Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

N-am bicicleta cu suspensie si pe spate caci iti faceam o filmare "injinereasca" sa vezi ca distanta e constanta ever.

E ca si cand te deplasezi in jurul axului pedalier de jur imprejur la 360 de grade.

Dar nu mai ma obosesc sa explic....

 

Cred ca stiu la ce te referi, e vorba de unde pleaca miscarea. Da, acolo este o mica diferenta de plecare, deci putem spune ca deplasarea nu e de jur imprejur ci este oarecum inegala. Diferenta este nesesizabila cu ruleta la mobra mea, cu/fara incarcare 100 kg.

Pot fi de ordinul mm....you have right ...:)

 

 

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@yglos, Ia vezi cât e săgeata recomandată în manual la transșlap! Periculoasă. 

În rest n-am ce zice, m-ai lăsat fără cuvinte... :moron: Numai ce ți-a explicat colegu' superbec că axul pinionului mic nu coincide cu axul basculei, dar tu batman, batman! Eu zic să-ți întinzi lanțul lăsând o săgeată de 10mm cu mobra pe cric, și pe urmă să pleci la drum! Tot tu erai cu săgeata la rece și la cald? 🤦‍♂️

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai rude la braila? ca intelegi greu si pricepi anevoie , nu stiam ca se vorbeste numai despre mobra ta aici .

 

mi-a placut exemplul cu bicicleta ! maine poimaine ne demonstrezi ca pamantul e plat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este solutia corecta, da.

 

Iar schema de mai sus nu este pentru toate tipurile de mobre. La mine bascula pleaca aproape de langa pinionul CV. 

 

Dar vad ca unii scriu numai prostii off-topic pe aici si nu sunt sanctionati cu warning. Nu are rost sa mai continui si nici nu ma cobor la nivelul lor ca sa le dau replica...

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.08.2020 la 21:17, easy ride on! a spus:

clasa a 8-a

Pfff, greu... 😧

Acum 11 minute, yglos a spus:

pleaca aproape de langa pinionul CV

Cuvântul cheie e "aproape"! Nici nu trebe să fie departe ca să aibă efectul despre care îți tot spune lumea pe-aci. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Mixul (reglabil 😜) de motorină + benzină nu-ți mai place? Sau ai devenit snob și lanțul tău sughite dacă îl bălăcești în produse low cost? :huh:

Probabil că e bun dacă e să vb doar de asta, n-ar avea de ce să nu fie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, am luat două sticle pentru aprins focul, motorina luată de la peco parcă nu se aprinde așa fain. Cu un mix jumate-jumate motorina-gaz, se aprinde fain și arde cum trebuie. Ieri am pus cca 200 ml motorină și vreo 400 ml de gaz, am avut de pregătit două mobre pentru iernat, iar lanțurile trebuiau curățate bec. Și așa au și ieșit, iar de "clătit", am folosit niște spray de la Lidl, apoi șters cu cârpă și suflat cu aer comprimat, după care s-a uns cu penson și ulei de transmisie. Ideea e să curăț fără să stric oringurile, se spunea că petrolul e ok, dar dacă întreb, e mai bine, măcar restul lichidului îl dau pe foc decât să îmi întrețin lanțul cu el.

IMG_20201201_152851.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Vă salut pe toți, am și eu câteva nelămuriri despre curățarea și ungerea corectă a lanțului, am o motocicletă de 125 și nu sunt atât de experimentat în ceea ce privește această treabă, prima dată l-am curățat cu motorină, am și o perie specială cu 3 laturi pe care cu siguranță o știe orice motociclist, după care la aproximativ o oră am aplicat spray-ul de ungere, după care am mai așteptat încă 15-20 de minute pentru a se usca lanțul, iar apoi am plecat la drum, problema este următoarea, când am început să merg, a sărit toată ,,motorina,, , probabil, nu știu dacă ar fi putut fi spray-ul de ungere căci acela sigur se uscase după 20 de minute de stat pe loc, mi-a sărit toată motorina pe partea stânga a cauciucului iar până am ajuns eu acasă se uscase toată, am încercat cu tot felul de soluții de curățare să îndepărtez petele uscate de motorină de pe cauciuc dar nu a mers cu nici una, iar acum a rămas așa. Întrebarea mea este, e corectă curățarea lanțului cu motorină înainte de a aplica spray-ul de lanț?..... Trebuia să clătesc lanțul cu apă înainte de a da cu spray-ul de ungere? Aștept părerile voastre cu ce am făcut greșit, cu ce ar trebui să curăț lanțul corect și cum pot îndepărta petele de pe cauciuc. Mulțumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se curata corect cu motorina, dar trebuie sters bine cu o carpa uscata apoi. Sunt si spray-uri de curatat lantul, de folosit inainte de ungere. Se evapora aproape instant (nu ca motorina) dar tot trebuie sa stergi lantul, ca sa inlaturi murdaria dislocata de spray. Si nu trebuie exagerat nici cu spray-ul de uns, o trecere rapida pe toata lungimea lantului e de ajuns. Fa asta cu roata suspendata pe un cric (stander) si invartind roata cu cealalta mana. NU cu motorul pornit in treapta 1! Se pot intampla grozavii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, TETEA. a spus:

Se curata corect cu motorina, dar trebuie sters bine cu o carpa uscata apoi. Sunt si spray-uri de curatat lantul, de folosit inainte de ungere. Se evapora aproape instant (nu ca motorina) dar tot trebuie sa stergi lantul, ca sa inlaturi murdaria dislocata de spray. Si nu trebuie exagerat nici cu spray-ul de uns, o trecere rapida pe toata lungimea lantului e de ajuns. Fa asta cu roata suspendata pe un cric (stander) si invartind roata cu cealalta mana. NU cu motorul pornit in treapta 1! Se pot intampla grozavii!

