Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu eram convins ca pistonul se retrage din cauza ca se retrage pistonul in pompa de frana (si scade presiunea in etrier) si datorita neplaneitatii discului (care apasa pe placuta), dar m-am inselat. Si garnitura de etansare din etrier contribuie la retragerea corecta a pistonului.

 

Referinte:

 

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.456.5074&rep=rep1&type=pdf

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De mizerie ar trebuii sa protejeze garnitura de praf, cea cu canal pe ea si mai micuta, in care ar trebuii sa fie vaselina de piston de frana (cam ce da brembo in plic la garnituri).

Garnitura patrata (cea mai in interior) are 2 roluri: etanseaza sistemul hidraulic si contribuie la retragerea pistonului.

Am cautat ceva referinte inainte sa ma pronunt. Informatia e disponibila in mai multe carti si articole pe site-uri educationale (nu pe wikipedia). Acum o saptamana nu credeam nici eu ca asa sta treaba... mai departe fiecare are dreptul sa creada in ce vrea ea/el.

 

Pana una alta sper sa treaca musonul de vara si sa vad doar cel albastru si sa apuc sa imi desfac etrierul spate ca sa remediez problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa vezi un film in care e lichid in spatele pistonului ala. Da, garnitura poate adauga o mica forta de retragere, dar nu aia misca pistonul inapoi in sistemul de franare.

 

cugetare suplimentara:

- ce impinge placuta inapoi, ca pistonul nu trage de ea

- ce misca etrierul pe pinii lui de ghidaj in cazul etrierilor cu pistoane pe o singura parte si disc fix, nu flotant


» Post actualizat in 26 Jun 2018 20:59

ce e important ca sa mearga lucrurile bine e sa curatati santurile de oxizi si jeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa vezi un film in care e lichid in spatele pistonului ala. Da, garnitura poate adauga o mica forta de retragere, dar nu aia misca pistonul inapoi in sistemul de franare.

 

cugetare suplimentara:

- ce impinge placuta inapoi, ca pistonul nu trage de ea

- ce misca etrierul pe pinii lui de ghidaj in cazul etrierilor cu pistoane pe o singura parte si disc fix, nu flotant

 

Plusez si spun asa, sa zicem ca in experimentul de pe youtube nu ar exista nici o garnitura. Pistonasul ramane blocat sau revine singur in mod natural?

 

Mai e un aspect important, dupa ce eliberezi frana pistonasul din pompa de frana revine facand un vacuum care la fel, retrage in mod natural pistonul etrierului. Si mai propun un experiment edificator, introduceti un pistonas de etrier fara sa fie uns cu nimic, o sa vedeti cum se blocheaza.

 

Va spun, am curatat zeci, poate chiar sute de etrieri si de aluminiu si de fonta, toti au aceeasi problema: fac figuri la mizerie (oxizi, praf, samd). Demontati, spalati corepsunzator cu apa si detergent, uns si montat la loc va merge fara probleme. Uitati de spray-urile de frana, alea sunt bune doar pentru degresat dupa ce termini toata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de bateria din link, pot sa iti zic ca am cu gel JMB12AL-A2 (JMT) luata pe 2017.03.06 cu 250 ron si inca merge normal. Peste iarna motorul a stat in garaj la munca (aprox +10C) si nu a trebuit sa dau jos bateria. Data viitoare o sa iau tot cu gel. Bateriile pe care le-am avut inainte YB12AL-A (cu care a venit motorul) si CB12AL-A/SM (Unibat) au tinut 2 ani fiecare. Iarna dupa 1-2 luni se descarcau si trebuia sa le incarc, vara in Grecia trebuia sa cumpar apa distilata si de acolo ceva probleme cu pornirile.

 

Poti sa cauti sa vezi, poate e acesi baterie cu cele de la LP, de obicei bateriile sunt facute in aceasi fabrica si primesc doar cutia si stickerul in functie de cine le comanda.


» Post actualizat in 01 Jul 2018 19:05

Am rezolvat cu frana spate. Acum nu mai scartaie si nu se mai incalzeste etrierul in mers (cand nu franez).

