Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

Vizitator MosRahao

La Dnepr ai nevoie cel puțin de un ambreiaj,cutie de viteze,garnituri de chiulasă Âşi supape.

 

e logic ce spui despre conducerea cu atas. si piesele de schimb de care zici cat sa coste impreuna? estimativ.

 

 

da, daaa!

tocmai l-am vazut... vezi? la ceva de genul ma gandeam, aranjat sumar, cat sa ma tzina (dpv tehnic, estetica nu ma intereseaza in acest proiect, de-ar fi sa iasa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator MosRahao

Am enumerat piesele ca să te descurajez,rămâne totuÂşi adevărat că s-ar putea să ai nevoie de ele..

 

e drept ca si eu te-am intrebat adineauri tocmai ca sa te prind in fapt (in faptul de descurajare) :burnout:. cand am vazut in lista "cutia de viteze", mi s-a aprins beculetzul... :cheers:

 

dar serios acuma, chiar as face-o! nu pare asa o grozavie!

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Baftă ,înseamnă că o să putem citi încă o poveste frumoasă scrisă cu talent.

 

saru`mana! dar am nevoie si de ajutor din partea voastra... va rog. tre` sa ma lamuresc cum e treaba si daca e viabila ideea, asa ca astept comentarii si opinii pro sau contra ideii de a calatori cu o moto cu atas ruseasca in spatiul ex-sovietic.

 

intrebarile din primul meu post sunt inca valabile. :cheers:

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul e bun, ca o sa cari multe piese in el, +un acumulator de masina samd.

Din tot ce am citit din calatoriile celor care au fost prin Rusia, Mongolia, Altai,(ca eu nu am fost) nu prea mai gasesti gramada piese de rusoaice, si rusii s-au umplut de japoneze, nu mai viseaza nici ei la ale lor. Mai degraba te rezolvi cu piese de F650 sau Honda decat de Ural, asa ca sa ai piese bune de rezerva in atas nu-i prostie. A ajuns globalizarea si la ei, nu e de neglijat. Cred ca de o sudura sau o mica treaba de strungar o sa te cam descurci, dar de facut rost de vreo piesa dupa care astepti 3 zile te gandesti cat te costa alea 3 zile de asteptare, cazare etc, si poate e mai ieftin sa o cari dupa tine. Parerea mea de neavizat. Oricum mult succes, e bine ca ai curaj sa visezi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

mult succes, e bine ca ai curaj sa visezi !

 

multumesc, sa speram ca n-o fi dracu` asa de negru! :cheers:

 

astept in continuare opinii - in special ale celor care au / au avut moto cu atas, ruseasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsuri, poate un pic pe langa, dar nu foarte, la intrebarile punctuale:

 

- 1) Cea care iti intra in buget, cea pe care o stapanesti mecanic cel mai bine, cea pe care o poti echipa cel mai corespunzator cu piese, piese de rezerva, si sa-i facu niste teste inainte de plecare. Teoretic cele in 4T sunt mai bune. Cu cat drumul e mai lung, 2T iese din schema tot mai mult.

 

- 2)consumul /100km e irelevant, gandeste-te doar ca benzina o sa fie cu 20% mai ieftina decat la noi, asa ca iti permiti sa consume cu 20% mai mult. Oricum cu cat o sa fie mai ieftina si mai proasta, o sa creasca un pic consumul.

 

- 3) sansele de defectare > vezi punctul 4

 

- 4) viteza de croaziera este un parametru f. important, nu fiindca e cu atas, ci fiindca sunt realizate cu o metalurgie depasita. Ca sa mergi cu 100 constant, investesti in modernizarea ei o gramada de bani si efort, si tot nu ai garantii de fiabilitate. Mersu'ncet si leganatu' pe la 60-70 rareste foarte mult defectele, stai cu ochii pe ulei, presiune si temperatura si ai ceva sanse sa mergi bine si mult. Cum te dai mai tare la ea, pocneste ceva. Tine cont ca la drum lung crapa piese pe bmw-uri si ktm-uri asa ca nu paria pe noroc.

