Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

Nu e chiar asa... isi pierde proprietatile in timp. Gandeste-te ca una e sa fie pastrat in ambalaj, inchis ermetic, si alta e sa stea in motor. In motor, apar diferente mari de temperatura, schimbari de vascozitate, uneori contaminare (cu apa, antigel, praf etc) + "recipientul" metalic in care sta. Si chiar si in bidon, au termen de valabilitate.

In motoarele noi (cele din reprezentanta) se pune ulei mineral, care se schimba dupa 1000-1500 km la auto. La moto nu stiu exact, a mea nu mai e noua de 20+ ani :))

Parerea mea e ca un ulei sa fie schimbat si la perioada de timp, nu doar la numar de km. Si la un an cred ca e ok, daca nu indeplineste numarul de km inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e chiar asa... isi pierde proprietatile in timp. Gandeste-te ca una e sa fie pastrat in ambalaj, inchis ermetic, si alta e sa stea in motor. In motor, apar diferente mari de temperatura, schimbari de vascozitate, uneori contaminare (cu apa, antigel, praf etc) + "recipientul" metalic in care sta. Si chiar si in bidon, au termen de valabilitate.

In motoarele noi (cele din reprezentanta) se pune ulei mineral, care se schimba dupa 1000-1500 km la auto. La moto nu stiu exact, a mea nu mai e noua de 20+ ani :))

Parerea mea e ca un ulei sa fie schimbat si la perioada de timp, nu doar la numar de km. Si la un an cred ca e ok, daca nu indeplineste numarul de km inainte.

Zi 15000-20000 mai bine...la auto...Poate la ,,case mai mari" se face primul schimb la 1500-2000 dar ma indoiesc ca da omul un purcoi de bani ca sa mearga dupa 2-3-4 zile sa faca primul schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e vorba de rodajul motorului...fiecare cum isi asterne, asa doarme, vorba aia...

vorbesc doar de primul schimb de ulei din viata acelui motor...ala se face la 1500 km, nu toate schimburile.

si sa fim seriosi...daca iti iei masina/motor nou, nu iti permiti peste o saptamana, 2, 3...un schimb de ulei de 200-300 lei (pret de service)?

in mod normal, chiar si la auto, schimbul se face la 10-12000 km...in nici un caz la 20000, oricat de bun ar fi uleiul ala. o singura data am mers 17000 cu un ulei si devenise apa chioara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim de schimb de ulei de noua la 1500 km la mobre nu la masini.Si sincer iti spun ca daca imi permit sa dau 20000 pe o masina crede-ma ca-i fout in gura daca ma cheama peste 1500 km sa imi schimbe uleiul,adica banii mei deranjul meu ..ASsta este probabil ,,legenda" urbana,am avut masini de ,,noi "si nu am intalnit asa ceva .La motociclete este alta mancare de peste ,asa spune producatorul asa fac ,mobrele lucreaza in alte regimuri de turatie ,unele chiar de temperatura.De obicei la masinile si motoarele de ultima generatie si nu numai rodajul este facut din fabrica si nu este lasat pe mana ,,clientului " de unde si garantiile de ani de zile.Daca te las pe tine ca client sa faci rodajul si vii peste o saptamana ca l-ai calat pt ca habar nu ai de exploatarea unui motor si-i dai cheie la -15 grade si-l tii in 10000 de ture pana se incalzeste ..iarta-ma dar nu sunt prost sa repar pe banii mei.

PS-Sa iti arat Logan cu 170000 km si schimburi de ulei numai la 20000 km (texaco recomandat de fabrica ) cu noxe in parametri si cu foarte putini cai pierduti pe drum.

 

In fine..vorbeam de mobre : cine vrea sa respecte ce spune producatorul bo poate face ,in general ala nu vorbeste prostii iar costurile nu sunt exagerate.Eu la un motor de 22 de ani il schimb o data pe an avand in vedere ca nu fac foarte multi km ,iar aia facuti sunt in marea majoritate adunati in afara orasului.Daca schimbi la 5000 km sau de 2 ori pe an sigur nu-i faci un rau motorului ..acum fiecare face cum crede ca-l coafeaza .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Salutare ... Si pe mine m-ar interesa datele de contact ale vanzatorului de baterii. ... Am schimbat anul trecut uleiul si am facut cu el ~2000 km. Pot sa mai merg cu el un an sau trebuie musai unul nou. 2000 de km mi se par putini pentru un schimb de ulei.

