Sari la conținut

Primul Meu Enduro...


Mishu18
 Share

Postări Recomandate

Omule, eu la 1,80 cu 65 de kg (ma bate vantul daca nu-s atent), dupa stat o nopate la cort si plimbat o zi intreaga pe niste drumuri unde matale cu WRul ti-ai fi pus mainile in cap, mi-am ridicat de vreo trei ori vaca din namol. Fara sa ma spetesc macar.

 

Desigur, daca te apleci sa o ridici ca pe o cutie de pantofi o sa iti rupi salele. Daca o ridici stand pe partea cu ghidonul, cu spatele drept, si tragi de capatul cu manson, e simplu.

 

 

 

Nu spun aici ca nu e cu MULT mai misto sa faci enduro cu o capra de 120kg decat cu o vaca de 180 sau - doamne fereste - un tanc de 240 (BMW GS).

corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 172
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dupa un sezon de Transalp XL650V pe forestiere si poteci mai abrupte, m-am hotarat sa-mi iau capra. Am vandut anul trecut Honda si am inceput cautarile unui motor mai usor. Intr-un final dupa ce am studiat in lung si in lat netul, am ajuns la Suzuki DRZ400E. L-am cumparat sh, initial aveam ganduri pentru un wr250r nou insa mi-am dat seama ca nu merita sa dau atatia bani pe un motor ce va merge prin noroaie.

 

Initial trecerea de la Transalp la DRZ a fost grea. Zgomot si vibratii cat cuprinde la monocilindru. Noroc ca pe coclauri e de vis, uiti de tot si esti cu zambetul pana la urechi. Initial am crezut ca am ceva uzura prin motor din cauza zgomotului, l-am desfacut si verificat. Totul este in cote si arata impecabil. Dupa ce am schimbat evacuarea cu un LeoVince X3 s-a schimbat total mersul motorului cat si zgomotul. Cand l-am cumparat avea instalata o finala de DRZ400S gaurita. Eu am astupat gaurile din cauza zgomotului spart pe care il scotea, insa nu mi-am dat ca facand aceasta operatie am gatuit rau motorul. E-ul are 48CP fata de S cu 38CP.

 

Am de gand sa fac mici modificari (tuning): o furca upside-down, posibil un stroker kit Atena, un DynoJet, roti de SM pentru oras, o volanta mai usoara. Momentan acestea sunt planuri, daca reusesc sa fac rost de finante posibil sa fac schimbarile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut si bine v-am gasit !

 

Va rog lamuriti-ma putin, daca vreti.

Acum am permis B si vreau sa fac scoala pentru A

Ma dau, legal, cu mopedul si pana pot sa-mi iau o enduro de 125, mi-as lua una echivalenta cu scuterul de 50cm sa ma pot da cu ea.

Merita asa ceva, pe unde pot ajunge cu 50cc ?

Sau nu, mai bine remorca si neinscrisa de 125-350cc ?

 

Ce parere aveti ?

P.S. Am mers cu enduro 125cc numai la ses (padure si camp), altceva inca nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si bine v-am gasit !

 

Va rog lamuriti-ma putin, daca vreti.

Acum am permis B si vreau sa fac scoala pentru A

Ma dau, legal, cu mopedul si pana pot sa-mi iau o enduro de 125, mi-as lua una echivalenta cu scuterul de 50cm sa ma pot da cu ea.

Merita asa ceva, pe unde pot ajunge cu 50cc ?

Sau nu, mai bine remorca si neinscrisa de 125-350cc ?

 

Ce parere aveti ?

P.S. Am mers cu enduro 125cc numai la ses (padure si camp), altceva inca nu.

 

 

 

Dak tot dai de A in curand, si vrei sa te dai cu ea(moto) si pe drumuri/sosele, ia-ti ceva mai mare,

si pana vine permisul, doar off road.

Cu 50cc nu o sa faci mare branza + ca o sa dai banii degeaba pe caprita de 50,

ca o sa vrei ceva mare knd o sa iei permisul(A)

Sleep on it

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru sfat !

Imi iau 125cc, zilele astea.

Sunt nehotarat, din lipsa unor informatii;

Suzuki, Gilera, Aprilia sau la care asi gasi piese de schimb.

