Sari la conținut

Cum Se Porneste Un Motor 4t La Kickstarter.


ekkemu
 Share

Postări Recomandate

complicata treaba cu pedalele astea....

1 trage decompresorul si da cateva pedale in gol pt a aerisi cilindrul.

2 apesi usor pedala pana se intareste...

3 tragi decompresorul si mai apesi un pic pedale<3-5 cm>

4 dai drumu decompresorului si lasi pedala sa revina in pozitia de sus<daca nu revine o asezi tu cu mana>

5 *** dai pedala*** stai ca nu e chiar asa: miscarea pedalei tre sa fie energica si accelerata, cursa pedalei tre sa fie pana la capat dusa<pana loveste in scarita sau opritor...depinde de motor> deci piciorul trebuie sa execute o miscare oarecum circulara si accelerata spre sfarsit.

 

fiecare motor are particularitatile lui si pornirea la kick difera de la o motoreta la alta chiar dca sunt amandoua de aceasi marca , an si tip.... tre sa-i prinzi spilul :)

 

daca nu a pornit din primele 3-4 pedale repeti totul de la inceput: 1,2,3,4,5...

 

benzina isi pierde proprietatile daca sta intr-un recipient metalic<carburatorul>mai multa vreme si nu se mai aprinde

 

bujiile ngk sunt foarte bune dar uneori dupa ce se ineaca motorul iti prajeste si bujia

bujiile se schimba nu se ard pe aragaz, curata cu peria de sarma sau regleaza distanta pe tabla de 6 cum se facea la DACIE ca pe motorul tau scrie made in japan nu uzinele dacia pitesti

 

filtrul de aer trebuie spalat cu benzina si suflat la compresor <din int spre ext> ori batut bine de un gard cu zabrele apoi se da cu sprei special de filtru<nu prea mult >dupa care se monteaza cu atentie la loc.

 

 

mult succes!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

complicata treaba cu pedalele astea....

1 trage decompresorul si da cateva pedale in gol pt a aerisi cilindrul.

2 apesi usor pedala pana se intareste...

3 tragi decompresorul si mai apesi un pic pedale<3-5 cm>

4 dai drumu decompresorului si lasi pedala sa revina in pozitia de sus<daca nu revine o asezi tu cu mana>

5 *** dai pedala*** stai ca nu e chiar asa: miscarea pedalei tre sa fie energica si accelerata, cursa pedalei tre sa fie pana la capat dusa<pana loveste in scarita sau opritor...depinde de motor> deci piciorul trebuie sa execute o miscare oarecum circulara si accelerata spre sfarsit.

 

fiecare motor are particularitatile lui si pornirea la kick difera de la o motoreta la alta chiar dca sunt amandoua de aceasi marca , an si tip.... tre sa-i prinzi spilul :)

......................

 

mult succes!!!

 

 

perfect adevarat ce spui tu, numai ca modelul lui de wr are decompresor automat.

 

manetuta de pe ghidon care seamana cu cea a decompresorului este socul de cald si se foloseste doar la pornirea motorului cand este cald.

 

daca se mai intampla sa-l ineci, inchide-i benzina si da-i mai multe pedale(fara soc de cald). eu iti sugerez in continuare sa-ti cureti si reglezi carburatorul(la modelul tau de wr iese foarte usor) si sa schimbi bujia cu una noua NGK eventual cu iridium si in final o sa fii fericit.

Editat de Rebelul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perfect adevarat ce spui tu, numai ca modelul lui de wr are decompresor automat.

 

manetuta de pe ghidon care seamana cu cea a decompresorului este socul de cald si se foloseste doar la pornirea motorului cand este cald.

 

daca se mai intampla sa-l ineci, inchide-i benzina si da-i mai multe pedale(fara soc de cald). eu iti sugerez in continuare sa-ti cureti si reglezi carburatorul(la modelul tau de wr iese foarte usor) si sa schimbi bujia cu una noua NGK eventual cu iridium si in final o sa fii fericit.

 

Modelul meu de WR nu are decompresor automat. Maneta de pe ghidon e manete de decompresor. Socul de HOT START e langa socul normal, in stanga pe carburator.

 

Voi face si treaba cu carburatorul intr-o zi, deocamdata mi se pare mult prea complicat din cate am citit si pe net ca sa ma aventurez singur.

