Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

In privinta regulatoarelor care scot 17v si pe bateria de la masina am impresia ca sunt niste facaturi, Au numai diodele de redresare nu si partea de sunt.

Asta se intampla deoarece la chinezi in aceeasi carcasa poti sa ai si schema originala si schema ieftina bineinteles la preturi diferite.Si cum comerciantii nostri vor sa cumpere cat mai ieftin si sa vanda cat mai bine normal ca iti vand facatura.

De exemplu mobra mea de 125 are motor copie dupa Honda CG125. Am cumparat sa am de rezerva un CDI de CG125.Cand l-am probat avea ralanti OK dar mergand cu ea am observat diferenta de putere.Punand stroboscopul pe ea mi-am dat seama ca este o aprindere chioara la punct fix fara avans in functie de turatie.

Dadusem pe el 15lei nu-i mare paguba daca stau sa ma gandesc ca o saptamana am umblat cu el pentru ca mi se stricase CDIul original.

Originalul l-am gasit in Brazilia si ma costa cu tot vreo 180lei asa ca mi-am luat inima-n dinti l-am decapsulat cu grija pe cel vechi si am reusit sa-l repar.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut.

 

Asa zis-ul regulator nou mi-a fiert bateria.

Dupa ce am luat mobra de la reparat, schimbare stator si regulator m-am bazat pe spusele mesterului,

si am mers fara sa-mi fac probleme.

Din pacate de abia a doua zi am verificat tensiunile pe baterie si am constatat ca in ture urcau peste 16.5V.

Bateria a fiert.

Am pus vechiul regulator si au rezultat tensiunile spuse mai sus.

Am schimbat bateria si acum pare ok.

Intrebare, pot recupera oare bateria "fiarta", e noua cumparata anul acesta si mai e si Yuasa.

 

Multzam !

Asfatl fara gropi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic !!!

 

Vine cineva la MAN?

 

Daca nu ploua, as vrea sa vin si eu... dar, cum vremea se anunta f urata, cel mai probabil o sa stau acasa.

Cam nasol, si anul trecut a fost vremea urata, si anul asta la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pot recupera oare bateria "fiarta", e noua cumparata anul acesta si mai e si Yuasa...

Eu tot Yuasa am, este al treilea an si este ok. A avut doi ani garantie.

In cazul tau poate fi un viciu de fabricatie(foarte probabil placa sau placi desprinse pe unul din elementi) sau o cauza legata de incarcare(regulator) care a provocat acest lucru. Nu cred ca este vorba de sulfatare! In ambele cazuri bateria ta este terminata, reparatia insemna sa o decapsulezi si sa inlocuiesti elementul defect, operatie ce iese din discutie... Bateria ta are cel putin un an garantie, uitate pe factura... o poti schimba! Mergi la un service sa-ti puna pe certificatul de garantie o stampila ca ai montat-o la ei si ca la data montari tensiunea de incarcare era conforma. (dai o mica spaga) Este solutia cea mai buna!

Totusi este bine sa verifici cu un ampermetru inseriat cu bateria curentul de incarcare, chiar daca acum tensiunea este corecta, ve-i fi mai linistit si ai siguranta ca patania nu se va repeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspuns, sa vad cum procedez.

 

asfalt fara gropi !

 

Eu tot Yuasa am, este al treilea an si este ok. A avut doi ani garantie.

In cazul tau poate fi un viciu de fabricatie(foarte probabil placa sau placi desprinse pe unul din elementi) sau o cauza legata de incarcare(regulator) care a provocat acest lucru. Nu cred ca este vorba de sulfatare! In ambele cazuri bateria ta este terminata, reparatia insemna sa o decapsulezi si sa inlocuiesti elementul defect, operatie ce iese din discutie... Bateria ta are cel putin un an garantie, uitate pe factura... o poti schimba! Mergi la un service sa-ti puna pe certificatul de garantie o stampila ca ai montat-o la ei si ca la data montari tensiunea de incarcare era conforma. (dai o mica spaga) Este solutia cea mai buna!

