Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

 

ce diferențe de cadenta e intre un mtb cu roti de 26 și unul cu roti de 29?

Intrebarea asta nu prea are sens in conditiile in care vorbim de biciclete cu multe viteze.

Cadenta optima tine de organismul biciclistului si se poate determina in laboratoare specializate.

In general este considerabil mai mare decat cea despre care ai crede ca ar fi optima. In general incepatorii fac greseala de a pedala cu cadenta mica, fortandu-si genunchii si obosind repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pina la urma a zis ca si-a schimbat transmisia si a ramas la aia veche. A mea e de 29 nu pt. ca as fi vrut neaparat asa, ci ca pt. ca la marimea mea Canyon nu fac decit de 29. Daca e buna sau nu habar n-am ca n-am avut alt MTB. Citeodata parca pare cam mare dar se poate merge cu orice.

 

Apropo de hibrid, mi se pare cea mai ilogica categorie de biciclete. Exact asta vroiam sa iau si eu dar vorbind cu lumea am ajuns la concluzia ca sint niste biciclete care nu ofera nimic in comparatie cu altele, sint marketing pt. oameni care nu stiu ce vor. M-am uitat la toate hibridele de la toti producatorii: grele si nejustificat de scumpe. Cind am dat peste asta de acum a fost no-brainer, erau hibride mai scumpe cu componenta mai proaste.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un hibrid dar nu îl pot folosii pe macadam noroios sau zăpadă.cauciucurile subțiri dac deplasarea extrem de grea [...]

la mtb sunt montate roti de strada.mrgeam fără stres prin zapada.cu hibridul nu pot face asta

 

Te contrazici singur. Cum poti sa spui ca aceleasi cauciucuri, dar pe cadre diferite, pot sa faca fata sau nu?

Legat de treaba cu hibridele, nu stiu la ce hibride te-ai uitat, dar vezi ca exista inclusiv biciclete cu ghidon dropout si cauciucuri de MTB de 2.4.

Bineinteles, exista si multe hibride foarte usoare. Daca te uiti la un magazin la care cea mai scumpa bicicleta e 1000 ron, e clar.

La fel, sa nu uitam ca nu doar greutatea e importanta, dar si geometria.

 

P.S.: Eu am un hibrid de 7.4 kg.

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazici singur. Cum poti sa spui ca aceleasi cauciucuri, dar pe cadre diferite, pot sa faca fata sau nu?

Legat de treaba cu hibridele, nu stiu la ce hibride te-ai uitat, dar vezi ca exista inclusiv biciclete cu ghidon dropout si cauciucuri de MTB de 2.4.

Bineinteles, exista si multe hibride foarte usoare. Daca te uiti la un magazin la care cea mai scumpa bicicleta e 1000 ron, e clar.

La fel, sa nu uitam ca nu doar greutatea e importanta, dar si geometria.

 

P.S.: Eu am un hibrid de 7.4 kg.

Pai eu cind zic hibrid ma refer la genul ala de bicicleta care nu e exact clar ce-i. Aduce pe undeva a MTB dar n-are chiar geometrie de MTB. Nici nu-i bicla de oras nu-i, nici de touring, nu prea e nimic.

 

De exemplu: https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/trekking-city/2018/1182-bikefinder.html

 

Chiar as fi curios ce hibrid de 7,4 kg ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi pretul este bun, pe mine nu m-ar interesa un astfel de butuc decat intr-o perspectiva foarte indepartata, Din pacate informatiile pe care le gasesc pe net despre Alfine 11 sunt putine si destul de contradictorii.

In principiu as vrea sa-mi cumpar o bicicleta cu care sa fac naveta indiferent de vreme, sa necesite cat mai putina intretinere si care sa poata fi utilizata ocazional si pe drumuri mai putin bune. Cel mai bine pare sa raspunda criteriilor mele de selectie bicicleta asta. Da, stiu ca asta e genul de bicicleta care constituie moartea pasiunii pentru majoritatea ciclistilor.

Ce mi se pare realmente respingator la Cube-ul asta e schimbarotul Shimano revoshift. As putea totusi sa merg doi - trei ani cu bicicleta in configuratia originala, urmand eventual sa schimb butucul Nexus 8 cu un Alfine de 11 viteze cu accesoriile aferente. Imbunatatirile astea, chiar facute in regie proprie, aduse unei biciclete si asa scumpe (~1000 de Euro), costa multi bani.

Editat de motosicli
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine pare sa raspunda criteriilor mele de selectie bicicleta asta

Aia pare varianta ideala pentru ce ai nevoie, daca ti-o permiti nu sta pe ganduri.

Revoshift e OK pt tipul asta de butuc, e mult mai ok decat schimbatoarele cu up/down. Poti schimba rapid toate vitezele o data, chiar si cand astepti la semafor.

