Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

:D Interesant. Deci o guma de 80/20 se uzeaza la fel ca una de 60/40?

Nu asta am vrut sa zic. Remarca era pt cristi_mic, care zicea ca numai Karoo T o sa-si cumpere de-acu. Am vazut ca lumea lauda mai mult TKC80, ca ar avea o aderenta mai buna pe asfalt si tin mai mult decat KarooT. Vroiam sa stiu daca le-a incercat pe amandoua. Si daca da, de ce ii plac astea mai mult.

 

Treaba cu 80/20 si 60/40 era ca, dupa mine, gumele astea 2 (k60 si karooT) nu joaca in aceeasi liga. K60 e mai de asfalt, dar face fata si offroad atata timp cat nu e noroi mai mult (trece de bucati scurte), pe cand KarooT e bunicel pe asfalt si mai bun decat k60 in noroaie.

 

Sper ca am lamurit-o. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E vorba strict de pret. 135E perechea de Karoo fata de vreo 220E cea de TKC.

Referitor la rezistenta la uzura, am auzit de tot felul de variatii pentru ambele tipuri. Mie-mi ajunge ce am vazut eu cu ochii mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva combinatia K60 pe spate cu tourance pe fata?

 

Ti-am raspuns si pe topicul de BMW. Eu am folosit Anakee pe fatza cu Enduro 3 Sahara pe spate, vreo 3000 km. Cred ca profilele seamana destul de mult (Anakee-Tourance / K60-Sahara). Eu nu am simtit ca ar fi probleme ... dar nu stiu ce sa zic, nu bag mana in foc pentru orice combinatie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am raspuns si pe topicul de BMW. Eu am folosit Anakee pe fatza cu Enduro 3 Sahara pe spate, vreo 3000 km. Cred ca profilele seamana destul de mult (Anakee-Tourance / K60-Sahara). Eu nu am simtit ca ar fi probleme ... dar nu stiu ce sa zic, nu bag mana in foc pentru orice combinatie ...

 

 

Merci de raspuns :D

 

Ideea e ca am deja un Metzeler Tourance nou, nemontat, de cand am luat mobra...si nu prea am bani acum sa cumpar tot un tourance si pt spate...

O sa vad...am sa comand K60-ul si in functie de cum se vor comporta impreuna o sa vad ce fac...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io cred ca trebuie sa te gandesti si la amortizare. Actually, un Tourance tine ~20.000km, timp in care vei schimba cel putin doua K60-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io cred ca trebuie sa te gandesti si la amortizare. Actually, un Tourance tine ~20.000km, timp in care vei schimba cel putin doua K60-uri.

 

Foarte corect, insa momentan chiar nu am diferenta de bani ca sa imi iau tourance...

Este mai mult un compromis pentru sezonul asta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update la Karoo T dupa 7500km: uzura 75%, comportament bestial pe orice teren (pina la hard-enduro, desigur). Numai de-astea imi iau de-acum incolo.

 

Cristi,

Ma mira foarte mult si in acelasi timp ma entuziasmeaza ce spui tu. Ma mira pentru ca si eu am avut Karoo si erau duse in mai putin de 5000km, uzura peste 80%. Nu mai tin minte daca erau Karoo "T" sau simple, poate fi de la asta diferenta?

Ma entuziasmeaza pentru ca pretul pe care l-ai dat tu este foarte bun, sunt mai rentabile decat TKC80. De unde le-ai luat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa spun referitor la uzura...e clar ca depinde de stilul de mers, dar nu pot spune ca le-am menajat. Mai ales cu motorul de 850...

Intr-adevar, diferenta intre Karoo si Karoo T este extrem de mare, si cu siguranta modelul Karoo simplu nu rezista bine pe asfalt (si fac si zgomot mare) pentru ca sint aproape cross. Karoo T are suprafata crampoanelor mult mai mare, inaltimea lor mai mica, iar unele din ele (crampoane) sint despicate in 2 pentru a se mula mai bine pe asfalt.

Le-am luat de la Romi3, ultima oara au costat cam 640 RON (pentru un prieten). Urmeaza sa mai iau 2 perechi in curind, Lebadake vrea si el....

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa spun referitor la uzura...e clar ca depinde de stilul de mers, dar nu pot spune ca le-am menajat. Mai ales cu motorul de 850...

Intr-adevar, diferenta intre Karoo si Karoo T este extrem de mare, si cu siguranta modelul Karoo simplu nu rezista bine pe asfalt (si fac si zgomot mare) pentru ca sint aproape cross. Karoo T are suprafata crampoanelor mult mai mare, inaltimea lor mai mica, iar unele din ele (crampoane) sint despicate in 2 pentru a se mula mai bine pe asfalt.