Totusi este bine sa verifici cu un ampermetru inseriat cu bateria curentul de incarcare, chiar daca acum tensiunea este corecta, ve-i fi mai linistit si ai siguranta ca patania nu se va repeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...

  • nu se stie cand a aparut...
  • tensiunea...
  • ....
  • Este corect ce am scris pana acum?

Acesta postare era adresata lui @tmdmitza cu care am avut cateva contacte telefonice... intamplarea face ca situatia lui sa fie identica cu a ta! Din aceasta cauza v-am confundat si ti-am raspuns tie... dupa ce am vorbit cu el la telefon :lol:

multumesc de raspuns, sa vad cum procedez...

Acum ca s-a lamurit stiuatia in cazul lui, tu trebuie sa verifici curentul de incarcare pentru a nu distruge si a doua baterie... La tine tind sa cred ca problema nu este inca rezolvata... chestiunea cu "viciu de fabricatie", acum devine "subtire"...

 

Pe scurt:

Situatia lui @tmdmitza a fost identica cu a ta(la indigo sa zicem). A schimbat tot ce sa putut mai putin rotorul... pe alt motor aceeasi baterie si regulator erau 13,8V la el 16V. El era disperat iar eu nu intelegeam fenomenul :what:

Cauza se pare ca pleaca de la un magnet crapat din rotor, care se pare ca pacaleste comparatorul regulatorului.. nu am explicatie logica pe moment! Stiu insa ca un magnet crapat se comporta ca doi magneti alaturati(adica 2N si 2S)...

Rezolvarea a gasit-o prin inlocuirea regulatorului cu un altul dotat cu fir de referinta pe baterie. In plus a pus un semireglabil intre +baterie si masa si acum poate regla perfect tensiunea de incarcare pe care a stabilizat-o la 13,8V indiferent de sarcina si turatie.

 

Luati legatura intre voi si succes in continuare!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauza se pare ca pleaca de la un magnet crapat din rotor, care se pare ca pacaleste comparatorul regulatorului.. nu am explicatie logica pe moment! Stiu insa ca un magnet crapat se comporta ca doi magneti alaturati(adica 2N si 2S)...

Cristi57 de cate ori vrei sa-ti spun ca un stabilizator de tensiune isi ia referinta de la iesire si nu are importanta ce pisici are la intrare, discutam si pe scheme daca vrei. Faptul ca exista regulatoare cu fir care isi iau referinta separat este acelasi lucru numai ca poti sa-i variezi tensiunea de iesire facand asa cum spuneai cu un divizor de tensiune.

Daca un regulator cum este cel de la 535 scoate 16v este defect el si nu statorul sau volanta cu magneti.

Crede-ma ce spun am facut zeci stabilizatore de tensiune sau generatoare de curent constant si asa se pune problema.

» Post actualizat in 20 Jun 2014 16:21

PS singurul lucru care poate sa afecteze regulatorul poate sa fie ...aprinderea . Sa incerce daca are bujii fara rezistenta sa puna cu, daca cuplu baterie regulator au functionat pe alta mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brrrrrrr, am ametit de cap

 

Cristi57 de cate ori vrei sa-ti spun ca un stabilizator de tensiune isi ia referinta de la iesire si nu are importanta ce pisici are la intrare, discutam si pe scheme daca vrei. Faptul ca exista regulatoare cu fir care isi iau referinta separat este acelasi lucru numai ca poti sa-i variezi tensiunea de iesire facand asa cum spuneai cu un divizor de tensiune.

Daca un regulator cum este cel de la 535 scoate 16v este defect el si nu statorul sau volanta cu magneti.

Crede-ma ce spun am facut zeci stabilizatore de tensiune sau generatoare de curent constant si asa se pune problema.


