Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

@fairplaybiker - desfa intai hexagonul ala din mijloc. iti trebuie un inbus mare. El blocheaza piulita care iti tine rulmentii stransi. Dupa ce ai facut asta foloseste cu incredere un mops bazat. Cheia dedicata NU e o cheie de forta. Cand pui lucrurile la loc ai grija sa folosesti metoda indicata de carte (strangi la cuplul x - poti aproxima in functie de lungimea mopsului); dai inapoi y grade si ajustezi pana cand ghidonul sta in echilibru cand roata e putin virat dar se duce pana la capat la un mic impuls


» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:10


 

Multumesc
» Post actualizat in 16 Feb 2018 10:13
Inca o intrebare va rog... daca se zbate acul de la turometru la dakar 2005 care ar fi cauzele? Este cumva pe cablu sau este pe impulsuri ?


» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:17

Am cautat un pic pe tema cu discurile TRW si am gasit ceva bizar, anume ca ei fac modele si de 5 si de 4mm grosime cu acelasi cod. De exemplu MST337 este modelul mai ieftin de la ei pt F650 si este cu acelasi cod si la 4 si la 5mm. Versiunea mai scumpa, "racing", are codul MST337RAC model pe care l-am gasit doar de 5mm grosime. Eu cred ca voi merge pana la urma pe varianta Brembo care e cu aprox 200 ron mai scumpa avand in vedere ca este o piesa pe care o schimb probabil o singura data la motocicleta.

discurile subtiri sunt facute asa ca sa fie cel mai usoare. Am schimbat in ianuarie discul pe fata si cel mai ieftin pe care l-am gasit (mai ieftin decat pe louis ) a fost brembo de la kex83.

Daca schimbati discul aveti grija sa folositi loctite de care trebuie si neaparat sa construiti saibele antizgomot care isi au locul intre disc si butuc. LA bmw sunt ff scumpe. Eu am produs un set din clingherit de 0.5 cu ajutorul unei preducele de la brico si al unei foarfece de la obor (ce daca exterioru nu e cerc perfect). Cu suruburile stranse la cuplu nu mai am zgomot la franare si nici microvibratiile pe care le resimteam fara saibe.

 

Pentru desfacerea suruburilor recomand cu caldura un cleste mops cu dintii bine ascutiti. Hexagonul suruburilor nu permite desfacerea lor mai ales daca nu s-a intervenit pe acolo de multa vreme. Profitati de faptul ca suruburile sunt iesite suficient.


» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:21


Unde se poate verifica presiunea la el, prin vestul tarii?

nu am idee dar toti cei care fac service la suspensii ar trebui sa aiba sculele si knowledge necesar sa o faca. TRebuie un dispozitiv special pentru a avea precizia necesara, daca folosesti furtun ca ala de vulcanizare ieie tzapa


» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:24

S-ar putea (cum e la mine...) sa iti supureze pe deasupra rezervorului. Sub garnitura care acopera furtunele, cand dai jos saua.

Eu am capacul fisurat si cand ii fac plinul, miroase a benzina. Sa imi spui daca ai rezolvat.

Apropo, cu ce pot lipi oare plasticul ala?


» Post actualizat in 08 Jan 2018 17:28

 

Zidule, la al meu se vede rezervorul, pe partea dreapta, dar... nu am ABS.

La un momendat au trecut pe solutia cu rezervorul de la amortizor montat pe dreapta la toate modelele. Mai ieftin, mai putine piese, etc. Nu am idee cand s-a trecut pe cadru model nou definitiv, probabil cand au terminat cadru model vechi - initial dakarul nu a avut ABS nici ca optiune, s-au razgandit mai tarziu


» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:35

Pe fata am schimbat anul acesta, vreau sa schimb si pe spate, sa fiu sigur. Am depasit 60000km.

Vreau sa verific jocul la supape dar un mecanic mi-a zis ca ar trebui sa fac si supapele preventiv. Credeti ca este necesar?

Bujiile sunt iridium. Banuiesc , nu trebuie schimbate desi parea cam scurt electrodul central.

