Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa le porti sanatos. Cum se procedeaza? Pe net zice lumea ca trebuie duse actele de la suportul de bicicleta. Mi se pare ciudat, da nu ma mai mira nimic. O sa merg saptamana viitoare la biroul rutier, dar speram ca s-a mai confruntat cineva cu problema asta si sa stiu la ce sa ma astept...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
La 12.06.2020 la 21:56, gabyshor a spus:

Cum se procedeaza? Pe net zice lumea ca trebuie duse actele de la suportul de bicicleta. Mi se pare ciudat, da nu ma mai mira nimic. O sa merg saptamana viitoare la biroul rutier, dar speram ca s-a mai confruntat cineva cu problema asta si sa stiu la ce sa ma astept...

 

Doar ca info: in Austria de exemplu nu poti primi a treia placuta normala ci una rosie pe care numarul este scris cu alb (care, se stie, este dedicata pt asa ceva). Si ai de ales: ori o pui / muti pe cea originala din spate ori o pui pe asta rosie pe suportul de bici.

Nu m-ar mira sa nu-ti accepte sa primesti inca o placuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce imi place mie la acest popor ca de fiecare data cand trebuie sa faca un lucru, de obicei  simplu, cu ar fi de ex. sa dea jos un numar de pe masina si sa il mute pe suportul de biciclete, primul gand este cum sa faca o jmecherie sa nu faca el ce trebuie. Sa declar numarul pierdut, ca stai ca l-am gasit, etc .

Chiar daca agitatia si timpul pierdut nu justifica toata alergatura.

Stai sa pierzi vremea sa te duci la aia cu inmatricularea, sa stai la coada la ghiseul cu pricina, cu un snop de acte (culmea ti se pare si ciudat ca vor aia un document de ce iti mai trebuie o tabla), ca sa nu faci un efort de 1minut cine stie de cate ori pe luna sau pe an. Si mai si platesti niste bani in plus.

 

Ce draqu este asa de greu sa muti o tabla de colo colo.

Imi lua fix un minut sa mut tabla de pe masina pe suportul de bicicleta (pe vremea cand aveam).

 

Dar ma rog, fiecare cu tzicneala lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ vlad > inca n-am avut timp sa ajung pe acolo, nici timp prea mult de bicicleala n-a fost.

 

@silver arrow > Ce si cum faci tu, e fix problema ta si nu ma intereseaza. Nu fac nimic ilegal si nicio "jmecherie", am cerut doar sfaturi de la cei care s-au mai confruntat cu situatia asta. Mie nu mi se pare normal sa tot frec numaru ala dintr-o parte in alta de fiecare data cand vreau sa ies cu bicicleta. Poate tie ti-a facut placere sa tot muti numarul si te-ai bucurat de o economie, eu nu consider 20 lei o suma atat de mare.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, gabyshor a spus:

@ vlad > inca n-am avut timp sa ajung pe acolo, nici timp prea mult de bicicleala n-a fost.

 

@silver arrow > Ce si cum faci tu, e fix problema ta si nu ma intereseaza. Nu fac nimic ilegal si nicio "jmecherie", am cerut doar sfaturi de la cei care s-au mai confruntat cu situatia asta. Mie nu mi se pare normal sa tot frec numaru ala dintr-o parte in alta de fiecare data cand vreau sa ies cu bicicleta. Poate tie ti-a facut placere sa tot muti numarul si te-ai bucurat de o economie, eu nu consider 20 lei o suma atat de mare.

De acord. Am si spus ca fiecare face cum il taie capul. Normal ca 20 de lei nu este o suma mare.

Sun curios daca iti mai da inca o tabla pentru suport.

Eu m-am confruntat cu situatia ta si sincer nu mi-am batut capul daca mai primesc o tabla atata timp cat nu era mare incurcatura sa o mut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
La 12.06.2020 la 9:26, gabyshor a spus:

dar am citit ca la rutiera fac figuri si

 

Salut!

 

Se pare ca au reglementat. In cererea solicitantului, apare si "eliberarea unui duplicat placa inmatriculare/placa suplimentara". 

https://www.drpciv.ro/document-details/inmatriculari/5ab11465fa4e9422012c2b67 - dai click jos pe "cerere".

Cerere.thumb.jpg.32b6627cdac9b1b3b57d1e2b903326fb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.08.2020 la 12:48, gabyshor a spus:

Multumesc. Inca n-am avut timp sa rezolv, dar e clar acum.