» Post actualizat in 20 Jun 2014 16:21

PS singurul lucru care poate sa afecteze regulatorul poate sa fie ...aprinderea . Sa incerce daca are bujii fara rezistenta sa puna cu, daca cuplu baterie regulator au functionat pe alta mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...de cate ori vrei sa-ti spun ca un stabilizator de tensiune isi ia referinta de la iesire...

Nu conteaza ce spui tu si de cate ori o faci! Pentru ca ce crezi tu este una, iar ce se intampla in realitate este alta... Apoi nu ai citit ce am scris sau nu intelegi, ceeace-i mai rau... oricum pentru mine nu are importanta, iar daca chiar vrei sa ajuti, atunci da explicatiile necesare celor ce au nevoie de ele.

Eu nu m-am confruntat cu a astfel e situatie, iar informatiile primite desi sunt coerente par o enigma... am luat-o ca pe o ciudatenie!

Cu @tmdmitza am avut cateva convorbiri telefonice de lunga durata, altfel nu stiam atatea amanunte, iar daca le-as reproduce s-ar extinde pe zeci de pagini. Omul se pricepe la electronica, nu este un novice. Ori tocmai din acest motiv era disperat.

 

REPET: POATE ACUM O SA INTELEGI! A LUAT DUPA O MOTOCICLETA BUNA RELEUL SI BATERIA CARE ERAU STABILE IN 13,8V - MONTATE LA EL PE MOTOR AVEAU PESTE 16V. DACA LE PUNEA INAPOI RELEUL "STRICAT" SE REPARA.

 

Ma gandesc ca poate acum citesti si intelegi! Asteptam si o explicatie decenta, evident daca poti sa o faci. Eu sincer, nu am...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brrrrrrr, am ametit de cap

Nu-ti fa probleme sun schimburi de opinii si exeperienta pentru cei avizati.

» Post actualizat in 20 Jun 2014 17:02

Nu conteaza ce spui tu si de cate ori o faci! Pentru ca ce crezi tu este una, iar ce se intampla in realitate este alta... Apoi nu ai citit ce am scris sau nu intelegi, ceeace-i mai rau... oricum pentru mine nu are importanta, iar daca chiar vrei sa ajuti, atunci da explicatiile necesare celor ce au nevoie de ele.

Eu nu m-am confruntat cu a astfel e situatie, iar informatiile primite desi sunt coerente par o enigma... am luat-o ca pe o ciudatenie!

Cu @tmdmitza am avut cateva convorbiri telefonice de lunga durata, altfel nu stiam atatea amanunte, iar daca le-as reproduce s-ar extinde pe zeci de pagini. Omul se pricepe la electronica, nu este un novice. Ori tocmai din acest motiv era disperat.

 

REPET: POATE ACUM O SA INTELEGI! A LUAT DUPA O MOTOCICLETA BUNA RELEUL SI BATERIA CARE ERAU STABILE IN 13,8V - MONTATE LA EL PE MOTOR AVEAU PESTE 16V. DACA LE PUNEA INAPOI RELEUL "STRICAT" SE REPARA.

 

Ma gandesc ca poate acum citesti si intelegi! Asteptam si o explicatie decenta, evident daca poti sa o faci. Eu sincer, nu am...

Nici tu nu ai citit ce am scris eu, sa stii ca eu sunt electronist, aprinderea este cea mai parsiva, nu-ti recomand de exemplu sa pui un aparat electronic la mai putin de 20 cm de traseul aprinderii.Dupa mine asta ar fi singura explicatie de ce pe o mobra merge cuplul baterie regulator si pe una nu Interferentele generate de aprindere.Si daca nu are importanta pentru tine ce spun eu altii scuza-mi expresia (nu vreau sa te jignesc) care nu au ochelari de cal poate inteleg.

