Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

da, am aflat acum... tocmai am inchis telefonul cu mexykanu, "dealerul" meu de piese :)) asta mi-a spus si el, daca electromotorul invarte dar nu se invarte motorul... cel mai probabil rulmentul unisens. 110 euro nou, original... trebuie sa desfac motorul, sa fiu sigur de asta si dupa aceea sa vad daca iau original, china ebay sau Lifan (am gasit pe ebay un starter clutch complet de Lifan, cica e compatibil cu xv250)

Iti recomand, din proprie experienta, daca este fraiul de vina sa iei toate piesele care compun subansamblul

Daca iei doar rulmentul de sens, pinionul care il angreneaza (deteriorat la randul lui) iti va strica piesa noua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iti recomand, din proprie experienta, daca este fraiul de vina sa iei toate piesele care compun subansamblul

Daca iei doar rulmentul de sens, pinionul care il angreneaza (deteriorat la randul lui) iti va strica piesa noua

 

Merci, daca o sa iau ceva China, asa o sa fac... daca o sa ajung la OEM, nu o sa-mi permit sa dau 200 euro pe tot ansamblul. Inca nu stiu nimic sigur, o sa bag iar mobra la demontat si sa vad ce e in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Route 66 sau nu, sunt identice :) La 68$ originale sau China? Mai ai linkul?

Verific, normal, nu ma apuc sa cumpar inainte sa stiu sigur ce si cum... dar intreb si ma interesez in stanga si in dreapta, sa stiu ce optiuni am.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 535 cred ca e diferit sistemul, fata de 250...


» Post actualizat in 05 Oct 2014 13:42

Revin, cu o intrebare... roata dintata de la starter clutch ar trebui sa antreneze si rotorul de la alternator, nu? Cu tot cu ax... cand dau la automat, electromotorul invarte, se invarte si roata dintata de la starter clutch, cea mare din spatele rotorului, dar cam atat.


» Post actualizat in 05 Oct 2014 20:01

Problema a fost rezolvata, ea fiind cu totul alta... fara sa-mi dau seama, saptamana trecuta am intors carcasa electromotorului si i-am inversat sensul de rotatie.

Nu stiam in ce sens trebuie sa se invarta, am mai si dat de un link care mi-a confirmat prostia si l-am luat de bun. De fapt electromotorul, ca si volanta/rotorul, trebuie sa se invarta in sens invers acelor de ceasornic. La mine se invartea in senul acelor de ceasornic, adica fix pe sensul liber al rulmentului unisens si invers fata de cum ar trebui.

Creditele i se acorda lui Vlad, el a insistat pe ideea asta si mi-a aratat sensul corect in care trebuie sa invarta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pt capac, daca nu dezmembreaza nimeni pe aici (si nu cred ca ai mari sanse, e model rar), cauta pe ebay.

Nu cred ca se potriveste vitezometrul, in primul rand au forma si prinderile diferite. Tot pe ebay gasesti, in afara se dezmembreaza mai multe. Dar ce problema are? Ca poate se repara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat pe ebay, pretul e pe la 80 de euro, cu tot cu transport m-ar costa cam 100 si mi se pare cam mult. Vitezometrul e spart, capacul ala de plastic cromat e crapat si se vede inauntru ca zboara firele. Asta dupa o cazatura, bineinteles... O sa incerc sa-l duc la careva, poate totusi se gaseste o metoda sa-l repare. Capacul l-am pierdut pe drum, ca-i greu sa ocolesc toate gropile din zona. Daca gasesti vreun link pt capac, la un pret mai de bun simt, imi trimiti si mie?? Poate ca nu stiu eu sa caut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate e cineva interesat:

Vand motor-carburatoare-cutie de Yamaha XV 500 Virago (494cmc scrie pe motor, 2400cmc capacitate ulei, mai scrie si YICS), motorul sta de 2 ani intr-o debara, pare complet, nu am istoric la el. Mai multe detalii la telefon 0724 222 539. Pret discutabil.

