Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Salut. Referitor la cauciucuri... părerea mea e că intratul în linia de tramvai are doua cauze (pe lângă tăiatul liniei în unghi prea mic): slick-ul şi lăţimea de 1,5. Încearcă un Schwalbe Road Cruiser sau mai bine, un Schwalbe Land Cruiser de 1,75 şi n-o să mai ai problema asta. Ambele au preţuri super ok - în jur de 50 RON buc. Road Cruiser e un semislick numai bun pentru oraş, iar Land Cruiser e un cauciuc mixt cu profil central continuu care atunci când e bine umflat îţi permite să rulezi pe asfalt aproape ca un slick. În acelaşi timp, are crampoane laterale care pe forestier dau aderenţă, iar in linia de tramvai nu te lasă să intri în şanţ. Marathoanele (toate variantele) sunt excesiv de scumpe şi, după părerea mea, nu se justifică decât pentru ture ff lungi.

 

Referitor la şa, am observat că şi eu am problema asta pe şaua tip fotoliu de la bicla nevesti-mii. Într-un mod ciudat (nu zic că e aplicabil la toată lumea), pentru mine o şa mai îngustă oferă mai mult confort, aderenţă mai bună şi o poziţie mult mai fixă. Încearcă o şa mai îngustă - de ex. Selle Royal Viper sau Bontrager Sport - ambele in jur de 150 RON. Poate ai deja una îngustă - în cazul ăsta cred că ţine de unghiul şeii şi mai puţin de unghiul pipei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pipa reglabila am luat pentru bicla nevestei de la Mos Ion Roata (Stefan cel Mare), cred ca BBB este marca. Daca pedalezi la nivelul relax, oras/asfalt, fara cerinte de performanta mari, ar putea fi o solutie. Costa vreo 120-140 lei .

 

Este in schimb destul de grea si schimba radical geometria / manevrabiltatea (in sens negativ) daca vrei ceva mai mult de la bicileta. Cauta eventual o pipa scurta (ca sa te apropie si sa ridici trunchiul) si eventual cu un unghi mai ascutit (mai ridicata).

 

Cum a spus si IonRadoi, incearca sa lucrezi la inclinatia seii, eu o tin perfect orizontala si nu am astfel de senzatii. Sa ingusta desigur, adaptata la latimea bazinului tau, trebuie sa stai fix cu oasele fundului (sic !) pe ea, altfel "carnita" sustinuta de o sa lata sau prea moale/cu mult gel va produce neplaceri mai mari acolo jos :-L

 

 

LE: am gasit si modelul, vezi ca se gasesc la mai multe magazine, cauta pe net putin... http://www.bikexpert.ro/pipe_28/pipa-reglabila-bbb-highsix-os-bhs-29-31-8_5788_190840.aspx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul unui cadru prea mare pozitia va fi mereu inconfortabila. Se mai poate corecta din pipa, o pipa mai scurca si cu ceva rise poate rezolva asta, plus ghidoane cu un rise mai mare daca este cazul.

O sa lata nu inseamna neaparat un confort mai bun. Se mai poate trage si saua mai in fata.

 

Am facut greseala si am mers cativa ani pe un cadru prea mare, am cautat tot felul de solutii pentru sa si pana la urma am facut singurul lucru intelept, am dat bicicleta.

 

Momentan am un MTB destul de ieftin, marca Kelly's, insa marimea potrivita. Am schimbat la ea doar saua, cu una clasica de MTB, un WTB Rocket, ingusta, destul de tare si totusi comoda. Ca anvelope am ales Continental TourRide 26x1.75, anvelope grele insa cu puncture protection. Cel mai bun test a fost duminica trecuta, cand am facut intr-o singura zi 200 km la asfalt, fiind cea mai lunga tura a mea de pana acum, fara sa simt un disconfort foarte mare din cauza seii.

Editat de Eek!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pe pipa mea scrie 1.5'', ce inseamna asta in mm? 20160720_180501.jpg.

