Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Salut!

 

Sunt proaspat posesor de GS si se pare ca trebuie sa imi pun deja problema inlocuirii/reconditionarii amortizorului spate pt un R1200GS 2008 (non ESA). Pentru reconditionare inteleg ca este Alex de la Rams Otopeni - am sa investighez aceasta pista (am discutat cu el cand am avut problema identica la transalp si preturile stiu ca erau atunci maricele, nu se putea face nimic pentru amortizorul Showa al Hondei mele, insa am aflat ceva detalii despre amortizoarele de la BMW).

 

Nou, am gasit preturi destul de mari (totusi mai mici decat OEM - 1000E+): 

 

- Wilburs - 379 euro: https://www.louis.eu/artikel/wilbers-ecoline-530-540-series-shock-absorbers-with-type-approval/60920000 - pare un amortizor simplu, cu 1 sg reglaj pt taria arcului, cam mare compromisul.

- Sau Ohlins - 580 euro: https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/product-finder/?Brand=1&Model=R+1200+GS&Year=2008 (cred ca tot Alex de la Rams Otopeni le aduce.)

 

Ce alte variante mai am, ce ma sfatuiti?

Cine stie cam ce trebuie demontat pentru inlocuire?

 

Va multumesc anticipat pentru info sau orice alte sfaturi pentru un nou venit in lumea GS, chiar si in afara problemei mele actuale cu amortizorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Andrei, modelu ales de tine de la Wilbers, 540`le, e simplu, cum ai spus si tu, dar ai varianta 640, care are spring preload si rebound damping ajustabile.

Eu am comandat de la Wilbers, direct de pe site-ul lor si mi s-au parut super profesionisti. Iti cer date legate de greutatea ta si a pasagerului si tipul de drum pe care te dai si ti le fac pe special pt tine.

 

https://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/BMW/R-1200-GS-R12/?poponeata=1&year=2008

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ca și Gabyshor, tot Wilbers am și eu, sunt excelente. 

Dacă îl iei cu toate reglajele posibile te duce pe la 850 euro, dar vei avea altă motocicleta. 

Acum 11 minute, andreiandrei53 a spus:

 

Mai exact, ce poate face T. Anghel pt mine dpdv amortizor spate? In afara de manopera in sine?

Doar manopera 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea ar fi ca ce mi-as dori eu, este ca in momentul in care ma duc cu moto la service pt reparatie, sa am deja solutia cea mai buna aleasa si sa stiu clar cat ma va costa, intrucat abia am luat moto si sunt cu bugetul f stramtorat. Acum, inteleg ca intre ce vreau eu si ce se va putea e f posibil sa fie diferente mari.

 

Faptul ca lucreaza acest George acolo....nu imi dau seama ce avantaj aduce, daca vorbim despre a comanda un Wilbers nou. Montajul il face in pricipiu oricine. Daca se pune problema sa il reconditionez....suna interesant, dar depinde si de cost/rezultat.

 

Oricum, foarte interesante informatiile oferite, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce știu, amortizoarele after-market pot fi recondiționate. De aia am preferat să iau un Hyperpro nou în loc de amortizor original nou, care NU se poate recondiționa. Adică se poate, dar nu oferă nimeni garanție că ține.

Wilbers, Showa, Ohlins, Hyperpro, YSS se pot reconditiona. Cel puțin Hyperpro merge recondiționat, din ce am discutat cu Tibi Troia. Am păstrat amortizorul vechi, să nu stau cu motorul parcat cât ar fi celălalt la făcut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, să mă bată jalea dacă mai știu ce model este. Cerința a fost să suporte 450 kg, să aibă reglaj preload manual (cu cheie) și rebound (rotiță). Pentru DL650 K4 l-am luat, prin importatorul oficial Hyperpro Romania, Tiberiu Troia. 26,7 mil a costat, transport moca. 60 euro + TVA a costat "customizarea". A venit ambalat ca la carte, fără vreo zgârietură, cu factură și garanție.

Dacă sunt mulțumit?! E altă motocicletă!!! Îmi place maxim cum amortizează, înainte era barcă. Are și arc progresiv, contează mult.

Dacă vrei un plus de confort, optează pentru reglaj preload hidraulic, cu robinet.

Alternativă la fel de bună are Wilbers, la preț parcă mai bun.

 

Parcă așa arată al meu: https://images.app.goo.gl/AbdZPmq5ChqmhFny5

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la Wilbers, cu ceva reglaje vad conform sugestiei lui Gabyshor:

https://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/BMW/R-1200-GS-R12/shock-absorber-type-640-Road.html?year=2008

 

Este echivalent cu ce spui tu? Eu ca si greutate, as calcula asa:

- Eu + sotia + echipament protectie 200 kg.

