Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

nu vacurge ulei deloc. Oricum, pentru a lucra lejer ptobaabil o sa sprijini motorul pe partea dreapta de ceva pom. Daca umbli doar la semeringul de antigel nici nu te apropiide ulei care e tinut de cel de al 2-lea semering

Eu nu as face astfel de reparatie decat pe post de carpeala temporara pe drum. In primul rand - de cele mai multe ori exista uzura si pe axul metalic, lucru care duce la o viata scurta  a reparatiei; in al 2-lea rand sunt sanse sa afectezi pinionul de plastic din interior, ceea ce poatecrea necazuri mult mai mari (am vazut cateva motoare bulite de la asta). 

Orice ai face acolo ai grija sa aerisesti bine instalatia, folosind surubul de pe chiulasa, altfel e necaz mare de tot

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru sfaturi.

Intrebam daca curge ulei in ideea ca la scoaterea primului simering poate il deranjez/intep cumva pe cel de ulei si trebuie sa il schimb si pe acesta. 

Stiu ca apare ceva uzura si pe ax (la cate pompe am schimbat pana acum la motorul meu), dar ma gandesc sa bag simeringul cu 0,5-1mm mai in interior, cat sa nu astupe weep-hole-ul, dar buza simeringului sa calce pe o sectiune fresh a axului. Oricum, daca ma tine carpeala asta cateva mii de km inainte sa schimb pompa cum se cuvine, sunt mai mult decat multumit.

 

Stiu ca pe interior are pinion de plastic, asa ca intentionez sa lucrez cu maxima atentie cand scot pinul care tine "morisca".

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am facut exact operatiunea asta cum este in video. Ulei nu curge deloc. Recomand sa schimbi ambele simeringuri daca tot desfaci. In legatura cu uzura axului, cauta alt model de simering (aceleasi dimensiuni) cu buzele pozitionate diferit, de exemplu eu am gasit un model de simering acum care calca fix in zonele neatinse de vechiul simering.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ti-a iesit operatiunea. Eu eram in cautari pe ebay de simeringuri cu 2 buze sub arculet, in ideea ca una din ele sa pice pe o portiune neafectata de ax. Dar cred ca e mai simplu sa iau modele cu offset diferit al buzei (la aceleasi dimensiuni in rest), si sa vad care se potriveste mai bine pe ax.

 

De care simeringuri ai luat tu? Standard (din NBR...), din Viton (FPM, FKM), din EPDM? M-am uitat pe fisele tehnice pentru NBR si Viton, si nu se impaca cu apa peste 80"C sau cu abur. Din fise, as zice ca pentru simeringul de apa ar trebui din EPDM (care se impaca cu apa fierbinte, abur, solutii, dar nu si cu uleiurile).

 

Ziceam de simeringuri cu 2 buze, cum ar fi asta: https://www.123bearing.eu/seal-CK-10X26X7-FPM.php. Asta e din Viton (pana la 200"C, uleiuri, solventi, etc, fara abur), deci ar merge inspre motor, spre baia de ulei. Ma gandesc ca mai multe buze implica rezistenta mai mare in timp, fixeaza mai bine axul pompei de apa, desi in general la simeringul de antigel e problema.

Simering din EPDM nu prea am vazut chiar peste tot, sunt mai rare, dar la 123bearing.eu vad ca au: https://www.123bearing.eu/seal-OAS-10X26X7-EPDM.php

 

A... si inca o chestie... in nici un document de specificatii nu e trecut offset-ul buzei de etansare fata de marginea simeringului, sa stiu sigur ca nu pica pe portiunea deja uzata a axului. E la ghici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu sa spun exact ce simeringuri sunt...am cumparat dupa dimensiune de la un magazin cu piese de tot felul pentru utilaje agricole. Dar ca si aspect aratau mult mai calitativ turnate...inscriptionate...decat mizeriile OEM cica, pe care le-am inlocuit, care au tinut fix 8000km si au venit cu kitul pompei de apa. Daca ai posibilitatea, mergi la magazine de profil si vezi ce model iti covine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am cumparat setul original, semeringul de apa era de culoare neagra iar cel de ulei de culoarea celui de la Viton.