 

..

- 7) Categoric nu e de ajuns sa stii sa schimbi bujii si sa completezi uleiul; Astea te invata oricine in 10 minute. Crezi ca ceva invatat in 10 minute iti va fi suficient? Pe vremuri la cursele auto, echipajul era facut din pilot si mecanic. Daca le ai cu mecanica poti pleca; chiar si asa sunt convins ca o sa ai macar o ocazie sa inrosesti telefonul in convorbiri cu "trupa de suport" de acasa. Nu pleca singur, trebuie sa ai experienta cu tine, ori a ta, ori un tovaras de nadejde.

 

Eu te incurajez, dar totusi nu te arunca cu capul inainte, asigura-ti si un plan B,C, saltele si parasute

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca Viroaga de 250 va merge foarte bine pana la Moscova. La intoarcere poate o sa-i faci suspensiile dar cu ea vei cheltui cel mai putin si vei ajunge cel mai repede. Cred ca orezariile astea de 250 sunt printre cele mai fiabile dracii pe 2 roti, consuma extrem de putin si tin o viteza pe drumuri medii foarte buna.

 

Cred ca nu ai inteles bine ca trebuie sa ai know -how pe tipul respectiv de comunista, cel mai bine pe exemplarul personal.

Nu vei parcurge tari comuniste ci regiuni sarace. Nu vor avea piese noi ci piese uzate si nu iti permiti sa ramai in pana cu zilele pana iti repara vreun mos betiv fieratania. Mai nimeni nu vorbeste decat rusa/ucrainiana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

benzina o sa fie cu 20% mai ieftina decat la noi,

 

Mersu'ncet si leganatu' pe la 60-70 rareste foarte mult defectele,

 

Daca le ai cu mecanica poti pleca

 

asigura-ti si un plan B

 

multumesc,owene. am sa ma gandesc la ce mi-ai scris. in tot cazul, exact azi mi-a venit ideea (legata de moto cu atas, calatoria oricum am s-o realizez) si asa ca e timp si de pritocit, si de discutat, si de amuzat pe seama ideii, si de reparat eventual motocicleta cu atas aleasa.

 

costurile cu benzina nu ar fi o nenorocire, de cele cu piese si stricaciuni de motor mi-e teama.

 

stii, eu merg incet de felul meu, in plus opresc des la cafea, cascat gura, tigara, etc si deci e inca un motiv sa aleg o motocicleta cu atas. dar planul B este sa plec oricum, cu o moto ceva mai hotarata (decat Virago de 250, ce am avut pana acum). nu prea le am cu mecanica, adica NU le am, dar pana la urma in cateva luni poti invatza multe (as vrea sa plec in iulie-august)

 

sper sa ma lamuresc cat de curand care-i faza pentru ca la prima vedere, totusi, pare abordabila calatoria cu o comunista cu atas. si ca bani, si ca fier.

 

multumesc pentru opinie si incurajari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere iti trebuiesc cel putin 2500 de euro pentru excursia asta si asta doar in cazul in care cunosti motocicleta foarte bine (fara a tine cont de esteticul ei - asta ar mari suma) . Tre' sa hotarasti :

 

1 - ai disponibili atatia bani si nervi pentru a-i consuma pe o excursie care o sa te chinuie in loc sa te relaxeze?

2 - motor 2T sau 4T ?

3 - ai timp pentru a invata cum functioneaza motoarele de motocicleta boxer 4T sau cele monocilindru 2T rusesti ?

