Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Corect. 

La 19.11.2021 la 11:41, ilarionciobanu a spus:

Farul, da, se stinge. Stopul ramane activ pentru cateva minute. Asa e la a mea. 

La asta rămân ambele aprinse. 

Fațs se stinge după vreo 3 minute, spatele tine mai mult. 

IMG_20211125_181616.jpg

IMG_20211125_181546.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Întreb sa rămână scris:

Daca blochezi o furca cu lock out ăla pe cablu ea devine practic fixa îmi imaginez.

O poți abuza in modul ăla fix gen stoppie / sărit pe roata față, sărit de sus gen.

 

Se strica ceva?

Vb de furca pe aer mai cheap, ceva rock shox de 8-9-1300 lei slabi, de nouă.

 

Se poate sa rămână"fixa" comprimată puțin gen jumate sau comprimată full?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blocajul ala nu o face fixa cat sa poti sa o folosesti pentru sarituri, e folosit pentru altceva. Merge pentru un stoppie, dar cam atat, e folosit pentru pedalat pe neted ca sa eviti efectul de pompare care apare in special in suspensia spate, dar un pic si cea fata. Am 3 furci RockShox din gama aia (mai spre 1500-2000 de lei, de fapt) si blocarea nu e grozava si nici prea utila, asa ca sunt toate deblocate permanent. Nu se poate bloca comprimata partial sau total.

 

Atentie la furcile RockShox din zona asta de pret: au nevoie de revizii frecvente, vin cu un set in cutie dar teoretic trebuie sa le faci anual. Am furci Manitou care nu au vazut revizie in 10 ani si sunt impecabile, iar RockShox sunt toate varza dupa 2-3 ani daca nu le fac revizia, curge uleiul pe la semeringuri si mai au doar cursa partiala chiar si cu uleiul completat. Alea pe aer au o camera de ulei in ele, despre ala e vorba.

 

Si inca ceva: lockout pe cablu e optional, furcile au oricum lockout pe bratul furcii, cel pe cablu e ca sa faci blocarea in mers. Am avut la o singura bicicleta si nu mi-a fost prea util, cel pentru amortizorul spate e mult mai util in realitate pentru ca acolo ai pompaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6 ore, AdrianB1 a spus:

RockShox sunt toate varza dupa 2-3 ani daca nu le fac revizia, curge uleiul pe la semeringuri

Am RockShox de ani de zile pe vechea biclă, nu i-am făcut nicio revizie și nu curge nimic. Nu i-am făcut că nu am știut, nu din alt motiv. 😊

E drept că am mers acasă - birou doar pe asfalt, dar săream borduri. 

 

Acum 26 minute, ArgesBiker a spus:

Daca abuzezi prea mult de bicicleta mai degraba se strica rotile, daca nu sunt unele de calitate.

Corect, mie mi se rupeau spițele. S himbam câte una, iar se rupea alta și tot așa. 

Până m-a învățat socră-miu, om bătrân, că spițele se schimbă toate odată ca să nu mai ai probleme. 

Așa a fost 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AdrianB1 a spus:

Blocajul ala nu o face fixa cat sa poti sa o folosesti pentru sarituri, e folosit pentru altceva. Merge pentru un stoppie, dar cam atat, e folosit pentru pedalat pe neted ca sa eviti efectul de pompare care apare in special in suspensia spate, dar un pic si cea fata. Am 3 furci RockShox din gama aia (mai spre 1500-2000 de lei, de fapt) si blocarea nu e grozava si nici prea utila, asa ca sunt toate deblocate permanent. Nu se poate bloca comprimata partial sau total.

 

Atentie la furcile RockShox din zona asta de pret: au nevoie de revizii frecvente, vin cu un set in cutie dar teoretic trebuie sa le faci anual. Am furci Manitou care nu au vazut revizie in 10 ani si sunt impecabile, iar RockShox sunt toate varza dupa 2-3 ani daca nu le fac revizia, curge uleiul pe la semeringuri si mai au doar cursa partiala chiar si cu uleiul completat. Alea pe aer au o camera de ulei in ele, despre ala e vorba.

