat un sofer de tir sa oprit sa ma "certe" ca-l orbesc proiectoarele mele de ceata, am tras de volan la stanga si omul a ridicat din umeri injurand si facand cale intoarsa LOL... Adevarul e ca X3-ul avea proiectoarele deasupra barii, imi imaginez ca deranjeaza mai ales daca ai o masinuta mai joasa...

 

AFAIK toate alternatoarele pe 1200 is identice, adica de 50A. La o inmultire mentala, aia inseamna 700+ W

Doua proiectoare a 55W bucata (aici depinde de la proiector la proiector, sunt dinalea cu h3 parca ce au 35W bucata) nu ar avea nici un motiv sa ii puna probleme unui alternator care pun pariu ca e mai potent decat cel de pe unele masini de serie :D

 

Legat de baterie, recomand cu gel, all the way. Acuma ca e aia originala sau ca ii zice Exide cu 320 de lei de pe epiesa.ro, tot una e :)

Pe mine m-a tinut exide-ul cel putin 7 ani, din care doua ierni a stat mobra afara sub husa. Bateria e aceeasi la 1100 1150 si 1200 RT. La 1200GS nu stiu daca face Exide pe dimensiunea aia, dar daca nu face, ar face bine sa faca :) (pun intended)

Exide YTX14-BS e cea originala, 12V 12Ah 200CCA; am gasit la Yuasa 12V, 14Ah, 240CCA, modelul este YTX14H-BS, teoretic un pic mai buna ca originalul dar un pic mai ieftina, am comandat-o in seara asta, sa vedem...

» Post actualizat in 03 Nov 2015 21:19

Stiu ca nu sunt legale. Inca nu am primit nici o amenda si nici nu m-a oprit vre-un militian de-al nostru sau vreun politist din afara sa ma ia la intrebari. Nu pot spune daca a fost din noroc sau daca am avut eu grija incat sa deranjez cat mai putin cu ele.

Sa-ti spun ca pentru ca am schimbat becurile de la angel eyes cu LED-uri albe mai stralucitoare si mai vizibile aprope ca nu au vrut sa-mi dea OK-ul pentru controlul anual (un fel de RAR)? La mobra nici nu ma gandesc sa folosesc alte faruri decat cele originale... Personal gasesc ca faza scurta+proiectoare arunca suficienta lumina... Am schimbat ce-i drept becul de pe faza scurta cu un Philips X-trem Vision.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

Exide YTX14-BS e cea originala, 12V 12Ah 200CCA; am gasit la Yuasa 12V, 14Ah, 240CCA, modelul este YTX14H-BS, teoretic un pic mai buna ca originalul dar un pic mai ieftina, am comandat-o in seara asta, sa vedem...

 

Salut, de unde ai comandat Yuasa? Ca si la mine a implinit mobra 4 ani si bateria a inceput sa dea semne serioase de oboseala...mai ales cand merg drumuri scurte cu proiectoarele aprinse 2x55w, halogen,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut, de unde ai comandat Yuasa? Ca si la mine a implinit mobra 4 ani si bateria a inceput sa dea semne serioase de oboseala...mai ales cand merg drumuri scurte cu proiectoarele aprinse 2x55w, halogen,

 

Salut, nu cred ca te ajuta pentru ca eu nu sunt in tara: http://www.amazon.de/gp/product/B000N5ST3C/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=ALO1NJIJPX1XK

» Post actualizat in 06 Nov 2015 20:16

Edit: bateria a ajuns azi. Vine cu electrolitul separat si trebuie formatata 20 de ore asa ca am pus-o la incarcat in seara asta.

» Post actualizat in 07 Nov 2015 12:04

Inca un edit: formatat bateria, montat, testat, porneste "la sfert", nu da semne de oboseala nici dupa vreo 10 porniri/opriri. Sa vedem cat tine...

 

Mai ramane problema cu butonul ala nenorocit, ma intreb daca nu-i mai simplu sa pun un alt intrerupator!? Orice idee e binevenita, momentan l-am lasat in pozitia aprins, multumesc anticipat.

