Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Am ~ 1.85m, ceva experienta pe stradale si vreau ceva mai jucausa, dar care nu trebuie dusa pe remorca pana la forestiere. Dakar e mai greu de gasit si mai scumpa, asa ca o sa ma limitez la un GS clasic.

Intrebari:

 

- un GS clasic e ok la inaltimea mea sau ar trebui sa mai am rabdare pentru un Dakar?

la 1,70 pe GS a trebuit sa cobor scaritele

ca mi se anchilozau genunchii la drum lung

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

la 1,70 pe GS a trebuit sa cobor scaritele

ca mi se anchilozau genunchii la drum lung

intre dakar si GS simplu nu e nici o diferenta in privinta raportului ghidon - sea - scarite.

Exista 3 optiuni de sea care altereaza asta - joasa, normala si innalta, toate schimba unghiul genunchiului. Dakaru a fost comandat in general cu sea innalta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am observat eu exista o diferenta a curburii ghidonului. La Dakarul meu capetele bratelor (in plan vertical) sunt mai ridicate cu cca. 2 cm fata de GS-ul standard lângă care sta in garaj.

Cred ca ai observat gresit sau nu mai ai ghidonul original ! Iti pot spune asa : F650 gs modelu pana in 2004 , F650 GS dupa 2004 + dakar = acelaso ghidon !

poate al tau e putin rasuci spre fata si da impresia ca e mai inalt !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ce vrei, observatia mea e bazata pe măsurători ale celor doua ghidoane, originale ambele...

O sa verific daca celalalt nu a fost cumva curbat ulterior asa.
Ma gandesca ca e si asta o metoda sa mai lucrezi la pozitia bratelor.

Editat de Razvan G
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ghidonul il pozitionezi cum vrei tu prin rotirea lui in prinderi. Dupa ce gasesti pozitia ideala - o poti marca in momentul in care ai treaba sa il scoti complet - facand un semn pe o prindere si pe ghidon. Unele aftermarket au gradatii pt asta :)

Se schimba pozitia bratelor - inaltimea mainilor si cat vine spre tine; se schimba unghiu in care ajungi la comenzi. Secretu e sa gasesti o pozitie confortabila atat la mersul in sea cat si in picioare

Piesa e fix aceeasi la toate f650GS mono


» Post actualizat in 06 Feb 2015 05:31

Atentie - ghidonul original se indoaie extrem de usor. chiar si scapand mobra de pe loc. In special la Dakar - datorita utilizarii in agricultura - asta genereaza un tuning enervant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am observat eu exista o diferenta a curburii ghidonului. La Dakarul meu capetele bratelor (in plan vertical) sunt mai ridicate cu cca. 2 cm fata de GS-ul standard lângă care sta in garaj.

Simplu: daca e mai ridicat in plan vertical, inseamna ca e rotit spre fata in prinderi. Ca sa-ti dai seama daca 2 ghidoane au aceeasi forma sau nu, trebuie ca macar unul din ele sa fie demontat de pe mobra si sa-l lipesti de celalat. Asta ca sa nu te apuci de masuratori complicate de montarea lor pe mobra.

PS Eu m-am simtit excelent cu un ghidon EXC pe Tenere. La Africana nu a fost cazul pt ca originalul are o forma foarte buna. Reductii 22'' -28'' si invers se pot face oricand.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clestele de plus (rosu) se pune pe surubul aflat langa cutia cu sigurante, de sub sa. Are pe el un dop de plastic.

Clestele de minus (negru) se pune la sasiu. La mine este un surub de la filtrul de ulei mai proeminent.

Bafta.

Multumesc mult. Nu am stiut ce se afla sub acel capacel de langa sigurante, (care era prins si cu un colier de plastic) desi langa el era afisat ca e + . Am rezolvat!