Mi-au ramas doua semeringuri Viton si un set de pinioane de pompa de apa, pentru cine intereseaza. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a pus pata pe rotile de aliaj dupa ce am pierdut 6 ore la Ikea sa schimb camera pe spate.  Noroc ca eram cu un prieten, m-a dus acasa, am luat sculele si camera, ne-am intors la motor si...nu am reusit sa dejantez cauciucul. Era lipit de janta. Dupa ce l-am calcat in tote felurile cu motorul lui (am incercat inclusiv metoda cu cricul, metoda cu trei leviere, am sarit inclusiv pe leviere) i-am legat roata in spate si l-am trimis la vulcanizare. La primele doua vulcanizari nici nu au vrut sa se uite la roata, abia la a treia a reusit sa-l convinga pe "mecanic" sa ii dejanteze cauciucul. Apoi, inapoi la Ikea cu roata, unde am schimbat camera. Si dupa ce am inlocuit camera, apuca-te Vali si chinuie-te sa aliniezi toate gaurile sa poti baga axul. Pana m-am enervat si am culcat motorul pe o parte.

Daca aveam roti de aliaj, bagam snur, cu 2-3 capsule umflam roata si imi vedeam de treaba mea. La masina am facut pana in 10minute, asta ca am fumat doua tigari.

Stiu ca rotile spitate sunt mai rezistente si se repara mai usor, dar ma trece un fior pe sira spinarii numai cand ma gandesc la urmatoarea pana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la a treia pana in acelasi an ai sa constati ca este aceeasi treaba ca si in cazul snurului poate cu o tigara in plus. Daca faceai pana in mijlocul campului fara prieten si fara cric central intelegeam sa te treaca transpiratiile dar asa... Este o treaba de exercitiu. Smecheria este sa omori cel putin un rand de anvelope pe sezon si sa ti le schimbi singur. Bafta si km fara pene!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopele le schimb singur, nu la fiecare sezon ca nu merg atat de mult, cam la doua sezoane. Poate ca nu m-am obisnuit inca cu BMW-ul si cu etrierul lui care nu sta locului, la Pegaso puteam sa fac penele cu ochii inchisi. Dar, eu ma gandesc si la scule si la volumul ocupat de ele. Si cel mai mult ocupa camerele. In cel mai rau caz, pot lua doar o camera de 19 , am aplicat metoda asta si functioneaza. Camera de 19 poti baga in roata de 17, greu, face cute, dar intra si ajungi acasa. Dar nu mai bine lasi levierele, camerele si cheile acasa si iei doar un set de snururi si capsulele de CO2. Astea le poti baga lejer in mini portbagajul din spatele seii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

departezi placutele; bagi axul prin etrier; infigi roata cu discul in etrier si bagi putin piciorul sub ea sa te ajute la aliniere; bagi axul prin roata si il infigi pana ajungi pe partea aialalta apoi te ocupi de aliniat cu intinzatorul de pe dreapta. maxim 2 minute in total. 

 

Puneti camere noi la fiecare schimbare de cauciuc si nu mai aveti probleme cu penele decat in caz de cui zdravan. 

Marcile de cauciucuri dejanteaza diferit - poti alege una mai moale 

Am facut o singura pana - cui de 15 cm luat pe la padure dincolo de snagov. Mers pana acasa pe pana cu 60- 80 (cauciucul era pe duca oricum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat jos roata si pus la loc, trebe sa o poti face cu ochii inchisi. my2cents

pentru asta am renuntat la aparatoarea pe dupa roata, imi era in cale, doar aparatoare la lant.

Am fost ferit de pene pana cum, desi la un moment dat m-am luptat sa schimb o camera. I feel you.

Obs . personale:

-cu cat un cauciuc e mai batran cu atat e mai tare si mai greu de dat jos.

-pentru varianta cu snur, recomand etansat rotile spitate cu silicon de parbriz si renuntat la camera complet, s-a mai discutat si rasdiscutat pe aici, merita zic eu...cu toate astea din lene nu o fac, poate la urm. schim de cauciucuri.