 

Dupa discutia de aici am ajuns sa ma uit mai atent la aspectul asta si am vazut ca si nemtii au a treia placa de numar, normala, diferenta este doar ca nu au stickerul cu data tüv-ului.

La multi dintre ei nu ar fi convenabil s-o schimbe ca la multe masini au numarul prins direct in suruburi, fara suportul clasic din plastic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat nr jos de cateva ori, da e aiurea, suportul de nr al masinii nu e grozav (pana acu rezista, nu l-am rupt) si cel de pe suportul de biciclete are niste cleme care nu-s facute sa le freci zilnic...

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant ca lumea e ingrijorata de vizibilitatea numarlui, dar vad saptamanal masini cu stopurile acoperite de rotile bicicletelor (gen clio 4)..... si evident ca suportii nu au stopuri si semnale proprii.La un suv cu blocuri optice jos in bara ar fi ok insa nu la majoritatea berlinelor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

salut, nu am sincer chef sa caut detalii si sa urmaresc reviewuri, poate stie cineva sa-mi spuna pe ce marca sa merg pt frane hidraulice sa zicem buget in jur de 400 lei.

 

ma int fireste sa aiba "putere" adica pompa aia sa faca presiune calumea? habar nu am :D

 

ideea e ca vreau frane f puternice :) si dozabile si sa ajung si in Rai.

 

daca puteti si argumenta, cu atat mai bine :D daca nu,nu.

 

scop utilizare: downhill amatoresc, trial amatoresc, street amatoresc.

 

* presupun ca fiind hidra vor fi mult peste cele mecanice de acum - hayes parca sunt.. dar spatele ...greu se blocheaza cu greutate pe el si imi sta pe creier asta. Nici de pe loc nu pot sa-l tin blocat daca trag de ea. Inacceptabil.

 

**in viata mea de muritor de rand anonim nu am avut frana spate ok la bici decat la pegas in plm, pe automat.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 400 de lei un set de 2 bucati (2 roti) nu gasesti nimic decent. Eu am pe 3 biciclete de trail Magura MT5 si MTS, sunt cam 160 de euro setul si sunt medii - nu proaste, dar nici de vis. Exista si mai entry level pe la 120 de euro setul, mai jos nu. Am avut de-a face si cu frane hidraulice Shimano, cele low end sunt proaste, nu sunt dozabile, cu Shimano din alea scumpe nu am  avut ocazia sa ma intalnesc. Avid si SRAM sunt foarte rare pe la noi, nu am intalnit.

 

Putere au toate cat sa blocheze roata. Control ... alea mai scumpe. Daca vrei ceva de strada merge orice, daca vrei downhill te costa.

 

La toate franele hidraulice trebuie sa faci aerisire din cand in cand, in special dupa ce schimbi placutele, procedura e simpla daca ai un set de aerisire si faci operatiunea des, altfel pana te prinzi cum sa o faci bine iti ia cateva incercari esuate. Am 2 seturi de aerisire, cel de la Jagwire e cel mai bun dintre ele. Operatiunea e destul de migaloasa si iti trebuie un bike stand sau inca o persoana care sa te ajute, e nevoie de vreo 3-4 maini, vreo 3-5 minute per roata si suficient lichid ca sa nu faci economie daca vrei rezultate bune. Intrucat am 4 biciclete cu Magura am luat un bidon de 1 litru de lichid de-al lor acum vreo 5 ani si inca mai am jumatate, dar e bine inchis si nu e hidrofil precum cel auto-moto. La biciclete nu prea ajungi la brake fade, problema sunt bulele de aer care intra pe instalatie in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, AdrianB1 a spus:

La 400 de lei un set de 2 bucati (2 roti) nu gasesti nimic decent. Eu am pe 3 biciclete de trail Magura MT5 si MTS, sunt cam 160 de euro setul si sunt medii - nu proaste, dar nici de vis. Exista si mai entry level pe la 120 de euro setul, mai jos nu. Am avut de-a face si cu frane hidraulice Shimano, cele low end sunt proaste, nu sunt dozabile, cu Shimano din alea scumpe nu am  avut ocazia sa ma intalnesc. Avid si SRAM sunt foarte rare pe la noi, nu am intalnit.

 

Putere au toate cat sa blocheze roata. Control ... alea mai scumpe. Daca vrei ceva de strada merge orice, daca vrei downhill te costa.