Aceste cabluri sunt ok ? http://achimoto.ro/kit-set-reparatie-cabluri-psychic-mx-acceleratie-ambreiaj-soc-moto-atv.html

Rulmenti: La roti am schimbat pe la 110- 115 mii si nu faceau zgomot deloc (erau rulmentii originali de pe mobra). Rulmentii care mi-au facut probleme (sparti, bile curse, dar fara sa ma lase mobra in drum - am mai mers mult si bine ) sunt rulmentii din port pinion. Daca va mananca de rulmenti nu uitati sa ii schimbati si pe ei

 

Referitor la facut supapele - daca nu s-a modificat jocul termic inseamna ca nici uzura pe scaune nu a aparut (si chiar daca apare nu inseamna ca trebuie umblat). Decizia se ia in urma unui test de complresie. DAca are nu ai dece sa umbli la facut supape. Eu personal nu am vazut / nu am auzit de mobra care sa aiba nevoie de asa ceva pana acum. Va trebui sa evaluez la a mea dar nu cred ca are necaz. (am compresmetru nou :) )

 

Bujiile tin 60 - 80 mii km fara emotii - alea clasice, nu mai zic de iridium. Eu am schimbat o bujie de plictiseala, nu ca nu ar mai fi mers.

 

Cabluri - ia originale bmw. nu sunt foarte scumpe si sin impecabil (40 - 45 mii fiecare din ele)

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Astazi, fiind aproape sigur ca priza de 12V este legata la contact ( lene sa caut aparatul de masura) am montat un convertor pentru USB la 5V si un voltmetru, conectate din spatele prizei si surpriza, nu e legat la contact, e mereu aprins voltmetrul...stit de unde pot lua un 12V pe contact de prin zona sub sa? Am citit ca de sub butonul de manere incalzite ar fi fost simplu, dar eu nu am manere incalzite.. multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai seaua jos si gasesti linga cutia cu sigurante un surub cu un capacel de plastic. Ala este borna de plus 12V. Borna de - 12V este unul din suruburile filtrului de ulei.

Mersi, dar e la fel ca priza, adica e 12V direct de pe baterie, eu vreau un +12V legat la contact astfel incat voltmetrul ( si priza USB) sa nu stea aprins cand motorul e oprit..

 

LE: neavand al doilea buton am gasit un voltmetru ce intra si se potriveste perfect in locul butonului fals in cazul meu: Poza

 

si link la voltmetru daca mai vrea cineva: Link

Editat de Kez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te legi in cutia de sigurante, pe una din sigurantele existente (cea de lumini ar fi cea mai ok ) Sigurantele au un picior care e legat la contact si celalalt spre consumatori. Te legi pe cel dinspre consumatori (in felul asta beneficiezi de protectia sigurantei inntr-o oarecare masura). Firul il bagi in mansonul de cauciuc pe lanaga celelalte. Afli piciorul corect scotand siguranta - moment in care vei avea 12v pe piciorul legat la contact si 0 v pe cel pe care trebuie sa te legi tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te legi in cutia de sigurante, pe una din sigurantele existente (cea de lumini ar fi cea mai ok ) Sigurantele au un picior care e legat la contact si celalalt spre consumatori. Te legi pe cel dinspre consumatori (in felul asta beneficiezi de protectia sigurantei inntr-o oarecare masura). Firul il bagi in mansonul de cauciuc pe lanaga celelalte. Afli piciorul corect scotand siguranta - moment in care vei avea 12v pe piciorul legat la contact si 0 v pe cel pe care trebuie sa te legi tu.

Multumesc, am identificat si pinul si sigurantele, 8 la numar.

Nu stiu la ce te referi prin "manson de cauciuc", nu prea gasesc o cale neinvaziva sa ma leg direct la sigurante, adica sa strecor cumva un fir pe langa cel existent prin spate.

Firele sunt scurte, nu prea e loc de manevra, se pot scoate firele din cutie, sau ca sa ma leg trebuie dezizolat neaparat? Poza

Editat de Kez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu vreau sa fac operatiunea asta (sa trec priza de curent prin contactul de pozitie, acum e direct pe baterie).

Gasisem pe http://faq.f650.com/FAQs/AccessorySocketFAQ.htm indicatii ca ar exista un conector special pentru asa ceva.