 

 

Multumesc,

Adi

 

complicata treaba cu pedalele astea....

1 trage decompresorul si da cateva pedale in gol pt a aerisi cilindrul.

2 apesi usor pedala pana se intareste...

3 tragi decompresorul si mai apesi un pic pedale<3-5 cm>

4 dai drumu decompresorului si lasi pedala sa revina in pozitia de sus<daca nu revine o asezi tu cu mana>

5 *** dai pedala*** stai ca nu e chiar asa: miscarea pedalei tre sa fie energica si accelerata, cursa pedalei tre sa fie pana la capat dusa<pana loveste in scarita sau opritor...depinde de motor> deci piciorul trebuie sa execute o miscare oarecum circulara si accelerata spre sfarsit.

 

fiecare motor are particularitatile lui si pornirea la kick difera de la o motoreta la alta chiar dca sunt amandoua de aceasi marca , an si tip.... tre sa-i prinzi spilul :)

 

daca nu a pornit din primele 3-4 pedale repeti totul de la inceput: 1,2,3,4,5...

 

benzina isi pierde proprietatile daca sta intr-un recipient metalic<carburatorul>mai multa vreme si nu se mai aprinde

 

bujiile ngk sunt foarte bune dar uneori dupa ce se ineaca motorul iti prajeste si bujia

bujiile se schimba nu se ard pe aragaz, curata cu peria de sarma sau regleaza distanta pe tabla de 6 cum se facea la DACIE ca pe motorul tau scrie made in japan nu uzinele dacia pitesti

 

filtrul de aer trebuie spalat cu benzina si suflat la compresor <din int spre ext> ori batut bine de un gard cu zabrele apoi se da cu sprei special de filtru<nu prea mult >dupa care se monteaza cu atentie la loc.

 

 

mult succes!!!

 

In caz ca-l inec, deci se uda bujia de numa, nu asa se face? Se scoate bujia, se usca (arde) si se pune la loc? De curatat cu peria de sarma sau faza cu tabla nici nu se pune problema (o schimb daca e nevoie de asa ceva), insa daca doar s-a udat... mi se parea aiurea s-o schimb. Totusi, e 13,14 EUR o bujie NGK cu iridiu.

 

O sa fac si treaba cu filtrul de aer, stiu ca e important.

 

 

Multumesc,

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as baga bujie noua, modelul specificat de producator, nu neaparat iridium.important e sa reglezi distanta la electrod inainte sa bagi in motor.cat despre "purjarea" cilindrului, il contrazic pe colegu rebelu, camd ineci motorul dai pedale cu gazul inchis si hot start deschis, pt ca hotstart ul deschide fereastra suplimnentara pe admisia de aer.

p.s. si eu stiu ca wr420 are decompresor automat, doar wr400 il are pe ghidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as baga bujie noua, modelul specificat de producator, nu neaparat iridium.important e sa reglezi distanta la electrod inainte sa bagi in motor.cat despre "purjarea" cilindrului, il contrazic pe colegu rebelu, camd ineci motorul dai pedale cu gazul inchis si hot start deschis, pt ca hotstart ul deschide fereastra suplimnentara pe admisia de aer.

p.s. si eu stiu ca wr420 are decompresor automat, doar wr400 il are pe ghidon.

 

 

Cum sa reglez distanta? O bujie noua, nu e reglata asa cum trebe?

 

WR 426 2001 are decompresor manual ... am manualul de la el, i-am facut RAR (unde o iesit 2001), deci asa e :) I se POATE monta decompresor automat, sau cel putin asa cred. Poate voi ati vazut vreun astfel de model.

 

 

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin ca sa va anunt ce am rezolvat pentru ca am promis ca o fac. Totul a fost de fapt prostia mea. Pe XT nu eram obisnuit sa opresc becurile inainte sa pornesc. Insa pe WR asta e crucial. Datorita faptului ca imi erau pe on, bujia nu facea destula scanteie, sau trebuia sa dau enorm de tare.

 

Porneste la prima pedala de la "dead cold".

 

 

Multumesc pentru pareri si sfaturi, imi vor fi probabil de folos pe viitor.

 

 

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa mai frate !! sa ai numai noroc la ea si sa nu se strice veci !!!!!