Le-am luat de la Romi3, ultima oara au costat cam 640 RON (pentru un prieten). Urmeaza sa mai iau 2 perechi in curind, Lebadake vrea si el....

Gata mi-am cumparat si eu Karoo T ... 670 ron .... sper ca azi/maine sa am timp si sa incalt vaca cu copite noi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte prost pe ud, mediocru pe uscat, relativ ok in teren. Ar trebui sa tina intre 6000 si 10.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Mi-am comandat Mitas E 09.Are cineva ca sa-mi spuna si mie cum se comporta?

 

QUOTE (petrica @ Mar 19 2007, 09:33 PM)

Mitas E09 - dupa mine este singura anvelopa care face de toate, dar nimic ca lumea ! Adica, pe sosea mergi linistit, nu se duc crampoanele chiar asa cu una cu doua iar in off-road, nu se face de rusine, merge chiar un noroi mai subtire, in argila ..... se incarca ca dracu' !

 

 

QUOTE (ketemeu @ Mar 20 2007, 12:12 AM)

Mitas E09. Bune in orice conditii dar nu in cazuri extreme (aplecari pronuntate pe asfalt, drumuri lungi cu noroi adanc). Pret bun. Se tocesc in 2000Km (60%asfalt-40% off-road). Raport pret versatilitate, BUN.

 

 

QUOTE (alex_chirita @ Mar 20 2007, 12:39 AM)

acum o saptamana mi-am pus e09 ....si in weekend acuma m-am aplecat mai mult cu ele si a dat cu mine de pamant ...si chiar ma miram de ce ...ca nu gresisem si nici nu ma inclinasem ca alta data.....oricum sunt bunicele la ce le folosesc eu (zi de zi pe asfalt prin bucale si in weekenduri mai ma afund pe unde prind ...)

 

 

QUOTE (aditorpan @ Mar 31 2008, 11:05 PM)

La ora actuala folosesc:MITAS E07- fata si E09- spate

Circul pe asfalt si drum forestier, chiar si in regim raly raid si merg binisor. Inainte am avut si pe fata E09, insa a fost un dezastru.

 

 

QUOTE (uzunu @ May 5 2008, 05:39 PM)

Mi-am tras, acum o luna, niste E-09 pe DR-ul personal. Comparativ cu gumele aproape slick pe care le aveam, astea-s blana. Stau pe sosea acceptabil din punctul meu de vedere, pe teren se comporta bine si inca nu am gasit vreun moment in care ele sa nu treaca din cauza lor, nu a mea. Insa... Am cam 2500km cu ele si spatele (produs in martie 2005 din ce scrie pe el) pare sa inceapa sa piarda crampoanele. Am gasit, pana acum, unul singur, pe mijloc, care are la baza o crapatura maricica. Alt lucru pe care l-am observat este, tot la spate, o uzura mai mare catre directia de rulare, cramponul nemaifiind un dreptunghi in sectiune, ci, mai degraba, un trapez. E normal? Am luat un cauciuc prea vechi? Se intampla asta in mod uzual? De la bizoo_n am inteles ca acele crapaturi i-au aparut si lui.

 

 

QUOTE (uzunu @ May 19 2008, 05:11 PM)

Am aflat pe propria piele ce inseamna E-09 pe ploaie si asfalt. Ac de par pe Cheia, pe coborare, aceeasi viteza cu un LC4 enduro cu aceleasi gume, imi fuge numai mie fata. Apoi aflu ca, de fapt, ar fi trebuit sa ma comport ca si cum as fi mers pe gheata. Avarii de la 20km/h (poate chiar mai putin): deflector de vant pe dreapta rupt, semnal rupt, furca indreptata biggrin.gif

 

 

QUOTE (uzunu @ Jun 24 2008, 03:26 PM)

Bun, s-a cam terminat spatele meu. Mitas E 09, dupa 10.000km (din care ~2.500km pe off), mai are doar vreo 3mm de crampon pe centru. Cred ca ar mai merge vreo 1000-1500km, dar prefer sa-l schimb acum, inainte de cateva ture lungi pe care le am planificate. Fata, tot E 09, mai merge minim 5000km, dar comportamentul instabil pe ud ma face s-o schimb si pe ea. Cand o sa le am pe balcon, asteptati-va sa apara la donatii un 90/90-21 si un 110/80-18.

 

 

Uite, aici am scris mai demult despre ele:

Michelin Sirac vs Mitas E09

 

Referitor la ce ai scris pe forum :

 

Cum merge Mitas E09 la Tenere XTZ660 overall?

