Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu are aceeasi compozitie si nu face bine la o-ring, cititi prospectele.

 

Exista 2 tipuri de spray frane : cu clor si cel fara , este clar ca cel cu este foarte puternic/coroziv si ataca mai tot ce este cauciuc,plastic.

Editat de kawazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are aceeasi compozitie si nu face bine la o-ring, cititi prospectele.

 

Exista 2 tipuri de spray frane : cu clor si cel fara , este clar ca cel cu este foarte puternic/coroziv si ataca mai tot ce este cauciuc,plastic.

asta ai citit-o pe un forum american, in europa eu nu am vazut brake cleaner sa contina clor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu asta am inteles de la cineva acum ani de zile cand nu stiam ce este ala spray de lant.

Si curatam lantul cu toate tampeniile.

» Post actualizat in 16 Mar 2015 12:17


https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/p2-brake-clean?f[application]=142&f[range]=21

 

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/c1-chain-clean?f[application]=142&f[range]=21


» Post actualizat in 16 Mar 2015 12:21

Ca sa nu o mai lungim, fiecare e liber sa curete cu ce vrea.

Editat de kawazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu asta am inteles de la cineva acum ani de zile cand nu stiam ce este ala spray de lant.

Si curatam lantul cu toate tampeniile.

» Post actualizat in 16 Mar 2015 12:17

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/p2-brake-clean?f[application]=142&f[range]=21

 

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/c1-chain-clean?f[application]=142&f[range]=21

» Post actualizat in 16 Mar 2015 12:21

Ca sa nu o mai lungim, fiecare e liber sa curete cu ce vrea.

muhahah, da tu 15 euro pe un tub de "chain" cleaner cand eu dau 1,5euro pe brake cleaner care e fix acelasi lucru

 

curat lantu' de cativa ani buni cu brake cleaner si nu a patit absolut nimic, defapt curat cam toata motocicleta cu el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crede-ma ca e fix acelasi lichid inauntru, au existat acum ani de zile sprayuri care contineau clor dar nu mai sunt pe piata, cred ca e treaba cu C.E.... nu stiu sigur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru pareri.

Am spalat bine cu peria de lant si cu motorina, iar la urma am clatit cu spray-ul de frane mentionat mai sus.

La clatit am dat cat mai putin, cat sa se scurga jegul, apoi am sters bine cu carpa de bumbac. Maine imi ajung spray-urile de uns.

Stiu ca ar trebui sa folosesc spray-ul special pentru curata, dar e destul de scump si se termina al dracului de repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit, e suficient sa cureti cu motorina + periuta, sa il stergi cu carpa si sa il ungi cu ulei de transmisie (T80 sau T90, il gasesti la orice magazin de piese auto la 10 lei litrul).

 

Clatitul cu spray de frana e optional.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

il ungi cu ulei de transmisie (T80 sau T90, il gasesti la orice magazin de piese auto la 10 lei litrul).

 

Salut.

Am incercat cu ulei. Ce e drept, nu cu ce ai mentionat tu, ci cu un ulei de amestec pentru 2T si am facut o mare mizerie. A sarit tot si a uns janta, bascula si ce a mai fost prin zona. Nu stiu cum o fi uleiul de transmisie, dar deja maine imi ajung spray-urile pentru sezonul acesta si mi-am luat o grija de pe cap.

In orice caz, ma gandesc ca trebuie aplicat mai des decat spray-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de transmisie e mult mai gros decat cel de motor si e recomandat in manual. Surplusul se sterge cu o carpa, ai nevoie doar de o pelicula fina de ulei care sa permita alunecarea libera a O-ringurilor in locasul lor si pt a preveni ruginirea zalelor.

 

Sistemele de ungere automata (ex. Scottoiler) functioneaza tot cu ulei.

 

Indiferent de produs, lantul se unge la intervalul mentionat in manualul motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

125 pagini... si tot nu este bifat undeva... IATA SOLUTIA!!! Damn :diggin:

 

Kerosen n-am, cum zice in manual.