Singurul dezavantaj la o transmisie de genul asta (curea si viteze in butuc) ar fi randamentul ceva mai mic fata de varianta clasica de lant+ mai multe pinioane dar avand in vedere ca e bicicleta de mers la munca nu conteaza prea mult acest aspect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi pretul este bun, pe mine nu m-ar interesa un astfel de butuc decat intr-o perspectiva foarte indepartata, Din pacate informatiile pe care le gasesc pe net despre Alfine 11 sunt putine si destul de contradictorii.

In principiu as vrea sa-mi cumpar o bicicleta cu care sa fac naveta indiferent de vreme, sa necesite cat mai putina intretinere si care sa poata fi utilizata ocazional si pe drumuri mai putin bune. Cel mai bine pare sa raspunda criteriilor mele de selectie bicicleta asta. Da, stiu ca asta e genul de bicicleta care constituie moartea pasiunii pentru majoritatea ciclistilor.

Ce mi se pare realmente respingator la Cube-ul asta e schimbarotul Shimano revoshift. As putea totusi sa merg doi - trei ani cu bicicleta in configuratia originala, urmand eventual sa schimb butucul Nexus 8 cu un Alfine de 11 viteze cu accesoriile aferente. Imbunatatirile astea, chiar facute in regie proprie, aduse unei biciclete si asa scumpe (~1000 de Euro), costa multi bani.

Lasa ce zice "comunitatea", exista in acest hobby la fel de multi snobi ca in oricare altul. Daca ar fi sa te iei dupa ce zice lumea n-ai mai face nimic ca se gaseste unu' sa aiba o parere despre ce fierbe-n oala altuia.

 

Mai e Cube Editor cu Alfine 11 dar e mult mai scumpa. Mai gindeste-te la o treaba, daca pui Alfine 11 trebuie sa schimbi si foaia si/sau pinionul SI cureaua SI maneta. De ce? Astea-s rapoartele la A8 fata de A11:

 

Gear 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ratio 0.527 0.681 0.770 0.878 0.995 1.134 1.292 1.462 1.667 1.888 2.153

 

Gear 1 2 3 4 5 6 7 8

Ratio] 0.527 0.644 0.748 0.851 1.000 1.223 1.419 1.615

 

(numar mai mic -> cadenta mai mare/forta mai mica, exact ca la cutia de viteze)

 

Cu alte cuvinte, fara sa le schimbi o sa ai rapoarte in plus pt. viteza, nu pt. urcare si nu de asta ai nevoie ca nu te duci la contratimp cu ea.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Chiar as fi curios ce hibrid de 7,4 kg ai.

 

Unul din carbon.

 

 

On topic: Sunt foarte surprins ca nu se gandeste nimeni la biciclete de cyclocross/adventure bikes sau la biciclete de macadam. Biciclete cu ghidon dropout, dar cauciucuri un pic mai groase si mai cramponate decat cele de pe bicicletele de strada. Daca nu vrei sa faci prea mult offroad, sunt niste biciclete extraordinare. Am avut una din categoria asta si am fost foarte surprins de cat de versatile pot fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On topic: Sunt foarte surprins ca nu se gandeste nimeni la biciclete de cyclocross/adventure bikes sau la biciclete de macadam. Biciclete cu ghidon dropout, dar cauciucuri un pic mai groase si mai cramponate decat cele de pe bicicletele de strada. Daca nu vrei sa faci prea mult offroad, sunt niste biciclete extraordinare. Am avut una din categoria asta si am fost foarte surprins de cat de versatile pot fi.

Ceva gen cyclocros am avut eu. Era de fapt o cursiera cu furca si anvelope de cyclocros si pedale SPD. Mergea foarte bine pe macadadm si offroad usor gen drumuri forestiere. Marele lor dezavantaj este ca nu au suspensii si nu pot fi folosite prea mult prin padure, sau la sarit borduri, pietre, etc... Dar...daca stii joaca, le faci usor din picioare. E cam obositor, dar e funny.

Pana la urma i-am pus din nou furca si anvelopele de sosea si am mers exclusiv pe acolo.

Stiu, o bikla de cyclocros are si alte rapoarte comparativ cu una de sosea, dar au mers si alea de cursiera 2x8 cu foaie 38/53 si pinioane 11-28.

Acum ma gandesc la un hardtail pentru offroad usor, macadam si sine de tramvai. :)

» Post actualizat in 07 Feb 2018 07:54

a... in echiparea de sosea avea 9,4 kg, dar am ales-o din considerentul ca la acea perioada era singura bicicleta care putea duce 125 kg (ciclist+bagaj).