 

post-16462-0-99175700-1446897832_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai idee, se mai poate scoate db-killer-ul la modelul asta ?

 

Nici nu mi-am pus problema! In primul rand din bun simt, apoi dpdv legal... ca aici mi-as fura amenda repede.

Oricum, toba mi-am pus-o pentru FELUL in care se aude (eventual si vezi-Doamne ca ar livra cuplul altfel), in niciun caz sa se auda MAI TARE... si oricum se aude putin mai tare.

 

Aa... si pentru felul in care arata :D mai ales ca cea originala mi se pare cam urata, pare prost "finisata", nu-mi place deloc cum se vede, si cu colierul ala dublu pe mijloc. Asta arata frumos, cu scris-ul ala gravat (daca era cu abtibildul ala colorat nu-mi placea), cu elementele alea de carbon...

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu mi-am pus problema! In primul rand din bun simt, apoi dpdv legal... ca aici mi-as fura amenda repede.

Oricum, toba mi-am pus-o pentru FELUL in care se aude (eventual si vezi-Doamne ca ar livra cuplul altfel), in niciun caz sa se auda MAI TARE... si oricum se aude putin mai tare.

 

Aa... si pentru felul in care arata :D mai ales ca cea originala mi se pare cam urata, pare prost "finisata", nu-mi place deloc cum se vede, si cu colierul ala dublu pe mijloc. Asta arata frumos, cu scris-ul ala gravat (daca era cu abtibildul ala colorat nu-mi placea), cu elementele alea de carbon...

Corect ! Ai dreptate ! Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate mai mult, daca ai avut ocazia, se simte vreo diferenta in materie de performanta/cuplu etc stock vs Akra ?

De aratat da, parca arata mai ok nitel ca cea stock (pt ca nu'i lucioasa cred), dar nici stock-ul nu-mi pare ca arata rau fata de alte tobe care zici ca sunt burlane :) In materie de sunet nu prea m-a impresionat. Deh, venind de pe un V2 cu 2 tobe Yoshi carbon... cam greu :D

 

motorbyke%2Bsunset.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate mai mult, daca ai avut ocazia, se simte vreo diferenta in materie de performanta/cuplu etc stock vs Akra ?

De aratat da, parca arata mai ok nitel ca cea stock (pt ca nu'i lucioasa cred), dar nici stock-ul nu-mi pare ca arata rau fata de alte tobe care zici ca sunt burlane :) In materie de sunet nu prea m-a impresionat.

 

Dupa mine se aude superb... doar ca din pacate nu o auzi tu prea bine ci cei din spate :D

Legat de cum arata, cum am spus deja, colierul ala care tine toba stock la jumatate nu-mi placea deloc. De asemenea terminatia din carbon cu tevile rotunde mi se pare ca arata mult mai bine; dar poate e chestie de gust.

 

Nu am apucat sa simt diferenta, eu am luat moto direct cu Akrapovic montata. Dar altii care au avut mai intai toba stock au zis ca se simte ca trage altfel in regimurile medii de turatie.

 

----------------------------------

 

 

Pe mine cred ca m-a lasat alternatorul si daca imi aduc bine aminte s-au mai plans si altii pe grupul GS de pe FB.

Duminica seara cand veneam de la plimbare mi s-a aprins becul rosu de atentionare la bord iar pe display arata bateria. Cand am ajuns aproape de casa am oprit motorul sa vad daca se reseteaza dar n-a mai pornit asa ca am sunat la asistenta si mi-au luat-o la service. Nu o sa stiu prea curand ce a avut ca oricum urma sa duc moto la iernat si in cazul asta nu e urgenta, se vor ocupa de ea cand ii vine randul. Dar cel mai posibil e alternatorul. Am avut totusi noroc ca mi s-a intamplat acum pt ca la primavara cand o scoteam de la iernat urma sa-mi expie si garantia.

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut

 

gasesc vreun posesor/iubitor/cunoscator de BMW R1200 GS care ma poate ajuta cu vizionarea unei motociclete in Bucuresti?