Salut, eu am luat in toamna baterie de la Rombat si sunt multumit, ieftina si de calitate. Cu privire la ulei, te uiti la el daca nu iti place cum arata, iti recomand sa il schimbi, producatorul recomanda 6000 km sau max un an, fiecare decide. Acum nu merita sa dai 100 lei pe un litru si sa il schimbi la 2000 km, asa ca eu am pus yacco, cam 80 lei filtru cu ulei si il schimb la an.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze ca iarasi va deranjez cu intrebarile mele.... dar am primit de la cineva 1 litru de ulei mobil 1 15 w 50 ful sintetic...acum intrebarea mea este chiar daca suna aiurea.. mai am 1 lintru de ulei motul 10w40 are ceva daca le combin si bag in mobra mea .... radeti sau chicotiti pe seama mea.. eu am intrebat pur si simplu ..ca sa nu mai dau banii pe alt ulei ... astept sa ma desteptati cu bune sau rele... o sa iau cont de vorbele voastre

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident si eu recomand utilizarea aceluiasi producator, dar in cazuri extreme uleiurile se pot amesteca!

 

Imi pare rau ca trebuie sa va contrazic pe toti care sustineti contrariul, dar daca uleiul are aceleasi propietati specificate cu acelasi indicativ poate fi amestecat indiferent de producator. Adica daca am 10W40(API SG/SHSJ/SL) nu conteaza producatorul, propietatile sunt identice continand aceeasi reteta in aditivi si ingrediente fiind apoi calasat in aceasi categorie. Apoi din punct de vedere comercial, toti vanzatorii spun ca nu trebuie amestecat, cu toate ca un vanzator care stie ce vinde nu prea exista. Fabricantul specifica indicativul uleiului, nu si producatorul, iar atunci cand o face este din cauze pur comerciale(interese economice, nationaliste, etc).

 

un articol foarte interesant: /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare dragi posesori de "viroage" .....ce le mai faceti...ce le mai modificati??? Iesim la primavara cu "alte" motoare pe sosele???



Salutare dragi posesori de "viroage" .....ce le mai faceti...ce le mai modificati??? Iesim la primavara cu "alte" motoare pe sosele???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident si eu recomand utilizarea aceluiasi producator, dar in cazuri extreme uleiurile se pot amesteca!

 

Imi pare rau ca trebuie sa va contrazic pe toti care sustineti contrariul, dar daca uleiul are aceleasi propietati specificate cu acelasi indicativ poate fi amestecat indiferent de producator. Adica daca am 10W40(API SG/SHSJ/SL) nu conteaza producatorul, propietatile sunt identice continand aceeasi reteta in aditivi si ingrediente fiind apoi calasat in aceasi categorie. Apoi din punct de vedere comercial, toti vanzatorii spun ca nu trebuie amestecat, cu toate ca un vanzator care stie ce vinde nu prea exista. Fabricantul specifica indicativul uleiului, nu si producatorul, iar atunci cand o face este din cauze pur comerciale(interese economice, nationaliste, etc).

 

un articol foarte interesant: /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

..M-ai uitat cu datele de contact pt acumulatori ..:)) Am incercat sa iti trimit un PM dar scrie ca nu poti primi mesaje. Multzam anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am adus si eu mobra acasa sambata, drept urmare ieri m-am apucat sa o demontez.

Problemele principale sunt cu electrica, fire innadite, subdimensionate, lipsa mufa de la regulatorul de tensiune, regulatorul ars, mufa de la releul de pornire e topita...

In rest... aripa spate e pocnita la mijloc, pe ambele parti, o voi reface cu fibra, probabil. Franele sunt blocate, rezervorul murdar pe interior si cu o mica indoitura... in concluzie o voi desface de tot.

Eu am gasit montat pe ea un regulator cu 4 fire, dar pe net am vazut ca exista si cu 5 fire. Mufa nu mai are, sunt firele puse cu papuci infipti in pinii regulatorului.

Intrebarea mea... pe Virago xv250 Route 66, ce regulator s-a montat din fabrica?

Am banuiala ca era cu 5 fire... pt ca in tigania de cablaje, la regulator duc de fapt 5 fire, dar 2 dintre ele (culoare rosie ambele, dar pana nu desfac tot cablajul nu bag mana in foc ca au fost din fabrica culoarea asta) sunt unite intre ele si continuate cu un alt fir la regulator, pe unul din pini.

Alta intrebare: se potrivesc regulatoarele si de la alte modele/marci? Pot adapta unul cu 5 pini?

Releul de pornire, daca e dus, merge si de la alte modele? Mi-ar trebui si mufele de la releu de pornire si de la regulator, sa fac o treaba macar... ma gandesc la xv535, chiar daca e sora mai mare, poate se potrivesc.

post-69984-0-67202800-1359373598_thumb.jpg

post-69984-0-35480800-1359373609_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Intrebarea mea... pe Virago xv250 Route 66, ce regulator s-a montat din fabrica?...

regulatorul este de doua feluri, cu 4 si 5 pini in functie de an, dupa cate stiu la route66 este cu 5.

poze cu cele doua regulatoare iti trimit pe email.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...