Si cat mai multi km fara necazuri !! o sa mai vreau impresii mai incolo ,ti-am zis ca vreau WR si eu ( asta daca nu-mi vine peste trei saptamani un EXC 380 din austria.

Oricum numai bine !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...
complicata treaba cu pedalele astea....

1 trage decompresorul si da cateva pedale in gol pt a aerisi cilindrul.

2 apesi usor pedala pana se intareste...

3 tragi decompresorul si mai apesi un pic pedale<3-5 cm>

4 dai drumu decompresorului si lasi pedala sa revina in pozitia de sus<daca nu revine o asezi tu cu mana>

5 *** dai pedala*** stai ca nu e chiar asa: miscarea pedalei tre sa fie energica si accelerata, cursa pedalei tre sa fie pana la capat dusa<pana loveste in scarita sau opritor...depinde de motor> deci piciorul trebuie sa execute o miscare oarecum circulara si accelerata spre sfarsit.

 

fiecare motor are particularitatile lui si pornirea la kick difera de la o motoreta la alta chiar dca sunt amandoua de aceasi marca , an si tip.... tre sa-i prinzi spilul :laugh:

 

daca nu a pornit din primele 3-4 pedale repeti totul de la inceput: 1,2,3,4,5...

 

benzina isi pierde proprietatile daca sta intr-un recipient metalic<carburatorul>mai multa vreme si nu se mai aprinde

 

bujiile ngk sunt foarte bune dar uneori dupa ce se ineaca motorul iti prajeste si bujia

bujiile se schimba nu se ard pe aragaz, curata cu peria de sarma sau regleaza distanta pe tabla de 6 cum se facea la DACIE ca pe motorul tau scrie made in japan nu uzinele dacia pitesti

 

filtrul de aer trebuie spalat cu benzina si suflat la compresor <din int spre ext> ori batut bine de un gard cu zabrele apoi se da cu sprei special de filtru<nu prea mult >dupa care se monteaza cu atentie la loc.

 

 

mult succes!!!

 

 

Intradevar ce ati citit mai sus este adevarat!!!

Motorul in 4 TIMPI se numeste asa dupa principiul de functionare si anume patru cicluri care se repeta...........cat merge motoru:

 

1.Admisia(pistonul coboara in cilindru,supapa/supapele de admisie fiind deschisa/deschise,acesta absoarbe din carburator amestecul carburant necesar pornirii).

2.Compresia(pistonul urca in cilindru comprimand amestecul carburant).

3.Aprinderea(bujia da scinteie,amestecul carburant fiind comprimat explodeaza si impinge cu putere pistonul,coborindul in cilindru).

4.Evacuarea(pistonul urca in cilindru,supapa/supapele de evacuare fiind deschisa/deschise,evacuind gazele rezultate in urma arderii amestecului carburant).

De aceea cand simtiti ca pedala merge greu(compresia),trageti decompresorul(ca sa puteti trece motorul de acest ciclu fara a forta sistemul kick starter,sau piciorul dumneavoastra :) ),tineti decompresorul tras si mai impingeti pedala cam jumate/trei sferturi din cursa ca sa treceti motorul si de ciclul aprindere si evacuare.Dupa aceasta eliberati decompresorul si pedala de pornire,aceasta revenind in pozitia initiala,pregatitiva si actionatio cu putere si rapid(energic).Motorul se roteste usor pe tura de Admisie,contragreutatile de pe ambielaj isi prind viteza si forta cu care actionati pedala+inertia contragreutatilor,vor trece motorul de compresie(punctul unde el se roteste greu din cauza comprimarii amestecului carburant),dupa care va face aprinderea si va porni.Daca nu porneste repetati toata etapa.Aceasta tehnica este valabila si la rece si la cald,iar la rece,nu accelerati,nu sprituiti,nu dati pedale fara contact pus,ci pur si simplu trageti socul si dati la pedala.Daca bujia este buna(atentie la distanta intre electrozi),carburatorul bine reglat si filtrul de aer curat va trebuii sa porneasca MAXIM dupa trei pedale. Cer scuze celora care stiau toate astea si s-au plictisit citind,dar cred ca si incepatorii ar trebuii sa stie. BAFTA SI PORNIRI SUPER USOARE :)

Editat de PURE PASSION
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar ce ati citit mai sus este adevarat!!!

