Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am un stres cu ventilatorul... Mi se pare ca merge prea des.

In trafic / oras, la 25gC afara, dupa vreo 10-15 minute porneste ventilatorul si apoi din 4 in 4 minute (2 min merge si 2min sta).

Daca stau pe loc cu motorul pornit ii ia 4 minute sa se opreasca ventilatorul.

Becul rosu de avertizare nu s-a aprins niciodata inca (in afara de pornire, cand pun contactul).


Nu stiu daca asa fac GS'urile, cu al meu am doar 1.000 km si asa a fost de la inceput.

Motorul are 42.000 la bord (dakar '03 - '04).


Am schimbat antigelul (albastru in raport 1/1), am aerisit bine (si pe la surubul de langa senzor si pe la capac radiator cu strans de furtune sa iasa bulele).

Am verificat termostatul in oala pe foc si pare a lucra (pe la 82gC incepe sa iasa tija din el, si pana la 87 e iesita vreo 3cm).

Am spalat radiatorul pe exterior (cu ceva solutie curatat condensatoare de AC).

Am verificat senzorul temperatura (are ~10k la 20gC si daca incalzesc zona se modifica rezistenta in jos - deci pare in regula)

Pe tester ventilatorul a pornit la 104gC (la carte zice ca trebuia la 102) si doar dupa ~4min a reusit sa o coboare la 103 (in astea 4 minute varful fiind pe la 106gC).

Uleiul arata bine (schimbat <1k cu ce cere la carte), nivelul e ok pe sticla (sub punctul central la cald).

Turbina pompei e intreaga, nu se vede uzura pe palete; axul pompei nu se invarte in gol.


Nu pierde antigel, nu creste nivelul in rezervor, nu fierbe.

Doar ca merge prea des ventilatorul (comparat cu alte moto).


Deci, la voi cum e? Tot asa marunt baga ventilatorul?

Ce ar mai fi de verificat in zona asta?


La ce ma mai duce gandul e vreoun blocaj partial pe undeva pe circuit racire; dar n-am idei cum sa il depistez.

Sau jocul supapelor care cred ca nu a fost facut de curand (tabelul zice ca la 20k ar fi de facut, cum eu am 42k ma tem sa nu fi sarit anteriorul proprietar peste operatiunea asta la 40k).

Citisem ca daca supapele evacuare nu au jocul suficient poate cauza o supraincalzire a motorului…
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit, nu e o problema. Daca nu s-a aprins becul de temperatura esti ok. Poti pune mana pe radiator sa vezi daca e cald pe toata suprafata lui.

Jocul la supape nu afecteaza decat in cazuri extreme. La mobra mea am verificat din 30 in 30 de mii (sau mai mult) si in 130 mii km am schimbat mai mult de amorul artei o pastila. Ultima verificare: 0.3 0.32 si 0.10 0.10 (0.32 ala a aparut la reglajul anterior care era la limita inferioara).

Nu pare sa fie vorba de o supraincalzire la tine (mie mi se mai supraincalzeste pe autostrada la topspeed cand e foarte cald afara - se aprinde becul rosu - strang ambreiajul, pana ajunge la 50 km/h e bun de forja iarasi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de raspuns, m-am mai linistit :)

Mi-a mai zis un coleg ca ma stresez prea mult si ma dau prea putin, dar eu - toma necredinciosu - musai sa imi fac de lucru :)

Deja ma vedeam cotrobaind prin maruntaiele dak'ului.

 

Apropo, cu ocazia asta mi-am pus un termometru digital pe circuitul de racire.

M-am folosit de pinii 3-4 de la senzorul de temperatura si l-am legat la o chinezarie de termometru.

Nu arata el exact temperatura dar macar imi spune cand e peste o limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cât sunt de fain făcute Dakarurile, chiar nu te obosi să stai prea mult cu ochii și urechile la el, enjoy the ride! Știe singur ce are de făcut, tu doar trebuie să-ți întinzi rânjetul pe toată fața!

Ia folosește gazul doar pe două poziții: oprit (neinteresant!) și la maxim, să vezi cum uiți de termometru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băieți și fete, am din nou nevoie de un sfat, pentru care mulțumesc anticipat!

 

Din motive de metatarsiene rupte, am investit într-o pereche de Tech 7 (Alpinestars). Problema e ca, fiind (destul de) masive, am dificultăți la schimbarea vitezelor (nu intră piciorul bine sub pedală). Am inălțat pedala cât s-a putut până să bată în motor, am făcut un drum dus întors Galați - 2 Mai, dar parcă nu e ce trebuie.

 

Pe forumul de co.uk zicea cineva de pedale Touratech speciale pentru MX boots, ceva de genul folding gear level... Cea mai mică idee pe unde s-ar găsi așa ceva pentru un F650GS 2001?

