Jump to content

Recommended Posts

e la samsar de auto - vezi ca are anunturi la greu cu piese de masina. Setul de poze si limbajul anuntului merg in aceeasi directie, la fel si enumerarea echiparii standard ca fiind dotare extra a mobrei (cricul central, etc.)

Ai grija - cauciucurile par date cu silicon sa "arate bine" - iti rupi gatu la prima tura. (vezi poza de detaliu cu nisip lipit de cauciuc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleme de contacte prin bord.

Si al meu face la fel, in principiu cand se apropie momentul de aprindere a becului de rezerva. vitezometrul urmeaza turometrul in treptele inferioare sau in gol :)

 

nu m-am sinchisit sa aflu dece face asta. Daca stai sa te gandesti putin are mici avantaje:

1) impresionezi lejer pasarici necunoscatoare - daca mergi cu benzina putina si sus in ture - se poate sa arate 200 pe bord cand tu esti defapt la o viteza sigura :)

2) ai un early warning pt nivelul de carburant - cand are tendinta asta mai ai 20 - 30 km si intri pe rezerva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 3 probleme(sau nu) care nu prea le inteleg la 650:

1. Cand e rece, de multe ori fluctueaza relanti-ul intre 1500 si 3000 fara ca eu sa ma ating de acceleratie. Daca o las 1-2 minute maxim, se stabilizeaza la 1500. Problema e ca ma zgarie pe suflet sa o vad imediat dupa pornire ca se tureaza in 3000rpm.

2. Uneori cand e rece complet(de pe o zi pe alta), o pornesc si se opreste de 1-3 ori.

3. Patesc rar sa se opreasca cu motorul cald si sa nu mai stea la relanti dupa repornire. De cele mai multe ori, daca o opresc si o las 1-2 minute, isi revine.

 

Dupa sezonul asta o voi trage pe dreapta si voi verifica fiecare piulita, furtunel si componenta in garaj, dar pana atunci as vrea sa stiu daca ati trecut si voi prin situatiile astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu, dar din ce am inteles eu din 500 de pagini, incearca o resetare, verifica bateria ... si apoi iti faci griji =)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 3 probleme(sau nu) care nu prea le inteleg la 650:

1. Cand e rece, de multe ori fluctueaza relanti-ul intre 1500 si 3000 fara ca eu sa ma ating de acceleratie. Daca o las 1-2 minute maxim, se stabilizeaza la 1500. Problema e ca ma zgarie pe suflet sa o vad imediat dupa pornire ca se tureaza in 3000rpm.

2. Uneori cand e rece complet(de pe o zi pe alta), o pornesc si se opreste de 1-3 ori.

3. Patesc rar sa se opreasca cu motorul cald si sa nu mai stea la relanti dupa repornire. De cele mai multe ori, daca o opresc si o las 1-2 minute, isi revine.

 

Dupa sezonul asta o voi trage pe dreapta si voi verifica fiecare piulita, furtunel si componenta in garaj, dar pana atunci as vrea sa stiu daca ati trecut si voi prin situatiile astea.

1. Am patit si eu sa imi fluctueze relantiul cu motorul rece, sau chiar sa imi porneasca mai greu. Dupa cateva cautari pe google am descoperit Idle air control actuator. In interior se pot acumula mizerii si trebuie curatat acel capat care efectueaza dozarea aerului . Acest motoras idle air control arata cam asa (piesa nr 6) :

 

post-40812-0-15808600-1461594781_thumb.jpg

 

Motorasul de pe BMW arata asa:

 

post-40812-0-02736100-1461594870_thumb.jpg

 

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos! Voi desface acel actuator si il voi curata. Cel mai probabil de acolo este problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ai grija sa cureti si in interiorul corpului de unde scoti acest actuator. Varful ala obtureaza o gaura si se strange mizerie si acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aveti idee daca la mobrele noastre se pot pune semnalizari cu led direct, fara schimbat relee sau alte minuni?
a facut cineva treaba asta? e complicat? niste link-uri de studiu aveti?
am 2 semnalizari rupte, si as vrea sa fac eu unele flexibile, cu led ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot pune led-uri dar cu schimbarea releului - cea mai simpla si eleganta metoda. Mai e varianta ca sa pui o rezistenta de mare putere in paralel cu fiecare led de semnalizare, fara sa schimbi releul, dar e tiganeala. Vezi aici http://www.f650gs.crossroadz.com.au/LEDIndicators.html

Mie tocmai mi-a venit releul si mai astept becurile cu led pentru toata motocicleta inclusiv bord.

Asta e releul: eBay item number: 391154948632 (introdu codul in search pe siteul ebay) si a costat 3,25 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu am citit pe crossroadz, dar sincer din schema aia nu prea am inteles mare treaba.
sunt tare curios daca iti merge doar cu schimbarea releului ala, ca din ce am inteles eu, "solid state relay" e mai bun pt ca nu variaza in functie de puterea ledurilor.

tare curios sunt sa vad ce-ti iese ... te rog nu uita sa pui si aici rezultatele.