 

Observatii:

-in etrier si in pompa de frana spate era o gramada de mizerie

-garniturile din etrier aveau depuneri pe ele (pete albe, dar nu se simteau la deget)

-pompa de frana cu toate ca mergea fluent avea rugina in interior

-pistonul spate avea mizerie pe exterior (cu toate ca am dat cu spray de frana si carpa cand am schimbat placutele)

-pistonul spate nu avea piesa din plastic in el - apasa direct pe placuta - nu stiu daca unele modele asa sunt

-pistonul spate avea urme de uzura pe partea teflonata

-pistonul din pompa de frana avea urme in care teflonul se uzase

-la pompa de frana sa desfaceti usor siguranta - mie mi-a sarit la naiba in praznic - bine ca aveam kitul si oricum schimbam

-am folosit unsorile venite la pachet in kituri (ceva f lichid pentru etrier si o vaselina destul de vascoasa - parea siliconica - pentru pompa de frana)

-am spalat totul cu apa si sapun, periuta de dinti colgate :) si alte perii si pensule moi sa nu zgarie, am clatit bine, am uscat cu piston de aer comprimat

-inainte sa imping pistonul de tot in etrier am pus un strat bun de vaselina de etrier (abe) pe piston sa stea uns

 

Alte observatii

-nu umblati la frana daca nu stiti ce faceti

-nu zgariati sub nici o forma nici o suprafata de piston sau garnitura sau perete care intra in contact cu garnituri sau pistoane

-nu lasati lichid de frana in contact cu suprafete vopsite

-nu folositi decat lichid de frana proaspat deschis

-ganditi de 2 ori inainte sa faceti ceva la frana

 

Poze pentru curiosi:

 

Mizeria din etrier

post-52889-0-44012800-1530471364_thumb.jpg

post-52889-0-04479300-1530471370_thumb.jpg

 

Etrier dupa curatare

post-52889-0-97151500-1530471374_thumb.jpg

 

Mizerie pe piston

post-52889-0-32777800-1530471382_thumb.jpg

 

Pistonul nou cu material plastic in interior (asa arata si cele de pe etrierul fata la mine; doar plasticul face contact cu placuta de frana acuma)

post-52889-0-80525200-1530471386_thumb.jpg

 

Pompa de frana murdara

post-52889-0-49507000-1530471416_thumb.jpg

post-52889-0-61634700-1530471420_thumb.jpg

 

Pompa de frana dupa curatare

post-52889-0-87322400-1530471426_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 09 Jul 2018 08:17

Update - iar a inceput sa scartaie frana spate :)

Nu se mai incalzeste discul si etrierul. Functioneaza normal doar ca scartaie enervant.

 

Ori sunt placutele astea ceramic carbon predispuse la scartait ori mai incercam ceva (rotunjit toate colturile la placuta, pilit un pic din glazing-ul de pe placuta, unse toate suprafetele de contact dintre etrier si placuta cu vaselina de frana si poate chiar montarea unor saibe de clingherit intre disc si butuc ca la discul fata... le iau pe rand si va anunt cand se rezolva)

 

Pana una alta sa va zic de un drum fain si relativ usor de facut cu GS-uri: Covasna - Comandau - Valea Jaristei (fara apendicele ala care urca pe Vf. Lacauti este usor, urcarea pe varf e grea, noua nu ne-a iesit samabta asta)

 

post-52889-0-47426700-1531124055_thumb.jpg

post-52889-0-13031300-1531124066_thumb.jpg

Si o filmare cu portiuni din drum pentru curiosi:

 


» Post actualizat in 18 Jul 2018 05:32

Update pt frana spate. Scartaitul a inceput sa dispara in timp, probabil de la asezarea placutei pe disc. Incalzitul discului si a etrierului este episodic. Adica sunt drumuri la care dupa 20 km etrierul e rece dar si zile in care daca pui apa pe etrier are peste 100 Celsius pt ca daca pui un strop de apa sfaraie.

 

  • Am dat jos iar etrierul si totul pare normal. Cand actionez pedala de frana pistonul culiseaza in afara din etrier cursiv si usor. Cand las pedala sa revina, pistonul se retrage in etrier 1-2 mm. Pistonul merge impins cu un deget inauntru si aluneca foarte bine. Deci sistemul de franare functioneaza excelent.
  • Nu am apucat sa pun un ceas comparator pe disc sa vad daca nu e mai stramb decat ar trebuii dar asta ureamza.
  • In momentul asta suspectez placutele. Este vorba de placute Brembo Carbon Ceramic 07BB02TT (link). As merge pe ideea ca sunt contrafacute, nu cred ca modelul e de vina, dar nu am de unde sa stiu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut! Revin cu problema filtrului de benzina, am gasit unul cu regulator de 3.5 dar nu stiu daca se potrivesc mufele de pe filtru cu diametrul furtunelor.

A incercat cineva? Mersi!

