Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Admin

Ar trebui să fie diferența. 

Cel mai bine însă intră pe realOem, bagă seria de șasiu și caută rezervorul sau capacul cu acele șuruburi. 

Apoi intri pe codul lui și îți arată anii și modelul la care se potrivește. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 01.10.2020 at 18:02, tzunoi said:

Intrebare - vreau un tank bag - am pus ochii pe bagster adventure cu prindere pe busonul de rezervor. Partea proasta ca..ei nu au potcoave care se potrives la ce am eu BMW R1200GS 2006. Ei au de la 2013 in sus. Si acu intrebarea - e diferenta la suruburile de rezervor intre al meu si 2013+ ?

 

http://www.bagster.com/media/pdf/CATA-BAGSTER-2020.pdf (pagina 52-53)

Sisteme de fixare diferite, alte distante intre gauri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.08.2020 la 2:17, ivanp a spus:

Salut,

 

Doar o nota vreau sa las pentru cine doreste sa citeasca - BMW  nu a inclus ca operatie de mentenanta operatia de uns caneluri cardan nici la modelele LC.

Din pacate pe unele exemplare  - la iesirea din fabrica lipseste sau este putina unsoarea cu MoS2 pe caneluri.

In plus buduful din spate a fost gandit sa fie etans - intra mai greu apa dar si iese mai greu si prin incazire se produce condens si in timp apare rugina in zona din spate a cardanului + caneluri spate/ax pinion.

Corelate - lipsa de unsoare si rugina - cursa axului pinion grup in caneluri uscate si ruginite duce la distrugerea canelurilor in cardan.

GSA-urile sunt mai predispuse la aceasta problema pentru ca au cursa suspensiei mai lunga si prin urmare si cursa ax pinion in cardan mai lunga.

Eu as face verificare/ungere la fiecare 12000km. La fel as verifica si jocul la crucea cardanica spate/daca cursa este lina. Ansamblul fata - cardan/ax cutie este mai putin expus si ar trebui verificat doar daca partea din spate are multa rugina.

Evident trebuie uns cu unsoare cu procentaj mare de disulfura de molibden (Loctite 8012 are 60%, Molykote M77 are 77% dar nu am gasit o sursa in Romania, la cea recomandata de BMW Optimoly TA nu am reusit sa gasesc procentajul de MoS2).

Pentru un prieten cu GSA 2017 cu 40000km, motocicleta exploatata in regim de touring fara offroad, este prea tarziu acum de uns si trebuie inlocuit cardanul curand.

 

1853220092_caneluriuzate.thumb.jpeg.9938c99a127a2bd9288cb7a50e9dd91d.jpeg

 

 

Numai bine,

paul

 

18219062599 este codul de vaselina Castrol dedicata Bmw

Se comanda in reteaua Materom, 70-90 lei tubul

Spor!

a9eqy9aq.jpg

Editat de revo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, revo a spus:

18219062599 este codul de vaselina Castrol dedicata Bmw

Se comanda in reteaua Materom, 70-90 lei tubul

Spor!

a9eqy9aq.jpg

Salut,

 

De gasit se gaseste, problema la Castrol Optimol este ca nu specifica procentajul de MoS2 - cel care conteaza la o pasta folosita pentru preluarea presiunilor - https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/104BC52BC4CE1D06802577960030186B/$File/453856_XI_en.pdf

Evident - este mai bine decat deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ceea ce trebuie, iti dai seama imediat ce murdaresti degetele, este foarte lipicioasa si se curata greu

Pasta asta este trecuta si in graficul de coduri bmw.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am facut un upgrade recent... de la 2005 la 2014 LC (yeeeey)

 

LCul a venit cu suspensia low, din fabrica. Din cate am inteles, daca se schimba suspensiile cu unele 'standard' motorul poate fi readus la inaltimea standard. Este corect? (banuiesc ca din moment ce e ESA, trebuie reprogramat? )

Si cricul trebuie schimbat, nu?

 

Iar... daca este posibil lucrul asta, este cineva interesat de un schimb de suspensii? unele standard pentru cele low, ale mele? Moto are sub 39.000 km acum (documentat, si nu este import)

 

De asemenea... am si saua low. as fi dispus sa schimb cu una 'standard'

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, RedRat a spus:

Salut!

