Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

^^^ asta e motivul pentru care am trecut la fixa. (plus ca e la jumate din greutate) :) 

**la mine pierdea ulei ca era mai veche si abia am gasit undeva om care sa spuna ca are kit de service pentru ea si era  500 lei servisarea, asta daca era posibila. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Citat

Bicicletele nu au un rezervor de lichid de frana ca motocicletele

Pai nici placutele nu sunt la fel de groase ca cele de moto :)  

Ideea e ca un sistem proiectat bine nu are voie sa ia aer cand se tocesc placutele. Ca or fi si sisteme proiectate la limita sau poate chiar sub limita nu ma surprinde dar nu e normal.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu despre voi, dar cu pretul actual al combustibilului si nivelul la care a ajuns RCA-ul, pot spune ca am devenit un biciclist convins. :crack:
@frigider: poti sa pui un link cu sursa de unde ai luat furca fixa? Parca ma bate si pe mine gandul sa fac asta. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, binox a spus:

Un sistem care functioneaza corect nu are nevoie de aerisiri periodice, daca intra aer periodic in sistem ai o problema exceptand cazul in care obisnuiesti sa tii bicicleta cu rotile in sus perioade indelungate.( multe ore, nu cand schimbi cauciucul)

De ce e obligatoriu sa aerisesti cand schimbi placutele? Un sistem bine gandit si corect utilizat are rezervorul dimensionat astfel incat sa compenseze uzura placutelor fara ca nivelul lichidului sa iasa din limite.

Fals, riscul exista, nu e deloc neglijabil si din pacate nu depinde numai de tine. Ca noi alegem sa ni-l asumam e alta discutie. Si eu incurajez lumea sa mearga pe bicicleta dar n-as indrazni sa le spun ca daca sunt atenti nu e nici un risc pentru ca sunt constient ca nu e asa.

Din pacate in trafic sunt tot felul de nebuni, soferi cu ochii in telefon sau probleme de vedere, neatenti, etc. Oricand unu deasta te poate lovi din spate fara sa poti face nimic. 

Eu vorbeam despre mine, asa vad lucrurile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, danutu_m a spus:

poti sa pui un link cu sursa de unde ai luat furca fixa? Parca ma bate si pe mine gandul sa fac asta. Multumesc!

Vezi că furca fixă se ia în funcție de ce cursă ai acum la furcă (suspension corrected fork). Altfel strici geometria, virează aiurea roata și dai cu pedalele pe jos în curbe...

https://brainybiker.com/what-is-a-suspension-corrected-fork/

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.png

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.pngimage.thumb.png.88f62a913deb15c3d49d9967325163a8.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, l.u.v a spus:

Unde pot servisa astea în București dacă pierd aer?

Dupa ultima experienta la Ion din Crangasi mi-am cumparat scule si m-am apucat sa imi fac singur, dar nu servisare de furca pentru ca imi e prea lene pentru aia. Furcile RoxShox le fac la BikeGeek langa Piata Sudului, chiar daca e foarte departe pentru mine. Din pacate acolo nu fac si amortizoare spate, dar furcile le fac bine.

Acum 13 ore, binox a spus:

Pai nici placutele nu sunt la fel de groase ca cele de moto :)  

Ideea e ca un sistem proiectat bine nu are voie sa ia aer cand se tocesc placutele. Ca or fi si sisteme proiectate la limita sau poate chiar sub limita nu ma surprinde dar nu e normal.

 

La Shimano si Magura am avut de aerisit pe spate. Pe o bicicleta am Magura Julie, antica, de dinainte de 2010 si nu a fost niciodata nevoie de aerisire, dar la MTx-uri e nevoie, au un dop idiot de cauciuc la rezervor si in timp trag aer. Toate bicicletele le tin vertical, suspendate de roata fata, nu am observat nici o diferenta intre modurile de depozitare si perioadele de aerisire. Singura problema avuta vreodata a fost o furca RoxShox cu garniturile uzate la care din cauza pozitiei a curs uleiul din furca, ceea ce era aproape de asteptat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mersi tuturor pentru sfaturi!