4 - acum cateva luni am fost contactat de cineva din Rusia pentru a-i vinde IJ 56 care-mi spunea ca rusii au cam

dus motocicletele "depasite" la fier vechi deci "solutia" de a cumpara piese "de pe drum" CADE

5 - defectiunile motocicletei nu o sa fie singurele probleme pe care o sa intampini (fi sigur ca o sa ai probleme

cu moto ruseasca cu atas)

 

...si lista poate continua

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Cred ca Viroaga de 250 va merge foarte bine pana la Moscova. La intoarcere poate o sa-i faci suspensiile dar cu ea vei cheltui cel mai putin si vei ajunge cel mai repede. Cred ca orezariile astea de 250 sunt printre cele mai fiabile dracii pe 2 roti, consuma extrem de putin si tin o viteza pe drumuri medii foarte buna.

 

Cred ca nu ai inteles bine ca trebuie sa ai know -how pe tipul respectiv de comunista, cel mai bine pe exemplarul personal.

Nu vei parcurge tari comuniste ci regiuni sarace. Nu vor avea piese noi ci piese uzate si nu iti permiti sa ramai in pana cu zilele pana iti repara vreun mos betiv fieratania. Mai nimeni nu vorbeste decat rusa/ucrainiana.

 

un pic de rusa stiu si eu, iar viroaga, de ieri, nu mai e a mea, are un nou stapan. e adevarat tot ce zici despre costuri si fiabilitate. dar:

 

vezi, ideea e ca... uite, n-ar fi prea bine sa scriu asta dar... ei bine:

in urmatoarele 6 luni o sa am o noua motocicleta. va fi oricum una intermediara si nu motocicleta vietii (sper). :bounce:unul din obiectivele mele este sa merg in calatoria asta spre nord. si la o bere, ma gandeam ca ce poate fi mai potrivita decat o moto fosta sovietica intr-un spatiu fost sovietic? doar pentru o vara, pentru un sezon...

 

uite, cand am plecat la drum lung cu viroaga cea mica, ma gandeam ca nu e o problema daca se va strica; ca vor fi solutii (de una din solutii mi-e si rusine, dar asa gandeam atunci: ca pana la urma poate fi si abandonata motocicleta)

 

oare o fi chiar asa de negru dracul cu o comunista cu atas?

 

iti trebuiesc cel putin 2500 de euro pentru excursia asta

2 - motor 2T sau 4T ?

3 - ai timp pentru a invata cum functioneaza motoarele de motocicleta boxer 4T sau cele monocilindru 2T rusesti ?

4 - acum cateva luni am fost contactat de cineva din Rusia pentru a-i vinde IJ 56 care-mi spunea ca rusii au cam

dus motocicletele "depasite" la fier vechi deci "solutia" de a cumpara piese "de pe drum" CADE

5 - defectiunile motocicletei nu o sa fie singurele probleme pe care o sa intampini (fi sigur ca o sa ai probleme

cu moto ruseasca cu atas)

 

...si lista poate continua

 

2500 de euro? pentru ce?

2. 4T, nu?

3. 6 luni ca sa invat cateva chestii de baza, nu ar fi suficient?

4. asta ar fi o problema, intr-adevar... cred ca trebuie sa plec la mine cu ce ar fi susceptibil de a se strica. ce oare si cat ar costa?

5. nu vad ce alte probleme ar putea fi... zi-mi te rog, pur si simplu azi mi-a venit ideea cu moto cu atas, asadar orice opinie e binevenita!

 

si partile bune care ar fi? daca ar fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un pic de rusa stiu si eu, iar viroaga, de ieri, nu mai e a mea, are un nou stapan. e adevarat tot ce zici despre costuri si fiabilitate. dar:

 

vezi, ideea e ca... uite, n-ar fi prea bine sa scriu asta dar... ei bine:

in urmatoarele 6 luni o sa am o noua motocicleta. va fi oricum una intermediara si nu motocicleta vietii (sper). :bounce:unul din obiectivele mele este sa merg in calatoria asta spre nord. si la o bere, ma gandeam ca ce poate fi mai potrivita decat o moto fosta sovietica intr-un spatiu fost sovietic? doar pentru o vara, pentru un sezon...

