Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

 

Iti face impresia?!

Ma rog... si care este temperatura de functionare?

Sincer vorbind răspunsul asta îl așteptam de la tine, ținând cont ca am văzut pe un ceas ca este pe rosu începând de la 130 de grade în sus probabil ca nu trebuie sa ajungă pana acolo, vorbim de temperatura uleiului. Mai este o chestie, eu sunt șofer profesionist și îmi place sa fiu înconjurat de instrumente și butoane sa vad eu cum funcționează în parametri, motorul și celelalte sisteme de pe hardughie. Vreau sa-mi iau și voltmetru, asa sunt obișnuit, mai merg ce mai merg mai arunc privirea pe ceasuri, asta ee...ce sa fac defect profesional...

 

Cu multa stima și respect,

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu tot respectul, a fi un "bun sofer profesionist" nu implica obligativitatea de a fi un "bun mecanic"! Evident ca meseria de sofer te familiarizeaza inevitabil cu notiuni de mecanica elementare care te scot din impas pentru a putea ajunge la un sevice, unde un profesiuonist iti rezolva problemele.

Parerea mea este ca presiunea uleiului este o informatie mult mai importanta si utila decat temperatura acestuia.

 

Dar sa revenim la subiect. Nu degeaba te-am intrebat de temperatura motorului... se dovedeste ca faci o asociere intre motorul racit cu apa si cel racit cu aer, care sunt total diferite(deci o greseala!), apoi temperatura motorului nu este aceeasi cu temperatura uleiului. Insasi tipul uleiului utilizat la aceste motoare este diferit(daca citesti pe bidon, producatorul specifica acest lucru - si nu degeaba). Astfel principala caracteristica a uleiului in motor este ungerea componentelor mecanice active, actiune conditionata de vascozitatea care trebuie sa se mentina intr-o anumita plaja de temperaturi(inainte de ruperea peliculei acestuia). Spalarea, racirea, decantarea impuritatilor, etc sunt caracteristici foarte importante, dar totusi secundare.

Un ulei rece in motor nu aduce beneficii, creste consumul si uzurile! El trebuie ales functie de regimul de lucru al motorului - sa acopere toata plaja de functionare a acestuia.

Poate te ajuta sa citesti asta: /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

 

Eu sunt de parere ca daca sti sa-ti pui bine la punct motorul din toate punctele de vedere, nu te doare capul niciodata... condusul devine confortabil fara sa fi atent la toate indicatiile instrumentelor de la bord(nu te ajuta cu nimic faptul ca "sti" ca ai ramas fara curent pe varf de munte - dar ti-ai montat voltmetru la bord). Fabrica a pus doar ce este strict necesar, restul sunt "mofturi"...

 

PS. ..revin cand am timp cu o explicatie mai detaliata despre acest subiect, evident daca te intereseaza..

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi, adica ieri daca stau si ma uit la ceas, am iesit si eu la plimbare cu Tihuta sa incep sa-i fac rodajul (in sfrsit dupa ce am inspectat-o si am revizuit-o cap coada), asa ca daca nu va este cu suparare va deranjez cu intrebari referitoare la comportarea ei daca este normal au ba.

- roata spate mi se pare ca merge cam greu (eu fac comparatia cu tractiunea pe lant)

-transmisia spate un pic calduta (pentru ca plimba uleiul ?)

-se incalzeste foarte greu cam 5min, daca incerc in acest timp sa ating acceleratia moare

-dupa 4500 rot (cam 80km/ora) se simt trepidatiile de la motor mai tare

-la ralanti motorul devine mai silentios cu ambreiajul tras, asta stiu ca s-a mai discutat pe forum si parerile erau impartite, cea ce ma intereseaza pe mine este daca si la mobrele voastre se intampla la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ziceai ca ai revizuit-o cap-coada....Pe Ispirescu,,cumva?

Nu acasa.pentru ca mobra este noua dar a stat in stoc din 2008 si fiind chinezeasca (licentiata dupa yamaha xv400) am luat toate suruburile la verificat, am dat cu vaselina toti rulmentii i-am aranjat ciclistica pentru ca avea ghidonul stramb si imi si tragea o idee dreapta, i-am verificat furtunurile, uns cablurile,indepartat cablaj de motor, injectat ulei in kilometraj (facea scandal),pus parbriz etc.

La 1000 km urmeaza tura 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , am o virago 250 si am vrut sa-i golesc tobele...n-am reusit , am crezut ca le pot desface undeva pe la mijloc , ma gandeam ca are vreo imbinare...nu are , sunt intregi pana in fata...care ma puteti ajuta cu o idee , multam

 

 

P.S. are cineva sau poate face un crashbar pt o virago 250 la un pret ok ? multumesc

Editat de iceflo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT BAIETI...NU VINDE NIMENI UN XV535?