Daca e vorba de cel galben din 2004, cu toate cutiile vario, navigatie Garmin si suspensie Wilbers, ia-l!!! A fost a unui prieten f bun din Iasi, prin Mai l-a dat. Verifica doar sa nu fi fost trantita intre timp, pt ca cat a fost aici avea doar semne cosmetice de prin off road. Bafta!

despre asta vorbesc, ca sa nu existe dubii. http://olx.ro/oferta/bmw-r1200-gs-abs-ID4NI28.html#935ad19f6b

Editat de dexxter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare... modelul R 1200 GS din 2004 are quickshifter?

Din ce am citit uni zic ca da altii ca nu. Practic daca are aceasta posibilitate inseamna ca injectia este intrerupta pentru 100ms cand simte presiune pe levierul schimbatorului si atunci poti schimba fara ca sa existe presiune pe pinioane.

Daca noi mai schimbam cateodata fara sa actionam ambreiajul asta nu se pune eu vreau sa stiu daca are quickshifter in caracteristici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare... modelul R 1200 GS din 2004 are quickshifter?

Din ce am citit uni zic ca da altii ca nu. Practic daca are aceasta posibilitate inseamna ca injectia este intrerupta pentru 100ms cand simte presiune pe levierul schimbatorului si atunci poti schimba fara ca sa existe presiune pe pinioane.

 

Da, asa functioneaza. Si este varianta Pro (adica si in sus si in jos) si, cum a spus COObra, incepand cu 2014 la LC. Se poate monta si ulterior si costa in jur de 500€ cu montaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ma bag si eu putin ca musca in lapte dar tocmai am terminat de citit topicul si m-am gandit ca poate ar fi util sa povestesc cat mai pe scurt ce si cum ma descurc eu cu un BMW R1200 GS Adv LC.

Achizitionat la inceputul lui iunie 2015, pana acum 19.800 km. Cea mai mare parte din kilometrii sunt facuti in 2, cu prietena mea.

Ca dotari este varianta full mai putin quickshifterul pe care l-am incercat, nu m-a dat pe spate asa ca la varianta existenta pe stoc am mai adaugat doar alarma si cutiile.

E prima oara cand fac un review pentru orice asa ca sper sa nu iasa prea incalcit.

De retinut ca pana la aceasta motocicleta am mers cca 85.000 km pe o Yamaha XJR 1300 care este un naked asa ca s-ar putea sa ma fi entuziasmat lucruri banale care nu sunt nici pe departe caracteristice doar BMW-ului, cu atat mai putin acestui model… parbrizul ar fi prima chestie care-mi trece prin cap.

Cu ambele motociclete am mers / merg atat in oras (Bucuresti) cand si in plimbari mai lungi sau mai scurte. Numai am masina asa ca merg pe 2 roti de pe la sfarsitul lui februarie pana pe la inceputul lui decembrie. Zilnic.

LA DRUM

  • Confortul la drum lung, toata lumea spune, dar nu crezi cat de bine e pana cand nu simti ca dupa mai mult de 500 km esti capabil sa mai faci si altceva in afara de a rade 2 beri si sa cazi lat in pat.
  • Confortul pasagerului. vezi mai sus. e vital mai ales la ture lungi
  • Legat tot de confort pun si faptul ca fiind mai protejat de vant am mai eliminat din frigul pe care-l consider cel mai mare inamic al unui motociclist care nu se crede Rossi. Zilele astea chiar se simte.
  • Parbriz, e varianta de Adventure. de mentionat cam am 1,97 si vreo 110 kile. Dupa un naked evident e de vis. Cred ca daca ai undeva pana in 1,90 e chiar perfect eu imi iau in continuare muste si vant in casca. Parte amunzanta e ca de la vreo 80 km / h curentul imi inchide singur vizeta asa ca e si mai safe.
  • Tot la confort cred ca ar fi de pus si faptul ca pe ploaie de la 80 - 100 km /h in sus scapi cam uscat. Am descoperit asta mergand de la Calarasi pana la Lehliu Gara pe DN, fleasca, mai departe am intrat pe A2 si a fost … mult mai bine. Mai putin bratele….dar acum …
  • Suspesnsii. e bine cand dupa 80 km de drum infect (valea Bistritei de exemplu) mai ai zambetul pe buze in timp ce amicii cu care esti injura cu toata gura. Iesiri in off road au fost putine si s-au sfarsit cu dat pe toate partile cu mobra de pamant. Aroganta si lipsa de experienta, sper sa le rezolv pe amandoua. Altfel faptul ca poti sa treci de la 20 km/h pe macadam la 1X0 km/h pe autostrada doar cu un buton e de vis. Nu cred ca trebuie detaliat.