Vanzarea este exclusa, sunt doua optiuni, ori o pipa reglabila ori schimb ghidonul cu unul curbat pe care il reglez in asa fel incat sa imi schimbe pozitia corpului mai inspre spate. ghidon_mountain_bike_promax_hb_3188_db.j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pentru tevile ghidoanelor MTB , industria de biciclete foloseste in general un tub cu diametru exterior variabil. Diametrul exterior variază de la 22,2 mm la capetele ghidonului, până la 25,4 mm, 31,8 mm sau chiar si 35 mm pentru partea centrala unde se prinde ‘pipa’.

1,5'' = 31,8mm, aceasta dimensiune este folosita indeosebi la Cannondale cu furca Lefty. Preferabil sa schimbi ghidonul pentru a avea o pozitie mai buna pe bicicleta. Multe alte informatii poti afla deasemenea pe http://www.dirtbike.ro/

» Post actualizat in 21 Jul 2016 17:31

.....si bicicleta mea, care spre rusinea mea, mai mult someaza.....Nishiki Pro SLD Hybrid.

 

 

post-90935-0-44416300-1469122283_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto ponturi, sa traiesti! Mi-ai dat un link cu niste informatii, din pacate nu ma arunca in subiect ci direct pe siteul lor, ce ar trebui sa caut?

Dirtbike.ro este un site asemenea Motociclism.ro..Este deajuns sa faci cont sa accesezi forumul, deschizi un topic si cu siguranta vei fi ajutat de persoane avizate. In legatura cu ghidonul, acest subiect a fost lung dezbatut pe forumul 'dirtbike'....

http://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/cautare/subiecte/titlu/toate-categoriile/ghidon/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Stie cineva unde gasesc mansoane 125mm X 21mm? Ideea e ca 125 gasesc, dar sint putini care pun si a doua dimensiune (n-as lua burete, ca tocmai am vazut ca se duce repede). Am mai intrebat pe la "contact" pe siteuri, nu m-au bagat in seama... :D

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stau in casa asteptind sa se faca 7 si sa ies la tura zilnica, merge oleaca de palavrageala.

Din cauza ca alunec in fata pun presiune pe incheieturi, stau mai mult in maini si se simte. Am fost sfatuit sa las saua mai jos, dar pedalez nefiresc si am inteles ca exista riscul sa o dau in paradirea genunchilor.

Singura solutie pare a fi o pipa reglabila care sa-mi inalte si arunce ghidonul mai in spate, dar nu stiu daca gasesc asa ceva pentru modelul meu. Am lasat bicla la atelier si vad ce solutie gasesc baietii. Bicicleta este Cannondale Trail SL1 2012, daca stiti ceva de genul piese aftermarket unde dau de o pipa de-asta dati de stire!

Problema asta o am si eu. Am bicla cu o marime mai mare decit ar trebui. Am rezolvat partial printr-o pipa f scurta dar am problema cu incheieturile daca merg ceva mai mult. Am patit ca un deget de la mina dreapta sa-mi ramina amortit citeva zile dupa o tura mai lunguta.

Referitor la şa, am observat că şi eu am problema asta pe şaua tip fotoliu de la bicla nevesti-mii. Într-un mod ciudat (nu zic că e aplicabil la toată lumea), pentru mine o şa mai îngustă oferă mai mult confort, aderenţă mai bună şi o poziţie mult mai fixă. Încearcă o şa mai îngustă - de ex. Selle Royal Viper sau Bontrager Sport - ambele in jur de 150 RON. Poate ai deja una îngustă - în cazul ăsta cred că ţine de unghiul şeii şi mai puţin de unghiul pipei.

Pai orice om care nu intelege prin bicicleta plimbat prin parc stie ca o sa moale si lata e cea mai proasta varianta. Adevarat ca acolo e vorba si de greutate dar ce sei folosesc profesionistii?

 

 

Ma gindeam ca dupa citeva mii de km cu Shimano Alfine 8 sa fac un fel de review.

 

Ideea e simpla. Daca nu e vorba de buget sau nu cauti performanta extrema (e mult mai greu decit un sistem cu deraior si pierderile prin frecari sint considerabil mai mari), trebuie sa fii batut in cap sa nu vrei sa-l folosesti.