Cred ca e de pe un Virago de 500 dar poate ma insel, nu ma pricep la clasa asta :)

http://www.motorcycl...v500_virago.htm

 

Se poate vedea in Timisoara, zona Blascovici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la inceput am avut probleme cu rezerva care nu a functionat niciodata, astfel la fiecare 150 - 180 km trebuie sa alimentez. Evident ca de mai multe ori mi s-a intamplat sa uit si sa raman fara benzina, chestie foarte neplacuta. M-am saturat sa tot port cu mine un bidonas cu benzina.

 

Am cateva intrebari:

- a reparat cineva electrovalva rezervei de benzina?

- cati litri incap in rezervor(ma intereseaza practic, nu cifrele din manual)?

- cati litri are rezeva?

 

M-am gandit sa renunt la sistemul original si sa montez la nivelul sorbului principal un termistor. Alimentarea facandu-se permanent pe sorbul de rezerva. Astfel cand benzina ajunge sub nivelul acestui termistor, la bord se v-a aprinde un martor(cel de-al 5-lea martor, neutilizat in prezent). Sistemul cu termistor este aplicat pe cateva modele auto, deci nici o noutate.

Adaptarea nu cred ca ridica probleme deoarece in robinetul de jos exista mufa care alimenteaza electromagnetul valvei - uin locul bobinei se monteaza termistorul.

 

Astept pareri, idei...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e buna, dar doar pt atentionare. Se foloseste sistemul cu termistor si la alte modele moto, am vazut la cele cu pompa de benzina interna, in rezervor. Faptul ca ai deja o mufa acolo e un avantaj, poti trage fire fara probleme. Mi-a trecut si mie prin cap chestia asta, sa o fac la 250, dar e putin mai complicat... ar trebui sa trag fire in rezervor, sa gasesc un loc stabil unde sa montez termistorul... singurul loc ar fi pe sorb, dar nu m-am mai complicat, am preferat sa merg cu ea dupa nr de km si "la ochi".

 

p.s: tu esti un electrician priceput, nu poti repara/inlocui electrovalva rezervei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cateva intrebari:

- a reparat cineva electrovalva rezervei de benzina?

- cati litri incap in rezervor(ma intereseaza practic, nu cifrele din manual)?

- cati litri are rezeva?

De Electrovalva nu am auzit sa i se strice cuiva .... nu stiu care ar fi cauza defectiunii !!

in principal 7 litrii in cel de rezerva 5 litrii

daca ai probleme cu Electrovalva si asa sta degeaba te pot ajuta sa ti-o fac cadou !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la inceput am avut probleme cu rezerva care nu a functionat niciodata, astfel la fiecare 150 - 180 km trebuie sa alimentez. Evident ca de mai multe ori mi s-a intamplat sa uit si sa raman fara benzina, chestie foarte neplacuta. M-am saturat sa tot port cu mine un bidonas cu benzina.

 

Am cateva intrebari:

- a reparat cineva electrovalva rezervei de benzina?

- cati litri incap in rezervor(ma intereseaza practic, nu cifrele din manual)?

- cati litri are rezeva?

 

M-am gandit sa renunt la sistemul original si sa montez la nivelul sorbului principal un termistor. Alimentarea facandu-se permanent pe sorbul de rezerva. Astfel cand benzina ajunge sub nivelul acestui termistor, la bord se v-a aprinde un martor(cel de-al 5-lea martor, neutilizat in prezent). Sistemul cu termistor este aplicat pe cateva modele auto, d eci nici o noutate.

Adaptarea nu cred ca ridica probleme deoarece in robinetul de jos exista mufa care alimenteaza electromagnetul valvei - uin locul bobinei se monteaza termistorul.

 

Astept pareri, idei...

Eu nu m-as complica cu un termistor care de fapt dupa capul meu ar trebui sa fie doua bagate intr-o punte, unul de referinta si unul de masura plus comparatorul amplificator.

As lua senzorul reed si magnetul de la un vitezometru electronic de bicicleta si as face in asa fel incat magnetul sa-mai faca contactul cand vreau eu sa desemnez un nivel minim de bezina.Mai simplu nu cred ca se poate.

La clona mea in carte scrie ca am 13,5l din care 3,5 rezerva.Practic am constatat ca nu pot sa bag mai mult de 12,5 si rezerva undeva la 2,5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si asa sta degeaba te pot ajuta sa ti-o fac cadou !