 

uite, cand am plecat la drum lung cu viroaga cea mica, ma gandeam ca nu e o problema daca se va strica; ca vor fi solutii (de una din solutii mi-e si rusine, dar asa gandeam atunci: ca pana la urma poate fi si abandonata motocicleta)

 

oare o fi chiar asa de negru dracul cu o comunista cu atas?

 

 

 

2500 de euro? pentru ce?

2. 4T, nu?

3. 6 luni ca sa invat cateva chestii de baza, nu ar fi suficient?

4. asta ar fi o problema, intr-adevar... cred ca trebuie sa plec la mine cu ce ar fi susceptibil de a se strica. ce oare si cat ar costa?

5. nu vad ce alte probleme ar putea fi... zi-mi te rog, pur si simplu azi mi-a venit ideea cu moto cu atas, asadar orice opinie e binevenita!

 

si partile bune care ar fi? daca ar fi?

 

 

Pentru achizitia si pregatirea unei motociclete rusesti cu atas, pentru combustibil, pentru berile care trebuie sa le dai celui/celor care o sa te initieze in arta "durerilor de cap rusesti", pentru piese de schimb, pentru cazare, pentru mancare s.a.m.d.

 

- 4T boxer e mai simplu de inteles dar mai greu de intretinut/reglat/reparat, 2T e mai complicat de inteles dar mai

simplu de intretinut/reglat/reparat

- 6 luni sunt mai mult decat suficient dar, din pacate, nu se fac cursuri despre asa ceva la nici o scoala deci va

trebui sa te gandesti ca in cele 6 luni ale tale de invatat cineva trebuie sa ti le predea (cati crezi ca sunt dispusi

sa faca un curs intensiv cu un necunoscator ?)

- la intrebarile de la punctul asta iti pot raspunde eu sau alti detinatori de comuniste abia in momentul in care te

hotarasti ce moto vei calari

- ce faci daca aluneci cu "mobra" pe ghiata sau iti pui atasul in cap intr-o curba si-ti fracturezi o mana ?

 

- partile bune : placerea de a vedea toate peisajele prin care treci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

daca ai posibilitati,fa-o.poate iti place motocicleta mea.e de vanzare aici.succes

arata haios. de ce e cauciucul ala de rezerva roz? cum merge moto? dar in fine, daca imi dai un link catre anuntul de vanzare vom discuta eventual in particular.

 

Pentru achizitia si pregatirea unei motociclete rusesti cu atas, pentru combustibil, pentru berile care trebuie sa le dai celui/celor care o sa te initieze in arta "durerilor de cap rusesti", pentru piese de schimb, pentru cazare, pentru mancare s.a.m.d.

 

- 4T boxer e mai simplu de inteles dar mai greu de intretinut/reglat/reparat, 2T e mai complicat de inteles dar mai

simplu de intretinut/reglat/reparat

- 6 luni sunt mai mult decat suficient dar, din pacate, nu se fac cursuri despre asa ceva la nici o scoala deci va

trebui sa te gandesti ca in cele 6 luni ale tale de invatat cineva trebuie sa ti le predea (cati crezi ca sunt dispusi

sa faca un curs intensiv cu un necunoscator ?)

- la intrebarile de la punctul asta iti pot raspunde eu sau alti detinatori de comuniste abia in momentul in care te

hotarasti ce moto vei calari

- ce faci daca aluneci cu "mobra" pe ghiata sau iti pui atasul in cap intr-o curba si-ti fracturezi o mana ?

 

- partile bune : placerea de a vedea toate peisajele prin care treci

 

ai dreptate cu mai toate ce mi-ai scris. totusi, 2500 euro pentru operatiuni pregatitoare, inclusiv beri si antrenament e enorm insa am inteles ideea. fireste, e o munca ce trebuie rasplatita.