Salut!uite una la 2200 de euro,

daca te intereseaza mai multe detali la tel;0741172067 Imre.

post-68231-0-26547500-1393868624_thumb.jpg

post-68231-0-53859500-1393868653_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.

Ca tot se apropie(sper) vrea calda si urmeaza sa scot motorul de la iernat, vin si eu cu o intrebare(doua) pentru posesorii de xv250, dat fiind ca trebuie sa schimb guma spate.

Pentru ce dimensiune de guma spate ati optat, 140 sau 130? E o diferenta notabila pe care o simti in timpul mersului din cauza unui centimetru?

Momentan am de optat intre urmatoarele(care se incadreaza in buget):

- 130/90 http://www.anvelopemoto.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=63269&category_id=277&option=com_virtuemart&Itemid=1

- 140/90 http://www.anvelopemoto.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=80990&category_id=281&option=com_virtuemart&Itemid=1

 

Pe mine nu m-ar deranja sa raman pe 130 cum e acum pe motor, dar din tot ce am mai citit, lumea pare impartita intre cele doua.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.

Ca tot se apropie(sper) vrea calda si urmeaza sa scot motorul de la iernat, vin si eu cu o intrebare(doua) pentru posesorii de xv250, dat fiind ca trebuie sa schimb guma spate.

Pentru ce dimensiune de guma spate ati optat, 140 sau 130? E o diferenta notabila pe care o simti in timpul mersului din cauza unui

Pe mine nu m-ar deranja sa raman pe 130 cum e acum pe motor, dar din tot ce am mai citit, lumea pare impartita intre cele doua.

Multumesc

Eu am pus 140 si am trecut si rar ul, nu s-a uitat fiind noua... diferenta nu imi dau seama fiind noua, vechea avea 8 ani :) se simte diferenta de vechime :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus 140 si am trecut si rar ul, nu s-a uitat fiind noua... diferenta nu imi dau seama fiind noua, vechea avea 8 ani :) se simte diferenta de vechime :)

e gata? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici a mea... imi fac de lucru pe la ea, pana ajung ultimile piese necesare, polishez capacele laterale de la ambreiaj si alternator. si trebuie sa-i mai dau vreo 2 maini de lac peste vopsea. cam pe la inceputul lui aprilie cred ca vede prima pornire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salve!

 

va cer sfatul in urmatoarele probleme, referindu-ma la un xv 535 din 1993, model uk, 2yl:

 

1. cam de cand am motorul imi cam patina ambreiajul, mai ales cand trageam mai tare de el in trepte de viteza superioare. am schimbat uleiuri motul (nu mai stiu de care) anual iar in vara trecuta am pus repsol. tot patina.

azi am desfacut ambreiajul sa vad cum sta treaba.

-discurile de ambreiaj au grosimile dupa cum urmeaza: 3 buc. au 3,1 mm; 2 buc. au 3 mm; 1 buc. are 3,05 mm. manualul de reparatii spune ca ele au ca standard 2,9... 3,1 mm si un minim de 2,6 mm.

-discurile metalice au grosimile dupa cum urmeaza: 3 buc. au 1,6 mm; 2 buc. au 1,55 mm. manualul spune ca trebuie sa aibe intre 1,5 si 1,7 mm.

-arcurile au, decomprimate, lungimile: 3 buc. au 38,9 mm; 2 buc. au 39,1 mm. manualul zice ca standard au 39,5 mm si minim 38,5 mm.

deci toate se inscriu in norme! as zice ca stau chiar bine...

reglajul ambreiajului a fost tot timpul corect la nivelul jocului manetei de frana. dar, dupa cum am descoperit, ambreiajul mai poate fi reglat din capatul tijei impingatoare mici, ce e fixata de placa de presiune. cand am desfacut contrapiulita am bagat de seama ca a mers destul de usor... ma gandesc ca poate de aici au venit problemele mele, ambreiajul nefiind reglat corect la acest nivel. nu mai stiu cum statea levierul de care se agata cablul de ambreiaj... manualul spune ca reglajul din tija impingatoare se face astfel incat parghia sa fiel aliniata la semn. din acest reglaj se determina cursa placii de presiune. e posibil ca daca reglajul nu e facut bine, placa de presiune sa nu apese suficient de tare pe discuri, fiind impiedicata sa faca asta.

>>voi ce credeti? sa montez inapoi ambreiajul acesta si sa fac un reglaj corect, in speranta ca toate 'or fi bune sau sau nu risc si sa montez un kit de ambreiaj nou???