 

Si inca ceva: lockout pe cablu e optional, furcile au oricum lockout pe bratul furcii, cel pe cablu e ca sa faci blocarea in mers. Am avut la o singura bicicleta si nu mi-a fost prea util, cel pentru amortizorul spate e mult mai util in realitate pentru ca acolo ai pompaj.

well, f#ck.

da, am si sus la furca un  cap de subub ceva cu + / -

Acum 2 ore, ArgesBiker a spus:

Daca abuzezi prea mult de bicicleta mai degraba se strica rotile, daca nu sunt unele de calitate.

mi-e sa nu faca parghie prea mare, fiind blocata extinsa full 😐 

dar vad ca nu se face rigida fullaxXx.

 

Am zis ca imbin 2 chestii - sa mai am furca cu susp si sa am si "fixa".

 

Am un gand (printre multe altele) sa pun furca fixa dar gasesc pe net doar 1 model "Force" 😐 nu inspira f mare incredere.

+ca vreau sa pastrez geometria cat de cat. 

Traim si vedem.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, l.u.v a spus:

Am RockShox de ani de zile pe vechea biclă, nu i-am făcut nicio revizie și nu curge nimic. Nu i-am făcut că nu am știut, nu din alt motiv. 😊

E drept că am mers acasă - birou doar pe asfalt, dar săream borduri. 

Eu si frate-meu mergeam cu ele la competitii de MTB, ani de zile. Cand nu faceam asta traversam muntii pe carari, adica am folosit furcile alea fix pentru ce au fost gandite sa faca.

 

Acum 5 ore, l.u.v a spus:

Corect, mie mi se rupeau spițele. S himbam câte una, iar se rupea alta și tot așa. 

Până m-a învățat socră-miu, om bătrân, că spițele se schimbă toate odată ca să nu mai ai probleme. 

 

Exista roti de sosea, de XC, de downhill, pentru tricks etc. Fiecare e gandita pentru o anumita utilizare, daca incerci tricks cu roti de XC (cele mai des intalnite pe biciclete gen MTB) normal ca rupi spite, indoi sau rupi jante. Nu conteaza cate spite schimbi daca spitele sunt pentru altceva. Se mai intampla si cu piese mai solide (am facut praf rulmenti de pedale Shimano Saint, de downhill), dar bicicletele cumparate din majoritatea magazinelor vin cu roti de XC care nu rezista la abuzuri. Ati citit de pustiul ala care a murit la Lujerului acum cativa ani cand i s-a rupt ghidonul si i-a intrat in gat, parca? E cazul extrem, dar pana acolo se poate ajunge. Btw, era sa ajung sub autobuz cand mi s-a rupt lantul pe Iuliu Maniu si s-a blocat in angrenaj.

Acum 3 ore, frigider a spus:

da, am si sus la furca un  cap de subub ceva cu + / -

mi-e sa nu faca parghie prea mare, fiind blocata extinsa full 😐 

Ar trebui sa ai o rozeta pe care sa o misti usor cu mana, nu cap de surub. 

 

Nu e diferenta mare de parghie daca furca e extinsa la maxim, in sag sau comprimata, o furca solida e suficient de solida in orice grad de extensie, una proasta se rupe si comprimata. Daca rupi un Fox de downhill nu e de la extensie.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt, e normal sa cedeze orice roti folosite pentru altceva decat scopul lor.

 

Nu e normal sa cedeze nici pe deal o roata de XC de calitate buna sau oricare de downhill. In 10 ani am reusit sa nu rup nici o spita, frate-meu a rupt una sau doua de la roti Shimano de XC in conditiile in care el are 20kg mai mult decat mine. Roti Mavic sau similare rezista eroic cu doar retensionari periodice si vara asta un amic chiar a facut ceva downhill (neintentionat, erau niste caini de stana pe urmele lui) cu o bicicleta a mea cu Mavic de XC si nu au patit absolut nimic. A coborat vreo cativa km de forestier abrupt mai repede decat mine pe motocicleta (nu aveam frana spate functionala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, AdrianB1 a spus:

Pe scurt, e normal sa cedeze orice roti folosite pentru altceva decat scopul lor.

nu stiu man ce sa zic. imi pare prea de tot sa "cedeze" la modul catastrofal o componenta. Poate la cineva profi care se da blanah dar la oameni de rand - mi se pare inacceptabil.