Motorul in 4 TIMPI se numeste asa dupa principiul de functionare si anume patru cicluri care se repeta...........cat merge motoru:

 

1.Admisia(pistonul coboara in cilindru,supapa/supapele de admisie fiind deschisa/deschise,acesta absoarbe din carburator amestecul carburant necesar pornirii).

2.Compresia(pistonul urca in cilindru comprimand amestecul carburant).

3.Aprinderea(bujia da scinteie,amestecul carburant fiind comprimat explodeaza si impinge cu putere pistonul,coborindul in cilindru).

4.Evacuarea(pistonul urca in cilindru,supapa/supapele de evacuare fiind deschisa/deschise,evacuind gazele rezultate in urma arderii amestecului carburant).

De aceea cand simtiti ca pedala merge greu(compresia),trageti decompresorul(ca sa puteti trece motorul de acest ciclu fara a forta sistemul kick starter,sau piciorul dumneavoastra :) ),tineti decompresorul tras si mai impingeti pedala cam jumate/trei sferturi din cursa ca sa treceti motorul si de ciclul aprindere si evacuare.Dupa aceasta eliberati decompresorul si pedala de pornire,aceasta revenind in pozitia initiala,pregatitiva si actionatio cu putere si rapid(energic).Motorul se roteste usor pe tura de Admisie,contragreutatile de pe ambielaj isi prind viteza si forta cu care actionati pedala+inertia contragreutatilor,vor trece motorul de compresie(punctul unde el se roteste greu din cauza comprimarii amestecului carburant),dupa care va face aprinderea si va porni.Daca nu porneste repetati toata etapa.Aceasta tehnica este valabila si la rece si la cald,iar la rece,nu accelerati,nu sprituiti,nu dati pedale fara contact pus,ci pur si simplu trageti socul si dati la pedala.Daca bujia este buna(atentie la distanta intre electrozi),carburatorul bine reglat si filtrul de aer curat va trebuii sa porneasca MAXIM dupa trei pedale. Cer scuze celora care stiau toate astea si s-au plictisit citind,dar cred ca si incepatorii ar trebuii sa stie. BAFTA SI PORNIRI SUPER USOARE :laugh:

 

 

 

si ai tinut sa repeti ce a spus Stulewa cu scopul de a....??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ai tinut sa repeti ce a spus Stulewa cu scopul de a....??

 

Sa sti ca nu am avut deloc intentie rea.M-am gandit ca daca si argumentez ceea ce a spus Stulewa,cei ce au probleme cu pornirea v-or intelege mai bine cum sta treaba.

Editat de PURE PASSION
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
Revin ca sa va anunt ce am rezolvat pentru ca am promis ca o fac. Totul a fost de fapt prostia mea. Pe XT nu eram obisnuit sa opresc becurile inainte sa pornesc. Insa pe WR asta e crucial. Datorita faptului ca imi erau pe on, bujia nu facea destula scanteie, sau trebuia sa dau enorm de tare.

 

Porneste la prima pedala de la "dead cold".

 

 

Multumesc pentru pareri si sfaturi, imi vor fi probabil de folos pe viitor.

 

 

Adi

Wr si Yz 426 sunt foarte sensibile la bujii,si amestec.Wr-ul meu am dat unui prieten caruia nu-i placea ca mai dadea rateuri in toba din cand in cand(si s-a apucat sa regleze carbul,dupa aia tot asa as pornit ca si tie,daca aveam luminile puse pornea ff prost,dinainte pornea la 1-2 pedale orice faceai).Mai e si o alta problema adica daca rotorul are probleme(ca functioneaza ca un magnet si se aduna o gramada de mizerie pe acolo,uneori in cantitati enorme),scanteia devine cu mult mai slaba,si pot veni si de aici problemele de pornire daca restul e ok(compresie,supape etc.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Wr si Yz 426 sunt foarte sensibile la bujii,si amestec.Wr-ul meu am dat unui prieten caruia nu-i placea ca mai dadea rateuri in toba din cand in cand(si s-a apucat sa regleze carbul,dupa aia tot asa as pornit ca si tie,daca aveam luminile puse pornea ff prost,dinainte pornea la 1-2 pedale orice faceai).Mai e si o alta problema adica daca rotorul are probleme(ca functioneaza ca un magnet si se aduna o gramada de mizerie pe acolo,uneori in cantitati enorme),scanteia devine cu mult mai slaba,si pot veni si de aici problemele de pornire daca restul e ok(compresie,supape etc.)