» Post actualizat in 20 Jun 2014 17:11

PS am intrat pe siteuri de specialite in care diversi si-au facut regulaoare de tensiune care mergeau f bine la rece dar pe mobra crapau din aceasta cauza.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce am ametit, multe explicatii, pentru un amarastean ca mine in ale motoarelor.

sa ma repet.

s-au schimbat statorul si regulatorul, tensiunea masurata la bornele bateriei, cu motorul turat sarea de 16.5-17V.

regulatorul si statorul no name, aduse de pe e-bay, va sfatuiesc sa nu faceti asa ceva.

pus regulatorul original la loc, surpriza, la relanti 14.2V, pe masura ce turam tensiunea se ducea in jos, chiar si la 13.2V.

masurat tensiuni pe mufa de la stator, cea cu trei pini.

la relanti pe orice combinatie 14.2V, turat, 50-70V

acum am facut comanda de la o firma zic eu serioasa, din tara, si astept sa vina regulator nou.

deocamdata merg asa, macar sunt sigur ca nu se "prajeste bateria".

eventual o supraveghez si o mai incarc din cind in cind.

ma oftica faptul ca nu ai unde sa iti repari mobra la modul serios, ca sa o repari de unul singur trebuie scule si pricepere.

eu nu am nici una nici alta.

 

asfalt fara gropi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Dupa mine asta ar fi singura explicatie de ce pe o mobra merge cuplul baterie regulator si pe una nu Interferentele generate de aprindere....

Sa inteleg ca alta explicatie nu ai? Ok, si daca ar fi asa cum ramane cu regulatorul bun care este stricat? Dar cu referinta care nu poate fi pacalita, dar este pacalita?

 

 

PS. ...cand am incercat sa-i sugerez ceva despre aprindere, omul mi-a taiat-o scurt, a spus ca-i electronist, iar informatia si rezolvarea a primit-o de la un alt electronist versat in domeniu moto...

PPS. ..sa nu uit, la unul din teste a lasat circuitul motorului alimentat pe baterie ca sa functioneze motorul. Altenatorul a alimentat separat prin fire prelungite, rgulatorul si o alta baterie care surpriza ajungea la 16V si un pic...

PPPS. ...zici ca esti electronist?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeam de intrare ca nu poate influenta iesirea adica nu avea legatura cu statorul...Cristi,Cristi o intorci ca la Ploiesti numai ca sa ai dreptate si da daca regulatorul este derutat de aprindere tot defect este daca altul a lucrat in locul lui si nu s-au facut rerutari de traseu.


» Post actualizat in 20 Jun 2014 17:43

Sa prelungeasca firele i-am sugerat si eu adineaori, altceva nu mai poate sa faca decat sa puna condensatoare de decuplare si ecranari suplimentare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...adica nu avea legatura cu statorul...

Nici eu, nici el nu a spus asa ceva...

Citez: ..."El era disperat iar eu nu intelegeam fenomenul :what:

Cauza se pare ca pleaca de la un magnet crapat din rotor, care se pare ca pacaleste comparatorul regulatorului.. "

 

Am scris fara a comenta ce a spus @tmdmitza(primul electronist). Mai mult al doilea electronist ia spus ca daca schimba rotorul se rezolva problema, lucru costisitor... in schimb un regulator cu referinta pe baterie rezolva situatia mult mai ieftin. Solutie care de altfel a si fost aplicata... evident cu succes!

 

P.S. ..am o intrebare, mai esti electronist?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da eu asta nu prea as crede ca magnetul crapat poate pacali regulatorul ce Dumnezeu ca doar comparatia se face cu iesirea.

Deci ce sa inteleg ca s-a folosit alt regulator? nu cel care era original si mergea pe alta mobra.

Eu as mai fi sapat sa vad daca pot sa elimin interferentele eventual sa pun osciloscopul sa vad de unde vin "mizeriile"


» Post actualizat in 20 Jun 2014 18:28

PS iti demonstrez cand vrei tu la o bere si un gratar (fac eu cinste) cand vrei tu chiar daca esti rautacios, eu nu sunt ranchiunos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca maiesti electronist!? Asta am intrebat!