 

Mulțam frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai încercat sa muți efectiv pedala? Adica s-o scoți de pe ax și să pui pe următorii dinți? La mine chestia asta a funcționat ok (combinată cu scos cauciucul de pe scăriță), tot din cauză de cizme butucănoase (Forma Adventure)

 

LE:
Alea de la Touratech le găsești pe link-ul de mai jos, dar par a nu fi pe stoc:

https://shop.touratech.com/vehicle-equipment.html#/products/1?category=10600

Editat de Bogdan Brinduse
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am ridicat-o cât s-a putut până să bată în motor. Înainte de asta, nu intra deloc piciorul sub ea.

 

Adjustable gear level - asta s-ar putea să meargă, văd că se poate modifica lungimea și probabil ar fi mai ușor de manevrat... Dar trebuie să citesc mai mult.

 

Scos cauciucul a făcut diferență? Pot incerca și asta.

 

Mulțumesc!

Editat de katman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu știu dacă e normal să atingă în capac, dacă la asta te referi.

Vezi că pedala aia e destul de maleabilă, poți să tragi de ea fără grijă și s-o mai aduci în exterior. Poate s-a îndoit de la vreo căzătură, și de aia atinge acum.

 

Scosul cauciucului de pe scăriță te mai coboară cam cu 1 cm, plus îți oferă mai multă aderență pe noroaie.

Editat de Bogdan Brinduse
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, nu știu dacă e normal să atingă în capac, dacă la asta te referi.

Vezi că pedala aia e destul de maleabilă, poți să tragi de ea fără grijă și s-o mai aduci în exterior. Poate s-a îndoit de la vreo căzătură, și de aia atinge acum.

Ha... N-am știut... am crezut că așa e din fabrică, chiar înjuram de toate alea când mă chinuiam să îi găsesc poziția.... Păi atunci se cheamă că am rezolvat problema! :)))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai nevoie de spatiu nu uita ca e un fier nenorocit. Cu un flex si un aparat de sudura o faci reglabila lejer, pe toate directiile.

:))))))))))))))))))))))) Mi-a mai zis așa un prieten, trage de ea că e un fier, dar eu nu și nu, să fie ca din fabrică, nu vreau să stric nimic :))

 

Daca tot ai cizme de enduro, de ce nu schimbi vitezele dupa procedura hard enduro ( doar agati schimbatorul cu buza talpii)?

 

Sunt la momentul la care încerc să am o senzație cât mai naturală la schimbarea vitezelor, să o fac fără să ma concentrez la asta, ca a doua natură. O să fie probabil o combinație de mai multe...

 

Bănuiesc că buza tălpii este protuberanța exterioară? Ale mele nu au așa ceva, dar am văzut la alte modele, inclusiv cu protecție metalică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-ai facut o diagnoza? sa vezi codurile de eroare (daca sunt) si sa citesti valorile in timp real sa vezi daca e ceva suspect...

Daca e vreo problema cu vreun senzor, ar trebui sa poti vedea la diagnoza.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uneori, dupa ce pornesc motorul la rece, daca nu o las cam 1 minut inainte sa plec cu ea, fluctueaza relanti-ul cand o scot in neutru in mers si rar se si opreste dupa mai multe fluctuatii. Daca ma opresc si stau pe loc, nu fluctueaza, dar daca plec iar de pe loc si o las in neutru, incepe sa fluctueze. De fiecare data cand face asa, trag pe dreapta, opresc motorul 2-3 secunde si il pornesc la loc. Problema se rezolva. Exista vreo valoare a aprinderii sau injectiei controlate de ECU, care ia in considerare impulsurile venite de la senzorul de viteza(pt vitezometru) de la roata din spate?

in principiu are ....pt a nu te da in nas cand tragi ambreiajul si o lasi in ralanti ar trebui sa stie ca te misti si cu ce viteza ....din cate am inteles ai schimbat tps ...ala nu cumva se calibreaza dupa inlocuire ca sa stie ecu capetele de cursa ?? motorasul pas cu pas nu trebuie calibrat si ala dupa inlocuire ?? intreb pt ca din poze injectia de pe bmw seamana al naibii de mult cu cea din industria auto ....si acolo cam astia sunt pasii ce trebuiesc facuti dupa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant sistemul...dar daca ma duc pana la piata ce face ramane ala micu fara harta??? glumesc sa nu ma trageti de urechi ....am crezut ca e mai avansat sistemul de injectie folosit de bmw comparativ cu aprilia mea la care nu am valva de control aer in ralanti reglajul facandu se cu un banal surub care deschide clapetele ....( am undeva sub rezervor un reglaj mecanic de ralanti ca la carburi )..de curiozitatea mea dupa ce i iei contactul din buton nu din cheie ....motorasul ala pas cu pas ( IAC) nu mai bazaie de vreo 3 ori?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...