 

LE:

1. acuma am vazut ca e si ajustabil .. mmmm me gusta

2. eu ma uitam la asta ca sa fiu sigur ... dar e cam mare diferenta fata de ala de l-ai gasit tu http://motogadget.com/en/electrics/digital-flasher-relay-m-flash/m-flash-blinkrelais.html

Edited by andriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu aveti de luru si vreti sa va arda la ITP :D

releu original merge doar cu becuri de semnalizare normale. Pt led trebuie schimbat sau trebuie puse rezistente de sarcina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenna, vezi ce leduri pui in bord, sa nu fie prea puternice ca devine deranjant noaptea. Am schimbat si eu, ca aveam 3 arse, si-s cam tari, se reflecta in parbriz, si nu e chiar ok.

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi se pare tare chiar si becul original de la faza lunga. am pus pe el banda neagra, sa se vada doar haloul si nu becul direct, ca ma enerva noaptea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa nu mearga; releul l-am probat si functioneaza ok indiferent de sarcina. Da e reglabil. Eu vreau sa ii pun si un buton de avarii cu aceasta ocazie, ceea ce mai complica putin schema.

pai eu am citit pe crossroadz, dar sincer din schema aia nu prea am inteles mare treaba.
sunt tare curios daca iti merge doar cu schimbarea releului ala, ca din ce am inteles eu, "solid state relay" e mai bun pt ca nu variaza in functie de puterea ledurilor.

tare curios sunt sa vad ce-ti iese ... te rog nu uita sa pui si aici rezultatele.

 

LE:

1. acuma am vazut ca e si ajustabil .. mmmm me gusta

2. eu ma uitam la asta ca sa fiu sigur ... dar e cam mare diferenta fata de ala de l-ai gasit tu http://motogadget.com/en/electrics/digital-flasher-relay-m-flash/m-flash-blinkrelais.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai de asta vreau sa le schimb Zisu-le, ca am mers in spatele unui coleg cu leduri pe frana/pozitie si semnalizare, si am ramas profund placut de cat de bine se vedeau, clar, nu deranjant ... Nu ma intereseaza farul, decat ca sta pe faza scurta non stop, deci probabil voi pune niste daylight si intrerupator pe faza scurta, eu merg 90% pe timpul zilei, nu noaptea, dar mai tot timpul cu gps, tel, camera ... Am zis ca sa ma fac mai vizibil ziua, si sa consum mai putin, 90% din timp .. Cam asta mi-a fost gandirea.

» Post actualizat in 27 Apr 2016 06:28

Typo * "Zidu-le"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul de poziție/frână chiar merită schimbat, pentru spor de siguranță în trafic!

La Dakar l-am înlocuit cu unul cu LED-uri CREE și sporul de luminozitate a fost excelent (fără alte modificări). Dacă lumina de poziție a devenit foarte vizibilă, frâna efectiv exploda lumină. Vedeam în oglinzi reacția șoferilor în spate după strălucirea din parbriz și după dive-ul botului mașinii la frânare bruscă.

Semnalizările le-am înlocuit tot cu LED, însă cu rezistențe de 2ohmi, parcă, de putere, ceramice, pe care le-am ascuns în compartimentul de sub șa; numai pe spate pentru că pe față nu am găsit un loc potrivit pentru rezistențe și nu am vrut să mă complic cu intervenție prea invazivă în instalația electrică. Plus că voiam să fiu vizibil celor care vin din spate în primul rând, că de cei din față fac eu tot posibilul să mă feresc.

Edited by eFu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa-mi dai si mie un link cu stopul? ca eu nu am gasit nimic cu cree .. merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat de pe ebay cu 3 lire tot cu led cree in centru si chipuri led pe laterale 11W + 5W. Inca nu mi-a ajuns . Ebay item 400819545875.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusturile nu se discuta, dar intotdeauna am avut inclinatia cand vine vorba de masini si mai nou motociclete Germane, catre OEM.

Nu stiu de ce dar in special la F, mi se pare ca "amestec mucenici cu ciorba de burta" daca pun led-uri, sticker-bomb-uri, etc pe el.

Al meu l-am cumparat cu senalizari de G si desi nu arata rau, parca imi vine sa-i cumpar un set stock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led-urile cred ca iti dau un plus de siguranta - parerea mea. Esti mai bine vazut in trafic. Nici mie nu-mi plac tot felul de stickere, flacari sau mai stiu eu ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verificat cu atentie cum se vede ledul pe spate, eu am avut surpriza sa nu se vada foarte bine faza de frana, in timp ce faza de pozitie sa fie f luminoasa. Adica diferenta de luminozitate era foarte mica, in soare efectiv nu se vedea ca franez... Am trecut inapoi la incandescent pana gasesc un alt led mai ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul pe care l-am pus pe Dakar avea două categorii de LED-uri: unele mici, pe tot conturul exterior al ”chestiei” și două LED-uri CREE de 30W pentru frână, în capătul ei. Lumina pe frânare era, efectiv, impresionantă ca intensitate, ceea ce e foarte util în trafic, mai ales pentru adormiții care stau cu nasul în telefon, la volan, sau care, pur și simplu, dorm pe ei...

În plus, lampa spate se mai murdărește în mers, dacă plouă, este umed și/sau ieși de pe asfalt (prelungirea codiței și protecția de la roată fiind eliminate), ceea ce face mai greu vizibilă lumina de la becul standard. Aspectul mobrei nu se modifică, defel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...