Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Sper sa fi rezolvat cu un tip de aici care are de vanzare un GS 650 si care va da jos piesa de pe motorul lui si o va pune pe al meu. Maine o sa stiu exact. In caz ca ceva nu e in regula cu piesa o sa apelez la voi din nou! Mersi mult de raspunsuri!

» Post actualizat in 11 Aug 2017 20:25

Mersi mult de informatii Zidule! In caz ca mai am nevoie de piesa probabil voi folosi una dintre variantele spuse de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

TDX - aici pe forum are pinionul vechi in stare foarte buna. poti lua legatura cu el.

Cred ca a fost un lot de pinioane nasoale, ar fi interesant sa vedem din ce ani au fost mobrele pe care au crapat si ce ulei au avut in ele (in caz ca sunt sensibile la compozitia de ulei).

 

uite aici o idee in cazul in care nu ai nici o sansa sa gasesti piesele OEM

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cati km are?

 

Celalalt motor pe care il stiu cu acelasi defect era un 2006 cu 44000 km si cu acelasi Motul 7100 10w 40

 

sa mai strangem date. poate a fost ceva lot nasol sau plasticul e sensibil la aditivii dun unele uleiuri (remember treaba aia care spune sa nu pui full sintetic ?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu are 47800, este din 2001, si ultimii 3 ani a avut ulei Motorex Top Speed 15W50. Pinionul de plastic l-am schimbat din principiu, cel vechi arata ca nou. De fapt cel vechi parca e mai chipes decit cel nou. :scooter:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa vedem daca mai sunt mobre la care au crapat pinioanelle; intrebati si voi pe la service cand ajungeti daca stiu ceva.

In cele doua cazuri de mai sus nu pot sa nu observ coincidentele.

 

 

p.s. mobra mea are 127000 km; a mers aproape numai cu castrol - fie ce vindea bmw pt ca era ieftin, fie castrol power 1 mai nou.10w 40. Am incercat motul de 2 ori si dupa 3000 km incepea sa schimbe prost si sa se auda funny.


» Post actualizat in 13 Aug 2017 08:27

nu a necesitat schimbarea pinionului niciodata pana acum. Pompa a fost schimbata o singura data in viata mobrei

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo, acum vreo 5000 km am scos termostatul pt ca am mai avut probleme cu racirea si am crezut ca e infundat/stricat termostatul, si nu l-am mai pus la loc. Are vreo relevanta daca am sau nu termostat acum? Eu stiam ca conteaza doar daca e foarte frig afara. Si eu nu voi merge in conditii de 1-10 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Apropo, acum vreo 5000 km am scos termostatul pt ca am mai avut probleme cu racirea si am crezut ca e infundat/stricat termostatul, si nu l-am mai pus la loc. Are vreo relevanta daca am sau nu termostat acum? Eu stiam ca conteaza doar daca e foarte frig afara. Si eu nu voi merge in conditii de 1-10 grade.

» Post actualizat in 13 Aug 2017 10:57

Salut! Are importanta, pentru ca termostatul asigura o temperatura constanta motorului, de aici si un randament mai bun, cel putin asa stiu eu.

» Post actualizat in 13 Aug 2017 10:57

Salut! Are importanta, pentru ca termostatul asigura o temperatura constanta motorului, de aici si un randament mai bun, cel putin asa stiu eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e cald afara nu e mare problema ca nu ai termostatul. Daca mergi la temperaturi mici nu e bine. Sapa aici pe topic - cateva pagini in urma. Cineva a montat unul de auto la un pret super bun. e aceeasi piesa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanicul a schimbat cele 2 pinioane care erau mancate de tot si am plecat la drum... 30km mai tarziu s-a supraincalzit din nou. Ceea ce este ciudat e faptul ca la mai bine de o ora jumatate de la opritul motocicletei, bazinul in care e uleiul continua sa fie f fierbinte. Nu cumva poate fi si pompa de ulei stricata? Cum pot verifica daca merge? Planul e sa ma duc din nou maine dim la BMW si sa imi mai faca o diagnoza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa ramana cald rezervorul de ulei. Nu il raceste nimeni - poate putin aerul in mers. Temperatura acolo urca pana la 120 grade si peste.

 

Sunt cateva chestii pentru a identifica motivul supraincalzirii:

- prima chestie este aerisirea - in timp ce umpli cu lichid de racire trebuie sa strangi de furtunele groase pentru a le umple si pe ele. Surubul de la chiulasa trebuie slabit pentru a permite aerului sa iasa. Daca ai aerisitor e si mai bine, pui un furtun transparent pe el si poti sa strangi de furtune pana cand vezi ca nu mai iese nici o bula de aer pe acolo. Apoi pornesti motorul pana intra ventilatorul, il opresti si completezi cu lichid.

- a 2-a chestie - verifica daca nu a curs pe undeva lichidul de racire din motorul tau. Daca s-a umblat la el e posibil sa se intample si asta

- verifica daca iti mai merge ventilatorul - ar fi trebuit sa fie pornit cand te-ai oprit cu ea suprraincinsa. (merge doar cat e motorul pornit)

- verifica daca radiatorul nu e infundat cu praf / noroi

- verifica daca nu iti da cu ceva fum dulceag la pornire (semn foarte rau - garnitura de chiulasa dusa) - mobra cealalta a suferit asta cand a ramasa fara pinioane.