wr-ul si yz - ul sunt foarte sensibile....punct si de la capat

incercati un ktm exc sau sx si poate va schimbati parerea :) nu trebuie sa imi da-ti replici era o gluma ...sau o sugestie cum iti pornesti moto si tehnica pe care o folosesti asta este decizia care iti apartine sugestiile sunt binevenite pe acest site creativitatea nu are limite, oricum "novicilor" le este de folos orice informatie bine structurata si trebuie sa recunoastem ca multi motociclisti dintre noi sunt a-tehnici, daca nu ne pormeste moto... fuga fuga la service-ul cel mai apropiat sa gasim o solutie... care de cele mai multe ori este pur si simplu un buton care nu a fost actionat sau nepotrivirea timpului motor inaite de actionarea pedalei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Mai este o idee si se numeste blue wire mod. Se aplica la WR-uri si YZ-uri. In partea dreapta a rezervorului inspre in fata exista o mufa cu mai multe fire din care unul este albastru deschis. Unii spun ca daca scoti acel fir din mufa ai curent mai mult la pornirea in neutral. Mai multe detalii aici.

Eu am facut acest mod si parca porneste mai bine. Acum, nu stiu cit de mult e de la firul albastru pentru ca intre timp s-a mai incalzit afara si teoretic ar trebui sa avem porniri mai usoare.

Si eu sunt incepator iar pornirea mi-a cam mancat zilele. Am observat ca nu atit de mult conteaza forta sau viteza cit conteaza sa ai cursa completa, adica sa dai kick-ul pina la capat (pina pedala loveste scarita). Cel mai greu pornesc cind e motorul rece dar odata incalzit porneste din prima si parca nu mai sunt atent la toate detaliile.

Pentru pornirea la rece (iarna) am si eu un 'ritual'. Trag socul, ridic usor nivelul de relanti apoi trag de doua ori de maneta de acceleratie sa bag putina benzina in plus. Aerul rece (dar si mai rece iarna) contine mai mult oxigen in acelasi volum decit cel cald deci 'compensind' cu putina benzina nu strica :laugh: . Apoi, apas pedala de kick sa caut punctul de compresie. Am observat ca pornesc mai bine daca fac in asa fel incit pedala sa se intareasca cand e oarecum paralela cu solul. In acest moment trag usor decompresorul dar numai cit sa pot continua cursa pedalei. Cobor apoi pedala cam 2-3 cm dar pina simt ca da sa se intareasca din nou. Exista un astfel de punct in cursa pedalei. Daca as incerca sa apas piciorul in continuare cursa ar putea continua. In acel punct descris mai sus eliberez decompresorul si ridic pedala dar nu pina sus, ci cam 90%. De aici apas pedala ferm pina la capat cind loveste scarita.

Cer scuze celor care stiau aceste detalii dar poate vor fi utile vreunui incepator. Mie cind mi-a venit WR-ul, asta toamna tarziu, l-am pornit foarte greu desi citisem tot acest thread si teoretic stiam ce trebuie sa fac. Am facut vanatai in talpa pina l-am pornit.

Fiind foarte nou in bransa n-am avut ocazia sa fac porniri pe timp de vara dar ma astept sa porneasca mult mai usor. Si inca ceva tot pentru foarte incepatori, prima pornire din zi (iarna - motorul foarte rece) sa o faceti din stind in scarite (evident) ca de jos cred ca sunt slabe sanse. Daca motorul e cald se poate porni si stand cu stangul jos si motorul in neutral. Urmatorul exercitiu este pornirea intr-a 1-a cu ambreiajul tras.

Cer scuze din nou pentru postul lung si detalii (unele evidente) dar prefer sa enervez un batran daca stiu c-am ajutat macar un incepator :laugh: .

