Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

La franare ceva mai ferma, simt o vibratie ca niste lovituri usoare in ghidon.

Anul.trecut am schimbat rulmentii de la jug, am schimbat uleiul in furca.

Cuzinetii de la furca aveau un foarte mic joc, foarte greu sesizabil. Disc fata il schimb acum, are 4.2 mm.

Daca schimb cuzinetii, ce ar trebui sa mai schimb acolo ? Recomandati un producator anume de piese, un magazin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Dan Cata - curata butonul de semnalizare de pe ghidon - in interior si soclurile becurilor. Metoda cea mai rapida - wd40 la greu

» Post actualizat in 14 May 2018 16:15

@Eru - jocuri la supape ai verificat? sonda lambda si senzorul de temperatura a aerului sunt ok ? chiar si cu cablul pus corect - se deschide complet clapeta cand tragi de acceleratie ?

 

Am desfacut, totul pare curat acolo. La fel la switch-ul de avarii.

Diodele originale BMW se inlocuiesc deoarece sunt foarte fragile. Eu de aici m-am inspirat.

Din ce inteleg, poti avea fie o cutie mare cu diode(aia verde), fie 2 sau 3, in functie de modelul mobrei. A mea daca bine imi aduc aminte, are 2 sau 3 mai mici.

O sa le comand pe alea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce inteleg, poti avea fie o cutie mare cu diode(aia verde), fie 2 sau 3, in functie de modelul mobrei. A mea daca bine imi aduc aminte, are 2 sau 3 mai mici.

O sa le comand pe alea...

Semnalizarea de avarii presupune un montaj (vezi AICI) cu 2 relee + 3 diode + releul de semnalizare si 2 tensiuni (+ prin contact si +din baterie ) . Diodele originale sunt foarte firave (tensiune de strapungere mica) si sunt si foarte scumpe si de aceea ideal ar fi sa le schimbi cu altele mai rezistente mecanic(vezi AICI) .

 

Spor

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@george13 - verifica daca etrierul culiseaza ok pe ghidajele lui.

 

@dan cata - diodele se pot masurausor cu majoritatea multimetrelor. te prinzi rapid daca sunt probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am masurat si nu par a fi cu probleme. Acu ca imi aduc aminte, am cutia aia mare verde, cu pinii numerotati si schema desenata pe ea, am masurat cu multimetru pe functia de dioda si pareau toate OK.

Mai sunt si alte diode in afara de cutia aia?

 

Ce ma intriga e ca functioneaza intermitent luminiile astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, știe cineva ce oglindă Vicma (sau ne-Vicma, atâta timp cât seamănă cu cea originală) se potriveste la GS? Mi s-a rupt oglinda din dreapta, a rămas doar șurubul de prindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am masurat si nu par a fi cu probleme. Acu ca imi aduc aminte, am cutia aia mare verde, cu pinii numerotati si schema desenata pe ea, am masurat cu multimetru pe functia de dioda si pareau toate OK.

Mai sunt si alte diode in afara de cutia aia?

 

Ce ma intriga e ca functioneaza intermitent luminiile astea...

Pe fundul cutiei cu relee gasesti 3 diode folosite in sistemul de semnalizare de avarie.

Vezi aici

post-40812-0-84195600-1526749468_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am prins un osciloscop cateva zile si am masurat tensiunea pe senzorul de acceleratie (TPS) si pe bobinele de la motorasul de relanti (IAC).

Daca intereseaza pe cineva las cateva poze aici:

 

TPS - cu rotatie lenta din gaz (tensiunea pe pinul de control variaza OK, cele 3 inflexiuni pe acceleratie fiind din miscarea mainii)

post-52889-0-17909900-1526804085_thumb.jpg

post-52889-0-77695500-1526804091_thumb.jpg

post-52889-0-66484200-1526804097_thumb.jpg

 

TPS - snap test - accelerat rapid si lasat masonul sa revina singur (se vede un recul mic normal pe grafic la revenire)

post-52889-0-28701900-1526804102_thumb.jpg

post-52889-0-30434000-1526804107_thumb.jpg

 

IAC - am masurat bobina cu pinii de pe exterior (se vad impulsurile trimise de ECU spre IAC sa mute pistonasul la pozitia din memorie, extensia pinului, cand se pune contactul)

post-52889-0-97183100-1526804112_thumb.jpg

post-52889-0-21623900-1526804118_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc celor care mi-au raspuns.

Era de la toba, a colapsat ceve in interior si astfel era restrictionata evacuarea gazelor ceea ce se resimtea cel mai grav la viteze mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-ai dat seama de asta ?