 

Filtrele cu 3.5 bar sunt SCT ST800 sau MANN WK711/1 ; sunt pentru Mercedes a140.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • cred ca pe asta il cauta: WK720 sau pe asta WK69/2
  • nu m-as incurca pt 400 ron (gasesti in uk) sa ma joc cu furtunele din zona de presiune cu benzina
  • ia in calcul si faptul ca filtrul se poate folosii mult si bine (cel putin 50 000 km)

» Post actualizat in 28 Jul 2018 11:42

Cel mai des pe forumuri am vazut codul asta WK69/2: http://f650gs.pl/topic/11452-filtr-paliwa-w-poszukiwaniu-oszcz%C4%99dno%C5%9Bci/

E si cel mai ieftin cred din optiuni https://www.epiesa.ro/filtru-combustibil-mann-filter-wk-69-2-autoart-13225643.htm?gclid=Cj0KCQjwqPDaBRC6ARIsACAf4hBinlt01PAVyPXM1dCX9e9OYrGTrTQeYBbCDeKE-OI4PN8llUAZEO0aAu6IEALw_wcB

Dupa cum ziceam, nu m-as incurca pt urmatorii 5-10 ani cat tine un filtru sa nu iau oem.

Editat de iridiu192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu am filtru regulator MANN, nici o problema, si nici nu am auzit sa fie.

Fiecare face ce vrea, unii arunca cu bani pentru linistea sufleteasca, cand exista alternative la pret nesimtit de mic.

Fara suparare.

 

 

Dupa cum ziceam, nu m-as incurca pt urmatorii 5-10 ani cat tine un filtru sa nu iau oem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, esti sigur ca modelu asta de filtru e cu regulator de presiune??

 

Da, este de 3.5. M-am mai documentat si difera un pic diametrul la cel de Mercedes, este mai mare, trebuie refacuta brida de fixare.

 

Intre timp am renuntat la inlocuire, problema cu pornire si oprit dupa + ralanti galopant au fost din cauza bateriei uscate.

 

Doar ce am rezolvat si mi-a picat pompa de apa facuta acum ~10k km cu kitul original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun aici un anunt pt un amic pentru ca e in legatura cu sectiunea:

are de vanzare un motor de BMW F650 GS Twin-spark incomplet (fara capacele stg-dreapta, fara placi ambreiaj si fara demaror/alternator) . Motorul are un rulaj de aprox 15000 km.

Pt cei interesati sunati la telefon 07 sase doi 650585 - Daniel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am nevoie de triple clamp - juguri la un dakar. Ma gandesc ca is la fel ca pe modelul standard, nu?

Ma puteti indruma spre cineva care are/dezmembreaza?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era un 650gs la dezmebrari pe OLX, nu cauta doar dupa juguri, triple clamp etc. Verifica si sectiunea de dezmebrari de pe forum.

@george, aceeasi chestie, dezmembrari sau magazine auto si la comanda. eu la auto am iesit mai ieftin cu emblemele si alte ornamente comandate la magazinele auto decat la dezmebrari (Ciclop in Timisoara)


» Post actualizat in 16 Aug 2018 08:24

legat de triple tree, nu vreau sa vorbesc prostii dar cred ca e acelasi si la Scarver. Zic ca merita verificat


» Post actualizat in 16 Aug 2018 08:28

am verificat, nu se impaca gs cu cs

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca axul este problema. Eu nu am avut nici un ax uzat in zona de contact cu simeringurile care sa creeze probleme. Problema principal este pierderea caracteristicilor din care este fabricat simeringul. Eu am comandat la o firma, paprika parca din Oradea daca nu ma insel, simeringuri dintr-un material superior numit Viton, de culoare maronie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact astea au fost pe motor, dar axul a fost dintr-un otel care nu a fost inoxidabil si la 4000 km de casa, in Norvegia, a inceput sa curga. Mai am un set de semeringuri de la Oradea. Am dat capacul sa-i puna o bucsa de bronz grafitat care sa ia jocul care se formeaza acolo. Ax nu am gasit, as cumpara original dar se spune ca nu este grozav, si de aceea as incerca alt otel inoxidabil.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un chit de ambreiaj pt un BMW f 650 gs an 2004 ....vreau ebc heavyduti

.o recomandare

» Post actualizat in 06 Sep 2018 09:11

Este careva cu BMW 650 gs din Cluj Napoca și nu îl folosește până săpt viitoare vineri să îmi de-a un telefon sa explic ce vreau ...ii urgent ai doar azi 0745538663 mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sper sa se rezolve pe muuulti km problema asta cu pompele de apa care curg. Bucsa de bronz grafitat in capac, montata profi, ax original. Are si pinioanele noi puse anul trecut.

Sincer puteam pune un ax pe care il aveam, de otel care nu s-a dovedit foarte bun. Vreau sa o vand totusi si sa ma injure cel care o cumpara ... hmm. Si-a facut datoria, m-a adus de la Nordkap.

post-89445-0-43919300-1536506605_thumb.jpg

post-89445-0-11010200-1536506637_thumb.jpg

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...