Am vazut pe net mult rahat mincat pe ideea ca nu le place deloc schimbarea in sarcina dar eu merg ignorind acest lucru si nu are nici pe naiba. Pur si simplu merge exact cum trebuie: apesi pe padele si schimba fara mofturi, punct. Citeodata schimba cu oarecare intirziere daca pedalezi puternic si foarte rar sare din viteza dar cel putin problema a doua dispare complet daca e reglat bine si ansamblul sufa+camasa e in stare buna. Posibil ca iarna asta sa-mi iau un Alfine 11 pt. ca la unele pante sint la limita cu 8.

 

Alta. Foaia veche (am impresia ca e o Ultegra, de ce naiba o fi pus asa ceva pe bicla cu viteze in butuc?) s-a uzat si cam facea zgomot si in cautari am aflat de Shimano Biopace. E o forma ovoida (aproximativ de ou zic ei), din ochi excentricitatea e cam de 5-7 mm. Merg de 2 zile cu ea. O fi ca e cu 2 dinti mai mica, o fi ca e noua, o fi placebo sau o fi chiar efectul Biopace dar am senzatia ca pedalez mai liniar.

 

In final, am vazut prin oras un model ca asta de la Canyon. Stiu ca reactia e "huo! bicicleta de hipster" si intimplarea e ca am vazut-o la cel mai stereotip hipster dar stind strimb si judecind drept arata foarte misto, are componente bune si sa ma %^&%^%&^^ eu in el de lant.

https://www.canyon.com/en-ro/urban/urban/2016/urban-7-0.html

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai orice om care nu intelege prin bicicleta plimbat prin parc stie ca o sa moale si lata e cea mai proasta varianta. Adevarat ca acolo e vorba si de greutate dar ce sei folosesc profesionistii?

 

Nu neapărat... Am doi prieteni din VL cu care am făcut ture alpine de peste 100 km / zi prin Lotru, Latoritei și Căpățânii. Unul merge cu o ruptură de șa First Bike cu husă cu gel peste, lată de două palme, iar ălălalt cu o şa de piele cu arcuri, stil Brooks (dar nu Brooks). Am făcut schimb de bicle în ture și amândoi mi-au zis că Selle Royal-ul meu Viper le intră in c.ur şi că nu pricep cum pot să merg pe aşa ceva... că probabil am io plăceri ascunse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva daca pot gasi asa ceva pe la noi?

 

 

 

 

La noi nu am vazut in magazinele de specialitate. Poate sunt disponibile, dar trebuie cautat. Preferabil sa faci comanda de pe AliExpress unde la majoritatea produselor ai free shipping.

 

https://www.aliexpress.com/item/Bicycle-MTB-bike-Cycling-handlebar-New-TrustFire-HE01-extensions-mount-extender-holder-Light-Lamp-Flashlight-Bracket/32637514092.html?spm=2114.40010608.4.38.pYqlou

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit si la noi ceva de genul: http://www.mosionroata.ro/adaptor-ghidon-xlc-bv-x05-pentru-lumini-computer.html

 

De pe aliexpress sint pozele, dar citeodata stai si peste 40 de zile dupa comenzi. Intrebam daca e la noi pt. ca mi-am luat un tel mai mare si e greu de bagat in borseta de sa pe care o am si sint fortat sa folosesc un suport de ghidon pt. tel. Dar am un ghidon atipic de ingust (58 cm) pe care incape foarte chinuit suportul de telefon.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Traseu Vrancea: Odobesti - Arva - wtf?

 

Din Arva se face dreapta pe forestier. Pe o bucata de drum sint semne rutiere. Intr-un final dispar. Drumul se bifurca: noi am facut stanga dupa indicatiile unui localnic. Pe unele portiuni e cam greu si cu transalpul, erau doar urme de olandezi (pana unde nu urca omul ca sa-i fie cald iarna sau mobila faina?).