 

am tras de un dhs acum 10-15 ani si doar ax spate s-a rupt de la cuplu nesimtit generat de o foaie prea mica + aplicat necorespunzator.

a, ca schimbam bilele alea cum le zice la "gatul" furcii f des e partea a 2-a dar nu o janta indoita, furca rupta etc.

 

 

*exceptie cum zici tu ca poti sa rupi si o furca profi daca sari si aterizezi prost cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.12.2021 la 1:35, frigider a spus:

Daca blochezi o furca cu lock out ăla pe cablu ea devine practic fixa îmi imaginez.

 

Nu doar ca nu ramane blocata, ea e gandita sa nu ramana blocata de fapt, ma rog, asa sunt gandite furcile mai scumpe, au un sistem de blow-off cand forta aplicata e prea mare. Cele ieftine se pot strica in schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, vladf a spus:

 

Nu doar ca nu ramane blocata, ea e gandita sa nu ramana blocata de fapt, ma rog, asa sunt gandite furcile mai scumpe, au un sistem de blow-off cand forta aplicata e prea mare. Cele ieftine se pot strica in schimb.

da, m-a potolit colegul mai devreme.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, frigider a spus:

nu stiu man ce sa zic. imi pare prea de tot sa "cedeze" la modul catastrofal o componenta. Poate la cineva profi care se da blanah dar la oameni de rand - mi se pare inacceptabil.

O bicicleta din aluminiu proiectata pentru un utilizator de 80kg pentru mers prin parc poate sa cedeze catastrofal si la o saritura de bordura mai inalta cu un tip de 100kg. Aluminiul e rigid, face microfisuri si cedeaza catastrofal, fata de otel care are ceva flexibilitate si se indoaie mai intai. C'est la vie, am scos banii si am pus ghidon de carbon ca sa scap de griji, chiar daca nu ma apropii nici de departe de 100kg si ghidonul vechi era un SRAM (Truvativ), nu ciam-pai-ting.

 

De obicei DHS-urile alea grele de fier sunt mai sigure decat un no-name de aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 08.12.2021 at 17:23, AdrianB1 said:

O bicicleta din aluminiu proiectata pentru un utilizator de 80kg pentru mers prin parc poate sa cedeze catastrofal si la o saritura de bordura mai inalta cu un tip de 100kg. Aluminiul e rigid, face microfisuri si cedeaza catastrofal, fata de otel care are ceva flexibilitate si se indoaie mai intai. C'est la vie, am scos banii si am pus ghidon de carbon ca sa scap de griji, chiar daca nu ma apropii nici de departe de 100kg si ghidonul vechi era un SRAM (Truvativ), nu ciam-pai-ting.

 

De obicei DHS-urile alea grele de fier sunt mai sigure decat un no-name de aluminiu.

Sînt absolut de acord! DAR...Ideea e c-am avut bicicletă de șosea din aluminiu (a apărut în multe poze de pe topic) care mi-a fost lovită de mașină în 2003/2004 (nu mai știu exact). Lovitura s-a produs în zona roții din spate. Dobitocul, deținător a 90 de kilograme , adică io, se afla pe bicicletă! Nuielele au fost îndoite în așa fel încît roata era orientată la peste 30 de grade față de cadru. Am îndreptat cadrul „pe genunchi”, fiind conștient că are 99% șanse să cedeze, dar am zis că tot e deja compromis, așa că merită o încercare. Am reușit realinierea roții aproape de perfect! Mă refer la poziția roții în cadru, că am recentrat roata după accident. Am avut speranță să refolosesc cadrul, deoarece nuielele au fost îndoite pe curbă, nu s-au șifonat. Am scos bicicleta la o tură de probă pe lîngă atelier și a ținut. Am hotărît să schimb cadrul la primul semn de cedare și să risc să merg pe el pînă atunci. A cedat, într-un final, după vreo 20.000 de kilometri și încă 15-16 ani de folosire. Nu l-am menajat deloc! Am mers vara pe caniculă, iarna pe ger, pe asfalt, dar și pe drumuri de macadam, am mers și cu viteze de peste 70 de km/h, am pus și portbagaj cu coburi de 30 de kilograme, l-am abuzat în toate modurile posibile! Nici acum nu-mi explic cum a ținut! Cadru Ketler de aluminiu din 1986. JOS PĂLĂRIA!

image.thumb.png.618488fda41b177cc41bcb402c639337.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni mă gândesc la furca fixa pt că 3.5 kg.