- bagaj ...35 de kg.

Cred ca deja am depasit sarcina utila a motoretei....dar cine nu o depaseste in 2? 😅

Intre timp am discutat si la Rams, inteleg ca ma costa reconditionarea amortizorului actual 1300 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, andreiandrei53 said:

Intre timp am discutat si la Rams, inteleg ca ma costa reconditionarea amortizorului actual 1300 de lei.

Enorm, mai ales pentru Romania (tarife medii de 100-150 lei/h manopera de mecanica) si la o firma care se pretinde "service suspensii" dar nu are nici macar un stand de testare pentru amortizoare.
 

Quote


Nu știu dacă merită recondiționat, dacă nu e prevăzut a fi recondiționat.

 

In general, "prevederea" consta doar intr-o valva pentru incarcare, care se poate monta ulterior in 2 minute...

 

Cauta pe net si amortizoare hagon, au preturi bune si recenzii ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Dar la mine au zis că trebuie tăiat capătul superior, pus filet și valvă. Nu a vrut nimeni să se bage. Și la bani tot vreo 13-15 mil era. Am mai pus ceva și am luat amortizor servisabil. Ăsta e cazul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am apucat aseara sa ma mai joc la reglajul amortizorului spate si am invatat ca:

 

- rotita din lateral dreapta imi regleaza inaltimea motoretei - banuiesc ca asta se face prin comprimarea/decomprimarea arcului.

- jos de tot, la prinderea de bascula, exista un surubel care regleaza o valva la interior. Mai umblasem la ea, insa fara efect. Acum am umblat din nou si am dus-o in ambele extreme. Pe una ramane barca motoreta, pe cealalta revenirea amortizorului este mult intarziata (posibil la denivelari repetate se comprima arcul de tot).

 

Nu ar trebui sa pot regla amortizorul si la compresie? Mi se pare ca se comprima prea usor......poate mai trebuie sa studiez problema.

Dar dupa comprimarea asta rapida, ce pot face eu ca sa mai elimin din efectul de barca, este sa inchid acea valva astfel incat sa anulez din acel balans. Insa nu sunt convins ca e ok asa, daca incasez 3-4 gropi si amortizorul nu are timp sa revina e nasol, nu mai punem la socoteala ca mai iau si pasager.

 

Este normal modul acesta de functionare?

Mai exista si altceva de setat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu studiezi putin pe youtube despre fuctiile fiecaruia? Sunt destui care explica frumos. Si ca sfat, incearca sa nu insurubezi pana in capa surubul de jos, de la rebound. Se poate suda si nu il mai desfaci. Spor la setari si la experimente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, gabyshor a spus:

Pana la urma ce problema are amortizorul? De ce vrei sa-l inlocuiesti/repari?

e mobra barca in majoritatea pozitiilor in care ma joc cu setarile, mai putin cea in care reglez de la valva de jos spre unul din capetele reglajului, caz in care nu mai sare ca mingea dar nici nu prea mai revine - deci in cateva comprimari succesive, am sanse sa ajung in capat de cursa => suspensia complet comprimata (revine, dar mai incetisor...poate ma mai joc pe la surubel...cu sfertul de tura deja, sau poate chiar mai fin).

 

Deci nu mai sunt alte reglaje la amortizorul standard de pe GS in afara de cele 2 de care am amintit eu? (valva de jos si rozeta din dreapta).

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Robinetul e preload, surubul e rebound. Posibil ca amortizorul să fie "dus", dacă zici că doar reglat reboundul pe maxim mai diminuează efectul de barcă.

Pentru a fi cu inima împăcată, pune amortizor nou, servisabil, dacă vrei să pastrezi mobra o perioadă mai lungă. Părerea mea.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara, 

Vin si eu cu o problema, daca reusesc sa o rezolv pana maine dimineata am sanse sa-mi continui concediul de 5000 km, daca nu, asta e, ma intorc acasa.

Sunt in Slovacia.

Eveniment:

Intorc mobra in scurt, pe drum, si moare motorul, dau sa repornesc, surpriza, bordul inchis.

Simptome:

Pun contactul si nu se aprinde bordul, sau se aprinde aleatoriu, fara nici o noima.

Daca se aprinde si ii dau la demaror, se aude releul de la demaror si atat.

Demarorul este foarte incins, chiar si dupa ce se racise de acuma toba si cilindrii.