 

Am facut un upgrade recent... de la 2005 la 2014 LC (yeeeey)

 

LCul a venit cu suspensia low, din fabrica. Din cate am inteles, daca se schimba suspensiile cu unele 'standard' motorul poate fi readus la inaltimea standard. Este corect? (banuiesc ca din moment ce e ESA, trebuie reprogramat? )

Si cricul trebuie schimbat, nu?

 

Iar... daca este posibil lucrul asta, este cineva interesat de un schimb de suspensii? unele standard pentru cele low, ale mele? Moto are sub 39.000 km acum (documentat, si nu este import)

 

De asemenea... am si saua low. as fi dispus sa schimb cu una 'standard'

 

Mersi.

Salut

Da-mi un PM cu seria de sasiu sa verific compatibilitatea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.10.2020 la 10:42, RedRat a spus:

Si cricul trebuie schimbat, nu?

 

Iar... daca este posibil lucrul asta, este cineva interesat de un schimb de suspensii? unele standard pentru cele low, ale mele? Moto are sub 39.000 km acum (documentat, si nu este import)

 

Cred ca mai bine/simplu/ieftin/sigur schimbi motocicleta. Astea joase nu se gasesc tocmai usor si poate este un avantaj.

 

p.s. avem si topic dedicat LC in caz ca vrei sa te muti acolo.

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, KHK said:

 

Cred ca mai bine/simplu/ieftin/sigur schimbi motocicleta. Astea joase nu se gasesc tocmai usor si poate este un avantaj.

 

p.s. avem si topic dedicat LC in caz ca vrei sa te muti acolo.

 

Moto e in stare foarte buna. Nu vreau sa il schimb. poate schimb numai saua cu ceva standard... Vedem.

Intrebam de suspensii pentru ca cei de la service mi-au spus ca se poate schimba intre motociclete, doar ca trebuie reprogramate.

 

Ma voi muta cu cererea pe celalalt topic, dedicat LC. mersi de pont. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, RedRat a spus:

 

Moto e in stare foarte buna. Nu vreau sa il schimb. poate schimb numai saua cu ceva standard... Vedem.

Intrebam de suspensii pentru ca cei de la service mi-au spus ca se poate schimba intre motociclete, doar ca trebuie reprogramate.

 

Ma voi muta cu cererea pe celalalt topic, dedicat LC. mersi de pont. 

Man daca vrei sa fii luat mai in serios pune si tu un user name mai normal gen "sobolanul_de_Kaufland"

Nu englezisme. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Sunt si eu un posesor de GS LC, nou pentru mine, an 2014. Upgrade de la modelul 2005 :)

Are toate optiunile + Navi V, mai putin keyless si quick shifter.

De asemenea are factory low suspension si low seat.

 

IMG_20200925_161442.thumb.jpg.ef697f4fd9a0231177704cb045fe6b8c.jpg   IMG_20200925_161510.thumb.jpg.5d1ca50aaa01304648ddedbd5eab814b.jpg

 

Prima 'investitie' a fost verificarea de 40.000 km (avea 38.000 cand l-am luat) si din pacate cardanul a fost foarte ruginit si a fost nevoie de inlocuirea lui.

 

A doua chestie pe care am facut-o a fost sa inlocuiesc topcase-ul Vario cu un Givi Maxia V47.

Suportul Givi nu tocmai corespunde cu cel de pe motor. Am fost nevoit sa adaptez putin.

Dar nu recomand... taie ceva din locul pasagerului 😕 Mai ales cu back-rest-ul ala.

 

Altfel, am acumulat cateva situatii pe care as vrea sa le clarific cu ajutorul vostru:

 

1. Revizia la furca. Am aflat de treaba asta citind topicul. Se poate verifica cumva? Sau trebe confirmat la un service pe baza VIN?

2. E normal sa pot invarti tuburile furcii fata cu mainile?

3. Butoanele... Am si eu aceasta problema. 2 butoane in stanga raman blocate, iar pe dreapta kill-switch-ul ramane blocat pe off. La ce costuri ma pot astepta la schimbarea lor?

4. Cat ruleaza motorul, voltmetrul imi arata 14.7v si cateodata sare pentru cateva secunde la 14.8v. Sunt semne de ingrijorare?

5. Am un compresor 12v pe care l-am conectat la priza de pe bord (adapter DIN). Prima data a fost deconectat autonat (priza offline), dar la reconectare (nou contact) a functionat de 4-5 ori consecutiv. Am citit mai devreme ca LCul taie curentul la 5A+ pentru priza asta. Oare compresorul asta e la limita de consum? Sau are vreo legatura cu punctul anterior in cazul in care incarca prea mult?