Editat de vapi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a mea (XR650R) porneste f usor la rece si la cald urmand pasii enumerati mai sus. PROBLEMA e la pornirea dupa o tranta. Inmod normal se urmeaza ritualul acela cu benzina oprita, decompresia trasa, 10 pedale, apoi ritualul obisnuit. Porneste foarte greu asa. Am gasit pe un site american metoda de pornire(cred ca proprie a xr-ului). Acceleratia trasa la blana, treci peste TDC cu decompresie si-i F#$I o pedala zdravana si o ia. Multe monocilindre dau pedala inapoi si risti sa-ti rupi piciorul...asta are un sistem antikickback care nu permite asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Surprinzator, WR-ul meu porneste destul de greu la rece (dupa 6-7 pedale) dar usor dupa o trinta. Daca n-o ia la prima pedala trag butonul ala ptr hot start (cel rosu) care suplimenteaza aerul din amestec si porneste imediat. Dupa citeva secunde il imping la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a mea (XR650R) porneste f usor la rece si la cald urmand pasii enumerati mai sus. PROBLEMA e la pornirea dupa o tranta. Inmod normal se urmeaza ritualul acela cu benzina oprita, decompresia trasa, 10 pedale, apoi ritualul obisnuit. Porneste foarte greu asa. Am gasit pe un site american metoda de pornire(cred ca proprie a xr-ului). Acceleratia trasa la blana, treci peste TDC cu decompresie si-i F#$I o pedala zdravana si o ia. Multe monocilindre dau pedala inapoi si risti sa-ti rupi piciorul...asta are un sistem antikickback care nu permite asta.

 

Yuuuuhuuuu...XR-u porneste al dracu de usor,am bujica ngk iridium si porneste la rece la prima pedala si daca sta doua saptamani,insa ceva probleme am avut la semicald....daca nu pornea dupa a doua...dadeam cel putin 6-7 sau...mai multe!Acuma......deviez un pic de la subiect,am facut faza aia prezentata pe site-u ala...XR650R FAQ...."Brians" sau ceva de genu...Acum..pe langa puterea pe care cu siguranta o are in plus...la semi cald,fara sa ii trag socul la mijloc porneste la prima,lucru care nu se intampla inainte.(aviz tuturor posesorilor de Hondine....faceti modificarea ca nu o sa va para rau...daca nu ati facut-o deja!).Am rotile de supermoto acuma pe ea si am raport 15/36 si se ridica fara ajutor si in a patra pe o roata.

 

PS: Sa vedeti ce "antikickback" are RM-u meu.....daca nu iei picioru la timp....doua,trei zile nu mai calci pe el!Dupa ce sta o luna nepornit,dau vreo 30 de pedale si imi f¤t amandoua picioarele si nici nu mai am chef sa ma dau cu el...si voi va plangeti cu WR-urile!?!??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin si eu dupa o vreme de dat cu WR-ul sa va zic care-i situatia. Deci porneste din primele 2,3 pedale de la rece, de fiecare data (intr-adevar, trebuie sa te obisnuiesti cu miscarea aia de kick, care trebuie sa fie puternica dar fluenta, nu doar zmacita). Daca o stat mai mult, face 2,3 arderi pistonu si se opreste. Atunci trebe s-o inclin pana ce curge benzina, dupa care ii dau si o ia usor.

 

Dupa cazaturi exista acel Hot Start, special conceput pt asta. El baga mai mult aer in amestec, insa dupa pornire trebuie imediat bagat inapoi (in 2,3 secunde maxim, altfel se opreste). Oricum, face viata mult mai usoara pt pornirea dupa cazaturi cand motorul e cald.

 

Dar, dupa toate astea, mi-ar placea sa am buton de pornit, recunosc. Numai ca aia inseamna niste bani in plus pt ca WR450urile is mai noi si mai scumpe o tzara.

 

 

Numa bine,

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Revin si eu dupa o vreme de dat cu WR-ul sa va zic care-i situatia. Deci porneste din primele 2,3 pedale de la rece, de fiecare data (intr-adevar, trebuie sa te obisnuiesti cu miscarea aia de kick, care trebuie sa fie puternica dar fluenta, nu doar zmacita). Daca o stat mai mult, face 2,3 arderi pistonu si se opreste. Atunci trebe s-o inclin pana ce curge benzina, dupa care ii dau si o ia usor.