Am probleme cu un LCD care a crapat tocmai dupa iesirea din garantie. Am tot sapat pe forumul electronistilor, dar... e greu!

Niste amici mi-au spus sa caut condensatori "umflati" in sursa... n-am vazut nimic suspect. La un centru de reparatii au estimat un pret de cca 300 roni... la costul astia il las nabi asa...

Cu banii astia scot benzina - grecia - tur/retur.

 

PS. Berea, gratarul si ce-o mai fi le accept cu conditia sa fie intr-o hoinareala de viroage, ceva de doua zile si o noapte la cort in jurul unui foc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca maiesti electronist!? Asta am intrebat!

Am probleme cu un LCD care a crapat tocmai dupa iesirea din garantie. Am tot sapat pe forumul electronistilor, dar... e greu!

Niste amici mi-au spus sa caut condensatori "umflati" in sursa... n-am vazut nimic suspect. La un centru de reparatii au estimat un pret de cca 300 roni... la costul astia il las nabi asa...

Cu banii astia scot benzina - grecia - tur/retur.

 

PS. Berea, gratarul si ce-o mai fi le accept cu conditia sa fie intr-o hoinareala de viroage, ceva de doua zile si o noapte la cort in jurul unui foc...

"Da sunt electronist" trebuia sa citesti printre randuri asta vroiam sa-ti demonstrez la bere si gratar pentru hoinareala trebuie sa asteptam cel putin 2 zile cu soare si asta nu prea am mai vazut primavara asta de ceva timp, dar sa stii ca stau la curte poti veni cu motorul ne uitam la mobre facem schimb si pe urma gratarul si berea, lasi motorul la mine si pleci cu metroul ca-i aproape, o iei a 2 a zi

Cat despre LCD defineste crapat ca daca nu mai misca deloc sunt sanse sa fie sursa daca nu este foarte greu de sapat mai ales ca acum nu prea gasesti scheme.

La plasma mea de exemplu imi pierdeam sunetul dupa un timp si-l auzeam doar in casti, fiind in garantie i-am chemat pe baieti care mi-au schimbat practic placa de baza, a mers 6 luni dupa care nu mai aveam sunet deloc, am pus osul la munca si dupa 2 zile de cautari i-am gasit defectul de baza. Asta s-a intamplat acu 6 ani si sa bat in lemn alte probleme nu am avut.

PS sau poti s-al iei "sofer" pe GEO_ZGA ca-l invitasem la o cafea si nu m-a onorat (sunt rau cand a trecut el erau ploile ca sabia lui Damocles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt prea obosit ca sa mai pricep de ce va certati iar :)) Dar mi-am vazut numele mentionat... ideea cu plimbarea, berea si gratarul e f buna, doar ca eu nu prea va pot onora cu 2 zile din lipsa timpului. Poate s-o nimeri un weekend pe care sa-l am liber, dar nu stiu ce sa zic.

Daca vreti sa iesim intr-o sambata/duminica, o plimbare mai scurta cu o oprire la o iarba verde, sigur, cu placere :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt prea obosit ca sa mai pricep de ce va certati iar :)) Dar mi-am vazut numele mentionat... ideea cu plimbarea, berea si gratarul e f buna, doar ca eu nu prea va pot onora cu 2 zile din lipsa timpului. Poate s-o nimeri un weekend pe care sa-l am liber, dar nu stiu ce sa zic.

Daca vreti sa iesim intr-o sambata/duminica, o plimbare mai scurta cu o oprire la o iarba verde, sigur, cu placere :)

Nu-ti bate capul schimbam opinii oricum nu era domeniul tau dar si scurta plimbare imi comvine ca pe asta o fac de fiecare data singur de nebun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...