Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca da... a trecut mult timp de atunci! Am scris la vremea respectiva tot aici pe acest topic, daca cauti in urma o sa gasesti toate detaliile.

Trebuie stiut faptul ca aditivii antifrictiune din uleiuri sunt buni, dar nu la toate motoarele. In cazul lui XV535 ambreiajul este in ulei, iar scaderea coeficientului de frecare il afecteaza negativ. Pe de alta parte, constructiv motorul nu cere uleiuri speciale, nu are turatie foarte mare si nici solicitari mecanice deosebite. Sincer nu am auzit pe nimeni sa fi avut probleme de uzura anormala la acest motor, excesele de uleiuri speciale sunt inutile.

Probabil ca daca pachetul discurilor avea in componenta inca 2-3 perechi in plus, cred ca nu erau probleme.

Raman la parerea ca utilizarea uleiului recomandat de fabricant este solutia cea mai buna si mai ieftina.

 

PS. Esterul a fost atat de pregnant incat si dupa schimbarea uleiului, ambreiajul a continuat inca sa patineze usor. Abea la urmatorul schimb a revenit la normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, ce parere aveti, ce oglinzi sa pastrez pe mobra? "Mikey Mouse" rotunde, complet din metal, sticla f buna dar nu f aspectuoase... sau chinezariile negre, din plastic, care arata mai bine dar cam atat?

p.s: mentionez ca am comandat chinezariile exclusiv pt prezoane, pt ca ale mele erau rupte/ruginite si m-au costat mai putin decat daca comandam doar prezoanele.

post-69984-0-45600900-1395303523_thumb.jpg

post-69984-0-81209500-1395303533_thumb.jpg

post-69984-0-51633000-1395303875_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca cele chinezesti sunt din alt film daca ar fi fost cromate era altceva.

@cristi 57 referitor la ulei asta este si parerea mea (motoarele sunt de conceptie prea veche ca sa fie mofturoase) si daca nu e cu suparare, pentru ca probabil s-a mai mentionat ,

la cati km il schimbi?. Intreb asta pentru ca m-a bagat in ceata chinezul cu schimb in rodaj la 1000 si pe urma la cate 2000 (astea fiind date culese dintr-un manual in rusa si unul in spaniola), am de gand s-al schimb la 4000 ca la XVul de 500 pentru ca nu am gasit manual pentru 400

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, ce parere aveti, ce oglinzi sa pastrez pe mobra?...

Din punct de vedere estetic, cele rotunde par de bicicleta... dar fiind chopper accepta orice forma.

Din punct de vedere practic, cele ovale au deschidere mai mare, deci vizibilitate mai buna(in special in imediata apropiere, in unghiul mort)... iar siguranta ta conteaza cel mai mult!

...la cati km il schimbi?...

General: la aproape toate motoarele aflate in rodaj uleiurile se inlocuiesc dupa prima mie de km rulati. Urmatoarele schimburi de fac la un numar de km sau la un an.

La XV535 schimbul este recomandat la 6000km, dar poti face linistit si 8000km. De ce? Pentru ca in principiu fabricantul (din cauza perioadei de garantie) recomanda inlocuirea consumabilelor mult mai devreme. Adica la o utilizare normala limita ar fi undeva peste 8-10000km. Dar daca utilizarea se face in conditii grele, solicitari deosebite a motorului atunci evident ca uleiul il schimbi mai devreme(respecti recomandarea de 6000). Astfel producatorul se asigura ca motorul trece perioada de garantie in orice conditie.

Uleiurile minerale actuale sunt multigrad, deci acopera fara probleme o plaja foarte mare. Aproape nici o deosebire intre sintetic si mineral cu exceptia duratei de viata. Eu fac cca 6-8000 km/an, mai merg si cu masina. Am incercat mai multe marci pentru a-mi face o parere calitate/pret. Nu vreau sa fac reclama, dar este bine sa citesti indicativul API, restul nu conteaza... nu cred ca mai exista uleiuri proaste. Cred insa ca multi nu utilizeaza uleiul corespunzator, crezand ca daca este mai scump, este mai bun... la un motor racit pe aer acest criteriu e discutabil.

Personal de cateva sezoane, utilizez Repsol-15W50 pe care il schimb in fiecare sezon(primavara inainte de primul drum). De ce? Pentru ca degradarea uleiului se produce cel mai puternic atunci cand motorul nu este utilizat o perioada mai lunga(ex. iarna). De altfel toti producatorii recomanda(si probabil nu degeaba), inlocuirea uleiului din motor daca stationarea depaseste 6 luni - indiferent de km parcursi. La fiecare al doilea schimb inlocuiesc si filtrul de ulei. In cazul in care utilizarea motorului este normala, fara uzuri exagerate ale acestuia, filtrul de ulei poate acoperii cu usurinta 20000km.

 

PS. manualul tau il gasesti pe site-ul cu manuale de reparatii.ro in 4-5 variante. Daca nu te descurci iti pot trimite pe o adresa de mail...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pentru raspuns deci il voi shimba la 4000 ca in manualul de XV 500 (ulei 15w40 SL pun eu SE cred ca nici nu se mai produce) cat despre manuale le am pe cele de XV 500 si XV 535-1100 dar cum am specificat nu am gasit de XV 400, cred ca oricum diferente mari nu sunt .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ULEIUL PUNCT!!

