Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu sunt in lucru.

» Post actualizat in 02 Oct 2018 06:36

Și eu lucrez la un ataș dar sunt în niște mici impasuri:

- am greșit puțin la calcule și roata de la ataș este cu vreo 10 cm mai în față raportat la roata spate a motocicletei și după teste am observat că derapaează roata față în curbele strânse;

- nu prea am idei cum să fac o suspensie ca lumea la ataș deoarece vreau să pun roata de Kawasaki și frâna pe disc, dar pot lua în discuție și montarea unei roți auto ca cea din poza de mai sus. Ce am făcut până acum nu mă satsiface pe deplin;

- am cumpărat un ataș nou din Chișinău, inițial aveam de gând să-l pun complet pe motor, dar și acela are niște minusuri.

post-3360-0-08166000-1538460211_thumb.jpeg

post-3360-0-46521000-1538460292_thumb.jpeg

post-3360-0-12865200-1538460349_thumb.jpeg

post-3360-0-50532800-1538460486_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...roata de atas este de regula mai in fata decat roata din spate a motocicletei.Este un compromis care se face pentru a nu plonja atasul spre bot la virajele la stanga..Asta scade un pic din manevrabilitate(la curbele la dreapta , roata atasului este deplasata de la raza de giratie si apar un pic de 'tarare.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai înțeles greșit. Doar nu crezi că m-aș fi apucat de treaba asta fără a ști această noțiune elementară. :)

Am zis că mi-a ieșit cu 10 cm mai înainte față de cât calculasem.

La IJ - ul meu, axul roții de ataș este mai în față raportat la roata spate cu 180 - 260 mm, se poate regla, în contextul unui ampatament de 1440mm. La IJ 56,ampatamentul e mai scurt dar diferența dintre axe e aceeași raportat la roata spate.

La Dnepr, ampatamentul e în jur de 1530 mm, distanța dintre axele ataș/spate este de aprox. 200 - 270 mm, tot reglabil.

La Kawasaki însă a ieșit de 360 mm, cu un ampatatment de 1460 mm, să zicem că aș mai putea regla până pe la 310-320 mm, dar tot e prea mult. Acum trebuie doar să repoziționez prinderile pe bara auxiliară ce am făcut-o pe motocicletă. Contează al naibii de mult acei 80 - 100 mm în plus, contrar părerii a doi prieteni de ai mei foarte cunoscuți de aici de pe forum, atașiști și ei până în măduvă. Pur și simplu dacă virez strâns cu atașul încărcat, derapează inițial roata față și abia apoi ia curba.

În plus, există un raport direct între ampatamnt, greutatea motocicletei, lățimea cu atelaj și avansul axului. De exemplu, se zice că avansul la o motocicletă de 220 kg ar trebui să fie 220 mm, la 180kg să fie 180 mm, ș.a.

Evident că la toate astea mai luăm în calcul și unghiurile de convergență și declin.


» Post actualizat in 02 Oct 2018 07:56

Bravo,domnule!Felicitari organizatorilor si participantilor!Pacat ca pe la noi nu se mai intampla mare lucru din punctul asta de vedere

Depinde doar de fiecare dintre noi.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai înțeles greșit. Doar nu crezi că m-aș fi apucat de treaba asta fără a ști această noțiune elementară. :)

Am zis că mi-a ieșit cu 10 cm mai înainte față de cât calculasem.

La IJ - ul meu, axul roții de ataș este mai în față raportat la roata spate cu 180 - 260 mm, se poate regla, în contextul unui ampatament de 1440mm. La IJ 56,ampatamentul e mai scurt dar diferența dintre axe e aceeași raportat la roata spate.

La Dnepr, ampatamentul e în jur de 1530 mm, distanța dintre axele ataș/spate este de aprox. 200 - 270 mm, tot reglabil.

La Kawasaki însă a ieșit de 360 mm, cu un ampatatment de 1460 mm, să zicem că aș mai putea regla până pe la 310-320 mm, dar tot e prea mult. Acum trebuie doar să repoziționez prinderile pe bara auxiliară ce am făcut-o pe motocicletă. Contează al naibii de mult acei 80 - 100 mm în plus, contrar părerii a doi prieteni de ai mei foarte cunoscuți de aici de pe forum, atașiști și ei până în măduvă. Pur și simplu dacă virez strâns cu atașul încărcat, derapează inițial roata față și abia apoi ia curba.

În plus, există un raport direct între ampatamnt, greutatea motocicletei, lățimea cu atelaj și avansul axului. De exemplu, se zice că avansul la o motocicletă de 220 kg ar trebui să fie 220 mm, la 180kg să fie 180 mm, ș.a.

Evident că la toate astea mai luăm în calcul și unghiurile de convergență și declin.

» Post actualizat in 02 Oct 2018 07:56

Depinde doar de fiecare dintre noi.