Overall, de nota 8-8,5. Nota 10 fiind un hibrid ce nu exista. Crampoane de motocross, cu care sa pui marginea cizmei jos pe sosea si sa nu zbori direct in cap, sa te tina 15-20.000 de km, indiferent de conditiile de exploatare. Un sezon full, linistit oriunde, adica. :D

 

Se tocesc relativ repede daca sunt merse foarte mult pe asfalt?

8, maxim 10.000 de km merg. Dupa 10.000 mai au ceva viata, dar sunt instabile fiindca la mijloc s-au uzat omogen, peste 75% (si sunt rigide) iar pe margini crampoanele nu sunt uzate peste 50%. Si devin ciudate pe curbe. Nu riscante. Ciudate. Nu mai au un comportament perfect previzibil.

 

Crampoanele se pot rupe?

Mie mi s-a despicat unul singur in 2. Atat. Nu s-a rupt niciunul.

 

 

Nu le au prea bine cu curbele (pe asfalt, la viteza). Este adevarat?

Nu e adevarat. Nu o sa jonglezi cu ele ca si cu un slick, dar eu radeam ca nebunul de ce inclinatii puteam face cu ele pe soseaua noua, de la Campul lui Neag in sus (curbe largi, prin munte).

 

Pe ploaie sunt dramatice (fuge cu..)?

Trebuie sa mergi preventiv in primul rand.

Pentru franari de urgenta (nu franare normala, anticipata) trebuie sa folosesti neaparat frana de motor, fiindca aici derapeaza ele. Restul franarilor trebuie sa fie un pic mai line decat pe asfalt uscat.

Si sa nu ai pretentii sa intri cu cine stie ce viteze imense, in curbe, atunci cand este ud jos.

Daca te dai cat de cat off-road nu cred ca nu esti obisnuit cu fugitul lateral al spatelui. Daca esti obisnuit cu asta, atunci Mitas-urile vor fi previzibile in marea majoritate a cazurilor.

Pe de alta parte, situatiile in care eu intalnesc asflat si apa la un loc exista in numar mic si atunci cand le intalnesc o las mai moale. Dar nu e capat de lume faptul ca am mers 1, 2 sau x ore prin ploaie, intr-un sezon intreg.

 

Anul trecut de 2 lucruri ma intrigau/speriau peste masura inainte de a interactiona cu ele - cauciucurile cu crampoane si motoarele in 2 timpi.

De cauciucuri eram eu speriat fiindca nu puteam intelege cum voi avea aderenta la o inclinatie mai serioasa pe sosea cu ele (ajunsesem la concluzia ca imi sunt mai mult decat necesare in teren) iar de 2T ii auzeam pe toti vb. numai in termeni horror, de parca ar fi fost niste idei inaccesibile muritorilor.

Cu ambele, odata ce ai facut primii "metri", totul vine de la sine.

Cu E09-urile am inceput prima iesire cu 100 km de sosea. Am mers crispat, fiindca nu aveam chef de experimente pe sosea. Odata ajuns in teren le-am observat potentialul si m-am obisnuit cu ele. Dupa 2 zile de off, iesind la sosea, totul a fost cat se poate de normal.

 

De dragul curioazitatii si experimentelor, as vrea sa vad de aproape niste Metzeler-uri Karoo.

Ar mai fi Pirelli MT21, Michelin T63, Dunlop D908 si D 606 (orientat ceva mai serios spre enduro decat spre dual-sport) dar costa mult mai mult decat Mitas.

Este si pretul un mare atu al Mitas-urilor, daca nu te imping banii de pe sa.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu exact cat ar fi normal, dar daca variaza cu mai mult de 10-15%, mi-as face griji. Mai mult variaza la cele cu camera, am impresia. Ah si vezi ca spatele se incalzeste si daca mergi pana la vulcanizare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult .O sa am grija cum merg cu ele pe uscat (pe viraje)iar daca ma va prinde ploaia o sa o las mai moale.Sper sa-mi dea satisfactii insa pe offroad. Am vazut ca multi se plang de roata fata si ca altii au pus 07 pe fata.Eu nu o sa fac asta pentru ca macar pe offroad sa fie OK si nu sa compromit ambele situatii.

Intrebare:

Sa fie un dezavantaj pe sosea o roata de 21' in detrimentul uneia de 19' si de acolo instabilitatea?Sau nu e nici-o diferenta?Mie rotile pe 21' mi se par mai subtiri.

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Sper sa-mi dea satisfactii insa pe offroad. Am vazut ca multi se plang de roata fata si ca altii au pus 07 pe fata.Eu nu o sa fac asta pentru ca macar pe offroad sa fie OK si nu sa compromit ambele situatii.