Eu il curat cu solutie de pulverizat pt aragaz, gen triumf (daca nu chiar triumf), si apoi il ung cu spray de uns lantul, pt o-ring, Castrol. Am motocicleta de 3 ani, ii spal lantul cam la 1000km, sa zicem ca am peste 20-25 spalari... Inca arata totul super ok.

 

Am gresit pe undeva? O sa cada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kerosen n-am, cum zice in manual.

Kerosenul sau petrolul (de aviatie) ese de fapt gazul lampant cu un continut foarte mic de sulf total si sulf mercaptanic.

Daca ti-e frica de benzina (desi nu ai de ce), poti spala lantul cu gaz lampant :)

Dezavantajul este ca va trebui clatit cu mai mult spray de curatat lantul/franele la sfarsit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai de vreo 2 ori l-am spalat si cu benzina.... da mi-e frica sa nu ma arda pe rug colegii de pe-aici... ca fac vreo blasfemie si atac o-ring-urile de cauciuc :P

Editat de navix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce te face sa consideri ca este necesara "clatirea" asta?

 

Gazul nu e la fel de "heavy" ca motorina dar tot ramane uleios pe lant. Inainte sa il ungi e recomandat ca lantul sa fie bine degresat.

Poti sa ma crezi sau sa incerci singur. Am chiar niste Jet Fuel A1 premium din care pot sa-ti dau intr-un bidonas ca sa experimentezi :)

» Post actualizat in 19 Mar 2015 09:18

da mi-e frica sa nu ma arda pe rug colegii de pe-aici... ca fac vreo blasfemie si atac o-ring-urile de cauciuc :P

:D cunosc, cunosc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sursa de kerosen, nu-i problema. Multumesc.

 

Motorina/gazul/kerosenul au si efect de ungere, nu vad de ce sa le indepartezi pt a aplica alt lubrifiant. E suficient sa indepartezi excesul cu o carpa pt a nu-l dilua prea mult si a fi imprastiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord, dar nici nu provoaca vreo dauna daca mai ramane in cantitati mici dupa curatarea lantului, asta spuneam eu.

 

Obligatoriu se unge lantul cu spray de uns/ulei dupa aceea, nu te bazezi pe gaz pt lubrifiere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul Honda, scrie clar, transmission oil 80-90. So ?

Motofrisca, sters cu carpa si bagat ulei de transmisie si voila....restu-s povesti.

 

k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul Honda, scrie clar, transmission oil 80-90. So ?

Motofrisca, sters cu carpa si bagat ulei de transmisie si voila....restu-s povesti.

 

k.

Lucrurile evolueaza. Nici lantul nou nu vine uns cu ulei de transmisie, are tot o vaselina ca lubrifiant initial.

Parerea mea este ca, cel mai potrivit lubrifiant pentru lanturi este din clasa acestor produse - uscat sau semi-uscat, cu proprietati bune de aderenta pe lant.

Multi oameni considera ca au descoperit Sfantul Graal ungand cu ulei de transmisie sau de motor ajutati de diverse dispozitive dar uleiul cam sare de pe lant. Desigur, e o chestiune de opinie si viziune si in final de alegere subiectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru curatat lantul eu folosesc motorina si un dispozitiv de la Louis (https://www.louis.eu/artikel/kettenmax-louis-edition-chain-clean-lube-device/10003114?list=57203583). Dupa curatare il sterg cu o carpa, dau cu putin spray de curatat franele apoi il ung cu spray pentru uns lantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De acord, dar nici nu provoaca vreo dauna daca mai ramane in cantitati mici dupa curatarea lantului, asta spuneam eu.

 

Daca ramane "gras" efectul adezivului din spray-ul de lant este diminuat.De aceea este necesar ca suprafata lantului sa fie curata fara grasime.😉
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...