asklepios Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Daca ar fi existat un compus chimic mai bun decat combinatia apa distilata-antigel, nu crezi ca ar fi fost deja folosit de toata lumea ? Teorie: eliminam evident scopul primar al acestui amestec (apa si antigel), si anume sa nu se congeleze pe temperaturi scazute, din cauza ca motocicletele oricum nu sunt utilizate la temperaturi negative. Ramane asadar problema transferului de caldura de la blocul motor spre radiator, lucru care este facut de lichidul de racire. Apa simpla are un coeficient de transfer termic si o temperatura de fierbere mai scazuta decat amestecul apa-antigel, deci de-aia se merge cu apa-antigel chiar si vara. Un amestec corect si optim de apa-antigel este 50-50. La temperatura asta, punctul de fierbere al amestecului (temperatura la care nu mai poate prelua caldura degajata de blocul motor) este in jur de 105 grade. Mai toate sistemele de racire din ziua de azi (fie auto, fie moto) sunt sub presiune, obtinandu-se astfel o crestere a punctului de fierbere cu vreo 5-6 grade (conform ecuatiei din fizica pV=nRT, creste p-ul, creste si T-ul). De-aia nu e bine sa mergi cu capacul de la borcanul de expansiune desurubat, iar sistemul de racire trebuie sa fie ETANS. Un motor termic, pana ajunge la temperatura nominala, nu lucreaza in parametri; ideal, el trebuie mentinut permanent la temperatura de lucru, iar de asta se ocupa termostatul care porneste ventilatorul de racire. Teoretic, orice vehicul disponibil pe piata nu are voie "sa fiarba"; chiar si stand pe loc, lasat o ora, temperatura motorului nu trebuie sa depaseasca 108-110 grade Celsius (evident, ventilatorul de racire va porni ca la balamuc ... dar motorul nu are voie sa se caleze). Daca ventilatorul porneste prea des, atunci: - sistemul de racire e subdimensionat - antigelul este uzat (in timp, acesta isi pierde capacitatea de preluare a caldurii, de aceea e bine sa fie schimbat la timp, eventual mai des decat se recomanda caci nu-i o mare cheltuiala) - termostat defect, care declanseaza aiurea - traseul lichidului este obturat, si debitul de lichid scazut (furtune, pompa, radiator colmatate) Este oricand binevenita o spalare a sistemului cu apa si Calgon, care se face asa: se da jos antigelul, se umple sistemul cu apa + Calgon, se merge cu motorul cativa km (avand evident grija sa nu sara acul de temperatura peste 3/4), se da apa jos, se umple din nou doar cu apa, se merge iar cativa km (pentru "clatire"), apoi se goleste iar si se umple cu amestec de apa-antigel. Nu este nevoie de nici un aditiv minune, doar de buna intretinere am citit si eu ceva din discutia voastra.dar nu pot intelege la ce foloseste Calgonul si de ce trebuie sa mergi cativa km dupa ce il pui in motor??????????ala nu e pentru masinile de spalat care folosesc apa dura (calcaroasa) iar in motor de aia se pune apa distilata ca nu contine minerale iar daca pompa de apa se invarte si pe loc......de ce sa te plimbi?!!!!! sau mai sunt persoane care pun apa de fantana?!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Acest lichid chiar exista. Cauta water wetter pe gogu. http://www.redlineoil.com/products_coolant.asp Asta e unul din ele. ATENTIE: NU E ANTIGEL. Nu previne inghetarea lichidului de racire. Doar imbunatateste transferul de caldura. Intelegerea mea e ca are ceva detergenti care micsoreaza tensiunea superficiala a apei. E bun in cazul in care te dai pe pista, si nu ai voie cu antigel (daca cazi, nu se mai da nimeni pe acolo, decit cu patine). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 pompa de apa se invarte si pe loc......de ce sa te plimbi?!!!!! NU!Mai nou pompa de benzina este actionata de cutia de viteze, habar nu ai! /index.php?...29340&st=70 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 am citit si eu ceva din discutia voastra.dar nu pot intelege la ce foloseste Calgonul si de ce trebuie sa mergi cativa km dupa ce il pui in motor??????????ala nu e pentru masinile de spalat care folosesc apa dura (calcaroasa) iar in motor de aia se pune apa distilata ca nu contine minerale iar daca pompa de apa se invarte si pe loc......de ce sa te plimbi?!!!!! sau mai sunt persoane care pun apa de fantana?!!!!! Pai in general e mai bine sa turezi motorul in sarcina decat stand pe loc. Asa ca mai bine te plimbi putin decat sa-l turezi aiurea pe loc. Apa circula, normal, si la relanti. Calgonul ajuta la curatarea eventualelor depuneri de pe traseul interior al apei atat in motor cat si in radiator/radiatoare, depunerile nu trebuie neaparat sa fie de natura calcaroasa, pot si diversi oxizi metalici care apar indiferent de cat de stabil ar fi antigelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) Acest lichid chiar exista. Cauta water wetter pe gogu. http://www.redlineoil.com/products_coolant.asp Asta e unul din ele. ATENTIE: NU E ANTIGEL. Nu previne inghetarea lichidului de racire. Doar imbunatateste transferul de caldura. Intelegerea mea e ca are ceva detergenti care micsoreaza tensiunea superficiala a apei. E bun in cazul in care te dai pe pista, si nu ai voie cu antigel (daca cazi, nu se mai da nimeni pe acolo, decit cu patine). PS: Nu vroiam sa interup frumusete de cearta. @lznicu Las-o naibii pe aia cu bugetarii. Nu sint bugetar, am si realizari, nu ma dau mare cu ele, dar e de doi lei vechi. Iti inteleg dispretul, dar nu ai dreptate (cel putin nu in asa mare masura cum vrei sa sune). Editat August 28, 2008 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Acest lichid chiar exista. Cauta water wetter pe gogu. http://www.redlineoil.com/products_coolant.asp Asta e unul din ele. ATENTIE: NU E ANTIGEL. Nu previne inghetarea lichidului de racire. Doar imbunatateste transferul de caldura. Intelegerea mea e ca are ceva detergenti care micsoreaza tensiunea superficiala a apei. E bun in cazul in care te dai pe pista, si nu ai voie cu antigel (daca cazi, nu se mai da nimeni pe acolo, decit cu patine). mnoha ... deci raceste mai repede, nu mai tare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat August 29, 2008 Share Postat August 29, 2008 NU!Mai nou pompa de benzina este actionata de cutia de viteze, habar nu ai! /index.php?...29340&st=70 ai spus si tu ceva sa nu taci! nici macar nu ai inteles ce am scris.asta daca ai citit ce am scris. Pai in general e mai bine sa turezi motorul in sarcina decat stand pe loc. Asa ca mai bine te plimbi putin decat sa-l turezi aiurea pe loc. Apa circula, normal, si la relanti.Calgonul ajuta la curatarea eventualelor depuneri de pe traseul interior al apei atat in motor cat si in radiator/radiatoare, depunerile nu trebuie neaparat sa fie de natura calcaroasa, pot si diversi oxizi metalici care apar indiferent de cat de stabil ar fi antigelul. ai dreptate! atunci calgonul nu e bun! el curata doar calcarul!trebuie ceva care sa indeparteze oxizii!probabil un detergent special care se gaseste pe la magazinele moto! ma gandesc ca va scrie pe el daca trebuie sa faci o tura cu motorul sau daca trebuie lasat doar sa actioneze la relanti ca am folosit ceva asemanator la masina.dar nu trebuia sa merg cu ea.probabil e alt sistem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.