Ar trebui sa fie undeva in spatele blocului de sigurante sau sub filtrul de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in principiu poti sa treci cu o spita pe langa fire - pe unde intra in cutia de sigurante. Ca sa legi firul acolo unde doresti - cel mai simplu e sa elimini cativa mm de izolatie si sa lipesti firul cel nou. Apoi izolezi temeinic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am conectat voltmetrul la firul ce alimenteaza pozitia pe spate ( fix la iesire din conectorul de langa cutia de sigurante, acela ce se prinde cu un suport slide).

Din pacate era cam copt firul asa ca la dezizolare sa rupt si a iesit ceva mai "gainerasc"" decat voiam, dar merge..mersi de sfaturi!

Editat de Kez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 06 Mar 2018 10:17

 

discurile subtiri sunt facute asa ca sa fie cel mai usoare. Am schimbat in ianuarie discul pe fata si cel mai ieftin pe care l-am gasit (mai ieftin decat pe louis ) a fost brembo de la kex83.

Daca schimbati discul aveti grija sa folositi loctite de care trebuie si neaparat sa construiti saibele antizgomot care isi au locul intre disc si butuc. LA bmw sunt ff scumpe. Eu am produs un set din clingherit de 0.5 cu ajutorul unei preducele de la brico si al unei foarfece de la obor (ce daca exterioru nu e cerc perfect). Cu suruburile stranse la cuplu nu mai am zgomot la franare si nici microvibratiile pe care le resimteam fara saibe.

 

Pentru desfacerea suruburilor recomand cu caldura un cleste mops cu dintii bine ascutiti. Hexagonul suruburilor nu permite desfacerea lor mai ales daca nu s-a intervenit pe acolo de multa vreme. Profitati de faptul ca suruburile sunt iesite suficient.

 

Mersi de info.

Am gasit clingerit de 0.5mm cu 19 lei coala 30x50cm.

Pare un fel de carton si are culoarea maro. Sa caut ceva care seamana cu cel verde? Tu sti ce tip de coala ai folosit?

Am intrebat si la bmw bv si cele 6 garnituri antivibratie costa 162 lei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat jocul la supape azi.

Admisie 0.06, ambele. Evacuare 0.27 si 0.35. Ma ingrijoreaza cea de 0.35, recomandat fiind 0.33. In mod normal ca urmare a uzurii supapa, scaun, jocul ar trebui sa scada. Cand creste, poate fi supapa stramba, sau depozit pe scaun. Ramane sa verific compresia ? Avem un aparat de masurat dar este pe bujii de 14. Ce parere aveti? Merge sa mai fac vreo 10.000 km pana la Nordkapp ? Are cineva in Bucuresti un compresiograf imprumut ?

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti, dupa ce ma mancat sa pun un voltmetru (care nu este de vina) cred ca am un scurt undeva. Am mers cam 3 ore, toate bune, cand sa pornewc motorul vad ceva caractere in loc de ceas si liniute in loc de km..lumina slaba in bord si releele bazaie..am scos pe rand sigurantele, am lasat doar partea electrica pt motor, si mereu cand dau sa pornesc face un poc si atat, scade tensiunea pe baterie de la 12.6 la 3v..sunt ceva locatii uzuale unde se rod firele unde as putea sa ma uit? am stat toata ziua sa ii dau de cap si nimic..dau multe beri pentru ajutor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

Ai casuta plina. 0723174700

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

Multumesc, am verificat cablajul, dar pare intact, la contact nu am ajuns deoarece am observat ca am scurt intre bornele bateriei si nu pare treaba de contact (cred). Cand scot 4 sigurante ( de faza surta/lunga, semnalizare, instrumete si pozitii, sunt trei de 7.5A + una de 4A) scurtul de la baterie dispare, dar moto face la fel, tot nu porneste, deci cumva scurtul este inainte de sigurante? Sau poate s-a busit ceva in instalatie, in concluzie, stie cineva un electrician bun, sau mecanic cu experienta in modelul asta de moto, poate a mai intalnit ceva asemanator?

Mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand ai toate sigurantele scoase ECU si pompa de benzina nu mai sunt alimentate deci nu are cum sa porneasca. Inspecteaza zonele clasice pt scurt - in dreptul reglajului pt amortizorul spate si in zona contactului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...