Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Daca tor schimb garnitura am zis sa schimb si simeringurile sa nu fac treaba de 2 ori. Pentru pana elicei musai dorn, a trebuit sa cumpar un set. Altfel totu merge usor. Q? De ce dupa doar 4luni arata antigelul schimbat in halul asta (vreo 1500km)

post-43689-0-71364900-1501223731_thumb.jpgpost-43689-0-97940300-1501223756_thumb.jpg

» Post actualizat in 28 Jul 2017 07:54

Si totusi, chiar daca e virgina mobra, timpul tot isi lasa urma post-43689-0-62882200-1501228377_thumb.jpg dasta ce e mai nou si mai tinerel costa mai mult.

Eram fericit daca nu lasam cateva zgarieturi pe cadru de la neatentie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dece nu puneti voi antigelul care trebuie? ala albastru de la bmw? e la fel de ieftin ca cel de la peco. Am luat recent 51 lei 1,5l concentrat deci ajunge la 2 schimburi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat antigel pt motoare din aluminiu( fara nitriti, g12, bla bla).L-am folosit la masina la alte mobre dar doar acesta si-a schimbat culoarea asa repede.

» Post actualizat in 28 Jul 2017 09:56

Am alergie la preturile BMW, daia nu-mi iau chiloti si alte cele cu sigla bavariana ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12ron. Pretul nu reflecta musai calitatea si nu il consider etalon. My 2cents

» Post actualizat in 28 Jul 2017 12:01

Am avut din cel albastru inainte si am curatat instalatia. Doar acum s-a "colorat" asa acest antigel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pretul reflecta calitatea si are legatura cu aditivii pe care ii gasesti in el si cu substanta antigel in sine. Toate vor oferi acelasi punct de inghet - aici nu e problemma, dar nu toate vor avea acleasi proprietati in timp, acceeasi interactiune cu cauciucurile de prin motor, aceeasi capacitate de ungere a axului pompei, etc. Ala de la bavaria iese 18 lei litrul de antigel diluat. Este in media sau sub media a ceea ce gasesti pe piata. Duminica ma uit pe eticheta sa vad daca zice exact ce are in el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am din ăsta galben (link) pentru că asta am găsit când am avut nevoie. Tre' să dau jos carena ca să văd cât mai este în vasul de expansiune, da' încep să mă pricep la asta :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aoleu - totusi 45 lei litru de antigel diluat e nitel cam mult. Nu il cunosc, nu stiu ce sa zic despre el. In schimb pot sa va spun ce ma patit eu: am folosit antigel roz (nu mai tin minte ce era). La un momendat a picat pompa pe la x km. Am inlocuit kitul respectiv si am lasat semeringurile langa locul de lucru. Dupa cateva zile cel de la apa arata cum arata coaja de paine inmuiata in apa si uscata - crapat, deformat, intarit rau de tot. Cred ca antigelul folosit a atacat semeringul respectiv si a cauzat cedarea pompei. Axul in sine nu avea uzura pronuntata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu il folosesc pe ala de la bavaria (sic - e sub jumatea pretului pe care il platiti pe motul) si cred ca nu am schimbat antigelul de 6-7 ani (poate o fac saptamana viitoare :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la cat de rar se schimba dece sa ma complic ?


» Post actualizat in 31 Jul 2017 07:02

parca hepu foloseam cand am avut distractia mentionata mai sus. Nu mai tin minte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua! Salutari tuturor motociclistilor si in special posesorilor de BMW. Proaspat proprietar de F650GS am si eu doua intrebari: cati litri de ulei trebuie sa pun (e din 2005, doua bujii), ca am gasit doua variantre (2,3 si 2,9 l) si, cum verific uleiul. Multumesc anticipat si promit ca o sa citesc tot topicul pentru a nu mai repeta intrebarile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2.1 daca nu schimbi filtrul si 2.3 daca ai schimbat filtrul.