 

Carenele stiu si eu sa le demontez dar evit acest lucru ca imi dau foarte mari batai de cap suruburile, sunt torisonate, strambe, asa le-am gasit de la fostul proprietar, si se desfac/strang foaaarte greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ati convins, ma orientez spre Dakar, si din specificatii pare mai adecvat inaltimii mele. Asta daca nu apare vreo Africana in stare buna sau un 990 Adventure la pret decent.

 

Am mai mers pe motoare mici la drum lung (un GPZ de exemplu) si e foarte incomod.

 

Multam fain de sfaturi.

 

Nu te supăra dar ești într-o trilemă, destul de dubioasă.

1. 650GS/Dakar este mono cu o greutate mică(178kg) și un consum foarte bun, dar nu așa pretabilă la mers cu pasageră.

2. Africana e un bicilindru cu o greutate si un consum semnificativ mai mare, fără să fie mult mai puternică este mai pretabilă pt mers cu pasageră fată de GS/Dakar.

3. 990 este mai ușoară decât Africana mai grea ca Dakarul, consumă mai mult ca Africana deși are injecție ca Dakarul, are putere dublă față de ambele, poate avea ABS ca și Dakarul, însă are o suspensie net superioară, față de ambele.

 

Cred că în primul rând ar trebui să știi ce vrei să faci cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult. Nu am stiut ce se afla sub acel capacel de langa sigurante, (care era prins si cu un colier de plastic) desi langa el era afisat ca e + . Am rezolvat!

 

Carenele stiu si eu sa le demontez dar evit acest lucru ca imi dau foarte mari batai de cap suruburile, sunt torisonate, strambe, asa le-am gasit de la fostul proprietar, si se desfac/strang foaaarte greu.

Cand vei vrea sa incarci bateria, daca este cu intretinere, nu ar fi rau sa desfaci macar carena din mijloc si sa verifici nivelul electrolitului in baterie. Daca e scazut, mai completezi cu apa distilata si apoi il pui la incarcat. Incarci bateria pana cand densitatea electrolitului ajunge la 1,27-1,28.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vand:
Pret fix = 100 euro.

- Cablu ambreiaj. Cablul este nou, original BMW, cumparat de la Bavaria. Compatibil pentru GS-ul "simplu" si Dakar.

Pret fix = 110 lei.

Detalii pe PM.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutari!

Pun o intrebare pentru veteranii care cunosc foarte bine comportamentul motorului (F650 Clasic).
In timpul mersului (de obicei cu prietena si cu bagaje) daca sunt denivelari intr-o curba motorul incepe sa se destabilizeze (parca sunt intr-o barca pe apa).
Eu ma gandesc la faptul ca amortizorul de spate s-a slabit (este reglat intotdeauna la cea mai rigida pozitie - drumul parcusr fiind in mare parte drum asfaltat).
Banuiala mea e corecta? Se poate face ceva cu acest amortizor sa necesita schimbare?

As aprecia prarerile si sugestiile voastre, cei care chiar se pricep la motoare.

Cu stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.... amortizorul de spate s-a slabit (este reglat intotdeauna la cea mai rigida pozitie - drumul parcusr fiind in mare parte drum asfaltat)...

Dacă ai eliminat cauzele enumerate de Bogdan mai sus, da e foarte posibil să fie amortizorul dus, sau greșit setat (!).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vand

Bmw f 650 gs dakar, 2003

 

Stare impecabila.
AN 2003
Proprietar.
km reali 14500
2 chei.
ITP 2016
Cauciucuri noi Heidenau.
Camere noi Heidenau.
Baterie noua yuasa.
Ulei, filtru, lichid frana schimbat in martie 2014.
Top case giwi
Pret 3100 euro
Sezonul trecut motocicleta a facut 500 km(lipsa timp)

 

0766233213

post-73666-0-13842500-1425412851_thumb.jpg

post-73666-0-70509300-1425412851_thumb.jpg

post-73666-0-51759700-1425412863_thumb.jpg

post-73666-0-95779700-1425412863_thumb.jpg

post-73666-0-51555800-1425412864_thumb.jpg

post-73666-0-09367500-1425412865_thumb.jpg

post-73666-0-62891800-1425412865_thumb.jpg

post-73666-0-16212900-1425412866_thumb.jpg

post-73666-0-60465300-1425412866_thumb.jpg

post-73666-0-12810300-1425412867_thumb.jpg

Editat de bancaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia este mai lunga iar cauzele multe. Roti dezunflate, rulmenti rotilor, gidon, bascula stricati si abia la urma amortizoarele spate sau /si fata.