Foarte bune murele si cătina gasite pe drum. :D

Rar pe jos, des cu foaie mica si pinion mare... cu pauze, speram sa trecem dincolo, sa ajungem la manastirea Buluc (dupa cum ni se spusese: ca se poate). Punctul maxim in care am ajuns (Prt Scr telef.) a fost cel in care nu mai exista drum (nici macar carare) si nici marcaj (singurul intalnit) cu rosu. Seara venea ca nesimtita, pardon... pe nesimtite, iar noi stiam ca avem baterii in lanterne cam de 1h.

Ne-am intors... cam cu graba.

 

Foarte fain! "Decat" ca n-am fost asa cool ca stradalii cu casti si tricouri colorate. Dar am mai invatat cate ceva... :)

 

RR 520S, RR 540, Conor WRC.

 

 

PS: https://www.bikemap.net/en/regional/Romania/

 

post-69982-0-19356400-1473254696_thumb.jpg

post-69982-0-09875700-1473254744_thumb.jpg

post-69982-0-10888700-1473254758_thumb.jpg

post-69982-0-70039000-1473254766_thumb.jpg

post-69982-0-19884900-1473254861_thumb.jpg

post-69982-0-14431200-1473255917_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Ma roade de ceva vreme un gind dar nu reusesc sa-mi limpezesc mintile asa ca am nevoie de niste pareri din exterior. Ideea e ca as vrea sa iau o cursiera.


Pro:

- imi plac de cind ma stiu si n-am avut niciodata una

- vreau sa cobor cu 80 km/h si sa scot timpi cu citeva procente mai buni pe dealuri pt. ambitzul meu

- vreau sa nu simt ca ma tine bicicleta la accelerari

- pe hibridul de acum imi amortesc niste degete de la mina dreapta chiar si dupa 30km si n-am ce sa fac


Contra:

- nu stiu cum as putea sa tin 2 bicle in casa deci probabil ca as ramine doar cu cursiera si mi-e frica ca n-o sa ma impac cu ea la utilizare de oras

- mi-e sa nu sa fiu extrem de dezamagit la trecerea la frine pe janta

- sa nu ma pot obisnui cu pozitia



O alta problema e ca nu vreau o bicla entry level, ca asa am deja una. Nu vad ce rost ar avea sa ma frustrez pe ceva prost ca sa pierd o gramada de bani cind o dau ca sa trec la ceva mai bun. Pe de alta parte nici nu m-as indura sa dau spre 3000 de euro asa ca as lua SH, vad ca se devalorizeaza destul la revinzare cit sa merite riscul (as lua doar pe vazute si probate oricum).


Varianta cealalta e sa fac upgrade la Alfine 11 pe hibrid (cu 8 is la limita pe pante de 10%+) si sa-mi bag mintile-n cap.


Now knock some sense into me.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din capul locului precizez ca sunt un mare fan al butucilor cu viteze integrate (angrenaje planetare) si, mai mult, consider sistemul cu deraioare si combinatie de foi si pinioane unul mult mai costisitor din punct de vedere al intretinerii. Totusi, cursiera e o bicicleta (singura cred eu) careia acest sistem i se potriveste perfect. Asadar o cursiera cu componente de calitate merita cumparata.

Vezi insa de ce iti amortesc doar degetele de la mana dreapta. Tii cumva degetul mare si aratatorul pe manetele schimbatorului de viteze? Daca da, e posibil ca asta sa fie cauza amortelii pe care o simti in degete. Daca ti-ar fi amortit degetele de la ambele maini, atunci treaba era clara, cautai sa-ti reglezi ghidonul si saua astfel incat disconfortul sa dispara. Pornesc de la premisa ca ai marimea cadrului potrivita staturii tale.

Revenind la intrebarea ta, nu stiu daca upgrade-ul la Alfine 11 e compatibil cu bagatul mintilor in cap. Citeste recenziile de pe net. Unii considera ca varianta cu 11 viteze ar fi mai putin robusta ca cea cu 8. In multe cazuri apar scurgeri de ulei.