CONFORT

  • Cutiile, cele de la Touratech vandute sub brand BMW. Cari si pe mama si pe tata iar daca pui lucruri si pe ele esti chiar in rai. Numai exista problema bagajului. Au tinut fara mari pagube (zgarieturi) la cazaturi pe drumuri cu bolovani, viteza totusi in jur de 10 km/h. De mentionat ca daca ai cutiile laterale montate si evindent viteza e mica nu ai cum sa-ti prinzi piciorul sub mobra, ramane la un fel de 30 grade mai degraba inclinata decat cazuta. Ridicatul e alta discutie :)
  • Mansoane incalzite, sunt bune, combinate cu handguardul chiar isi fac treaba. Un mic dezavantaj e ca daca ti-ai udat manusile se usuca la sfantul asteapta …dar iarasi…
  • Butoane, plastice. M-am bucurat ca au renuntat la sistemul clasic de semnalizare BMW (probabil o problema de obisnuita dar ..) dar din pacate cred ca furnizorii sunt de undeva din fundul Chinei / Turciei. Am schimbat deja in garantie un buton de start (cred ca tot blocul de butoane aflat pe ghidonul drept), se simtea ca un intrerupator de 2 lei luat din talcioc….. Nici cu noul buton de start nu imi este rusine dar deja m-am plictisit de service… Pacat cred ca se putea mai bine cu un efort minim.
  • Alarma. E buna, tin mobra afara, pe strada. Doar ca sistemul care o face sa se armeze automat cand ma indepartez de ea functioneaza si nu prea. Din cand in cand uita sa armeze automat ce a ce face functia putin inutila. Trebuie sa fiu eu atent sa vad daca clipocesc semnalele. Altfel rezolvarea e simpla, dezactivezi armarea automata, armezi manual si reactivezi armarea automata. Vreo 2 luni merge dupa care … e genul de chestie putin grava dar enervanta..
  • GPS. este cel standard Navigon V adica un Garmin adaptat pt BMW. Ce sa zic dupa Google Maps folosit pe un smartphone decent e cam praf la reactii si cat de user friendly e dar pe de alta parte e acolo pe ploaie pe orice vreme si te scoate din rahat mai ales in orase unde cred ca e cel mai util…sau daca orasul este Istanbul se reseteaza cand ai mai mare nevoie de el, la intrarea in oras.
  • Sistem Keyless, e misto dar tin sa cred ca nu e de mine. Sa ma explic, cand am ridicat motocicleta de la dealer am injurat incuietorile cutiilor ca sunt foarte greu de folosit, cheia iesea foarte greu din broasca. Acum imi doresc sa ramana asa avand in vedere ca de N ori am plecat lasand cheia in broasca cutiei realizand ce se intampla cand ajungeam la destinatie…Asa ca mai bine sa iasa greu, cel putin in cazul meu.
  • Cauciucuri. Cele standard Anakee 3, in offroad nu le judec ca nu ma pricep dupa cum ziceam. Pe strada uscat decent mi-a intrat ABSul de vreo 2 ori dar la franari foarte violente asa ca… Dar unde nu mi-au placut a fost pe asfalt ud unde fiecare trecere peste marcajele cauciucate duce inevitabil la alunecatul spatelui, putin, m-am obisnuit, dar nu-mi place. Atfel dupa 20.000 km spatele e bun de schimbat iar fata nici ea nu mai duce mult.
  • Faruri + proiectoare. Totul e excelent doar ca proiectoarele orbesc masinile din fata chiar mai tare si decat faza lunga asa ca de mai multe ori le-am oprit. Avantajul lor era umbrit de flashurile pe care le primeam… Mai era si obrazul ca si asa e BMW alb...
  • ABS, ASC etc. A fost unul din motivele pentru care am tras pe dreapta Yamaha, aproape toate micile incidente avute cu mobra au tinut de rupere de aderenta (la franare, la accelerare etc dupa gust, pagube mici - tramune psihice onorabile)
  • Sistem franare dual (cand franezi cu fata franeaza si spatele, are un nume comercial care acum imi scapa). E foarte misto senzatia, nu se lasa in fata la franere, ce sa zic e brici…. mai putin daca esti ca mine si nu verifici placutele de frana la fiecare iesire.. Asa am ajuns in vara pe la Sozopol sa descopar ca placute spate canci ( 8.000 km aveam), nimeni nu avea pe stoc placute de frana spate pe la service (multumesc colegilor bulgari care s-au agitat sa ma ajute, inclusiv politia moto din Nessebar) si mergi vreo 400 de km cat mai mult cu frana de motor sa nu termini si discul de frana (am reusit)…Senzor de placute nu are, alfel 1000 de alti senzori…