 

La toate franele hidraulice trebuie sa faci aerisire din cand in cand, in special dupa ce schimbi placutele, procedura e simpla daca ai un set de aerisire si faci operatiunea des, altfel pana te prinzi cum sa o faci bine iti ia cateva incercari esuate. Am 2 seturi de aerisire, cel de la Jagwire e cel mai bun dintre ele. Operatiunea e destul de migaloasa si iti trebuie un bike stand sau inca o persoana care sa te ajute, e nevoie de vreo 3-4 maini, vreo 3-5 minute per roata si suficient lichid ca sa nu faci economie daca vrei rezultate bune. Intrucat am 4 biciclete cu Magura am luat un bidon de 1 litru de lichid de-al lor acum vreo 5 ani si inca mai am jumatate, dar e bine inchis si nu e hidrofil precum cel auto-moto. La biciclete nu prea ajungi la brake fade, problema sunt bulele de aer care intra pe instalatie in timp.

ms de info, naspa aia cu aerisitul, nu-mi place sa mesteresc :D 

prespun ca se simte la mana ca se slabesc franele cand intra bulele bulangite in instalatie.

 

de tocit placute nu cred ca poate fi vb la cat de putin merg. (deci si mai putina aerisire)

 

 

Cumva stiti de unde sau cum se numeste kit din ala de conversie la single speed?

 

am cautat asa dar nu am gasit mare lucru, vorbesc de set foaie + pinion + lant probabil, unde foaie e ori f mica ori cat pinionul sa fie raport 1:1.

.

nu pot edita, de unde pot cumpara kit din ala single speed sau cum ii spune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam complicat cu single speed; poti sa iti cumperi foaie simpla sau sa demontezi foaia mare si cea mica de pe un sistem triplu (sau foaia mica de pe unul dual) si rezolvi fata, dai jos deraiorul fata, maneta si cablul si ai rezolvat fata; pe spate s-ar putea sa gasesti ceva sau folosesti o caseta normala si pui lantul pe viteza care iti place, iar lantul il tai la lungime, dar roata spate nu are reglare pe lungime (cadrul nu permite) pentru ca nu e necesar, intinzatorul face treaba aia. Pentru un single speed adevarat iti trebuie cadru pentru asa ceva. Lanturile vin ceva mai lungi si se taie la dimensiunea dorita, oricum iti trebuie presa de lant ca sa il inchizi (trece prin cadru, nu se vand lanturi inchise din cauza asta). Din cauza constructiei cadrului de MTB sau sosea uzual, pinionul spate e in interior, pe butuc.

 

Si vezi ca single speed uneori se refera "fixies", unde butucul spate e fix, fara freewheel, genul celor din filmul Premium Rush; bicicletele alea, in special cea din film, sunt nu doar periculoase de folosit dar si ilegale pe drumuri publice pentru ca nu au frane, franarea sau oprirea se face din pedale care actioneaza direct roata spate. Sunt periculoase pentru ca fara freewheel risti sa iti dai rau de tot cu pedalele peste picioare. Daca ar exista Hells Angels al ciclistilor, probabil aia ar folosi, dar cam atat.

 

Pentru amatori recomand un 1x10 sau 1x11, ai fata simpla si pe spate ai totusi pinioane si intinzator, nu stii cand vrei sa urci dealul de la Palatul Parlamentului sau Academia Militara pe bicicleta fara sa iti distrugi genunchii. Am un viteaz in familie care dupa niste ani de concursuri MTB s-a gandit ca urcarea pantelor respective se poate forta pe foaia mare si pinionul mic si s-a lasat de ciclism dupa o pauza fortata de vreo 3 ani, acum mai merge doar pe plat si distante scurte (gen 20km) ca atat are voie.