La modelul 2005 nu mai ai gemulet de ulei, ai joja pe dopul de la rezervor. Pui mobra pe cricul central, o pornesti si o lasi sa se incalzesca la ralanti, pana intra ventilatorul si cateva minute dupa. Opresti motorul, scoti joja, o stergi si o bagi la loc fara sa infiletezi, apoi o scoti iara - uleiul trebuie sa fie intre semne.

Daca vrei sa schimbi uleiul iti recomand sa te familiarizezi cu procedura inainte. Nu e greu da e mai ciudat decat la o mobra normala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am si eu o problema cu Mobra, un F650GS single spark din 2001.

 

Situatia sta cam asa:

-Am avut probleme cu incarcarea- nu voia nici cum sa incarce mai mult de 14v la relanti si cum acceleram scadea

-Verificat releu incarcare, are bube, cumparat altu montat azi pe mobra

-Verificat stator-dat jos de pe mobra si verificat si vizuat, totul pare in regula. Nici o rezistenta intre faze, nici un contact la nul, cu motorul pornit (cand pornea) incarca turat pe la 80V.

Astazi a venit releu de incarcare si am zis sa montez toate taraseniile la loc. Zis si facut, montez statorul pe capac, pun capacul la loc cu garnitura facuta din silicon, pun noul releu de incarcare inapoi, pun bateria cu gel scoasa de la incarcat.

 

Zic ca toate ar trebuii sa fie bune. Pun contactul- par cam slab aprinse luminile in bord- verific bateria- scade drastic in tensiune (de la 13 cat avea data jos a ajuns la 10 in mai putin de 1 minut). Zic ca o fi bateria proasta, pun fire de la masina, eviden ca nu se mai descarca in halul ala dar cand dau pe starter, face un click (ca un scurt ceva) si nici nu se gandeste sa invarta.

 

Bag de seama ca am un scurt pe undeva destul de nasol. Incep sa deconectez din treburi sa vad pe unde ce si cum. Deconectez releu de incarcare= acelasi simptom. La fel si cu statorul, luminile spate, semnalizarile, claxonul. Cu toate astea deconectate motoreta se comporta la fel. Cum pun contactul, cum manca din baterie.

 

Verific statorul iar, nici o buba. Verific si releu de incarcare- si asta zice ca-i ok. Desfac plusul sa vad ce pierderi de curent am, 0.06 amperi. Cand pun contactul, zburda pe la 7-8 amperi.

 

Electrician nu-s, da din ce vad eu am un scurt pe undeva si numai cand pun contactul. E posibil sa fie contactul dus? Ca altfel, zic in prostia mea, trebuia sa am pierderi de curent fara sa pun contactu'

 

 

Orice sugestii is bune venite ca am ramas far' de idei.

 

Cu respect,

Razvan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai ABS?

Cand pui contactul ai:

- farul care papa 55w = 4 A

- pompa de benzina pt scurt timp - nu stiu cat suge dar ia si ea cativa amperi

- ABS - parca suge in jur de 100W pe varf - nu am manualul in fata.

 

6-7 A nu prea e curent de full scurtcircuit.

Probleme cunoscute sunt la firele care merg pe partea dreapta - cam in dreptul robinetului de preload - se toaca izolatia si poti avea scurt. MAi sunt sensibile si firele din zona ghidonului - pot crea de ele - misca usor si vezi ce se intampla.

 

Pt a afla cine consuma - poti sa scoiti rand pe rand sigurantele din instalatie si sa tragi concluzii in functie de cum evolueaza curentul consumat.

 

14V pe baterie e ok cu faru aprins Atata timp cat ai intre 13,8 si 14.4 esti bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand pui contactul zburda la 7-8 amperi pentru ca se intampla simultan urmatoarele lucruri:

- porneste ECU-ul

- se aprinde faza scurta

- se alimenteaza pompa de benzina

- se alimenteaza rezistenta de incalzire a senzorului lambda

- porneste motorasul pas-cu-pas care regleaza ralanti-ul

- se aprinde bordul

- porneste ABS-ul (daca il ai)

 

 

Daca face un "clic" la apasarea butonului de pornire si nu se intampla nimic, cel mai probabil e bateria dusa. Mecanismul e urmatorul:

- apesi pe buton

- cupleaza releul ala mare din fata bateriei

- e alimentat electromotorul (care consuma cateva zeci de amperi)

- din cauza consumului mare si a bateriei slabe scade tensiunea pe bornele bateriei

- din cauza tensiunii scazute, "releul ala mare" decupleaza si nu mai ajunge tensiune la electromotor.