Daca te tin curelele si restul componentelor de pe bicicleta ta sunt de Doamne-ajuta, atunci iti recomand upgrade la Rohloff. Acolo ai si plaja foarte larga a rapoartelor de transmisie, iar de fiabilitate nu mai vorbesc. Vazusem un butuc Rohloff nou cu 3000 de lei pe un site online. Nu stiu daca la pretul asta primesti doar butucul sau si accesoriile (cabluri, camasi, schimbator de viteze etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa cobori cu 80 km/h, baga-ti mintile in cap: aderenta la rotile de cursiera e de rahat, o sa zbori in decor la prima curba.

 

Exista cursiere cu frane disc, dar cum aderenta de de rahat, degeaba franezi pana blochezi roata, ca si sabotii o pot bloca.

 

Nu bicicleta te tine la accelerari, ci picioarele tale nu tin la accelerari. O cursiera nu o sa faca nici o minune, oricate cruciulite ii legi de ghidon.

 

Daca iti amortesc degetele, schimba mansoanele sau ia mansoane cu gripuri verticale si schimba pozitia mainii din cand in cand. Ex: Ergon GP3.

 

Per total, o cursiera e o bicicleta rapida si excelenta in anumite conditii, dar ce crezi tu despre ele se aplica la avioane, nu la cursiere. Eu sunt fan MTB (full-suspension, chiar), dar tot recunosc meritele unei cursiere. Dar nici nu visez la avioane, la 80km/h cursiera e mai periculoasa decat un avion la 80 km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as merge pe gravel bike. Ai spatiu pentru cauciucuri mai balonate, discuri... Cu putina indemanare poti prinde suta pe Transalpina ;)

 

 

Folosesc de vreo 2 ani Rohloff pe mountain bike. Are si plusuri si minusuri. Nu mai spal transmisia dupa fiecare tura, schimb vitezele de pe loc, folosesc o singura foaie. Dar e foarte greu si se simte pe sectiunile de urcare accentuata (1800 de grame fara harnasament), toate piesele adiacente sunt la fel de scumpe, inclusiv uleiul ce se schimba cel putin o data pe an. Cred ca o sa-mi fac o alta bicicleta cu motor electric si Rohloff iar pe actuala o sa pun piese mai usoare :D

 

Vreau sa-l contrazic pe AdrianB1 si sa-i spun ca orice gram la roata conteaza pe acceleratie. Daca cel care merge acum pe trekking se va sui pe o cursiera din carbon de 7 kile, va avea impresia ca zboara si a pierdut timpul cu porcarii :D

Pentru oras eu lucrez la un ciclocros cu prinderi de aripi si portbagaj. Voi alege insa ghidonul drept si transmisie mtb. Schimbatoarele, ergopowerele mi se par foarte expuse la cursiere si sunt si o palarie de bani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ideea e ca as vrea sa iau o cursiera.

Sunt departe de a da sfaturi, dar presupun ca o folosesti numai la drum lung, in traficul si inghesuiala din Bucuresti o cursiera mi se pare o alegere proasta. Chiar astazi admiram un baiat care a trecut pe langa mine ca vantul, dar 400 metri mai incolo l-am ajuns si lasat blocat in trafic din cauza ca nu a mai putut inainta din cauza masinilor blocate, in timp ce eu saream si coboram bordurile fara nicio grije.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am suit pe cursiera de carbon (in Olanda, a unui prieten) si nu am avut orgasm instantaneu. Poate imi lipsea preludiul :P

 

Daca la plecarea de pe loc simti diferenta aia de 3% data de rotile mai usoare inseamna ca ti-ai ratat cariera, trebuia sa concurezi in Turul Frantei si in acel caz nu mai aveam discutii aici pe forum, aveai o echipa tehnica care sa iti customizeze bicicletele (mai multe). Restul e efectul coriolis, cel cuantic si cel placebo.

 

@l.u.v., poti sa sari si cu cursiera borduri. Poti sa faci mult mai mult, vezi ce fac baietii aici: https://www.youtube.com/watch?v=aZx6aJvGOw0 . Daca intri ca tancul in bordura strambi si roti de downhill, dar daca stii sa sari borduri nu ai probleme, zic altii mai priceputi ca mine la cursiere - era o discutie pe ciclism.ro despre asta.

 

@vis-a-vis, care e diferenta intre gravel bike si ciclocross? Mie mi se par unul si acelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...