6. Bateria probabil e cea originala. Are ceva burete imprejur si sub. As vrea sa o inlocuiesc. Ceva recomandari? Nu vreau original BMW. 

7. Protectie apa/ploaie. pt GSul vechi aveam fender extender pe fata si am fost foarte multumit de performata. Voi monta si aici. In schimb aveti ceva recomandari pentru spate?

8. La ce interval se schimba bateriile la senzorii de presiune? Vreau sa imi pun Scorpion Trail II si ma gandesc ca poate ar fi timpul...

9. Faptul ca nu porneste in viteza cu ambreajul tras dauneaza in vre-un fel motorului, sau trebuie neaparat sa verific senzorii?

10. Recomandari pentru un tankbag mai discred? in jur de 10L? Care sa si arate bine?

 

Si ar mai fi doua chestii mai speciale:

 

11. Cata garda de sol 'pierd' cu suspensiile low?

12. Am inteles ca ar fi posibil schimbatul suspensiilor low cu unele standard daca sunt si reprogramate (ESA). Ar fi cineva interesat de un schimb?

13. Vrea cineva sa schimbe saua? Eu am low version si caut mai inalta. La fel, poate e cineva interesat. Alternativ, ceva recomandari de sei aftermarket?

 

Mersi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari! Felicitari pentru achizitia facuta. Sper sa te bucuri de ea si de locurile frumoase unde vei ajunge cu motocicleta. Referitor la nelamuririle tale 1.Furca fata este usor de servisat.Dupa ce scoti semeringul de praf vezi starea semeringului de presiune. Daca este rugina pe el sau este deformat, necesita inlocuire. La km pe care-i are motocicleta nu prea apar probleme. 2 Da! e normal 3. Demonteaza carcasele si foloseste o vaselina fina ptr elementele de plastic.Nu recomand WD. 4. Nu te speria. Dar mai tine sub observatie dupa ce schimbi bateria. 5.Compresorul trb cuplat la baterie cu clestisori. Ai in compartimentul bateriei un pinten + de unde trb alimentat. 6.EXIDE cum aveai si la motocicleta precedenta 7.Ai o multitudine de protectii de pe ALIEXPRESS sau firme consacrate.Aici depinde de gusturi 8.Cele OEM tin cam 5 ani + depinde mult de frigul care-l ia peste iarna 9.Verifica senzorii sau manetele daca au fost inlocuite.Este posibil sa nu ajunga sa actioneze senzorul. Ptr restul intrebarilor nu am raspuns . Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt 9, ca nu porneste in viteza cu ambreiajul tras sunt 2 cauze

- cand pui contactul calculatorul trebuie sa vada ca switch-ul de ambreiaj e functional. Asta înseamnă că trebuie sa il vada atat cu maneta ridicată cat si apasat. Dacă tu strângi maneta pana sa pui contactul, calculatorul nu il vede deschis, zice ca e stricat si il ignoră. Mai poate fi cauzat si de protectiile de mâini ce nu permit cursa completă a manetei.

- ai intrerupatorul stricat. Vreo 300 de ron. Sfatul meu-lasă pe altcineva sa îl schimbe -e un șurub păcătos care rămâne repede fără cap și dupa aceea bormasina si tarod.  Spun din experienta...

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@RedRat sunt si parti pozitive la upgrade-ul asta? Eu am 2011, Gsa, sub 50.000 km, imi place mult Lc, dar nu ma vad schimband in viitorul apropiat.

In leg cu pctul 8, din ce stiam eu, bmw schimba senzorii cu totul cand nu-ti mai indica nimic, dar sunt tot felul de tutoriale pe youtube care te invata cum sa-ti schimbi singur bateria in senzori.

 

S-o stapanesti sanatos!