PARTI MAI PUTIN BUNE

  • Pretul. cu mentiunea ca in categoria ei de motocicleta cam asta e pretul, chiar am configurat un Triumph Tiger Explorer iesea parca ori mai scump ori cam la acceasi bani dar fara anumite dotari…
  • Cutia de viteze, da uneori senzatia, mai ales in treptele mici ca mesteci cu o ranga intr-o galeata cu piulite… Poate au vrut sa para rough… dar parca are ceva imprumutat de la Dacia 1300… Exagerez dar tot nu e cea mai simpatica cutie de viteze intalnita
  • Service. Aici am tot vazut pareri proaste legate de Automobile Bavaria, eu n-am avut probleme cu ei. A fost ok. Problema a fost cu reteaua din Europa. Sa ma explic, mergand spre Alpi aveam de facut revizia de 10.000 km, m-am gandit ca mergand spre vest sunt din ce in ce mai multe serviceuri si nu va fi nicio problema in masura in care nu insistam pe un anume drum …. am stat 2 ore la Arad sunad in 4 tari si la vreo 20 de serviceuri din Romania, Ungaria, Slovacia si Austria sa-mi pot face o programare pentru o revizie basic. Toate erau full pe cateva saptamani … pana la urma am gasit in Villach peste cateva zile… Asa am pierdut o zi … Parca se poate si altfel…

SURPRINZATOR

  • consumul este cel anuntat. in aproape 20.000 km la mine s-a invartit intre 5,8 si 6,1 ….fata de 10 la XJR simt chiar ca-mi scot banii :). Asta in conditiile in care dupa cum spuneam am mers foarte mult 2 pe ea si cu bagaje full la drum lung.
  • mersul in oras. stiu ca sunt multi care spun ca e ok. nu pot decat sa confirm e foarte ok. problema gabaritului ceva mai mare este compensata de proiectoare care te fac mai vizibil si lumea imi face loc. La fel si ghidonul care este peste oglinzile turismelor ajuta. Posibil sa contribuie si crashbar-ul care cred ca e destul de amenintator. Una peste alta dupa ce m-am obisnuit lucrurile merg ca unse si in trafic. De cateva ori mi s-a spus ca au crezut ca sunt politia :) poate si asta ajuta….

Cam asta e, legat de acceleratie, franare, motor etc este plin netul de date, am vrut doar sa dau un feedback de utilizator atehnic dornic doar sa mearga… si iar sa mearga…

Asa de final desi poate pare ca am fost carcotas nu pot spune decat ca daca as mai fi pus in fata deciziei de a cumpara mobra din nou, as decide pe loc : DA ! fara sa ma mai zvarcolesc saptamani la rand cum am facut in primavara…

Din pacate cred ca la cat de laudata e anumite inconveniente apar ca probleme grave. Nu cred ca exista perfectiunea cu atat mai putin la masinarii de orice fel…

Asfalt uscat,

PS. Daca cineva se gandeste ca este un post publicitar, nu e. Dar daca Automobile Bavaria imi da o bere pentru el nu refuz...

Editat de pppandrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...