Sari la conținut

Probleme Suzuki Rf 600


Postări Recomandate

Ba, lasati-o naibii, ca motorul meu a stat o iarna intreaga afara acoperit cu o pralata si n-a ruginit nimic la el, si nici nu l-am uns inainte. Si inca mai pot misca ghidonul... Eu zic ca poti sa-l lasi si 10 ani in garaj si tot nu se blocheaza ghidonul.. problema e sigur din alta parte.

Thunderbyte, entuziasmul de inceput cu pupat motocicleta in fund la fiecare 5 min iti trece odata cu timpul (de cand o ai) si varsta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ba, lasati-o naibii, ca motorul meu a stat o iarna intreaga afara acoperit cu o pralata si n-a ruginit nimic la el, si nici nu l-am uns inainte. Si inca mai pot misca ghidonul... Eu zic ca poti sa-l lasi si 10 ani in garaj si tot nu se blocheaza ghidonul.. problema e sigur din alta parte.

Thunderbyte, entuziasmul de inceput cu pupat motocicleta in fund la fiecare 5 min iti trece odata cu timpul (de cand o ai) si varsta..

 

nu e chiar asa ... oricat de sictirit as fi, si uneori chiar sunt foarte foarte sictirit sau molesit de caldura, tot trebuie sa ma pun sa ii mai ung lantul, chiar daca uneori aman de azi pe maine ... cum am zis si mai sus, daca ai grija de motorul tau nu inseamna ca dormi cu el sau il pupi in fund :P

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... jambele nu-s din aluminiu, asta ti-o zic sigur

Pentru cultura ta proprie, jamba se spune la partea exterioara a telescopului, si la marea majoritate a motocicletelor este fabricata dintr-un aliaj de aluminiu. Tubul (partea interioara) este fabricat din otel cromat sau inox, eventual tratat ceramic (TiN) pentru duritate si coeficient redus de frecare.

 

Problema pe care tu o vezi majora eu zic ca nu e asa de majora ... daca ii scotea uleiul din el era ceva, dar asa eu zic ca nu au nimic sau mai nimic pentru ca au stat intr-un mediu relativ etans, unde nu avea de unde sa apara umezeala necesara pentru aparitia ruginei, uleiul chiar si ars tot protejeaza

De condens ai auzit? Ai observat cumva ca toate masinile si motoarele reci scot un "fum" alb? Ala e condens care se formeaza incepand cu galeria de admisie si pana la toba. De aceea e indicat sa incalzesti motocicleta bine in cazul in care o pornesti, si iarna sa o opresti in garaj nu pe strada astfel incat sa nu se raceasca brusc si sa favorizeze condensul.

 

Felicitari ca iti dai silinta, ma bucur ca ai auzit de oring si xring, dar cateodata e bine sa mai si asculti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci se poate..............

 

Acum ca tot vorbim civilizat (si pe aceasta cale tin sa va multumesc) vreau sa va spun ca nu am reusit sa ma tin de promisiune si sa ajung la motor astazi dar maine sunt acolo.

Deci:

-roata este pe o suprafata plana si are loc sa vireze.

-nu am vazut cabluri furtune(furtunuri cum e corect? ) care sa impiedice miscarea furcii.

-si cu contactul pe "lock" si cu el pe "on" (din cate imi amintesc) miscarea era la fel. De aici am dedus (eu si cu fostul proprietar) ca ar fi o problema in contact. L-am "tratat" cu wd 40 si am aspeptat rezultate dar in perioada aceea de 1 ora nu s-a intimplat nimic.

-Maine voi ajunge la motor si daca nu si-a revenit (in urma actiunii wd 40 asupra contactului) voi aplica aceiasi actiune si rulmentului de la jug.

-De asemenea pt poimaine am de gand sa schimb antigelul, sa curat filtrul de aer (eventual schimbat daca gasesc), sa schimb filtrul si uleiul. Ehh aici e buba ! Ce ulei sa folosesc ? Unul special pt motoare sau pot folosi Aral HighTronic 10w40 sau 5w40 de care am din abundenta ?