Este ok WD40?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Chiar acum, Adiță01 a spus:

Este ok WD40?

 

 

Motorina si spray de uns e ok. Nu strica nimic wd-ul, doar te falimenteaza. Nu e suficient pentru ungere, si nici nu curata cel mai bine. Si nu se usuca, doar sare pe cauciuc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, adrianm said:

acum chiar sînt sigur că eşti clona lui iziraider, expertul în băşit topicuri

Îi lipsesc doar astea: :lol:

 

@Adiță01: Vezi ce a spus @TETEA., după ce cureți lanțul, înainte de a aplica lubrifiantul, șterge-l bine. La fel și după ce aplici spray-ul de lanț.

Editat de The Flying Dutchman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, The Flying Dutchman a spus:

Îi lipsesc doar astea: :lol:

 

@Adiță01: Vezi ce a spus @TETEA., după ce cureți lanțul, înainte de a aplica lubrifiantul, șterge-l bine. La fel și după ce aplici spray-ul de lanț.

Trebuie șters și după ce am dat cu cel de lubrifiere? Imediat după ce l-am aplicat s-au mai trebuie să aștept?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Adiță01 a spus:

Trebuie șters și după ce am dat cu cel de lubrifiere? Imediat după ce l-am aplicat s-au mai trebuie să aștept?

 

Nu sters dupa ungere, dar sa-l ungi rapid, fara a insista sa-l "imbacsesti" cu lubrefiant. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Eu puneam pe stander, motor pornit, pe N, nu în viteză și roata se învârtea ușor.

 

Sau învârți manual roata.

 

2. Periuța cu gaz lampant degresa și curața.

Apoi gazul ăla daca țin bine minte se evaporă ușor, deci se usca repejor. 

 

3. După care ulei de transmisie T90 picurat pe lanț în timp ce se învârtea roata cu o seringă.

Nici mult că sare, nici puțin.

 

De la alții am învățat procedura asta.

Mi a plăcut că era ușor de făcut, ieftină și rezultate bune ref ungere.

 

Nu țin minte sa fi ajuns ulei din ăla pe cauciuc - suna f periculos.

 

Am ales metoda asta pt că sprayul ăla de lanț nu mă impresiona. Era un câsmaâz albicios și lipicios pe care aduna multa mizerie.

Pe ulei nu se punea așa multa mizerie.

 

Poate nu am ales eu cel mai bun spray de lanț.

 

 

*Am zis și eu cândva sa grăbesc procesul și am dat 1 pe stander și am dat gaz:

A sărit un "nor" de ulei de pe lanț , bine că nu trecea nimeni prin spatele moto că ieșea aiurea.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, Adiță01 said:

Trebuie șters și după ce am dat cu cel de lubrifiere? Imediat după ce l-am aplicat s-au mai trebuie să aștept?

Șterge-l și după lubrifiant, și șterge-l bine. Poți începe deja după 1-2 minute de la lubrifiere.

@frigider: gazul, sau "kerosen" cum îi mai zic unii, este excelent pentru curățat. Eu folosesc și acum gaz sau motorină. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kerosenul e mai fluid si curata un pic mai bine decit motorina

apoi trebuie sters;unii nu mai folosesc ungere si nu au schimbat lantul sensibil mai rapid,cica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Kagemusha a spus:

Șterge-l și după lubrifiant, și șterge-l bine. Poți începe deja după 1-2 minute de la lubrifiere.

@frigider: gazul, sau "kerosen" cum îi mai zic unii, este excelent pentru curățat. Eu folosesc și acum gaz sau motorină. 

da, curata bine,  spre ex eu pe jante aveam adunata multa mizerie, chiar si cand spalam moto cu jet din ala tot nu se lua, dar cu gazul ala s-a luat si cand am dat la misto. :D 

Acum 3 minute, rideroffroad a spus:

Cu precizare: uleiul de transmisie era picurat pe lanţ cu o seringă.

Seringă cu care nu se învârtea roata.

Problem la sintax rumun limb  :)

da :D pai zisesem deja ca la mine pe N cu motor pornit roata se invartea, nu stiu daca la toate moto e asa.

Acum 3 minute, rideroffroad a spus:

(Gaz lampant = petrol).

o fi, nu ma pricep. am luat ce a zis "lumea".

 

*si cand plecam mai mult, luam seringa cu ulei doar. si mai ungeam din cand in cand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...