» Post actualizat in 14 Aug 2017 04:59


Apropo - verifica daca pompade apa isi face treaba - trebuie sa ai apa calda pe furtunul care pleaca de la pompa (sezizabil cand pornesti motorul rece). Nu e exclus sa cedeze dupa remontare, mai ales daca cel care a pus capacul de la ambreiaj a fortat putin in pinioane.

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cateva intrebari legate de amortizorul spate. Sunt in al 5lea an de cand am motorul (F650GS 2004 1cil/2buj stock) si am ajuns la 56mii km. Am mers 36mii doar cu pasager si cel putin topcase (95% asfalt 5% drum pietruit 0% offroad)

Suspensia spate necesita acum pre-load-ul la maxim daca merg cu pasager si 3 cutii. De anul asta se simte ca se lasa si mai mult la aceasi incarcare.

 

Din ce am citit pe advforum si f650faq si aici inteleg ca am 3 optiuni:

1. verific si umplu daca e nevoie cu azot.

2. inlocuiesc cu un amortizor stoc de la reprez (habar nu am cat costa)

3. inlocuiesc cu un wilbers 640 (cam 500e)

 

Intrebari:

- merita o umplere cu azot? inteleg ca simeringurile si tija din amortizor oricum se mananca si probabil va scapa uleiul. cine a facut recent o umplere si unde si la ce pret? este vorba de GS nu de Dakar. din ce am inteles a mea nu are ventil.

- stiti vreo sursa pentru piese bmw stock la un pret rezonabil? cei de la contempo... nu vreau sa imi spun parerea despre ei

- are cineva wilbers pe f650? pareri?

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai cateva lucruri de facut:

1) verifici daca preloadul isi mai face treaba. il dai pe maxim si te uiti cat iese din inelul lui. Trebuie sa iasa peste 7-8 mm (daca stie cineva valoarea exacta sa spuna). In cazul in care nu mai iese trebuie sa completezi cu ulei hidraulic (sau lichid de frana, nu stiu exact ce e acolo, trebuie documentare) circuitul preloadului.

2) daca plange ulei faci un full rebuild. sunt cateva service care se ocupa cu asta. La bucuresti eu stiu de rams21 si GRG (cesar aici pe forum). Mai sunt si prin tara dar nu imi vin in minte acum. Au ei majoritatea pieselor.

La amortizoarele care nu au valva de umplere se monteaza una.

 

 

Teoretic amortizoarele trebuie servisate cam la 20 mii km

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi. o sa caut si eu sa verific cat trebuie sa aiba cursa preload-ul la arc. ce e sigur este ca preload-ul functioneaza inca: la minim este foarte moale si la maxim este mai rigida dar nu cu mult.

ma gandesc ca si arcul s-a comprimat in timp.

 

o sa intreb de un pret la rebuild atunci.

si uitasem sa mentionez ca tocmai am pus arcuri progresive in furca ceea ce accentueaza senzatia de soft pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa isi fi pierdut si arcul din proprietati dar mult mai probabila e faza cu preloadul


» Post actualizat in 16 Aug 2017 07:17

ca sa evaluezi arcul in sine e mai greu, in principiu trebuie desfacut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit pe forumuri bmw ca se poate pune orice fel de ulei in traseul de pre-load. Ulei hidraulic mineral, ulei de furca, ulei de motor. Singura lui functie este de a impinge arcul cand inchideti robinetul. Nu ajunge in interiorul amortizorului.

Inca nu am gasit cat este cursa normala la arc dar acum sunt sigur ca trebuie facut refill pentru ca pana pe la jumatate robinetul meu se invarte ca in gol fara nici o modificare. Incepe sa se simta ca impinge ceva (arcul) abia dupa jumate. De aceea nu pot probabil sa pun suficient preload pe amortizor cand am bagaje si pasager.

 

Mersi zidu-le pentru idee. O sa verific/desfac/umplu in weekend.

 

Rebuild cred ca ii fac pentru ca a indurat mult si e mai bine sa fi preventiv decat sa te trezesti in mijlocul drumului cu socul fara ulei/presiune. Am trimis deja 2 intrebari sa vad ce oferte primesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa pozele (si codurile de pe realoem) nu prea se potrivesc.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0162-EUR-04-1999-E169-BMW-F_650_97_0162_&diagId=46_0267

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0175-EUR-09-2006-R13-BMW-F_650_GS_04_0175,0185_&diagId=46_0572

 

LE: Daca pentru tine il vrei, atentie ca pentru Dakar nu a existat optiune de central din fabrica, daca vrei sa pui unul de GS normal ar trebui lungit, din ce-am mai citit.

http://faq.f650.com/GSFAQs/DakarCentreStandFAQ.htm

Editat de Bogdan Brinduse
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(Cine vrea sa isi prelungeasca cricurile centrale de f650gs, am tevile de dimensiunile corespunzatoare, la suprapret. Luate de pe ebay, ca la noi nu aduce nici un depozit teava de 18mm si de 22mm. Am sunat de m-am plictisit la depozite din toata tara.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...