-Dupa aceea la doctor pentru reglaje si diagnoza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci se poate..............

 

Acum ca tot vorbim civilizat (si pe aceasta cale tin sa va multumesc) vreau sa va spun ca nu am reusit sa ma tin de promisiune si sa ajung la motor astazi dar maine sunt acolo.

Deci:

-roata este pe o suprafata plana si are loc sa vireze.

-nu am vazut cabluri furtune(furtunuri cum e corect? ) care sa impiedice miscarea furcii.

-si cu contactul pe "lock" si cu el pe "on" (din cate imi amintesc) miscarea era la fel. De aici am dedus (eu si cu fostul proprietar) ca ar fi o problema in contact. L-am "tratat" cu wd 40 si am aspeptat rezultate dar in perioada aceea de 1 ora nu s-a intimplat nimic.

-Maine voi ajunge la motor si daca nu si-a revenit (in urma actiunii wd 40 asupra contactului) voi aplica aceiasi actiune si rulmentului de la jug.

-De asemenea pt poimaine am de gand sa schimb antigelul, sa curat filtrul de aer (eventual schimbat daca gasesc), sa schimb filtrul si uleiul. Ehh aici e buba ! Ce ulei sa folosesc ? Unul special pt motoare sau pot folosi Aral HighTronic 10w40 sau 5w40 de care am din abundenta ?

-Dupa aceea la doctor pentru reglaje si diagnoza...

foloseste exact ceea ce-ti recomanda producatorul in materie de ulei pentru acest motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehh aici e buba ! Ce ulei sa folosesc ? Unul special pt motoare sau pot folosi Aral HighTronic 10w40 sau 5w40 de care am din abundenta ?

Da, ia un ulei special de motoare, pentru ca uleiul nu unge doar motorul, unge si cutia si ambreiajul wet-multiplate.

 

In manual se recomanda 10w40 probabil. Daca esti ambitios poti baga 10w50 care isi mentine mai bine vascositatea la temperaturi inalte.

5w40 in nici un caz pe caldurile verii, mai degraba un 15w50... eu cred ca asta voi baga la a mea pentru arsita din capitala.

 

Dar dupa cum s-a spus si mai inainte cel mai sigur bagi uleiul din manual (99% este 10w40) si ramai la acelasi tip cateva schimburi succesive. De bine ce nu stii ce ulei a avut inainte, faci urmatorul schimb mai repede, la 3-4000 km,si urmatoarele la 5-7000 in functie de cat de sportiv mergi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie pus ulei pentru motocicleta. Nu folosi alt ulei, pentru ca se poate (nu bag mana in foc si nici nu jur pe rosu) sa strici ambreiajul. De obicei uleiurile care NU sunt de motocicleta contin aditivi care afecteaza discurile de ambreiaj. E posibil sa da, e posibil sa nu. Dar nu merita sa risti, prea multa lume spune asta incat sa nu fie adevarat. Uleiul moto este facut special sa se inteleaga cu ambreiajul umed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este in cartea tehnica este trecut 10w40 si pe acesta il voi folosi si eu (ca nu l-au trecut de prosti ).Am inteles ca motorex si motul sunt cele mai bune ? Pentru ca nu vreau sa bag ulei de proasta calitate. Care e mai bun dintre ele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie pus ulei pentru motocicleta. Nu folosi alt ulei, pentru ca se poate (nu bag mana in foc si nici nu jur pe rosu) sa strici ambreiajul. De obicei uleiurile care NU sunt de motocicleta contin aditivi care afecteaza discurile de ambreiaj. E posibil sa da, e posibil sa nu. Dar nu merita sa risti, prea multa lume spune asta incat sa nu fie adevarat. Uleiul moto este facut special sa se inteleaga cu ambreiajul umed.

si tu, brutus ii dai cu uleiul de moto? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am precizat, te rog:

(nu bag mana in foc si nici nu jur pe rosu)

 

Eu personal nu cred, dar prea multa lume (nu neaparat pe forumul asta) o da in sus si in jos cu uleiul moto incat am ajuns sa cred si eu.. Oricum nici uleiul auto nu e ieftin.. asa ca...