Am uitat sa iti ce era important: daca vrei roata cu butuc single speed gasesti, dar fara sa schimbi butucul e ce am povestit eu mai sus. La fel si pentru foi, daca vrei sa pastrezi ce ai scoti din foile existente sau le schimbi, eu am scos si schimbat foile pe aproape toate bicicletele cu care mergeam la competitii (ca amator), uzualul 22-32-44 e de obicei inutil, le-am convertit de obicei in 2 foi.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

E cam complicat cu single speed; poti sa iti cumperi foaie simpla sau sa demontezi foaia mare si cea mica de pe un sistem triplu (sau foaia mica de pe unul dual) si rezolvi fata, dai jos deraiorul fata, maneta si cablul si ai rezolvat fata;

ok, deci caut foaie mica si gata. Asta pare simplu.

nu vreau sa demontez foaia cealalta (am doar 2 eu) , vreau mica sa am greutate cat mai mica si sa am raport 1:1 cu spatele pe cat posibil.

si fara protectie la foaie. greutate minima!! :D

 

Citat

pe spate s-ar putea sa gasesti ceva sau folosesti o caseta normala si pui lantul pe viteza care iti place, iar lantul il tai la lungime, dar roata spate nu are reglare pe lungime (cadrul nu permite) pentru ca nu e necesar, intinzatorul face treaba aia.  

asta e naspa. 

mi-am amintit ca am vazut la unii care au facut trecere al single speed era un fel de intinzator de lant! fix sa remedieze lipsa reglajului de lant.... nu? Deci cred ca se rezolva si asta.

 

 

Pentru un single speed adevarat iti trebuie cadru pentru asa ceva. Lanturile vin ceva mai lungi si se taie la dimensiunea dorita, oricum iti trebuie presa de lant ca sa il inchizi  ma duc la magazin service de bici, poate si decathlon si zic ca rezolv , prob e sa fie intins "fix"... (trece prin cadru, nu se vand lanturi inchise din cauza asta). Din cauza constructiei cadrului de MTB sau sosea uzual, pinionul spate e in interior, pe butuc.

 

Citat

Si vezi ca single speed uneori se refera "fixies", unde butucul spate e fix, fara freewheel, genul celor din filmul Premium Rush; bicicletele alea, in special cea din film, sunt nu doar periculoase de folosit dar si ilegale pe drumuri publice pentru ca nu au frane, franarea sau oprirea se face din pedale care actioneaza direct roata spate. Sunt periculoase pentru ca fara freewheel risti sa iti dai rau de tot cu pedalele peste picioare. Daca ar exista Hells Angels al ciclistilor, probabil aia ar folosi, dar cam atat.

nu vreau fixie, vreau foaie cat pinion, sper ca raport 1:1 sa ma ajute la control mai bun la vit mica. era de la DHS una "ieftina" si parea ok (la modu ca era f simpla) cu butuc cu pinion pe ambele parti si intorceai roata sa o faci fixie, e un eexrcitiu interesant si ala, poate alta data.

 

 

Citat

Pentru amatori recomand un 1x10 sau 1x11, ai fata simpla si pe spate ai totusi pinioane si intinzator, nu stii cand vrei sa urci dealul de la Palatul Parlamentului sau Academia Militara pe bicicleta fara sa iti distrugi genunchii.

de acord aici, m-am gandit si la asta, eu is chillax, merg ori f incet ori pe langa ;) nu vreau multe viteze ca ma gandesc la greutate si la zanganitul ala al intinzatorului la manevre , nu ca s-ar auzi f tare ca am si manson din ala de carpa pe cadru si nu da lantul in cadru dar tot se aude ceva.

sa intelegi obsesia de a nu se auzi: la mine acum la bututc nu se aude NIMIC cand merg si nu dau din pedale si imi place f mult chestia asta, urasc clichetul ala.

 

 

Citat

Am un viteaz in familie care dupa niste ani de concursuri MTB s-a gandit ca urcarea pantelor respective se poate forta pe foaia mare si pinionul mic si s-a lasat de ciclism dupa o pauza fortata de vreo 3 ani, acum mai merge doar pe plat si distante scurte (gen 20km) ca atat are voie. 

nasol incident

 

Citat

Am uitat sa iti ce era important: daca vrei roata cu butuc single speed gasesti, dar fara sa schimbi butucul e ce am povestit eu mai sus.

cred ca mai simplu caut direct roata cu butuc din ala cu 1 pinion, in cazul in care ma razgandesc.

nu-mi surade ideea unei respitari, nu am facut asta niciodata si rotile sunt f drepte desi abuzate, nu as vrea posibile probleme pe respitat.

intrebarea e care sunt sansele sa gasesc roata cu pinion si foaie de acelasi nr de dinti.
 