-upgrade-ul cu roti de aliaj se merita pentru cine merge mai mult pe asfalt . totusi, de pe ebay...e un upgrade de 300e...la o moto a carui pret pe piata e de 2500-3000EUR...zic ca e cam multicel, la revanzare nu cred sa se simta upgrade-ul. Iarasi my2cents

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cautand pe forum un thread despre G650 XChallenge am dat peste acest topic, mai exact peste posturile de mai jos - se pare ca am gasit fix momentul din 2012 cand @zigzag a cumparat motocicleta asta care a ajuns acum la mine :D hahaha ce tare ca am recunoscut-o dupa poze.

 

Mi se pare tare ca e a doua motocicleta cumparata cu istoric pe acest forum :).

 

Daca are cineva nevoie de manualul de service pe DVD, l-am descarcat si eu in seara asta:

image.thumb.png.5dab85d0a55f56d5fa38624a8e5cc70b.png

 

On 26.01.2012 at 15:09, zigzag said:

 

Zis si facut :banana:

 

post-3463-0-44262000-1327583287_thumb.jpg

 

On 27.01.2012 at 14:36, zigzag said:

Multumesc din nou pentru toate urarile! :cheers:

ERU, prea multe n-am sa modific. Are deja un mic suport pentru bagaje pe codita si protectiile BMW pentru manete care sunt extrem de solide.

post-3463-0-84601000-1327665723_thumb.jpg post-3463-0-32256700-1327665733_thumb.jpg.

Voi schimba cauciucurile cu niste "maselate" si pedala schimbatorului de viteze cu una TT

post-3463-0-84118700-1327665960_thumb.jpg.

Mai pun niste fiare BMW si inca ma mai gandesc daca sa iau si protectiile TT pentru radiator.

post-3463-0-52709400-1327665716_thumb.jpg r post-3463-0-14052500-1327667379_thumb.jpg.

Imi mai trebuiesc niste "jampiere" neopren, filtru aer din burete si niste inaltatoare ghidon. Cam asta imi vine in cap momentan. Dar, mai studiez problema, poate mai gasesc si alte solutii sa sparg tot portofelu' :D

Nu stiu ce-i aia X-Central :scratch:

 

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AlexAB a spus:

Cautand pe forum un thread despre G650 XChallenge am dat peste acest topic, mai exact peste posturile de mai jos - se pare ca am gasit fix momentul din 2012 cand @zigzag a cumparat motocicleta asta care a ajuns acum la mine :D hahaha ce tare ca am recunoscut-o dupa poze.

 

Mi se pare tare ca e a doua motocicleta cumparata cu istoric pe acest forum :).

 

Daca are cineva nevoie de manualul de service pe DVD, l-am descarcat si eu in seara asta:

image.thumb.png.5dab85d0a55f56d5fa38624a8e5cc70b.png

 

 

 

 

S-o stapanesti sanatos! E o motoreta foarte misto. Te vei distra bine cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegi,

tocmai am schimbat pinionul fata din original 16T in JT cu 17T.

Am dat cu putina vaselina SKF de rulmenti intre ax si pinion, sa nu se intepeneasca in timp.

Problema, daca pot sa spun asa este ca nu am dat cu loctite pe filet inainte de a strange piulita la cuplu (145 Nm). Nu cred ca e de fapt o problema fara loctite, pentru ca nici pana acum nu am pus...

 

Al doilea subiect la care vreau sa va cer parerea este toba de esapament. Vreau sa inlocuiesc esapamentul original cu unul aftermarket.

Dominatorul e prea scump (140 euro). Cei din Romania nu au vrut sa faca nici un discount. Cei din Polonia au acelasi pret, dar cu dbkiller medium si transport inclus. Am spus pas si am comandat un akrapovic fake.

https://www.olx.ro/oferta/oferta-tobe-moto-enduro-atv-sport-akrapovic-universale-carbon-titan-ID72cWq.html#ba390947c9;promoted

Am posibilitatea sa fac cotul de legatura ca la Dominator, la costuri f mici. Ma gandesc daca incape si a doua toba in partea dreapta, ca la esapamentul din fabrica.

Din ce am masurat nu da bine, ar trebui ca tobele sa iasa mai in spate. Vedem ce iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai desface piulita aia, dar e destul de improbabil. Eu am patit-o doar o data, la vreun an dupa ce o stransesem la cuplu (dar fara Loctite). A sarit piulita in mers si s-a intepenit sub capacul de plastic (care s-a si fisurat in proces). Pinionul a alunecat de pe caneluri, si cam aia a fost. S-a rezolvat dupa un drum pana acasa sa-mi iau cheia sa restrang piulita, noroc ca eram in oras.