Multumesc pentru oferta. Am sa revin cu un pm...

Sa sti ca si la altii s-a stricat. Am demontat-o acum doi ani si am curatat-o(si nu a fost deloc usor, incercand sa o repun in functiune... insa fara succes... Era foarte gripata cu depuneri de rugina si alte chestii pietrificate(vezi foto 1 inainte si foto 2-7 dupa).

Nu stiu daca a functionat vre-o data dupa reparatie. Ceva s-a intamplat totusi pentru ca acum alimentez cu aproape 9 litri fata de 6/7 inainte. Din acest motiv ma interesau cantitatile.

 

....As lua senzorul reed si magnetul de la un vitezometru electronic de bicicleta si as face in asa fel incat magnetul sa-mai faca contactul cand vreau eu sa desemnez un nivel minim de bezina...

Solutia ta este mai complicata, stiu nu ai sa recunosti... asta este!

Pe langa faptul ca termistorul este utilizat pe scara larga la multe marci auto/moto, eu am testat montajul intr-un pahar cu apa... si functioneaza! Mai simplu nu se poate.(vezi atasamentul 8).

Apoi simplitatea consta si in faptul ca termistorul il poti fixa la capatul tevii principale de la valva... fara adaptari, modificari. testari, calibrari si bla bla bla...

PS. trebuie sa fie de tip CTN, CTP-ul lucreaza invers...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu as recunoaste? Cred ca ai o impresie gresita despre mine.Eu ti-am spus cum as face eu pentru ca nu ma incanta ideea sa bag in benzina ceva ce accidental ar putea sa imi aprinda benzina.Stiu ca functioneaza si simplu cu inserierea unui bec dar trebuie sa gasesti echilibru perfect intre termistorul care e incalzit de curentul ce trece prin el si apoi racit sa stinga becul becul.Temperatura sa nu fie prea mare,Aici apar doua pericole care la solutia data de mine nu sunt posibile.1 curentul la un bec de 3W este de 0,25A, sufucient sa-ti dea o scanteiuta daca se rupe terminalul senzorului(putin posibil) 2 .daca cumva faci vreo smecherie si scurcicuitezi becul sau dai direct 12v la termistor risti iar pana ti se arde siguranta ca termistorul sa declanseze focul.Eu totusi ca prima optiune as folosi 2 termistoare in punte as culege diferenta si as amplifica-o pentru martorul de bord.Curent mic, nu se intampla nimic in niciun caz. Varianta cu reed iar iti conduce fire cu ceva curent in rezervor dar daca sunt izolate foarte bine nu cred ca ar fi probleme in caz de ceva.

Eu ti-am spus punctul meu de vedere decizia o iei tu. Poti alege calea cea mai simpla sau calea mai sigura (cel putin dupa mine).

Daca alegi varianta simpla iti sugerez ca pe firul ce se duce la termistor sa pui o siguranta ultrarapida si chiar sa faci teste inainte sa vezi la scurt in soclu cine crapa mai repede siguranta sau termistorul.

 

Spor la mesterit


» Post actualizat in 30 Oct 2014 23:32

PS vezi ca Murphy ne pandeste ;)

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, ce crezi tu este doar o supozitie, evident nefondata deoarece benzina nu arde ci doar vaporii ei. In al doilea rand pentru a se aprinde, acesti vapori au nevoie de aer - raportul stoichiometric care nu poate fi indeplinit niciodata intr-un mediu inchis. In altreilea rand temperatura tiristorului nu v-a ajunge niciodata in punctul de aprindere(5-600 grade).

 

In legatura cu scanteia care eventual s-ar produce in mod accidental, aceasta nu are nici un efect - pompa de benzina electrica produce in mod constant la perii/colector un lant de scantei continue care sunt diminuate prin racire tocmai fiindca sunt produse in benzina.

 

In concluzie, desi aceasta solutie este utilizata pe scara larga de catre producatori datorita simplitatii si acosturilor scazute, pana in prezent nici un rezervor nu a luat foc din acest motiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...