Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

desi pe dexonline zice asa

HIPOÍD, -Ă adj. (Despre angrenaje) Alcătuit din roți dințate cilindrice sau conice care nu au axele în același plan. [Pron. -po-id. / < fr. hypoïde].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală| Permalink

deci ....e hipoid.

cred ca domnul harea face o confuzie intre angrenaj cu roata dintata si cel cu roata melcata. (zic cred ca nu am vazut cum arata angrenajul la care se refera dumnealui)

si iarasi mia cred ca, arunca in discutie si rotile cu dinti drepti si cele cu dinti inclinati, afirmand ca unele ar fi hipoide si altele nu (iarasi cred, ca nu mai am rabdare sa citesc tot), desi diferenta intre ele este un pic de marimea suprafetei de contact, descopunerea fortelor si la sfarsit si un pic de zgomot.

dar noi sa fim sanatosi ca sunt sigur ca un inginer ne poate deslusi mai bine secretele angrenajelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare........

 

Clasificarea roţilor dinţate se face după mai multe criterii, şi anume:

 

a) după poziţia relativă a axelor geometrice ale celor două roţi:

angrenaje cu axe paralele (angrenaje cilindrice, fig.1a, 1b, 1c şi 1d);

angrenaje cu axe concurente (angrenaje conice, fig.2a şi 2b);

angrenaje cu axe încrucişate (angrenaje hipoide, melcate, fig.c).

 

 

 

 

Angrenajele cu axe încrucişate realizează transmiterea mişcărilor între doi arbori cu axele încrucişate în spaţiu. Teoretic, în acest caz rezultă angrenajul hiperboloidal, care este format din două roţi cu dantura dispusă pe suprafeţele a doi hiperboloizi de rotaţie, tangenţi între ei după dreapta generatoare comună. Acest angrenaj are o distanţă, în spaţiu, între axe (numită şi dezaxare) şi un unghi între axe Σ. Prin particularizări, din angrenajul hiperboloidal se pot obţine toate celelalte tipuri de angrenaje (angrenajul elicoidal, angrenajul cu melc cilindric, angrenajul cilindric încrucişat, angrenajul pseudoconic (hipoid) sau

spiroid.

 

B) după forma dinţilor roţilor dinţate:

 

.

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai insista, ca te faci de ras.

stimate domn....eu sunt dispus sa invat.

va rog exemplificati. eu am dat un citat dintr-un dex. daca aia au gresit, asta am facut si eu, desi pentru mine dex-ul a fost mereu o sursa de invatat pe care am luat-o de buna.

vad ca si domnul Ianachim sustine cam ce sustin si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In desenele extrase de Ianakim hipoid nu exista, doar melc roata melcata care iese din discutie fiind un caz extrem al rotilor cu axe incrucisate. Revenind la BMW pozitia 2b se potriveste fiind dantura conica cu dinti inclinati. Axele celor doua roti sunt perpendiculare, dar in acelasi plan.

 

Mai multe detalii si cateva comparatii aici.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan

daca tot iti pierzi timpul invatandu ne

macar fa o cu folos

arata mi si mie poza cu cardanul de la bmw si cel de la yamaha

sa putem compara

la poza ma refer la schitr angrenaje

multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asteptam sincer 2 poze

una bmw si una yamaha.....

pai pe cea din mijloc o cheama XT1200Z, deci deduc ca e de yamaha.

am mai cercetat si eu aseara si ii dau dreptate lui domnului Bogdan.

respectiv hipoidul, este o combinatie intre roata dintata (bevel gear), idiferent ca are dintii drepti sau nu si un ax melcat. (spyral bevel gear parca)

acum, motivul pentru care nu se folosesc in anumite aplicatii, este ca hipoidul si melcatul sunt mai putin eficiente. in documentul gasit de mine (care nu l-am salvat, deci daca ma credeti bine, daca nu, nu) care era de la un producator de asa ceva, bevel-ul are 99% eficienta, hipoidul la vreo 90, iar melcatul in functie de executie intre 50 si 80%. productia e mai scumpa si se pare ca si rezistenta in timp. asta e data de faptul ca la angrenajul hipoid fortele de frecare sunt mult mai mari, pe cand la bevel gear sunt doar de alunecare.

parerea mea proprie si personala este ca angrenajul asta despre care vorbim, este mult mai rezistent fata de ce poate mobra, problemele apar cand se neglijeaza rulmentii, iar rotile nu mai calca cum trebuie. iar aici cred ca e irelevant cum o cheama pe mobra ca rulmentii sunt fabricati cam de aceeasi oameni.

si de fapt asta e cam ca la orice problema tehnica, intr-un angrenaj cu multe piese in miscare (si la viteze mari) - o neglijezi, dai in altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta este meritul celor de la Yamaha. Au pastrat avantajul angrenarii simultane a trei dinti, micsorand totodata, pierderile prin frecare la un nivel similar cu al angrenajelor conice obisnuite. Cardanul nu se incalzeste( probat si de mine100 km 145-165 cu max de 195), iar comportamentul lui este de lant. Atat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au pastrat avantajul angrenarii simultane a trei dinti, micsorand totodata, pierderile prin frecare la un nivel similar cu al angrenajelor conice obisnuite.

:crack:

vrei tu sa fie yamaha mai tare ca orice.

daca yamaha face roti patrate si toate studiile zic ca rotile rotunde sunt mai bune, o sa zici ca yamaha le-a facut pe alea patrate mai bune. (doar yamaha)

te rog argumenteaza-ti un pic afirmatia. nu doar ca asa a zis ala de la yamaha ca sa ti-o vanda.

si am si o curiozitate personala: ori angreneaza 3 dinti....deci totul e mai fest acolo, ori se comporta ca un lant (elasticitate). te rog explica. sau poate ai vrut sa zici altceva si am inteles eu gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand spun lant,ma refer la faptul ca puterea in cardan, este transmisa constant fara intreruperile date de trecerea de la un dinte la urmatorul, si se simte la demaraj si viteze mici in off, unde se pierde aderenta si se infunda in teren moale. De altfel sunt singurele reprosuri care se pot face unui cardan clasic vs lant. Randamentul transmisiei se poate verifica extrem de usor " pipaind cardanu" . Orice pierdere, daca ar exista,se transforma in caldura si asta se poate constata usor. Totodata durata de viata a grupului este mult mai mare.

 

"Elasticitate" este inbunatatita si de pomenitul cuplaj elastic intre cardan si roata, inexistent parca la BMW, iar la modelul revizuit 2014 au mai bagar ceva "elastic" in motor dupa ambreiaj, inca nu m-am lamurit ce si mai ales de ce?

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca se numeste ambreiaj antihopping ceea ce ai vazut.

cum arata la yamaha cuplajul elastic? ca bucsa de la masina? (de la cardan)

Inca nu mi-e clar, nu am gasit sectiuni cu detaliu respectiv in motor. La XT cuplajul elastic e ultra banal cum avea si Jawa acum 30-40 ani. Triunghiuri de cauciuc, perechi, prinse intre lamele pe iesirea din cardan si butucul rotii.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de inca alte cateva pagini de off-topic, ce credeti ca mai rezolvati cu discutia asta despre roti dintate?

Chiar credeti ca exista macar un om care va renunta sa-si ia GS LC si isi va lua XT doar ca are nu stiu ce rahat angrenaj/cardan??

 

Ati vazut ca atunci cand se cauta informatie utila si on-topic este foarte greu de gasit, tocmai din cauza acestui fel de discutii off-topic interminabile si a caror utilitate tinde lejer spre zero. Se discutau deja delatiile pe topicul lant vs. cardan...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...