 

Nemaicirculând de mult cu bicicleta am uitat de durerile de la oasele șezutului 🙂

 

PS: am montat de curând și o oglindă micuță doar pe stânga, nu mi-am imaginat că este atât de utilă, recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, danutu_m a spus:

@frigider: poti sa pui un link cu sursa de unde ai luat furca fixa? Parca ma bate si pe mine gandul sa fac asta. Multumesc!

https://www.identitibikes.com/products/rebate-jump-forks/

luata prin Garcya, probabil se poate lua si "singur" dar prefer sa evit bataie de cap.

 

este de "jump" zic ei, adica rezista la niste abuzuri.

eu pe magazine la noi gaseam fixe dar de trekking etc. acum nu stiu la ce vrei sa o fol tu, daca e pt ceva mai non-abuz poate gasesti in tara, e mai simplu si mai rapid poate si mai ieftin?

Acum 13 ore, vis-a-vis a spus:

Vezi că furca fixă se ia în funcție de ce cursă ai acum la furcă (suspension corrected fork). Altfel strici geometria, virează aiurea roata și dai cu pedalele pe jos în curbe...

https://brainybiker.com/what-is-a-suspension-corrected-fork/

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.png

image.thumb.png.5052b7a237a479c8b5f92579bea1c798.pngimage.thumb.png.88f62a913deb15c3d49d9967325163a8.png

bine zis, la unele scrie in descriere spre ex "geometry corrected for XXX mm travel" 

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Nemaicirculând de mult cu bicicleta am uitat de durerile de la oasele șezutului 🙂

mergi si tu in picioare, sau pe langa :grinbandit:

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

PS: am montat de curând și o oglindă micuță doar pe stânga, nu mi-am imaginat că este atât de utilă, recomand.

*nu si pe trotuar ;) 

**de fapt si pe trotuar

 

 

oameni ma bate gandu sa trec pe 1 foaie 1 pinion de acelasi nr de dinti, raport 1:1.

si zic scriu asa pe google, doar google e prietenul tau, asteptandu-ma sa gasesc set.

 

dar nu gasesc set.

inteleg ca tre sa caut eu manual foaie de X dinti cu brate si pinion separat tot de X dinti?

 

ce am eu acum cu 2 foi - inca mi se pare mare foaia , nu are sens sa fie "mare" daca vreau 1:1.

si oricum gen trebuie cu sistem spider daca am inteles bine pt ca gaurile s "pe raza mare", mai mare decat foaia mica. 

 

 

mai mic de 32 dinti nu gasesc foaie?

 

ma oboseste groaznic sa sap asa in necunoscut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, tot făcuse un om topic "ce valoare are bici" zic să întreb și eu:

 

Merita să vând manetele și frânele și furca asta?

Sau mai bine le donez?

 

Manete 2 degete avid dar merge sa frânezi și cu 1 deget. :grinbandit:

Frane mecanice Hayes mx4 +1 disc 160.

Furca Marzocchi Dirt Jumper 3, curge puțin, sa fie bine sa nu fie rău. revizia ajunge 500 lei. Lol.

 

Obosite toate, ce sa mai.

Dar vin cu bonus la skill.

 

 

 

 

IMG20220402132715.jpg

IMG20220402132659.jpg

IMG20220402132126.jpg

IMG20220402132241.jpg

IMG20220402132628.jpg

IMG20220402132253.jpg

IMG20220402132641.jpg

IMG20220402132648.jpg

 

 

Adaugăm 1 schimbător de 2 foi Shimano, se știe, cea mai tare marca.

Tunat, fara geam protecție indicator. 

(Ai nevoie de indicator să știi pe ce foaie ești când 1 e de 28 și ailaltă dubla :D - pt rideri PRO.