 

Singurul loc unde E09 m-au abandonat serios a fost o coborare la 30-40 de grade prin gol alpin, pe varful Tarcu. La intoarcere, satul de pietrele din poza de mai jos

post-3763-1244330310_thumb.jpg

care se deplasau in toate directiile, am facut imensa greseala de a cobori prin iarba. E09 nu au aderenta f. buna pe zonele unde este numai iarba, datorita crampoanelor foarte late si f. lungi (adaptate si pentru a rezista km buni si pe sosea).

 

Sa fie un dezavantaj pe sosea o roata de 21' in detrimentul uneia de 19' si de acolo instabilitatea?Sau nu e nici-o diferenta?Mie rotile pe 21' mi se par mai subtiri.

Rotile de 21 sunt mult mai bune la motocicletele de off-road pentru ca absorb mai bine socurile si sunt inguste pentru a deschide calea, ca sa zic asa. Trebuie sa se strecoare printre obstacole. Daca ar fi mai late ar urca pe ele si ar aluneca instant, ducand la pierderea fetei (ar smuci in toate partile). Ia cazul unei aglomeratii de pietre cat casca sau al unei pasuni alpine plina de musuroaie.

Pe sosea, eu am mers f.ok cu ele. Nu am mers insa si cu roti de 19 ca sa imi dau seama de diferenta. Concluzia? Nu cred ca sunt rotile de vina ci mai degraba gusturile oamenilor. Unii poate chiar vor mai multa aderenta si aleg ceva mai stradal pe fata. Eu am nevoie de un cauciuc care sa nu ma arunce in cap pe off-road (asa cum fac in 80 % din cazuri cele stradale).

 

Partea chiar stranie este alta. Am acum un cauciuc destul de cramponat pe spate,

post-3763-1244330393_thumb.jpg

 

Aderenta clar mai buna in off-road, insa la namol este dezastru comparativ cu E09. Aduna namol ceva de speriat. Nu cred ca va depasi 2000 de km (din care doar 30% parcursi off). De abilitatile lui in momentul cand trebuie sa franez mai serios nu mai vorbesc.

post-3763-1244330454_thumb.jpg

post-3763-1244330460_thumb.jpg

Asa ca nu este necuratul asa de negru.

 

E09 sunt stranii atunci cand s-au consumat. Nu trebuie sa amani schimbarea lor cand a venit momentul. Altfel, o sa ai parte de niste momente foarte ciudate (ca si mine) in care nu o sa stii de ce pierzi fata constant la trecerea prin gropi/sleauri si de ce spatele are momentele lui cand fuge fara avertizare cand pe stanga cand pe dreapta.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ yuk

 

io am pe s10. sunt ceva la modu 80ON / 20 OFF. pe asfalt is brici. da nu m-as risca sa ies de pe un drum de tara cu ele.

am mers numai cativa km cu ele (Dunlop trailmax)insa imi par ff diferite, mai aderent pe fata dar mai instabil pe spate, adica suprafata de contact pare mult mai mica (aceeasi presiune -2atm) fata de E08. Par mai inguste, mai "ascutite" desi e vorba de aceleasi dimensiuni :P . Sper sa fie doar o problema de obisnuinta. Pare o alta motocicleta, nu imi mai e la indemana... :rock: A mai avut cineva asa experienta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers numai cativa km cu ele (Dunlop trailmax)insa imi par ff diferite, mai aderent pe fata dar mai instabil pe spate, adica suprafata de contact pare mult mai mica (aceeasi presiune -2atm) fata de E08. Par mai inguste, mai "ascutite" desi e vorba de aceleasi dimensiuni :P . Sper sa fie doar o problema de obisnuinta. Pare o alta motocicleta, nu imi mai e la indemana... :rock: A mai avut cineva asa experienta?

Aceasi chestie am patit-o eu cu Karoo T. Primii 100km au fost un calvar ....CALVAR .... in prima curba am zis ca dau cu curu de asfalt, s-a "culcat" singura pe curba, lucru care cu Anakee-ul (care avea cam 15-16.000 km) nu se intampla ... oricum ... eu zic ca este doar o chestie de obisnuita .. cu putina rabdare o sa para ok .. cred ....

 

Ca prima impresie off ... par f bune ... am avut de urcat un deal destul de suparat, pana sus l-am simtit cum rama si tot nu a pierdut aderenta .. lucru f des intalnit la Anakee :D ... peste 2 saptamani vin cu alte impresii despre Karoo T ca le voi baga la treaba mai serioasa :P

 

post-3763-1244330310_thumb.jpg

 

Offf ... de ce chinui asa rau Tenere-ul pe acolo? :rock: saracu rezervor cum arata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...