 

Dupa cazaturi exista acel Hot Start, special conceput pt asta. El baga mai mult aer in amestec, insa dupa pornire trebuie imediat bagat inapoi (in 2,3 secunde maxim, altfel se opreste). Oricum, face viata mult mai usoara pt pornirea dupa cazaturi cand motorul e cald.

 

Dar, dupa toate astea, mi-ar placea sa am buton de pornit, recunosc. Numai ca aia inseamna niste bani in plus pt ca WR450urile is mai noi si mai scumpe o tzara.

 

 

Numa bine,

Adi

Daca miscarea de kick se da de 3-7-15 ori pe timp-ul 1 admisie sau pe timpult 4 evacuare si stiti cu totzi ca datzi fara nici un rost in cel mai rau caz umezitzi bujia si nu porneste si asta se intampla cel mai des la incepatori daca compresia si bujia este buna si sistemul de alimentare reglat corespunzator trebuie sa porneasca fara ezitare la maxim 3-5 pedale si daca nu vrea atunci cu siguranta este de vina motociclistul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Mai este o idee si se numeste blue wire mod. Se aplica la WR-uri si YZ-uri. In partea dreapta a rezervorului inspre in fata exista o mufa cu mai multe fire din care unul este albastru deschis. Unii spun ca daca scoti acel fir din mufa ai curent mai mult la pornirea in neutral. Mai multe detalii aici.

Eu am facut acest mod si parca porneste mai bine. Acum, nu stiu cit de mult e de la firul albastru pentru ca intre timp s-a mai incalzit afara si teoretic ar trebui sa avem porniri mai usoare.

Si eu sunt incepator iar pornirea mi-a cam mancat zilele. Am observat ca nu atit de mult conteaza forta sau viteza cit conteaza sa ai cursa completa, adica sa dai kick-ul pina la capat (pina pedala loveste scarita). Cel mai greu pornesc cind e motorul rece dar odata incalzit porneste din prima si parca nu mai sunt atent la toate detaliile.

Pentru pornirea la rece (iarna) am si eu un 'ritual'. Trag socul, ridic usor nivelul de relanti apoi trag de doua ori de maneta de acceleratie sa bag putina benzina in plus. Aerul rece (dar si mai rece iarna) contine mai mult oxigen in acelasi volum decit cel cald deci 'compensind' cu putina benzina nu strica :cheers: . Apoi, apas pedala de kick sa caut punctul de compresie. Am observat ca pornesc mai bine daca fac in asa fel incit pedala sa se intareasca cand e oarecum paralela cu solul. In acest moment trag usor decompresorul dar numai cit sa pot continua cursa pedalei. Cobor apoi pedala cam 2-3 cm dar pina simt ca da sa se intareasca din nou. Exista un astfel de punct in cursa pedalei. Daca as incerca sa apas piciorul in continuare cursa ar putea continua. In acel punct descris mai sus eliberez decompresorul si ridic pedala dar nu pina sus, ci cam 90%. De aici apas pedala ferm pina la capat cind loveste scarita.

Cer scuze celor care stiau aceste detalii dar poate vor fi utile vreunui incepator. Mie cind mi-a venit WR-ul, asta toamna tarziu, l-am pornit foarte greu desi citisem tot acest thread si teoretic stiam ce trebuie sa fac. Am facut vanatai in talpa pina l-am pornit.

Fiind foarte nou in bransa n-am avut ocazia sa fac porniri pe timp de vara dar ma astept sa porneasca mult mai usor. Si inca ceva tot pentru foarte incepatori, prima pornire din zi (iarna - motorul foarte rece) sa o faceti din stind in scarite (evident) ca de jos cred ca sunt slabe sanse. Daca motorul e cald se poate porni si stand cu stangul jos si motorul in neutral. Urmatorul exercitiu este pornirea intr-a 1-a cu ambreiajul tras.

Cer scuze din nou pentru postul lung si detalii (unele evidente) dar prefer sa enervez un batran daca stiu c-am ajutat macar un incepator :rolleyes: .

 

 

a mai incercat cineva faza cu blue wire? mai sunt multe ale moduri

care se fac din fire...gem schimbarea timingului de la wr ca cel al iz-ului scotant alt fir nu mai stiu excact culoarea....eu o sa cobor pana jos acum ca imi face figuri carbu si cred ca ii fac si modu asta sa vedem si asa si eu mai am probleme din cand in cand la pornire la rece

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...