 

Citat

La fel si pentru foi, daca vrei sa pastrezi ce ai scoti din foile existente sau le schimbi, eu am scos si schimbat foile pe aproape toate bicicletele cu care mergeam la competitii (ca amator), uzualul 22-32-44 e de obicei inutil, le-am convertit de obicei in 2 foi.

am vz multe bici cu 1 foaie si 1 pinion (jur) de acelasi nr de dinti si mi-a intrat in suflet.

am avut in trecut 1 foaie mica si 6 pinioane pe un DHS :D nu era rau, recunosc. dar vreau 1 si 1 ca e grea troaca asta si poate o mai usurez cu ceva, acolo 1-2 kg cat au 2 foi cu "protectie" metalica si alea ...8 pinioane cate or fi?

.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raport de 1:1 cred ca e prea de melc adormit in drum, foaie sub 22 gasesti mai rar, pinion de 22 exista lejer. Daca vrei roata de single speed atunci ai rezolvat cea mai mare parte a problemei, vezi si tu cu ce dimensiune de pinion gasesti, de obicei se foloseste 2:1 dar poti fi flexibil, undeva in zona 1.5:1. Roata de single speed (nu fixie) are freewheel, zgomotul in mers daca nu dai la pedale o sa fie. Un deraior reglat corect si uns nu face zgomot, dar asta inseamna curatat si uns des si reglat la orice diferenta de temperatura mai mare de 5 grade, ca e comanda pe cablu, cablul e lung si lucreaza termic.

 

Cat despre greutate, gasesti specificatii la orice groupset mai decent, nu o sa scapi de 1-2 kg, mai degraba vreo 1/2 kg. In majoritatea cazurilor nu conteaza o bicicleta mai usoara cu un mic dejun, adica poti sari tu peste un mic dejun si faci asamblul mai usor decat atunci cand dai foile jos. Vorbesc de un grup decent, cu foi si pinioane mixte otel/aluminiu, nu de DHS-uri cu componente din tabla de vapor.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, AdrianB1 a spus:

Raport de 1:1 cred ca e prea de melc adormit in drum, foaie sub 22 gasesti mai rar, pinion de 22 exista lejer. Daca vrei roata de single speed atunci ai rezolvat cea mai mare parte a problemei, vezi si tu cu ce dimensiune de pinion gasesti, de obicei se foloseste 2:1 dar poti fi flexibil, undeva in zona 1.5:1. Roata de single speed (nu fixie) are freewheel, zgomotul in mers daca nu dai la pedale o sa fie. Un deraior reglat corect si uns nu face zgomot, dar asta inseamna curatat si uns des si reglat la orice diferenta de temperatura mai mare de 5 grade, ca e comanda pe cablu, cablul e lung si lucreaza termic.

as insista pe 1:1, sa vedem, deocamdata doar ma gandesc. oricum e mai repede / usor decat mers pe jos.

 

nu inteleg cu zgomotul, eu credeam ca unele butuce fac zgomot si altele nu, as prefera sa nu faca.

Acum 22 minute, AdrianB1 a spus:

Cat despre greutate, gasesti specificatii la orice groupset mai decent, nu o sa scapi de 1-2 kg, mai degraba vreo 1/2 kg. In majoritatea cazurilor nu conteaza o bicicleta mai usoara cu un mic dejun, adica poti sari tu peste un mic dejun si faci asamblul mai usor decat atunci cand dai foile jos. Vorbesc de un grup decent, cu foi si pinioane mixte otel/aluminiu, nu de DHS-uri cu componente din tabla de vapor.

daca o fac o sa scriu aici cat au foaia si pinioanele.

manete de schimbator si schimbatoarele in sine nu ma astept sa aiba mult. sute 1-2-3oo de grame?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

Orice butuc cu freewheel face zgomot, iar cel fix nu face, dar nu vrei fixie asa ca ramai cu zgomotul cand mergi, dar nu pedalezi. In timp ce pedalezi nici un butuc nu face zgomot.

Pai și butucul curent de ce nu face niciun zgomot? E și el freewheel, nu?

Credeam că am de ales intre zgomot și liniște.

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Cel cu frână în butuc, torpedou i se spunre parcă, nu face zgomot când te oprești din pedalat. 

da, lasa-l pe ala :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.05.2021 la 10:39, frigider a spus:

Pai și butucul curent de ce nu face niciun zgomot? E și el freewheel, nu?

Credeam că am de ales intre zgomot și liniște.

da, lasa-l pe ala :D 

Probabil că are "cățeii" năclăiți de vaselină întărită și mizerabilă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...