Felicitari pentru alegerea motocicletei. Este posibil sa-i modifici transmisia? Adica mai multa putere si mai putina viteza? La cat s-a muncit pana acum,nu cred ca sa dai cadrul mai in spate, e asa mare istorie, Ce-a fost mai greu s-a facut. Pacat ca aripa de Velorex e asa de mica, deoarece se asorta perfect cu cea din fata de KAWA. La profil ma refer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ales motocicleta asta pentru ca are transmisie cardanica, deci nu mai pot modifica rapoarte. Oricum nici nu pare a fi necesar la cum am vazut ca trage atasul la test-drive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ales motocicleta asta pentru ca are transmisie cardanica, deci nu mai pot modifica rapoarte. Oricum nici nu pare a fi necesar la cum am vazut ca trage atasul la test-drive.

De tras, sunt convins ca trage. dar mi se pare cam iute. Sincer sa fiu, eu nu prea indraznesc sa trec de 70\80 km pe ora pe trei roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vă spun după ce termin când voi fi sigur că treaba se rezolvă. {Sau poate nu se rezolvă). Ce pot spune e că am fost la RAR și mi-au zis să schimb furca față cu o furcă Earles. Momentan la asta lucrez azi. Am făcut țevile principale, szi îndoi (sper) furca prpriu-zisă și încep să sudez (sper iar) urechile de prindere pentru asamblare și etrieri. Până acum încă nu s-a pus problema de pile și relații, totul e oficial. O problemă tehnică încă mai am cu roata atașului. Vreau să pun o roată de Kawasaki dar e mai dificil cu etrierul și suspensia p-acolo. Încă mă gândesc la soluții. Pentru RAR am un ataș nou-nouț Sputnik, cu rpata lui, dar care nu-mi place mie cum arată

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog , să -mi spună cine a adus un atas din Basarabia,cat se plateste vama? Multumesc!

» Post actualizat in 13 Oct 2018 17:39

 

Va rog , să -mi spună cine a adus un atas din Basarabia,cat se plateste vama? Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog , să -mi spună cine a adus un atas din Basarabia,cat se plateste vama? Multumesc!

» Post actualizat in 13 Oct 2018 17:39

Eu am adus din Ucraina mai multe tipuri, si "vama" este 50 de euro. E drept ca nu am adus decat Velorex si Duna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe asta trebuie sa pun atas,asa e omologata.

Eu in locul tau as opta pentru un cadru de Dnepr, dar o barca de altceva. Duna, sau chiar una de "comperativa". Cadrul in Moldova il gasesti usor, (vad ca esti din Iasi), si barca gasesti usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai ceva de treaba

. Da, a fost si mai e multa treaba. Cam de aici e plecarea! Foto anterioare sunt din timpul prepararii unui alt rezervor.

» Post actualizat in 15 Oct 2018 14:40

. E omologabil atasul? Si cam cat costa?

post-42819-0-81810000-1539549894_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sal,

ai idee de la ce provine roata si cum e adaptarea la bascula atasului?

» Post actualizat in 31 Oct 2018 08:17

Si eu sunt in lucru.

» Post actualizat in 02 Oct 2018 06:36

Și eu lucrez la un ataș dar sunt în niște mici impasuri:

- am greșit puțin la calcule și roata de la ataș este cu vreo 10 cm mai în față raportat la roata spate a motocicletei și după teste am observat că derapaează roata față în curbele strânse;

- nu prea am idei cum să fac o suspensie ca lumea la ataș deoarece vreau să pun roata de Kawasaki și frâna pe disc, dar pot lua în discuție și montarea unei roți auto ca cea din poza de mai sus. Ce am făcut până acum nu mă satsiface pe deplin;

- am cumpărat un ataș nou din Chișinău, inițial aveam de gând să-l pun complet pe motor, dar și acela are niște minusuri.

Eu am obtinut rezultate bune adaptand un amortizor spate de Marauder, pe care l-am "dezbracat" de carcasa cromata ca sa incapa. Frana atas la ce va fi conectata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frâna o fac similar celor de la modelele mai vechi de BMW r7 care au cilindrul de frână sub rezervor, cilindru care este apăsat de o pârghie acționată prin cablu de la frâna de mână. Eu tot cam pe același principiu vreau să conectez un cablu la pedala de frână.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Caut un atas Duna in stare cat mai buna.

Daca are cineva de vanzare, il astept cu un PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Da, a fost si mai e multa treaba. Cam de aici e plecarea! Foto anterioare sunt din timpul prepararii unui alt rezervor.

» Post actualizat in 15 Oct 2018 14:40

. E omologabil atasul? Si cam cat costa?

 

 

. Da, a fost si mai e multa treaba. Cam de aici e plecarea! Foto anterioare sunt din timpul prepararii unui alt rezervor.

» Post actualizat in 15 Oct 2018 14:40

. E omologabil atasul? Si cam cat costa?

Uite...

post-87143-0-11476400-1541074704_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...