*Are rodajul făcut.

 

 

IMG20220406134553.jpg

IMG20220406134547.jpg

Hyperdrive frăție.

IMG20220406135022.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

încearcă pe dirtbike.ro/bazar... 

Manetele alea erau la căutare pe vremuri. Merg și la frâne disc mecanice, si la v-brake-uri.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, vis-a-vis a spus:

încearcă pe dirtbike.ro/bazar... 

Manetele alea erau la căutare pe vremuri. Merg și la frâne disc mecanice, si la v-brake-uri.

O sa incerc și acolo.

Acum poate sare cineva cu vreo oferta de pe aici :grinbandit:

Una de nerefuzat poate.

 

Desi daca incepe sezonul o sa se pună praful pe aici :)

 

le vând la iarna. Off season, preț de iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manetele alea sunt singurele piese bune din toata lista, dar pe vremuri le cumparam cu vreo 40 de lei setul, noi, de la un magazin din Brasov. Am avut vreo 3-4 seturi, le-am pus gratuit ca upgrade pe bicicletele pustilor din cartier, cred ca inca am un set pe o bicicleta de 24" a pustiului fratelui meu. Restul nu prea au nici o valoare, nici macar sentimentala, Alivio e cea mai ieftina serie de Shimano care are nume  si daca iei in seama si uzura sunt bune de donat cuiva care are nevoie, pe la tara. Poate franele si discul sa fie vandabile pe OLX, dar nu pe bani seriosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, AdrianB1 a spus:

Manetele alea sunt singurele piese bune din toata lista, dar pe vremuri le cumparam cu vreo 40 de lei setul, noi, de la un magazin din Brasov. Am avut vreo 3-4 seturi, le-am pus gratuit ca upgrade pe bicicletele pustilor din cartier, cred ca inca am un set pe o bicicleta de 24" a pustiului fratelui meu. Restul nu prea au nici o valoare, nici macar sentimentala, Alivio e cea mai ieftina serie de Shimano care are nume  si daca iei in seama si uzura sunt bune de donat cuiva care are nevoie, pe la tara. Poate franele si discul sa fie vandabile pe OLX, dar nu pe bani seriosi.

ms de info!

 

am pus hidra pe bici si pana acum sunt f dezamagit - mt5 pe fata cu 4 pistonase si disc de 203 si e ... 😐 slaba rau?

spatele la fel, mt sport parca ii zicea dar discul e unul vechi, tre sa trag tare sa blocheze spatele.

am inteles ca tre sa se rodeze putin placutele (oare si discul?)

 

sper sa revin cu o parere total la 180 grade peste ceva timp.

Altfel pun la loc mecanicele si donez pe astelalte :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, placutele trebuie rodate la fiecare schimbare. Nu dureaza mult, in zece minute ai terminat - gasesti un loc unde poti merge fara sa fii nevoit sa opresti si faci accelerari urmate de franari progresive, facute lent si fara sa te opresti de tot. Faci vreo 10-20 de ture si apoi ar trebui sa simti diferenta. Prima data cand am facut asta nu-mi venea sa cred ce diferenta era. Nu stiu daca discurile trebuie rodate si ele cand sunt noi (pp ca da), dar oricum participa la rodarea pe care o faci placutelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai multe situatii care pot duce la frana proasta..chit ca e hidraulica.

- nu e aerisita cum trebuie. Frana era dintr-o bucata - de la maneta la etriere sau din aia cu quick connectori? Ai aerisit-o? 

- discul de frana e curat? Dar placutele? Daca ai facut cumva aerisirea si ti-a ajuns lichid de frana pe placute..ai pus-o de placute noi. Eu am salvat unele bagandu-le la cuptor..dar nu merge intotdeauna.