 

reglajul ambreiajului din capatul tijei impingatoare mici:

post-262-0-02618400-1394568181_thumb.jpg

asa arata discurile de ambreiaj:

post-262-0-06966100-1394568262_thumb.jpg

 

2. am avut mereu probleme cu ambreiajul de pornire. in fiecare an am schimbat cele trei role fiindca la un moment dat patineaza si motorul nu se mai invarte la incercarrile de a porni (electromotorul functioneaza bine). de fiecare data am scos rolele uzate, fara luciu, ba chiar sunt impartite in zeci de fatete mici pe suprafata de contact, nemaifiind perfect cilindrice. la fiecare demontare, actionand cu mana ambreiajul de pornire, pare ca functioneaza. zic asta fiindca manualul de reparatii spune ca piesele se inlocuiesc daca se poate roti pinionul in ambele directii cu mana. cred ca problema sta in faptul ca suprafata pe care ele se invart de la pinionul de relanti, nu mai e nici ea lucioasa, asa cum cred ca trebuie sa fie, ca o camasa de rulment, slefuind pur si simplu rolele in timpul mersului motorului. dupa parerea mea, suprafata de care zic (a pinionului) nu e grozav de abraziva si as incerca sa o lustruiesc.

>>credeti ca as putea face vreo minune? stiti vreo metoda? sau... ati auzit pe undeva pe cineva sa vanda un pinion de relanti din dezmembrare? sau... cat costa unul nou?

 

suprafata pinionului de relenti de care vorbesc - se vede ca nu e lucioasa:

post-262-0-83408700-1394568119_thumb.jpg

post-262-0-15230900-1394568154_thumb.jpg

 

mentionez ca nu stiu daca fostii proprietari au mesterit la nivelul ambreiajului sau al ambreiajului de pornire. in afara celor doua probleme, motorul functioneaza bine, trage fain, nu consuma ulei, nu face figuri...

 

merci!

Editat de octa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin la o discutie pe care am avut-o acum vreo luna, doua... placa de blocare a pinionului fata. Intrebasem daca e ok sa aiba joc asa mare...

Astazi a venit piesa noua si e diferenta intre ele, se poate vedea in poza. Piesa de pe moto are dintii uzati, sunt cam la jumatate, cea noua are dintii intregi, la nivel.

Sfatul meu e sa verificati si sa o schimbati... e 7 lei una noua, comandata de la mexykanu.

post-69984-0-86270900-1394648123_thumb.jpg

post-69984-0-36737400-1394648128_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin la o discutie pe care am avut-o acum vreo luna, doua... placa de blocare a pinionului fata. Intrebasem daca e ok sa aiba joc asa mare...

Astazi a venit piesa noua si e diferenta intre ele, se poate vedea in poza. Piesa de pe moto are dintii uzati, sunt cam la jumatate, cea noua are dintii intregi, la nivel.

Sfatul meu e sa verificati si sa o schimbati... e 7 lei una noua, comandata de la mexykanu.

Pai si acum nu mai este joc? Sau este mai putin?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai este, dar mult mai putin. trebuie verificata "ochiometric" uzura...

 

Colegii cu 250... toata mat(z)araia aia de fire intra in far? Cum??? Ca de 30 min tot le invart pe acolo si nu reusesc sa le gasesc pozitia, ca sa intre farul calumea.

p.s: am pus si clema de la far (9 lei - mexykanu), acum sta f bine, nu se balangane in toate directiile... nu stiu cum a putut sa mearga cu ea asa.

post-69984-0-94359600-1394822273_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai este, dar mult mai putin. trebuie verificata "ochiometric" uzura...

 

 

Colegii cu 250... toata mat(z)araia aia de fire intra in far? Cum??? Ca de 30 min tot le invart pe acolo si nu reusesc sa le gasesc pozitia, ca sa intre farul:)) lumea.

p.s: am pus si clema de la far (9 lei - mexykanu), acum sta f bine, nu se balangane in toate directiile... nu stiu cum a putut sa mearga cu ea asa.

Sper ca este si a meaa :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....dupa parerea mea, suprafata de care zic (a pinionului) nu e grozav de abraziva si as incerca sa o lustruiesc.

Nu te obosi degeaba, le-am slefuit eu de aratau ca noi si degeaba, si rolele mici si rola mare

Problema a fost in felul urmator...

Prima oara cind m-a lasat frai'ul am luat kit de reparatie, adica 3 role,3 arcuri si 3 pistonase, l-am pus si m-a tinut fix un sezon, cind le-am scos erau fatetate

A doua oara am luat frai OEM direct din reprezentanta, vreo 6 milioane si ceva, o caruta de bani, dar am zis sa fie treaba calumea...m-a tinut tot cam asa, l-am dat afara si aceeasi poveste capatase fatete

Atunci mi-am dat seama ca rola mare "IDLE GEAR", era uzata si mi-a stricat si fraiul....Imi venea sa-mi dau una in cap...