 

In primul rand aveam un hint, am intrebat si pe alt forum astfel incat aveam o banuiala.

 

Cat despre certitudine, am pus alta toba pe motoreta si s?a vindecat ca prin farmec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intereseaza pe cineva un schimb de saua?

Dau saua inalta de pe Dakar '03 (cod 52 53 2 345 735 ) la schimb cu una joasa (cod 52 53 2 345 736 ).

Din ce am vazut in catalog online codurile sunt aceleasi pentru F650GS si Dakar produse intre anii 2000-2007.

Saua e in stare buna, fara intepaturi, zgaraieturi, (din ce pare e cea originala din '03).

 

Alternativ m-ar interesa un mester tapiter care sa ia putin din inaltime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Resita sunt ceva piese pt f650gs, inclusiv scarite pasager. Fyi, olx search

» Post actualizat in 27 May 2018 11:41

La Resita sunt ceva piese pt f650gs, inclusiv scarite pasager. Fyi, olx search

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de benzina sau filtrul regulator de presiune?

 

 

A verificat cineva daca se potriveste pompa de benzina de logan pe dakar?

Mi s-a spus ca ar merge.

A facut cineva swap-ul, sau macar a verificat cineva?

Ce difera intre ele, specificatii, dimensiuni, etc?


» Post actualizat in 29 May 2018 09:41

Daca este cineva interesat, am de vanzare un motor de F650GS (functional la momentul demontarii de pe motocicleta). A stat pe motocicleta mea din fabrica pana la 68.000 km.

Single Spark, an fabricatie 2001.

300 de euro, disponibil in Bucuresti.

 

Povestea e in felul urmator: Datorita problemelor cu TPS si IDLE AIR DEVICE (motorul murea intr-una la ralanti), o lunga perioada am folosit intensiv electromotorul, pana i s-au tocit dintii pinionului electromotorului. L-am schimbat. Apoi a cedat free-wheel-ul. L-am schimbat si pe asta. Apoi am gasit ceva pilitura metalica pe busonul magnetic al baii de ulei, probabil de la rotile dintate dintre electromotor si free-wheel, care de la folosirea intensiva a electromotorului capatasera uzura.

 

Apoi am luat alt motor, l-am schimbat, dar problemele au persistat pana am schimbat TPS-ul si motorasul pas cu pas de control al aerului la ralanti. Probabil daca as fi facut schimbarea asta mai devreme, s-ar fi rezolvat problemele si cu motorul initial.

 

Una peste alta, vand motorul vechi cu 300 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa completa, imi curge rau de tot cand fac plinul. Si am si capacul pe unde intra furtunele crapat... Lipit dar, nu tine...

iltru regulator l-am schimbat cu modelul de 4 bar.

 

La ce ai zis cu TPS / motorasul pas cu pas, e posibil din cauza asta sa imi porneasca f f greu? Am facut diagnoza de mai mutle ori si TPSul functiona de fiecare data cand acceleram.

 

Pompa de benzina sau filtrul regulator de presiune?


» Post actualizat in 29 May 2018 09:41pana am schimbat TPS-ul si motorasul pas cu pas de control al aerului la ralanti. Probabil daca as fi facut schimbarea asta mai devreme, s-ar fi rezolvat problemele si cu motorul initial.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@RobbieB - din pacate nu ma tine bugetul pt rotile tale

 

@flavius.corhei - daca ai crapaturi in zona in care se prind furtunele e posibil sa nu iti pastreze presiune in instalatia de injectie - intre pompa si njector. Vezi ca era un spate de gs la vanzare pe OLX. poate iti da capacul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Motorul meu are un bau bau: la rece suna normal, pe masura ce creste temperatura uleiului (peste 50-60 grade) incepe sa se auda un clantanit metalic din ce in ce mai pronuntat pana ce suna destul de distinct. Cand opresc motorul, parca se lovesc doua talgere unul de altul. Tocmai am facut revizia, pus ulei Bel Ray15W50 (nu am auzit de marca asta, cei de la service l-au comandat si schimbat).

 

Face acest zgomot indiferent ca e in viteza sau pe neutru.

 

De functionat, nu am sesizat vreo diferenta, am facut ieri vreo 100 km si a mers ok. Clantanitul asta e singurul simptom.

 

Am mai scos cam 0.5l de ulei pentru ca a fost completat pana in gura busonului (nu stiu de ce), pana a ajuns nivelul la rece la jumatatea gemuletului; dar apoi, pornit din nou, nu e nicio diferenta.

 

Daca v-ati lovit de asa ceva sau aveti idee ce ar merge verificat... Multumesc frumos!

CloncĂŁnit 2.mp3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...