Aceeasi belea cu ambreiajul, am avut-o si eu... acum vreo 2-3 ani. Am scris despre acest fenomem(aparent ciudat). Daca placile sunt in cote, sfatul meu este sa nu cumperi nimic!

Eu am cumparat tot setul... degeaba! Am inlocuit si arcurile... inutil! Uleiul a fost cauza: Motul 7100 Ester - componenta antifrictiune - luat dupa indicatiile "specialistilor" lui Hecky... Abea la al doilea schimb de ulei recomandat de constructor am scapat de belea... Stiu, poti spune ce vrei, dar vorbele tot vorbe raman...

am comandat ambreiajul inainte sa postezi...

stiam de treaba cu uleiul, cu tine am purtat discutii undeva in paginile anterioare pe aceasta tema. am trecut de la motul la repsol, asa cum mi-ai sugerat. din pacate, dupa multi km parcursi, nu s-a observat nici o diferenta.

acu'... poate m-am pacalit la miscarea asta... dar e prea tarziu sa dau inapoi. piesele au venit, le-am luat dar n-am avut timp sa le montez. oricum, nu va voi putea spune prea curand ce efect aduce noul set de ambreiaj fiindca zilele astea stau foarte rau cu timpul liber si inainte de a monta mobra vreau sa-i vopsesc si eu capacele motorului (tot dupa exemplul lui cristi), paharele telescoapelor si elementele colorate ale motocicletei (aripi, rezervor, capace laterale sub sa). din lipsa de timp, n-am reusit decat sa slefuiesc capacele motorului de pe dreapta...

Editat de octa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....nu am gasit de XV 400...

Din cate stiu eu, motoarele de 400, 500(modele mai rare) si 535 sunt aproape identice difera doar alezajul sau cursa si alte detalii mai putin importante. Deasemeni multe componente mecanice sunt comune. De ex. intre 500 si 535 aproape ca nu exista diferente vizibile...

Manualele de reparatie nu sunt date de catre producator, sunt publicate de catre Haynes si Clymer care le-au redactat pe cele mai uzuale(250,535, 700, 1100, etc). XV-urile de125, 400, 500 le regasesti in 250 si respectiv 535. Deasemeni sunt omise si din cataloagele de piese din aceleasi motive.

...piesele au venit, le-am luat dar n-am avut timp sa le montez...

Asta este! Pastreaza totusi piesele inlocuite, asa am facut si eu... poate le refolosesti sau poti ajuta un prieten aflat la anaghie.

Inca o precizare: din curiozitate am pus un disc vechi langa unul nou si am remarcat pe pasta placilor de ambreiaj pe care le-am inlocuit o crusta dura si lucioasa, formata probabil de o reactie termochimica a aditivilor din uleiul cu pricina... grosimea lor este identica(3 mm) - lucru ce m-a mirat la vremea respectiva - asta inseamna ca nu erau uzate, totusi aderenta era scazuta! Pobabil ca un jmirghel fin sau o sablare va rezolva problema atunci cand va fi cazul.

Succes la surubarit si atentie la strangerea suruburilor! Cei mai buni mecanici(cu toata experienta lor) utilizeaza dinamometrica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci ce as putea lua in 1500 de euro? mi se pare cea mai aratoasa si cu un sunet frumos..

 

Ce alte optiuni ar mai fi?

 

 

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m790992099-honda-vf-500-c-super-chopper.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

si eu am avut 535 si am fost multumit de el ,cu 1,79 inaltimea mea.Eu iti recomand asat...,punand 200 euro transportul si vreo 170 euro inmatricularea.Eu de 700 almeu sunt super multumit...

Editat de judas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal de cateva sezoane, utilizez Repsol-15W50 pe care il schimb in fiecare sezon(primavara inainte de primul drum).

 

In manualul de la 535, recomandarea producatorului, din cate am vazut, este pe un ulei 20w40.

post-75095-0-25403200-1395398403_thumb.png

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de la 535, recomandarea producatorului, din cate am vazut, este pe un ulei 20w40.

Tot in manual m-am uitat si eu... dar la alta pagina! diagrama este net mai clara, ai valori... (vezi marcajul cu rosu - confirma cele scrise anterior).

Dupa cum vezi(din diagrama) 15W50 este superior lui 20W40 Apoi am mai scris ca dupa ce am testat mai multe marci am ajuns la concluzia finala... De ce? Pentru ca primavara/toamna la pornire vascozitatea lui 20Wxx te obliga sa mergi cu socurile trase mai mult timp(asta inseamna consum si uzuri amplificate, bujii ancrasate, etc) apoi xxW50 permite o stabilitate mai mare a uleiului la temperaturi ridicate(in toiul verii in traficul de oras). Din aceasta cauza am ales Repsolul, nu fac reclama dar motorul meu chiar merge bine cu el... altfel nu scriam.