Si m-am apucat de slefuit...rola mare prinsa in bormasina cu surub, piulita si 2 seibi, barmasina prinsa in menghina, si in timp ce se invirtea slefuiam cu smirghel rupt in fisii inguste

Dupa ce am facut si rolele mici si am montat totul la loc, evident ca tot nu a mers. Problema a fost ca fisia de smirghel lua mai mult de pe centru si mai putin de pe margini, mi-am dat seama dupa ce le-am scos si am vazut unde au lasat semn

Atunci m-am gindit ca daca iau totul nou nu o sa mai fie probleme, am luat idle gear'ul nou, si kit de reparatie frai, corpul era ok(pantele erau bune) nu trebuia sa iau frai complet, toate aftermarket, si a mers fara probleme

Toata treaba asta s-a intimplat anu trecut pe vremea asta, cind am scos mobra afara

Acum 3 saptamini cind am dat-o iar afar' din casa....surpriza....patina fraiu ca la balamuc

Acu' sta demontata in fata blocului, si ma tot intreb, sa iau set complet frai/idle gear OEM (10-15 milioane), sau sa iau tot aftermarket(kit'ul de reparatie frai l-am gasit cu 100lei, rola mare nu mai stiu cit e), si sa sper ca ma tine mai mult de un an......

 

Bafta.

 

Edit

M-am uitat prin facturile de anu trecut, kit'ul de reparatie frai a fost 189 lei, iar roata dintata 297 lei

Acum am gasit kit'ul la 100 lei si ma gindesc in prima faza sa ma duc cu rola mare la un strungar sa vedem ce iese.

Editat de chipu08
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chipu08, multam pt. raspuns. asa stiu sa nu cumva sa cumpar pinion aftermarket... desi nici n-am gasit. cele doo magazine moto pe care le-am vizitat nu au sursa pt. asa ceva. aduc numai pinion original, ce costa peste 550 lei...

am aflat de un 535 de dezmembrat in oras, dar n-am apucat sa vorbesc cu nenea ce se ocupa de asta fiindca a fost plecat din tara. luni aflu daca marunteste mobra pana la nivelul pinionului de relanti, si daca il da si nu baga un pret aberant, il iau.

daca nu... am vorbit cu un nene mester (chiar inginer) ce lucreaza la un atelier de strungarie bine dotat intr-o localitate vecina si mi-a prezentat doua solutii:

- rectificarea pinionului pana la nivel de luciu oglinda, recalirea sa (ce implica extragerea si remontarea bucsei de bronz din interior - tratarea se face la temperaturi mari) si punerea a 3 role ceva mai mari - pt. asta trebuie sa gasesc intai rolele ca sa stie cat sa taie din pinion. solutia asta e mai ieftina, pana in 50 lei...

- se taie mai mult din pinion si se face o bucsa din material similar cu cel de rulment la cota originala. se preseaza cu piesele una foarte calda si cealalta rece (chiar tinuta la congelator). solutie mai scumpa, in jur de 150 lei. omu' imi garanteaza ca iese treba profi... daca nu gasesc pinion bun si la pret acceptabil, am sa optez, probabil, pt. aceasta solutie. mai am 6 role noi (extrase dintr-un rulment) cu daimetrul exact ca cel al roleor originale.

 

in privinta celeilalte probleme, cu ambreiajul... am optat sa cumpar discuri si arcuri noi... sper ca 'or fi bune (marca ebc - discuri, arcuri si garnitura - 286 lei). sunt cumva contrariat fiindca ambreiajul meu, ce patineaza, arata ca nou... uzura e minima, toate cotele sunt in norme, chiar spre standardul de nou. nici oala n-are nici o urma de uzura. probabil ca discurile de frictiune sunt prea vechi si ferodoul e invechit, intarit si nu e suficient de aderent. am vazut in ceva articol ca se intampla asta... sper sa nu cumpar degeaba piesele si toate simptomele sa vina ca urmare a unui reglaj prost a tijei impingatoare. tare ciuda mi-e ca am demontat-o inainte de a vedea daca nu cumva nu lasa placa de presiune sa-si faca treaba. acu' naiba stie cum era stransa piulita aia...

 

bafta!

Editat de octa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...imi cam patina ambreiajul...

ULEIUL PUNCT!!

Aceeasi belea cu ambreiajul, am avut-o si eu... acum vreo 2-3 ani. Am scris despre acest fenomem(aparent ciudat). Daca placile sunt in cote, sfatul meu este sa nu cumperi nimic!

Eu am cumparat tot setul... degeaba! Am inlocuit si arcurile... inutil! Uleiul a fost cauza: Motul 7100 Ester - componenta antifrictiune - luat dupa indicatiile "specialistilor" lui Hecky... Abea la al doilea schimb de ulei recomandat de constructor am scapat de belea... Stiu, poti spune ce vrei, dar vorbele tot vorbe raman...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...