Ce am facut:

Verificat cu voltmetrul bateria, 13,1v

Verificat cablurile de la contact.

Scos cablurile de pe demaror si incercat sa pirnesc impins.

Dat curent de la alta mobra.

Ce am constatat:

Nu porneste :)

cand am am incercat sa o pornesc impinsa, in momentul cand dadeam drumul la ambreiaj mi se inchidea bordul.

cand am.incercat sa o pornesc cu cabluri de curent de la alta mobra, se auzea releul de la demaror continu, adica clik-aia regulat.

daca reusesc sa pun contactul si sa dau la demaror, scade tensiunea pana la 6v, chiar daca nu face nimic, demaror in scurt????

pe net am gasit ceva cu un micro swich de la contact.

...

vine o masina dupa mine acuma, dar poate reusesc sa o rezolv cumva si ma duc la urmatoarea cazare rezervata ...

sau macar imi omor timpul analizand.

ceva pareri? Solutii? Fara impins ca sunt singur :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea pe baterie scade, sau în instalație? Mă gândesc la o legătură de masă slabă, dar e o presupunere generică, nu cunosc particularitățile instalației de pe moto în cauză.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, andriu a spus:

Buna seara, 

Vin si eu cu o problema, daca reusesc sa o rezolv pana maine dimineata am sanse sa-mi continui concediul de 5000 km, daca nu, asta e, ma intorc acasa.

Sunt in Slovacia.

Eveniment:

Intorc mobra in scurt, pe drum, si moare motorul, dau sa repornesc, surpriza, bordul inchis.

Simptome:

Pun contactul si nu se aprinde bordul, sau se aprinde aleatoriu, fara nici o noima.

Daca se aprinde si ii dau la demaror, se aude releul de la demaror si atat.

Demarorul este foarte incins, chiar si dupa ce se racise de acuma toba si cilindrii.

Ce am facut:

Verificat cu voltmetrul bateria, 13,1v

Verificat cablurile de la contact.

Scos cablurile de pe demaror si incercat sa pirnesc impins.

Dat curent de la alta mobra.

Ce am constatat:

Nu porneste :)

cand am am incercat sa o pornesc impinsa, in momentul cand dadeam drumul la ambreiaj mi se inchidea bordul.

cand am.incercat sa o pornesc cu cabluri de curent de la alta mobra, se auzea releul de la demaror continu, adica clik-aia regulat.

daca reusesc sa pun contactul si sa dau la demaror, scade tensiunea pana la 6v, chiar daca nu face nimic, demaror in scurt????

pe net am gasit ceva cu un micro swich de la contact.

...

vine o masina dupa mine acuma, dar poate reusesc sa o rezolv cumva si ma duc la urmatoarea cazare rezervata ...

sau macar imi omor timpul analizand.

ceva pareri? Solutii? Fara impins ca sunt singur :)

 

Din experienta mea scurta cu BMW: baterie terminata. Asa a facut si la mine.

Cumperi alta si ii dai bice mai departe.

 

Demarorul s-a incalzit de la demaror.

Chiar daca vei porni de la cabluri, daca bateria este deteriorata, iti scade tensiunea suficient ca sa o ia razna electronica.

Demarorul are nevoie de curent mare si ca orice motor electric are curent de pornire si mai mare decat cel nominal. Daca bateria e slaba ti-o ingenunchiaza intr-o clipa.

Sper sa gasesti maine undeva o baterie. Nu au sa slovacii vreun motociclism.ceva acolo?  🤔

Ma uit si eu pe net. Daca gasesc iti dau de veste.

 

Pe unde ai ramas in pana?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, andriu said:

 

cand am am incercat sa o pornesc impinsa, in momentul cand dadeam drumul la ambreiaj mi se inchidea bordul.

cand am.incercat sa o pornesc cu cabluri de curent de la alta mobra, se auzea releul de la demaror continu, adica clik-aia regulat.

daca reusesc sa pun contactul si sa dau la demaror, scade tensiunea pana la 6v, chiar daca nu face nimic, demaror in scurt????

 

Schimba bateria, daca tensiunea scade sub 10,5 V cand dai la demaror sunt foarte mici sansele sa porneasca, la 6 V e cam praf bateria, dar posibil sa fie si alternatorul dus. Pune o baterie buna si incearca sa pornesti motorul, daca porneste masoara daca incarca si daca se stinge in bord martorul de baterie in maxim 10 secunde de cand ai pornit motorul (ideal ar fi pana in 5 secunde). Si inainte sa-l pornesti lasa-l sa-si faca self test-ul complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...