Salut, in primul rand multumesc de raspuns!

Rotile sunt verificate, nu sunt dezumflate, rulmentul rotilor au fost schimbate recent(acum 2 ani) desi prietenul meu mecanic spunea ca nu era necesar, dar eu am insistat sa fie unul nou pus.

La ce te referai cand ai scris ghidon? Nu prea inteleg legatura..

Iar bascula? de unde stiu daca s-a stricat? Cum verific?

» Post actualizat in 04 Mar 2015 11:34

Dacă ai eliminat cauzele enumerate de Bogdan mai sus, da e foarte posibil să fie amortizorul dus, sau greșit setat (!).

Salut, mersi si pt tine de parere.

Amortizorul l-am setat la cel mai inalt nivel pt ca de obicei aleg soselele asfaltate.

Se poate reconditiona sau repara amortizorul dus? Merita?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce te referai cand ai scris ghidon? Nu prea inteleg legatura..

Iar bascula? de unde stiu daca s-a stricat? Cum verific?

Se referea la rulmentii de jug. Sunt 2 in jurul carora se invarte ghidonul.

 

La bascula se referea la rulmentii de la prinderea basculei pe cardu + rulmentii de la articulatia de sub amortizor. Aia sunt rulmenti cu ace si daca nu sunt servisati regulat se topesc de la rugina si uzura.

Cum verifici ? Cu mtorul pe cricul central (daca ai ) se trage de roata si nu ar trebui sa ai joc in respectivele articulatii; sau in mers la coborat de pe borduri sau mers pe piatra cubica sa nu faca clonca -clonca.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, in primul rand multumesc de raspuns!

Rotile sunt verificate, nu sunt dezumflate, rulmentul rotilor au fost schimbate recent(acum 2 ani) desi prietenul meu mecanic spunea ca nu era necesar, dar eu am insistat sa fie unul nou pus.

La ce te referai cand ai scris ghidon? Nu prea inteleg legatura..

Iar bascula? de unde stiu daca s-a stricat? Cum verific?

» Post actualizat in 04 Mar 2015 11:34

Salut, mersi si pt tine de parere.

Amortizorul l-am setat la cel mai inalt nivel pt ca de obicei aleg soselele asfaltate.

Se poate reconditiona sau repara amortizorul dus? Merita?

in cei 2 ani cati km ai facut ? Eu schimb rulmentii cam o data pe an ( nu ca pun o marca ieftina ci din cauza stilului meu mai aparte de condus ) Guma chiar daca este ok ca si stare vezi ca au o durata de viata ! Daca doar in momentul in care treci peste o denivelare auzi +simpti sub fund ceva ca bate , ar fi timpu sa schimbi rulmentii la bascula + piesa care leaga amortizorul de bascula ! am trecut si eu prin asa ceva (asta dupa ce am comandat un alt telescop spate ) Verdictul : 8 sau 12 rulmenti schimbati + simeringuri si vaselina cat intra . de atunci , 30 000 km si totul este ok (vedem la revizia programata cand am timp )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Stie cineva unde pot gasi suruburi pentru carene, cu tot cu acele piulite- cleme. Am cautat la cei care dezmembreaza dar o parte din ei nu le mai au, iar in cj. este un "domn" care a avut vreo 3-4 la dezmembrat, doar ca de vreo 3 saptamani ma tot abureste. Stie cineva unde pot gasi? Sau daca are vreunul dintre colegi, le platesc, platesc curier, orice numai sa gasesc odata sa imi pot pune carenele. Am nevoie de 6 suruburi cu tot cu piulite

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...