 

Bine..toate astea presupunand ca i-ai facut rodajul. Dar daca nici nu blochezi spatele...Eu, la tonajul meu, blochez spatele (si fata cred) cu un deget. XT de acum vreo 6 ani. MT5 par mai rasarite. Oricum hidraulicele sunt peste frana mecanica. Daca nu ti se pare ca e asa e ceva in neregula cu ea - mizerii pe discuri/placute sau frana nearisita.

 

Daca nu le-ai aerisit, du-te la cineva sa o faca. S-ar putea sa iti trebuiasca scule dedicate. La XT iti trebuie, nu stiu la astea. 

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, tzunoi a spus:

Sunt mai multe situatii care pot duce la frana proasta..chit ca e hidraulica.

- nu e aerisita cum trebuie. Frana era dintr-o bucata - de la maneta la etriere sau din aia cu quick connectori? Ai aerisit-o? 

- discul de frana e curat? Dar placutele? Daca ai facut cumva aerisirea si ti-a ajuns lichid de frana pe placute..ai pus-o de placute noi. Eu am salvat unele bagandu-le la cuptor..dar nu merge intotdeauna.

 

Bine..toate astea presupunand ca i-ai facut rodajul. Dar daca nici nu blochezi spatele...Eu, la tonajul meu, blochez spatele (si fata cred) cu un deget. XT de acum vreo 6 ani. MT5 par mai rasarite. Oricum hidraulicele sunt peste frana mecanica. Daca nu ti se pare ca e asa e ceva in neregula cu ea - mizerii pe discuri/placute sau frana nearisita.

 

Daca nu le-ai aerisit, du-te la cineva sa o faca. S-ar putea sa iti trebuiasca scule dedicate. La XT iti trebuie, nu stiu la astea. 

le-am dus la magazin de bici.

 

fata a fost scurtata conducta.

mie mi se pare ca la fata cel putin trag f mult de maneta sa franeze serios. m-as gandi la aerisit aici? as fi dezamagit sa nu fi aerisit calumea.

 

spatele la fel - nu blocheaza decat daca trag tare de el - si asta e dintr-o bucata, dar disc e "vechi" si nu e aceeasi marca cu frana/placutele.

disc pe fata e nou, aceeasi marca cu frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii cum mi-am facut eu prima aerisire? Dupa ce niste "meseriasi" mi-au scurtat conductele..bine mai exact mi-au mutat franele invers - stilul moto. Prin meseriasi inteleg magazin de marca, importator de nu stiu ce, serios. Si-au batut joc. Am luat bicla cu maneta de frana unsuroasa..a zis ca nu a vut mecanicul timp sa o stearga. Nu tinea frana neam - aceasi poveste de care zici tu. Astia erau undeva intre parcul carol si pasajul marasesti dar nu cred ca mai sunt acum. Langa o spalatorie auto. Asa ca mi-am luat sculele necesare si m-am pus pe aerisit. Mi-am tutut un rand de placute pt ca..bou. Dar pana la urma m-am prins. 

Daca ar fi sa iti recomand, un domn mai in varsta la brema bike, cred ca e chiar patronul, care e pasionat de ceea ce face. M-am mai dus pe la el sa imi scurteze o furca, sa imi centreze rotile si pare genul tipicar. Asta daca il prinzi pe el. Mai era si un pusti cam grabit, dar il lua asta in suturi.

Care era acel magazin de bici?

A, si inca ceva, vezi ca astea sunt sensibile la pus cu cracii in sus. Adica nu te apuci sa pui bicicleta cu rotile in sus ca sa iti faci pana, sau sa o agati cu roata din fata in jos. Ca i se face rau. Idee e ca rezervorul lichidului de frana trebuie sa fie in cel mai inalt punct. Ghidonul in mod normal. Daca are vreo bula pe acolo si o plimbi..ai pus-o.

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca franele sunt aerisite si placutele curate ar putea fi de vina chiar placutele.