 

am marcat cu "bold" pasajul cel mai important in viziunea mea. vezi, e greu sa ma hotarasc cu exactitate asupra a ce vreau cata vreme nu sunt din zona voastra. e un cerc vicios: sa ma pot hotari am nevoie de sfaturile voastre (in masura in care aveti timp si dispozitie pentru mine).

 

cat despre ruptul mainii, sunt chestii generale la care suntem cu totii expusi, cu / fara atas, oriunde. la faza cu peisajele ma gandeam si eu: nu cumva o asemenea moto te face -intr-o asemenea plimbare- si mai detasat de ce-i in jur? :cheers: ca atentie acordata traficului zic...

 

multumesc pentru sfaturi si timpul acordat!

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto cu ataÂş virezi mai mult pentru că nu te înclini,mare atenție la primele viraje pentru că vei fi tentat să o culci,nu reuÂşeÂşti Âşi ieÂşi "în decor".

La drum lung ataÂşul e obositor pentru că trage către dreapta,au să te doară mâinile mai ales dacă e ataÂşul încărcat.

La Dnepr ai nevoie cel puțin de un ambreiaj,cutie de viteze,garnituri de chiulasă Âşi supape.

daca trage la dreapta e bai mare acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

2500 toata excursia, inclusiv cheltuielile pregatitoare.

 

pana in Anglia si inapoi (vreo 7.000 de km parca) si cu toate mofturile m-au costat anul acesta pana in 1.300 de euro. cu cheltuieli pregatitoare: poate 1.800... n-am stat sa socotesc exact. e o suma acoperitoare 2.500, foarte posibil mai mica. dar in fine, e doar un detaliu cat costa o asemenea calatorie in discutia de baza:

 

ideea ar fi (si motivul pentru care am ales sa deschid aici topicul, cu voia voastra, a "comunistilor" , ideea deci era de a primi, in masura posibilului, raspunsuri punctuale la intrebarile mele, plus chestiunile aduse in discutie de tine (legate de pregatiri, piese, abilitati tehnice anume pentru conducatorii motocicletelor rusesti cu atas) si cele spuse de Penetru (conducerea unei moto cu atas, particularitati).

 

fireste, sunt interesat de principiu si de cumpararea unei moto cu atas!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferentele dintre moto-comuniste si Virago se gasesc in anii de proiectare ai motoarelor, multe din moto-comuniste fiind proiectate, cu mici modificari pe parcursul anilor de fabricatie, acum jumatate de secol.

 

Sper ca-ti dai seama, acum, de unde e minima diferenta de 700 de euro cand vine vorba de cheltuieli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Sper ca-ti dai seama, acum, de unde e minima diferenta de 700 de euro cand vine vorba de cheltuieli.

 

de la piese ce se strica, uzura rapida si consumabile schimbate mai des?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebara buna ar fi, daca ai pune-o, ar fi: Cine din acest subforum, avand timp si cei 2500 de euro alocati pentru asta, s-ar baga la excursia pe care ai desenat-o pe harta, cu motorul propriu. Si daca vreunul spune da, sa explice la ce s-ar pregati mai bine si de ce s-ar teme mai mult, asa cum vede el lucrurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

O sa incerc/am sa-ti raspund/em dupa ce vei hotara ce moto iti cumperi.

 

Asa cum spuneam, hotararea mea depinde mult de ce sugestii argumentate veti gasi de cuviitza sa imi faceti, voi. Cei actualmente stapani sau fosti proprietari de "comuniste" cu atas. Chiar: cine dintre voi mai merge acum cu moto ruseasca cu atas?

 

Cine din acest subforum, avand timp si cei 2500 de euro alocati pentru asta, s-ar baga la excursia pe care ai desenat-o pe harta, cu motorul propriu. Si daca vreunul spune da, sa explice la ce s-ar pregati mai bine si de ce s-ar teme mai mult, asa cum vede el lucrurile.

 

Buna intrebare. M-ar ajuta mult in luarea deciziei un raspuns concret, in datele problemei. :cheers:

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...