Trebuie sa mentionez ca i-am schimbat si rotile "de fabrica" cu unele mai ok, respectiv Fulcrum Racing 7

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut un sistem de "suspensie", nu mai stiu exact pe ce model, destul de slab as spune, dar ajuta. Era pe o bicicleta de macadam si era foarte similar cu sistemul de suspensie de la sa, doar ca era imediat sub pipa ghidonului, unde vin in mod normal distantierele de la pipa. Cred ca si ala ajuta destul de mult. Dupa asta, mai sunt sistemele de suspensie de sub sa, de care tocmai am zis. Sigur, nu se compara cu o bicicleta full-suspension, dar ajuta destul de mult la confort.

 

Tocmai mi-am amintit ca pe Cannondale Slate, cu furca Lefty, au suspensie pe fata si ghidoane dropout.

 

Si asta e suspensia despre care vorbeam, este montata in prezent pe Specialized Roubaix:

 

https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fastly.net/images/bikes-and-gear/bikes/road/specialized-roubaix-test-on-peter-sagan-fondo---3-1480380377671-10jyd2755mw2a-630-354.jpg

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, le-am vazut si eu pe alea. Pe niste bikle de trekking. Sincer, mi s-au parut foarte fragile si erau pentru mine niste eventuale "puncte slabe" mai ales dpdv mecanic. Asa ca am preferat sa iau o cursiera si i-am facut modificarile de care ziceam. Pana la urma s-a dovedit ca imi place mai mult pe sosea si am ramas acolo.

 

Acum vreau sa incerc iar MTB pentru ca, cel putin in urmatorii 2 ani nu o sa mai fac ture asa lungi cum faceam, si chiar daca se va ivi ceva, un hardtail de 27,5 cu furca blocanta, cred ca isi va face treaba destul de ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prea multe discutii tehnice, sa ne mai si ridem putin (2:07)

 

» Post actualizat in 23 Feb 2018 15:11

Apropo de gravel bikes, modelul asta mi se pare interesant: https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/road-fitness-gravel/gravel/2018/silex-600-9360.html

 

A fost la reducere pe la 6000 si ceva la noi pina acum citeva zile, vad ca pe bike-discount.de e 1700 ioro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mi-am luat astăzi de la Lidl un suport pentru intretinere, este foarte bine construit, materiale ok, stabil, și destul de greu.Merita cei 139 lei, unul dintr-un magazin dedicat cred că sare de 400

post-43306-0-55572900-1522344267_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam si eu, dar n-am avut ragaz in care sa ajung la Lidl. Plus ca am rezolvat ieri pana la bicla sotiei, fara suport. Stau agatate de rotile fata in garaj, ca in carlige de macelarie. Se poate folosi suportul la bicle fara cadru/unisex? Ca daca nu pt mine e degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A folosit cineva biciclete de ciclocros pana acum? Nu am probat niciodata pentru ca mi se pareau cam cele mai inutile, dar ieri am iesit la o tura de 75 km dintre cate cam 60 au fost pe macadam, iar cauciucurile mele de 23mm nu au fost cele mai potrivite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca intelegi engleza gasesti pe youtube multe cursuri. Oricum, in functie de ce ai nevoie, poti sa intrebi aici si sunt convins ca o sa primesti sfaturi (cel putin eu sigur o sa iti raspund).

 

In alte stiri, cineva interesat de o tura de 500 km in 5 zile in septembrie?

 

 

P.S.: Legat de postul de pe 2 aprilie, legat de bicicletele de ciclocross. Pana la urma mi-am cumparat una (mai mult din curiozitate) si sunt foarte multumit de ea, mi se pare cam cea mai utila si completa bicicleta posibila.

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care esti mai priceput,poate-mi dai o vorba de ajutor...Am scos bicla ca sa o spal si cand ma uit la jante (alumimiu pe 20) vad ca o fisura in ea..Asa e si fata si spatele.Sunt fisurate? Ambele 'fisuri' sunt exact opus gaurilor pt. valva..am fortat janta si nu se misca la fisura.

post-10343-0-96028500-1523696777_thumb.jpg

post-10343-0-88550200-1523696805_thumb.jpg

Editat de fara roti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priceput nu sunt, dar in cazul problemei pe care ai semnalat-o lucrurile sunt destul de simple. Jantele initial sunt niste profile de aluminiu care ulterior sunt roluite. In urma roluirii acele profile devin o spirala spatiala (asemeni unui arc elicoidal). Acel cilindru obtinut este taiat pe generatoare si astfel se obtine un numar de jante egal cu numarul spirelor acelui "arc". Unele jante din aluminiu sunt sudate, insa pentru majoritatea - e si cazul jantelor tale - se foloseste o asamblare cu stifturi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...