 

Vreau sa fie rezistenta gen "trial" , eu nu fac asta dar mai cad de la 50cm acolo și nu vreau sa flexeze la frana animalică / stoppie 

 

Am înțeles că din Al flexează și că tre să iau ceva oțel Plm.

Am mai citit pe forumuri că la fixă cu disc vedea omul cum flexa și a trebuit să schimbe pantalonii.

 

Asta e ce am găsit nu din Al.

 

https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-trekking-28-1-1-8-carbon-lucios.html

 

Carbonul asta "lucios" e ok?

 

Din ce știu eu și carbonul flexează puțin.

 

 

Și 1.5 kg daca găsesc ceva sa știu că nu se rupe e ok.

Tot scap de 2kg.

Preferabil sa păstrez și geometria.

 

Găsisem pe net ceva furci exotic se numeau.

Tot ce a carbon da cică și alea flexau.

 

Am crescut cu DHS ordinar și atunci nu stăteam să mă gândesc atâta dar nu aveam nici cate kg am acum.

70, nu vă gândiți la 100.

 

Sau orice alt ex.

La o adică dacă e până în 2kg o aduc din state cu Garcya și aia e.

 

 

 

 

 

Și cu QR, mi se rupe des de la valva

*sa nu spun cotor

cum ar fi:
https://www.ebay.com/itm/193804775049?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D1110006%26algo%3DHOMESPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D235874%26meid%3D8f5b3d8543214b318e07a81106438fa0%26pid%3D101195%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D203709426794%26itm%3D193804775049%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv9PairwiseWebMskuAspectsV202110NoVariantSeed%26brand%3DTOSEEK&_trksid=p2047675.c101195.m1851&amdata=cksum%3A1938047750498f5b3d8543214b318e07a81106438fa0|enc%3AAQAGAAACEMOH31qxh5E5S4W9WQdAsKjW5pTzliNQ47%2F%2B55Q0PvHSUdqPDnICWzuWnJusa6UREgrWS2%2BhpB85FxwtKGdlWOBZQtjwL69hB3Y4XWpmzXPNj9HYo61jJ%2BhFoftwXhC973su0e1CdTfygO8Ffb401f7QTt2lS9THvWesN%2BPnxuw756ANwXlQxFA8fjIhV4nSpXhfMT9IbKn%2BlYBVaRA%2B3h6HOX%2BAJVJAav6x4P4GuG6lFSvqUkxuC57OMblSg1%2FyTkWmuTbBRaMmVZzN7o%2Fj40ylBQ3tC4Pnk1z%2Bmr95Ia%2FieGw3B9cREQRDZ7zVwEfaXLYXimTMzOQQMNLaoarX7XxMXMQ9JwFWzLozPXkRqjtUDMsj3BsVj55XbOe4z6YZouqemoAqz2oWNSJ11sOWmNP6Iwr%2FhCBGlecwgQjQn6dMomnmZCdwSS4lW2CvOKMbGPu1w4C3cp0oEZIn1mhalYoJxkotjH90BHNK%2Bhc%2BdhqZMLZ7VS05CZfrF29qPqyk3bWnD1eJvIOd0cHYEcTmplvSH9pBmViLzMuQmMG7RZ7oHlQ7XhL%2BEeYx57q%2FVKQCwOiuXdlsDk9A5xR3aL7Kt01civVq7F44HJwJN%2F%2FK2U%2FlUJoaIo7G8cvJ96EEkD8c3fl2Lm6VhVV0PF1rDWJDRT%2Bm3DQb7xQtG1HMJ0KN9QcJQLX1kaJoEBMESJtue%2F%2F0Cg%3D%3D|ampid%3APL_CLK|clp%3A2047675

Acum 15 ore, frigider a spus:

Și cu QR, mi se rupe des de la valva

e VB DE qUICK rELEASE NU DE cONTROVERSATUL COD qr

 

SCZ DE caps INVERSAT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aluminiul nu flexeaza, aluminiul se rupe. E rigid, se face praf la solicitari care il depasesc sau cand face microfisuri si le face, cu timpul. Microfisurile din aripile la Concorde au ucis instantaneu avioanele alea, le-au retras pe loc pe toate cand au descoperit in ce stare sunt.