Si daca tot scriu pe aici, am facut acum cateva saptamani in premiera procedura de schimbare a simeringurilor de la pompa de apa, fara demontarea capacului de ambreiaj. Cea descrisa in urma cu cateva post-uri. Operatiunea a decurs extrem simplu si natural, asa ca si la urmatoarea schimbare a simeringurilor probabil tot metoda asta o s-o aplic, mai ales ca nici uzura pe ax nu aparuse inca. Imi pare rau doar ca nu mi-a venit ideea (sau sa o citesc pe undeva) mai devreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare zidu', mersi.

Mersi si smar2.

Asa sper si eu, am indoit-o bine.

Eu am patit asa la TDM, dar intr-adevar, nu aveam saiba si s-a dus piulita la plimbare. Am pus o piulita de gaz, ca pe cea originla am pierdut-o in mers.

 

Dupa proba cu pinionul de 17 ma declar multumit. La 100 kmph am 4000 rpm iar la 130 am 5000.

Merg cu cu 100 constant. Vedem cum stam in timp cu consumul.

Am curatat si eu ICVul si clapeta de acceleratie pentru ca facea figuri tot mai des. Dadea sa se opreasca in depasiri, urat de tot.

Dupa curatarea ICVului si clapetei de acceleratie nu s-a rezolvat problema cu ezitarile si rateurile din esapament. 

Bateria e noua, exide cu electrolitii ok, filtru cu regulatorul de benzina nou, filtru de aer nou, senzorul de aer curatat, contacte curatate cu spray de contact, tps testat si functional, a mai ramas injectorul, senzorul de pozitie crankcase, pompa de benzina si sonda lambda. Recomandari?

BMCul se reseteaza doar pe tester.

Editat de flavius.corhei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ce marci de baterii si de unde ati mai luat in ultima vreme?

Pe gel doar JMT.ul de la RomiMoto? A luat careva JMT lately? Pareri despre JMT?

A incercat careva sa puna Yucell YG14-A2? Sunt acolo 8mm la latime care ne incurca si nu prea incape.

Marci cu care ati avut probleme? Eu am mers numai pe Varta dar as fi vrut pe gel pt lipsa evaporarii.

Multumesc :) 

Editat de Stefan GS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi discutii despre baterii cateva pagini mai in urma, incepand cu postul https://motociclism.ro/topic/20791-cine-are-bmw-650-f-gsdakar-2000-injectie/page/458/?tab=comments#comment-4506520

 

Pe scurt, eu am avut JMT gel, m-a tinut vreo 4 ani fara sa-mi pese prea mult de ea. Am prieten, care o are pe motor de vreo 3 ani, la fel, fara probleme. Daca o gasesti pe stoc, ia-o linistit, eu in toamna cand am vrut s-o schimb n-am gasit pe nicaieri.

Baterie mai mare (fizic) nu poti pune, spatiul e la marele fix, stiu ca am studiat si eu problema. Gasisem pe undeva o varianta cu modificat airbox-ul, dar nu stiu daca merita bataia de cap.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca pusesem pe aici (cred ca am facut si topic nou, daca nu ma insel) cum sa iti faci tester cu un cablu OBD de 50 de lei si un laptop. Cu softul de diagnoza oficial BMW (ISTA-D). Ulterior si-au facut mai multi colegi cu BMW-uri diagnoze de-astea. Poti cauta "ista-d" ca gasesti postarile cu pricina. Apoi poti citi singur ce erori sunt inregistrate.

 

Asa... cateva idei...

- daca "ezitarile" de care zici sunt insotite de scurte caderi la zero ale acului de turatie, poate fi senzorul de la volanta.

- daca ezitarile apar doar cand accelerezi de la ralanti, poate fi de la tps. la mine era uzat in primii 1-2 milimetri de la pozitia de ralanti. Cu multimetrul vedeam ca creste rezistenta TPS aparent continuu, dar pe diagnoza aveam erori, si apoi la o verificare foarte atenta, era un punct prin care trecea si nu mai scotea nimic la iesire. Probabil era un punct exfoliat pe grafitul din interior.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...