Am patit o data, m-a intrebat la magazin daca vreau placute agresive sau normale. Am cerut normale ca nu consideram ca am nevoie de agresive si nu voiam sa uzez discurile prematur. Au franat foarte prost si nu era de la aerisire, pur si simplu nu aveau aderenta la disc.

Am tot incercat sa le curat( desi nu aveau de ce sa fie unse)cu spray de frane, dar degeaba. Au inceput sa tina mai bine spre finalul vietii, cam ultimul sfert.

Cand le-am schimbat am cerut la acelasi magazin placute agresive dar de data asta nu aveau decat un singur tip compatibil si din ala cel mai ieftin. Cu astea franeaza foarte bine. Ma gandeam sa fac upgrade la discuri mai mari dar clar nu mai am nevoie, astea de 160 pe care le am sunt super ok la cum folosesc eu bicicleta asta.(deplasat aproape zilnic prin Bucuresti)

Ar trebui sa-ti dai seama dupa cum se apasa maneta daca are aer sau nu si daca banuiesti ca are aer nu ezita sa o duci inapoi la atelier sa-si faca treaba cum trebuie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms de răspunsuri oameni.

La atelier am fost de 2 ori că avea joc la furca prima oara.

 

Apoi când am plecat le am zis că nu prea țin frânele, au zis de rodaj.

Și să nu frânez animalic din prima (ceea ce am făcut)

 

O sa mai merg puțin că am mers gen 15 20 min in total.

 

Daca tot e dubios merg la alt magazin pt aerisire și eventual plăcute mai bune.

 

Alea ce am sunt cele ce vin cu frânele de le am menționat în primul post.

 

Noroc!

 

 

 

Mă așteptam cu 4 pistonase și disc de 203 "marca" sa mi fie frica sa pun frana. De unde.

 

Unde mai pui că am și furca fixa deci nu e senzația modificată de furcă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franele noi MT5 sunt Magura MT5? Daca da, sunt frane excelente (am vreo 3 seturi (MT4/MTS/MT5), dar sensibile la aerisit corect. 

 

Daca esti mai hardcore, placutele le rodezi in 30 de secunde: foaie mica, pinion mare, franezi puternic in timp ce dai la pedale. Cam ca mersul cu masina cu frana de mana pusa. In 20 de metri ai rezolvat placutele, discul nu necesita rodaj, dar necesita degresare inainte de a pune placutele. Mai exista posibilitatea ca placutele sa fie contaminate cu lichid de frana, daca e superficial se rezolva cu un pic de franare ca cea de mai sus (dar 50-100m), daca e mai adanca se rezolva doar cu alte placute.

 

Exista diferente intre placutele moi si cele dure de la Magura, dar nu cat sa nu franeze bine. De-aia nu cred ca e de la tipul de placute, ci de la aerisire sau contaminare.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, AdrianB1 a spus:

Franele noi MT5 sunt Magura MT5? Daca da, sunt frane excelente (am vreo 3 seturi (MT4/MTS/MT5), dar sensibile la aerisit corect. 

Da, fata mt5 și spate mt sport le zice.

 

 

O sa tot frânez ampulea.

Aia cu contaminarea suna a neglijenta crasă. Sper sa nu fie cazul. Plm o sa șterg cu hârtie sa vad daca e ceva pe disc.

 

Daca tot e jenant mă duc la aerisit și poate plăcute mai agresive.

 

Azi am pus mâna pe cheie după naiba știe câți ani și culmea, nu am stricat nimic.

Decât estetica.

 

Inainte

 

 

Screenshot_2022-04-07-14-09-54-88_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Și după

 

IMG20220407140113.jpg

 

 

Tot căutăm orbește foaie de 32 când stăteam cu foaia de 26 sub fund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am mers astăzi pe udaciune și bălți după ploaie.

A început să scârțâie frâna spate parcă.

Dispare la uscăciune sau s-or fi contaminat plăcuțele cu uleiul și combustibilul amestecat prin bălți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...