 

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, johnbv said:

Salutari! Felicitari pentru achizitia facuta. Sper sa te bucuri de ea si de locurile frumoase unde vei ajunge cu motocicleta. Referitor la nelamuririle tale 1.Furca fata este usor de servisat.Dupa ce scoti semeringul de praf vezi starea semeringului de presiune. Daca este rugina pe el sau este deformat, necesita inlocuire. La km pe care-i are motocicleta nu prea apar probleme. 2 Da! e normal 3. Demonteaza carcasele si foloseste o vaselina fina ptr elementele de plastic.Nu recomand WD. 4. Nu te speria. Dar mai tine sub observatie dupa ce schimbi bateria. 5.Compresorul trb cuplat la baterie cu clestisori. Ai in compartimentul bateriei un pinten + de unde trb alimentat. 6.EXIDE cum aveai si la motocicleta precedenta 7.Ai o multitudine de protectii de pe ALIEXPRESS sau firme consacrate.Aici depinde de gusturi 8.Cele OEM tin cam 5 ani + depinde mult de frigul care-l ia peste iarna 9.Verifica senzorii sau manetele daca au fost inlocuite.Este posibil sa nu ajunga sa actioneze senzorul. Ptr restul intrebarilor nu am raspuns . Asfalt uscat!

 

Mersi, si mersi de raspunsuri! Deci e ok :) doar paranoia mea... Ma voi uita la blocul de butoane. Cred ca as putea si eu sa il ung, poate nu va fi nevoie sa il schimb. 

Legat de compresor si baterie, da am observat pinul respectiv. Banuiam ca e + deoarece batera e pusa cum e pusa. Aici voi monta un cablu cu o mufa care va atarna undeva pe langa, sa fie mai usor cand conectez redresor sau compresor.

 

Legat de pornirea in viteza, cred ca o sa apelez la service. Nu stiu la ce sa ma uit.

 

1 hour ago, tzunoi said:

Pt 9, ca nu porneste in viteza cu ambreiajul tras sunt 2 cauze

- cand pui contactul calculatorul trebuie sa vada ca switch-ul de ambreiaj e functional. Asta înseamnă că trebuie sa il vada atat cu maneta ridicată cat si apasat. Dacă tu strângi maneta pana sa pui contactul, calculatorul nu il vede deschis, zice ca e stricat si il ignoră. Mai poate fi cauzat si de protectiile de mâini ce nu permit cursa completă a manetei.

- ai intrerupatorul stricat. Vreo 300 de ron. Sfatul meu-lasă pe altcineva sa îl schimbe -e un șurub păcătos care rămâne repede fără cap și dupa aceea bormasina si tarod.  Spun din experienta...

 

Am incercat in mai multe feluri, maneta la liber + contact (nu e blocata de handguard), maneta trasa + contact, m-am jucat cu maneta dupa contact. In fine, cred ca asta e tema pentru service 😕 Dar ca idee... are ceva efecte negative asupra motorului?

 

49 minutes ago, gabyshor said:

@RedRat sunt si parti pozitive la upgrade-ul asta? Eu am 2011, Gsa, sub 50.000 km, imi place mult Lc, dar nu ma vad schimband in viitorul apropiat.

In leg cu pctul 8, din ce stiam eu, bmw schimba senzorii cu totul cand nu-ti mai indica nimic, dar sunt tot felul de tutoriale pe youtube care te invata cum sa-ti schimbi singur bateria in senzori.

 

S-o stapanesti sanatos!

 

 

Sunt multe lucruri pozitive :D doar ca nu le-am enumerat mai devreme. Ma gandeam ca va fi prea lunga postarea si nu va citi lumea tot.

 

Asadar, pana acum am cam 1000 KM cu el, din care jumate a fost o tura de o zii pe asfalt. Comparativ cu 2005ul:

- Motorul este mult mai puternic. Raspunde mai bine la comenzi. Are cuplu mai jos.

- Vibratiile sunt aproape inexistente (comparativ cu oilhead-ul)

- Cutia de viteze este imbunatatita. Nu clancane / troncane, iar daca schimbi pe la 4-5.000 ture, este silky smooth! Mai putin vitezele 1 si cateodata 2. Acolo estre clasicul CLANK. Mi s-a spus ca e normal, si nu mi-am mai batut capul. Pe mobra veche facea mult mai urat, si nu am avut probleme.

- Din cate imi dau seama, nu mananca ulei, dar aici cred ca e nevoie de mai multi KM pentru a confirma.

- Mi se pare ca este mai scurta decat modelul precedent. Cum am zis, am schimbat top case cu Givi Maxia (la fel am avut si pe 2005) si pasagerul cu greu are loc. O chestie care ma deranjeaza.

- O alta treaba, tind sa ating cricul central pe partea stanga cand stau mai relaxat (in mers), iar cricul normal e mai in fata decat la oilhead. Asta banuiesc ca e o chestie cu care ma voi obisnui.