 

O baterie dusa nu prea o poti folosi pentru a poni un motor, chiar daca o alimentezi in paralel de la alta baterie de pe o masina, de exemplu...


» Post actualizat in 03 Aug 2017 14:39

Later Edit:

 

Hai sa facem si niste calcule:

Cand bateria ajunge la 10V dupa un minut, putem presupune ca e practic descarcata dupa un minut.

Daca ai 8A timp de 1/60 ore pana se descarca bateria, se numeste ca ai o baterie de 8/60 Ah. Adica de 0,13Ah.

Eu zic ca e destul de clar ca e pilaf bateria. O baterie noua de f650gs are 12Ah, adica de vreo 100 de ori cat ai tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca o pui in paralel cu o baterie de masina ar trebui sa porneasca, (sper ca folosesti cabluri generoase, nu cabluri de prelungitor). Posibil sa mai fie ceva contacte oxidate pe ici si colo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masina am incercat de cateva ori sa o pornesc cu bateria descarcata aproape complet, si cu cabluri de la alta masina (pornita si turata), si nu merge. Se aude acel clanc la releu si se sting luminile in bord.

Dupa ce o las 10-15 minute conectata la cealalta masina ca sa se incarce cat de cat bateria, porneste ok.

 

Da, teoretic fiind conctate in paralel bateria descarcata ar trebui sa aiba aceeasi tensiune ca bateria buna iar amperajul sa nu fie o problema daca cablurile sunt groase. Practic, din cauza ca cea descarcata are o tensiune mai mica, cand le pui in paralel singura rezistenta care limiteaza curentul de incarcare sunt rezistentele interne ale bateriilor. Cand mai pui un consumator in paralel, se aplica Kirchoff. Curentul maxim pe care il da bateria buna se imparte in curentul de incarcare al bateriei goale si curentul necesar electromotorului (+ alti consumatori de prin masina). Acesti curenti vor fi invers proportionali cu rezistentele bateriei goale, respectiv a electromotorului.

 

Probabil ca atunci cand e foarte goala bateria, diferenta mai mare de tensiuni dintre baterii, la aceleasi rezistente interne, duce la un curent mai mare "furat" de bateria goala. Si astfel nu porneste motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos de ajutor. Am verificat cablurile, totul pare ok, nimic ciupit, nimic ciudat. Am luat alta baterie azi, acum e la incarcat. Maine o pun si ii dau o cheie. Va tin la curent. Multumesc inca odata de ajutor.


» Post actualizat in 04 Aug 2017 09:47

Salutare,

 

Schimbat bateria si tot ceva de genu face. Am pus si un filmulet poate e mai elocvent decat descrierea mea:

https://youtu.be/qzaudb5a42A

 

Cand dau pe starter, nu invarte, face ca un tiuit aproape si is da un fel de ''reset''. Scos sigurantele una cate una, tot la fel. Verificat din nou toate calbaraia ce e vizibila, nimic dubios. Nu prea mai stiu ce sa fac...ma gandesc sa iau manualul la puricat si sa incep sa verific toata partea electrica...

 

Ceva idei mai aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai de unde sa incerci cu un electromotor nou?

Incearca sa o bagi in viteza si sa o dai fata spate nitel pana cand auzi ca s-a invartit putin motorul.


» Post actualizat in 04 Aug 2017 10:00

Ai mai putea sa incerci sa scurtcircuitezi bornele releului de pornire cu ceva - poate e vina lui. MAre atentie ce faci acolo daca te hotarasti sa incerci asta, e periculos.

De unde esti ? poate se uta cineva la el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...