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este in cartea tehnica este trecut 10w40 si pe acesta il voi folosi si eu (ca nu l-au trecut de prosti ).Am inteles ca motorex si motul sunt cele mai bune ? Pentru ca nu vreau sa bag ulei de proasta calitate. Care e mai bun dintre ele ?

Motul, mobil, castrol sunt toate uleiuri de top. Motorex e un pic mai de buget, dar merge.

 

Baga ce ulei vrei, dar ramai la acelasi tip si schimba-l regulat. Schimba si filtrul daca nu la fiecare schimb de ulei la maxim doua schimburi.

 

@bogdanawo: amice nu ma lasa in ceata, explica-mi punctul tau de vedere vis-a-vis de uleiurile auto si moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul, mobil, castrol sunt toate uleiuri de top. Motorex e un pic mai de buget, dar merge.

 

Baga ce ulei vrei, dar ramai la acelasi tip si schimba-l regulat. Schimba si filtrul daca nu la fiecare schimb de ulei la maxim doua schimburi.

 

@bogdanawo: amice nu ma lasa in ceata, explica-mi punctul tau de vedere vis-a-vis de uleiurile auto si moto.

nu-ti explic nimic pt ca nu vreau sa ma repet la infinit.

eu bag texaco 10w40, atat la honda cx 500e cat si la honda nx650 dominator, ambele cu carter comun atat pentru motor cat si pentru cutie. mentionez ca este exact acelasi ulei pe care il bag si in supernova. in ambele manuale de la motociclete scrie 10w40 mineral si asta le bag. scurt. de ce am optat pentru texaco?

simplu pentru ca mi-a placut la nebunie ca dupa cata forja ia supernova, la 6-7000km la cat ii schimb eu uleiul, acesta pur si simplu arata foarte bine.

asa ca m-am decis sa-l folosesc si in motociclete, cu singura diferenta ca il schimb undeva in jur de 3000 km.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-ti explic nimic pt ca nu vreau sa ma repet la infinit.

eu bag texaco 10w40, atat la honda cx 500e cat si la honda nx650 dominator, ambele cu carter comun atat pentru motor cat si pentru cutie. mentionez ca este exact acelasi ulei pe care il bag si in supernova. in ambele manuale de la motociclete scrie 10w40 mineral si asta le bag. scurt. de ce am optat pentru texaco?

simplu pentru ca mi-a placut la nebunie ca dupa cata forja ia supernova, la 6-7000km la cat ii schimb eu uleiul, acesta pur si simplu arata foarte bine.

asa ca m-am decis sa-l folosesc si in motociclete, cu singura diferenta ca il schimb undeva in jur de 3000 km.

Am inteles, merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rezolvat cu furca. Si-a dat drumul singura (probabil si-a facut efectul WD40-ul, din contact. Am fost ieri si am adus-o acasa (si banuiti de ce nu am mai avut timp sa intru pe forum ), dar am descoperit alta problema.

 

Cand bag in viteza 1 se opreste motorul. Am incercat si cu ambreiajul mai slab si cu el mai tare(la fel se comporta). Am incercat si cu ralantiul mai mare dar la fel. Acum o sa astept sa ii cumpar ulei si filtru(m-am hotarat pentru Motul 10w40) si o sa vad atunci cum se comporta.

 

Alte operatii de intretinere efectuate:

-Curatat filtru de aer (desi am noroc si este aproape nou)

-reparat instalatia la ventilatorul de racire

-spalat lant

-facut aerisire la frane

-am incercat sa curat si bujiile dar am observat ca necesita o cheie speciala (stie cineva daca se poate improviza ceva ?).