- Farul LED este de pe o alta planeta. In tura aia de 500km m-am intors noaptea. faza scurta is face treaba foarte bine. faza lunga m-a impresionat enorm. Intre scurt si lung nu vezi mare diferenta cand bat in 'gol' dar comparativ cu becuri normale si xenon, faza lunga am observat ca scoate in evidenta mai bine obiectele (semne de circulatie, bordura, dungi, vietati etc) cu un contur mai bland, si nu se reflecta agresiv cand vine vorba de semne de circulatie. 

- Proiectoarele LED OEM nu bat la distanta. bat mai mult in stanga dreapta. Asta poate e plus sau minus dar personal ma ajuta la curbe, iar daca le combin cu faza lunga, nu cred ca voi avea nevoie de lumini auxiliare de distanta, desi pana acum pe fiecare motor am avut montate. Personal am o problema cu ochii, si LCul e primul motor la care nu vad rostul la astfel de proiectoare. pe timp de zii este mai vizibil cu ele.

- Stopul si semnalele LED iar, sunt agresive si foarte bine proiectate. Vizible de la distanta.

- Electronica din puncul meu de vedere este de nota 10. (trebuie sa repar butoanele totusi). Am acces la multe informatii, si sunt foarte incantat de Navi V si cum poate fi controlat de pe ghidon.

- Protectia la vant este mult mai buna. Al meu a venit cu un parbriz inalt aftermarket. L-am primit si pe cel original dar asta e perfect pentru mine, asa ca nici nu l-am probat pe cel original. Este reglabil, doar ca nu la viteze mari, din cauza rezistentei vantului.

- Cruise control nu am avut pana acum nici la masina. Imi place, doar ca mi-e frica sa nu ma faca mai 'lenes' la drum lung.

- Franele: nu am avut nevoia sa le 'testez' dar ce pot spune ca nu sunt asa de agresive la actionarea initiala a manetei. Nu te zmucesc cand le atingi. Aaaa si nu bazaie pompa ABS (asta ma enerva enorm la oilhead). Ca idee, am invatat sa pun frana fata gradual, chiar si in situatie de urgenta, pentru a avea mai multa aderenta. De asemenea nu am vrut sa testez pentru ca moto are prostiile de gume A3, si alea tocite. Deci ramane sa ma joc cand am gume noi.

- ESA. cel vechi nu avea. Trebuia sa ii fac preload manual. Aici ma impresionat functionalitatea, adica faptul ca poti schimba setarile din mers (pt. preload trebuie sa fii oprit)

- Ride modes iar nu am avut pe modelul precedent. Se simte diferenta intre ele. Am mers si pe ud putin, dar imi tot intra traction control. Gumele alea sunt chiar nasoaleeee !!!

- Racirea pe lichid pare foarte eficienta. Spun asta pentru ca atuci cand stau pe loc, si temperatura motorului ajunge la 100 grade, porneste ventilatorul si in +/- 15 secunde este la 95 grade.

 

Legat de senzorii de presiune nu cred ca mai fac multi KM anul asta, asa ca la primavara cand schimb gumele o sa schimb si bateriile daca se poate. daca nu, senzorii. Oare astia trebuie programati?

 

Ai eventual alte intrebari mai specifice? Personal upgradeul este mai mult decat satisfacator. Mi se pare un motor mai rafinat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, gabyshor a spus:

@RedRat sunt si parti pozitive la upgrade-ul asta?

 

Nu ma mai asteptam la intrebarea asta de la tine 🙄 Schimbarile sunt multe si semnificative.

Dar cum adica SI parti pozitive? Tu stiai ca exista preponderent negative? Ma rog, in afara de trecerea la semnalizarea asta de rahat, ca la japoneze & co... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... legat de semnalizari, acolo este un topic interesant.

 

Cand am avut V-Star-ul m-am obisnuit cu butonul in stanga.

L-am schimbat cu GSul din 2005. eram total confuz, dar m-am obisnuit.

Acum cu LCul iar, confuz, dar ma voi obisnui.

Dar parca cele de pe oilhead erau mai usor de accesat. 

 

Am fost acum si am verificat aparatoarea spate. Asta e cea 'standard' ?

IMG_20201014_164352.thumb.jpg.8a78ffb97307db826ef582cf53d1aec3.jpg  IMG_20201014_164418.thumb.jpg.9dfe70c73b8fa9276e2d1ab07e6b9bf8.jpg

La asta se poate monta ceva in genul:

https://bit.ly/3jYBnBN

Poate sa confirme cineva? Nu imi dau seama...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...