Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Ce pompa? Nu este nici o pompa. Curgerea uleiului se face gravitational. Oprirea si pornirea curgerii o face, fie un robinet vacumatic, fie un robinet obisnuit, amandoua de benzina de scuter/ATV. Reglarea nr de minute intre doua picaturi se poate face cu un robinet cu cui de reglaj, de la acvarii, pt aer. Ungatorul meu, este in probe de o saptamana si se pare ca am rezolvat toate problemele. Functioneaza foarte bine, la un cost de cca 100 roni, cu toate componentele din comert. Incercati si voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De cate ori imi ung lantul, fac vreo 10m cu mobra. Uns zalele expuse, mutat motoru 1-2m (nici nu ii mai salt cricu; doar il pun putin in echilibru si imping la el) si tot asa. Treaba mai nasoala a fost cand am incercat un curatat + sters + uns. Dupa ce unsesem juma de lant mi-am dat seama ca ajunsesem cam la capatul parcarii. Din pacate asta e cam singura solutie pentru noi cei fara cric central. Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e :burnout:

 

Nici eu nu am stander si folosesc o metoda alternativa foarte buna de ridicat motorul (am invatat si eu de la cineva) :

 

cand mobra e pe cric, folosesc un lemn pe care il pun sub bascula pe partea dreapta; astfel se ridica roata spate foarte usor si nici nu are cum sa cada motocicleta (chiar daca pica lemnul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am am avut noroc sau poate merg prea liniar - eu de cand ma stiu dau cu wd 40 pe lant pana incepe sa picure si dupa aia il sterg cu carpa -lantu arata brici si m-au tinut toate pana cand s-a dus pinionu. eftin si la obekt

 

Eu merg pe asfalt asa ca nu stiu daca se aplica la noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amandoua metodele de oprire a curgerii sant la fel de simple/ complicate, problema cu cele vacumatice este ca cel putin eu nu am reusit sa-l fac sa nu mai curga dupa ce opream motorul. La oprire se facea o pata de cca 3-5cm in diametru, cca 20 picaturi. Cu cel manual nu se pierde nimic, dar cu conditia sa nu uiti sa-l inchizi. La plecare daca din graba uiti sa-l deschizi, nu este o tragedie, pt ca lantul este deja uns si poti merge si 100km cu el asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La varianta asta am ajuns dupa cateva incercari. Componenta este: robinet de benzina ATV/scuter (35roni), robinet aer cu cui de dozaj pt acvarii (1 ron), furtun rezervor cca 1m (6 roni), furtun subtire 0,5 m (0,75 roni), colier auto (1 ron), tub pasta pix pt segmentul final de ungere, in contact cu foaia spate, un dop de cauciuc si cativa soricei din plastic. Intre cele doua robinete am facut o piesa de legatura din aluminiu, dar lucreaza la fel si cuplandu-le cu 2cm de furtun subtire. Timp total pt confectionare si montaj 1 ora, iar costul sub 45 roni. Robinetul de acvarii regleaza bine picurarea uleiului intre 1 picatura la 5 sec si 1 picatura la 5 minute. Spor!

post-8769-1234858945_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi-ar fi placut sa mearga automat, exact ca Schotoiler-ul. Problema este cu constructia robinetului, care acumuleaza ulei in spatele menbranei unflate de vacum si care-l scuipa afara cand vacumul dispare. Din povesti cica originalul are si o supapa, dar cum nu am avut in mana niciunul, nu stiu prea multe.La sfarsitul lui februarie se intoarce Mae, care a batut Africa cu un Schotoiler si am sa-l mai studiez putin. Deocamdata asta am putut face si eu zic ca nu este o problema majora pornitul si opritul. Este exact ce fac toti cei cu motocicletele pe carburatie, cu benzina si n-am auzit pe nimeni sa se planga.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi-ar fi placut sa mearga automat, exact ca Schotoiler-ul. Problema este cu constructia robinetului, care acumuleaza ulei in spatele menbranei unflate de vacum si care-l scuipa afara cand vacumul dispare. Din povesti cica originalul are si o supapa, dar cum nu am avut in mana niciunul, nu stiu prea multe.La sfarsitul lui februarie se intoarce Mae, care a batut Africa cu un Schotoiler si am sa-l mai studiez putin. Deocamdata asta am putut face si eu zic ca nu este o problema majora pornitul si opritul. Este exact ce fac toti cei cu motocicletele pe carburatie, cu benzina si n-am auzit pe nimeni sa se planga.

La ce te referi? Eu am carburatie si nu inchid nimic atunci cand opresc motorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil si al tau are robinet vacumatic. motoretele mai vechi aveau robinetul de benzina manual

Membrana din carb? Am si robinet de benzina, dar ala de obicei are alt scop decat cel descris vreo 3 posturi mai sus. Anyway... nu-i asta problema.

 

 

Ma uitam acuma pe net dupa ceva robinet controlat electric. Practic un releu mic care actioneaza un robinet-cui prin intermediul unul electromagnet ar fi ideal pentru a inchide/deschide uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da si aia e o solutie. si daca nu se strica cel mult nu mai vine ulei. da costa ceva mai mult

Daca se strica, nu se mai deschide uleiul si mergu cu lantul pe uscat. Insa cu 3m de fir electric, un led si-o rezistenta, iti poti face un sistem care te alerteaza imediat ce nu merge dracia. Acu intrebarea mea e: unde Doamne iarta-ma gasesc un astfel de robinet bazat pe electromagnet!? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul?

 

Salut, daca te intereseaza am eu un prieten care are spray-uri de lant de firma la 20 Ron bucata.

 

Eu folosesc unul de un an si e aproape plin, iar calitatea e f. buna,

 

Asfalt uscat,

 

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am si eu o intrebare pentru cei care stiu sau au patit ...... mi-a sarit un o-ring de la o za , lantul este insa bun , nu este uzat prea tare incat sa il schimb , .......... credeti ca se poate intampla ceva rau ? astept pareri si sugestii !!! Va multumesc !!1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am si eu o intrebare pentru cei care stiu sau au patit ...... mi-a sarit un o-ring de la o za , lantul este insa bun , nu este uzat prea tare incat sa il schimb , .......... credeti ca se poate intampla ceva rau ? astept pareri si sugestii !!! Va multumesc !!1

Pai pe acolo o sa intre mizerie si o sa iasa uleiul de acolo dintre zale, asta ducand la o uzura rapida. Poti sa dai cu spray in zona aia mai des, chiar de fiecare data cand iti aduci aminte.....

Ai putea sa incerci sa iei un o-ring de la un lant vechi sa vezi daca se potriveste, da aici nu ma pricep....poate nu se poate face asa ceva.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...