 

Otelul si carbonul flexeaza. Ambele materiale au o flexibilitate inclusa, carbonul mai mare in general decat otelul: niste sloveni faceau teste la aripi de avion si au tras de ele in sus pana au unit varfurile si tot nu s-au rupt. Otelul nu ajunge la asemenea performante. 

 

Furca de la Maros e ok, dar daca pici 50cm si se rupe nu are garantie. Trekking nu presupune salturi sau cazaturi de 50cm.

 

Furci de carbon de MTB la 86$ mi se pare incredibil de ieftin, nu imi dau seama ce calitate au la banii aia. Chiar nu stiu, poate sunt bune, poate nu. De obicei pe MTB se pun furci cu suspensie pentru ca altfel pierzi aderenta (roata nu pastreaza contactul cu solul), furci fixe chiar si de carbon nu sunt o idee buna, ma intreb ce chinezarie cu nume aiurea e aia.

 

Cu quick release versus rupt valva nu am inteles. Toate sistemele de prindere curente, in afara de bicicletele de supermarket de 2 lei, sunt sisteme rapide, chiar si alea bolt-through care sunt mai solide. QR clasic e minimul pe care il gasesti, dar nu poti pune roata si furca cu sisteme diferite, daca vrei sa pastrezi roata atunci iti trebuie furca cu acelasi sistem de prindere. Nu stiu de ce rupi valve, cand alea au cap metalic filetat si piulita de fixare care le face rigide fata de janta, nu am rupt niciodata valve de bicicleta cu sistemul asta. Alea cu valva de cauciuc de pe bicicletele de acum 50 de ani se pot rupe, dar nu cred ca mai gasesti asa ceva si chiar daca gasesti, nu cumperi asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, AdrianB1 a spus:

Nu stiu de ce rupi valve, cand alea au cap metalic filetat si piulita de fixare care le face rigide fata de janta, nu am rupt niciodata valve de bicicleta cu sistemul asta.

pai si cu piulita care o fixeaza - se misca camera si se rupe de la baza.

cred ca sunt vechi cauciucurile si nu mai au aderenta buna pe janta si aluneca. tre sa merg cu ele f umflate(ceea ce urasc) sa nu se mai miste cauciuc pe janta si sa ia si camera cu el.

 

cauiciucuri noi imi imagineza ca ar rezolva problema sper. ca a aparut brusc.

 

sau cum fac unii - silicon pe cauciuc<>janta ? :grinbandit:

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, AdrianB1 a spus:

Cate atmosfere ai de obicei? Nu sunt roti de enduro sa mergi la 1 atm, la bicicleta iti trebuie macar 2. si atunci nu mai patesti asta. 

Nu știu cu cât, înainte erau lăsate și nu aveam prob asta.

Aia de pe fata cel puțin imediat o vad că se învârte grav.

Las piuliță slăbită sa le vad cat se mișcă sa le dezumflu sa le mișc la loc și apoi iar le umflu.

 

Trăiesc un coșmar sincer.

Le bag și 3 cred și tot se mișcă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, AdrianB1 a spus:

Daca se invarte camera in cauciuc la 3 atmosfere e caz urgent de exorcizare, au intrat ceva draci inauntru si trebuie eliminati. De pe la 2 atm in sus nu are voie sa faca asta.

Ori îi pun silicon ori cauciucuri noi.

Vreau sa le țin cat de moi îmi convin fara sa se miște camera.

Am schimbat și banda aia de se pune pe janta - părea lipicioasa asa, tot se mișcă.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...