 

PS. Probabil ca atunci cand Haines a scris manualul, uleiurile nu erau asa evoluate...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ai dreptate. trebuie sa fac si eu schimbul si ma tot uit sa vad ce ulei ii pun. motorul cand l-am luat a venit cu un 20w50, de la Motul, (atasat poza ), dar ma gandesc sa incerc altceva, si as merge si eu pe repsolul tau.

post-75095-0-90570500-1395405300_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din vorba in vorba, pt viroguta mea de 250 am primit mai multe recomandari pt Bel Ray 20w50 (m-am gandit sa iau mineral in loc de semisintetic)... sa merg pe 15w50?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact asta am remarcat si eu. diferenta de aderenta, la dej't, la unghie, e notabila intre discurile vechi si cele noi.

inca o precizare: din curiozitate am pus un disc vechi langa unul nou si am remarcat pe pasta placilor de ambreiaj pe care le-am inlocuit o crusta dura si lucioasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna. acuma ca a venit vremea buna am vrut si eu sa scot bestia la o plimbare.. am schimbat filtrul de benzina, am bagat benzina in ea, am pus bateria , dar cand sa-i dau cheie a inceput sa se chinuie sa porneasca si sa bazaie foarte ciudat pe sub sa.. m-am uitat sa vad de unde vine si am constatat ca in partea opusa pompei de benzina unde cred eu ca e bobina de aprindere chestia aia tremura si face ca toti dracii... care o fi problema oare, v-ati mai intalnit cu asa ceva si despre ce o fi vorba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna. acuma ca a venit vremea buna am vrut si eu sa scot bestia la o plimbare.. am schimbat filtrul de benzina, am bagat benzina in ea, am pus bateria , dar cand sa-i dau cheie a inceput sa se chinuie sa porneasca si sa bazaie foarte ciudat pe sub sa.. m-am uitat sa vad de unde vine si am constatat ca in partea opusa pompei de benzina unde cred eu ca e bobina de aprindere chestia aia tremura si face ca toti dracii... care o fi problema oare, v-ati mai intalnit cu asa ceva si despre ce o fi vorba? multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa fie bateria terminata....ai pus-o pe redresor ?

Si eu am patit ceva asemnanator anu' trecut si era de la baterie (omoram demarorul daca mai incercam)...Ia curent de la o masina sau pune bateria pe redresor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa fie bateria terminata....ai pus-o pe redresor ?

Si eu am patit ceva asemnanator anu' trecut si era de la baterie (omoram demarorul daca mai incercam)...Ia curent de la o masina sau pune bateria pe redresor!

cum ziceam... de zgomotu si vibratia aia mi-e frica... o sa incarc bateria si mia incerc maine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri pentru ca am terminat rodajul am schimbat uleiul, filtrul, "valvolina" am reglat jocul la culbutori (inghesuita operatie) 0,1 admisie- 0,15 evacuare, sincronizat carburatoare, reglat relanti si am iesit la o tura via Branesti - Fundulea cu intoarcere pe autostrada , viteza pe prima parte 60 -80- 100 la intors 100-110 si am stat de proba cam 30sec la 140.

Acum vin intrebarile adresate celor cu 535.

Cam cum apreciati ca vi se incalzeste motorul (pe vremea asta bineinteles) pentru ca la 60-80 km/h chiulasele sunt caldute cilindrii cred ca au cam 70 grade(se poate tine mana pentru scurt timp pe ei dupa 100km/h cilindrii cat si carterul din jurul lor "sfar", chiulasele cred ca pe la 60 grade. Este normal?

Pana la 80 km/h nu prea se simt vibratiile de la motor dupa incepe sa vibreze destul de tare cu amplitudine maxima pe la 90 (se observa pe oglinda) pe la 100 -110 se mai potoleste treaba si pare viteza de croaziera. E ok?

Dupa 120km/h pare mai dificil de condus (poate si din cauza calitatii asa zisei autostrazi) si este destul de stresant iar suspensia mi se pare cam rigida.Voua cum vi se pare?

La 140km/h daca nu aveam parbriz cred ca eram mancat pentru ca simteam ca si picioarele imi sunt suflate de pe scari.No comment.

Consumul mediu pe perioada rodajului a fost de 4,5% (viteza 100km/h +.- asa cum se cere ca sa nu fie constanta)

V-as ruga sa-mi raspundeti si mie ca sa-mi dau seama daca se comporta cat decat normal.

Va rog nu ma ignorati pentru ca eu presupun ca acest forum este facut ca sa schimbam experienta si sa ne ajutam ca sa nu mai descoperim singuri America.

Spun asta deorece cu doua pagini mai inainte cerusem niste opinii la care nu am niciun primit raspuns dar prin faptul ca ceea ce mi se parea mie in neregula era prea evident am evitat sa-mi distrug motorul (era vorba de roata din spate care mergea prea greu)

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am patit aceeasi faza la Gs500, credeam ca-i ceva grav la motor, m-a cam ingrijorat, banuiam de fapt rotile dintate de la demaror ca produc zgomotul asta si nu angreneaza corect, dar de fapt era doar bateria descarcata. Tot facea figuri,nu mai tinea curent asa ca mi-am luat o baterie noua si nu mai am nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...