 

Sper ca luni sa facrost de banii necesari pentru ulei si fitru.

 

O zi cat mai buna si astfalt uscat.

Editat de scorpio1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand bag in viteza 1 se opreste motorul. Am incercat si cu ambreiajul mai slab si cu el mai tare(la fel se comporta). Am incercat si cu ralantiul mai mare dar la fel.
1. verifica contactul de la cric si 2 schimba-i uleiul. Se rezolva sigur, nu deregla carburatoarele.

 

am incercat sa curat si bujiile dar am observat ca necesita o cheie speciala (stie cineva daca se poate improviza ceva ?).
Tubulara adanca de 16, 18 sau 21 (probabil 18), de la orice magazin de scule mai rasarit.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rezolvat cu furca. Si-a dat drumul singura (probabil si-a facut efectul WD40-ul, din contact. Am fost ieri si am adus-o acasa (si banuiti de ce nu am mai avut timp sa intru pe forum ), dar am descoperit alta problema.

 

Cand bag in viteza 1 se opreste motorul. Am incercat si cu ambreiajul mai slab si cu el mai tare(la fel se comporta). Am incercat si cu ralantiul mai mare dar la fel. Acum o sa astept sa ii cumpar ulei si filtru(m-am hotarat pentru Motul 10w40) si o sa vad atunci cum se comporta.

 

 

-am incercat sa curat si bujiile dar am observat ca necesita o cheie speciala (stie cineva daca se poate improviza ceva ?).

 

uscat.

fa-o dintr-un ghidon de bicicleta. tai o bucata din el, bagi o piulita de 18 in el si il ciocanesti pe piulita pana se formeaza un hexagon. am zis 18 pt ca 18 e posibil sa ai.

 

 

1. verifica contactul de la cric si 2 schimba-i uleiul. Se rezolva sigur, nu deregla carburatoarele.

e posibil sa fie si contactul de la ambreiaj

pentru mai multa siguranta trebuie analizata schema. mai sunt si niste diode pe acolo.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Promit sa revin si cu poze dar deocamdata nu are carenele laterale si masca fata este de la alt motor(deh a fost tavalita). Imediat de o aranjez aduc si pozele.

 

O alta intrebare la ce temperatura trebuie sa stea lichidul de racire si daca stiti si de unde sa alimentez manometrul de temperatura al apei(sunt doua sonde in dreapta una cu un singur papuc si una cu doua fire care ies din sonda). Fostul proprietar nu a mai montat si ceas pentru apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta manualul ... nimeni nu are de unde sa stie exact cum si unde vine sonda la motorul tau ...

La motoarele cu racire pe apa din cate stiu eu temperatura trebuie sa fie undeva la 40* C pentru o functionare eficienta a motorului, dar aceasta temperatura poate creste in functie de durata si mai ales modul e functionare al agregatului :kiss:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manualul de service il gasesti aici: http://www.blackbears.ru/index_en.php?get=manual

Manometrul masoara presiunea, tu pe bord un simplu indicator. Sondele sunt probabil presiunea uleiului si temperatura apei, vezi in manual care e care.

Apa daca sta sub 100 vara in oras e ok, desi unele sisteme de racire presurizate lucreaza si la temperaturi mai mari. Nu cred ca e cazul la tine, asa ca vezi sa stea sub 100.

 

 

Thunderbyte ia o pauza pustiule. Numai nu baga mana in lichid de racire fierbinte crezand ca are 40 de grade, ca o patesti rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1-a este sonda ce comanda indicatorul de temperatura din bord iar a 2-a este termocupla ce da comanda ventilatorului de racire. Am luat-o incet-incet cu schema in fata si am descifrat instalatia. Problema se pare ca este din termocupla (nu inchide circuitul) asa ca am fost nevoit sa pun ventilatorul pe direct. Asadar pe langa celelalte consumabile se pare ca trebuie sa caut si o termocupla.

 

In manual scrie ca apa ar trebui sa stea pe la 80-90 de grade in functie de termostat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...