Nu vreau o polemica asupra marcilor, va rog doar o parere asupra pieselor de schimb disponibile (noi sau sh)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
f putin

chiar nu ai reusit sa gasesti un dealer de ktm pe care sa-l suni si sa intrebi de pret???

inca nici nu am cautat un dealer

mai astept pana in toamna sa fac 16 ani si sa-mi iau permisu a1

Mesaj completat

inca nici nu am cautat un dealer

mai astept pana in toamna sa fac 16 ani si sa-mi iau permisu a1

inca ceva:

cand spui "foarte putin" te referi la sub 3000 de euro??? :laugh: ;)

Editat de wowgamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut.

De cuvand mi-am facut si eu cont pe acest forum, unul din scopuri fiind de a ma ajuta in alegerea unei motociclete.

Pentru ca imi place muntele m-am gandit la o motocicleta de enduro sau de cross (vezi pozele). Daca banul nu ar fi un factor important pentru mine in alegerea unei motociclete probabil nu as mai fi postat si as fi ales fara nici o retinere KTM sau Husqvarna dar nu imi permit.

in concluzie va rog a-mi recomanda o motocicleta de enduro sau cros cu urmatoarele cerinte

1. Enduro sau Cross

2. pret MAXIM 900 euro

3. h=180 g=60 (eu :P )

4 motorizare preferabil 125cmc

 

astept parerile si sfaturile voastre voastre

post-60447-1285488855_thumb.jpg

post-60447-1285488918_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

De cuvand mi-am facut si eu cont pe acest forum, unul din scopuri fiind de a ma ajuta in alegerea unei motociclete.

Pentru ca imi place muntele m-am gandit la o motocicleta de enduro sau de cross (vezi pozele). Daca banul nu ar fi un factor important pentru mine in alegerea unei motociclete probabil nu as mai fi postat si as fi ales fara nici o retinere KTM sau Husqvarna dar nu imi permit.

in concluzie va rog a-mi recomanda o motocicleta de enduro sau cros cu urmatoarele cerinte

1. Enduro sau Cross

2. pret MAXIM 900 euro

3. h=180 g=60 (eu :P )

4 motorizare preferabil 125cmc

 

astept parerile si sfaturile voastre voastre

 

1. daca e cross o duci la munte pe platforma, ca nu o poti inmatricula

2. daca vrei sa mergi pe ea pina acolo, si nu esti din zona trebuie sa te orientezi catre ceva dual-sport. un enduroo hard are intretinere tot hard, si nu prea se merita sa bagi km pe asfalt cu ea

3. daca iti iei 125 vezi sa fie 2T ca la 4T nu cred sa faci multe cu el (maxim forestiere). daca este primul motor 2T nu este recomandabil, nu are putere decit in ture si atunci poate o sa ti se para violenta la inceput pina te inveti cu ea. Eu zic sa te gindesti la un 250 4T, iar cu rabdare gasesti ceva si pe la bugetul tau - acum citeva luni imi aduc aminte ca era o honda baja in bugetul tau (evident, nu in stare impecabila dar asta poate fi partea fun, mai faci si ceva mecanica)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 months later...
prima mea motocicleta e un aprilia pegaso de 650, dar nu recomand :blink:)

 

de ce nu recomanzi maestre aceasta mobra?daca nu ti se potriveste nu ar tb sa zici ca nu e buna.eu am una de 2 ani (an '92),am facut 15000km,am tras de ea parca am vrut sa o rup si tot merge de rupe!Daca aveam alta mobra o aruncam demult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu recomanzi maestre aceasta mobra?daca nu ti se potriveste nu ar tb sa zici ca nu e buna.eu am una de 2 ani (an '92),am facut 15000km,am tras de ea parca am vrut sa o rup si tot merge de rupe!Daca aveam alta mobra o aruncam demult!

enos, nu ma refeream ca nu e o motocicleta buna, sau ca nu o recomand ca motocicleta, ci pur si simplu nu o recomand incepatorilor.

are o greutate mare-inspre foarte mare (putin sub 180kg),dar are si centrul de greutate foarte ridicat, ceea ce la viteze mici o face destul de greu de controlat (mai ales ca un incepator nu prea ar trebui sa o coxeze, avand raportul greutate-cuplu-putere foarte, FOARTE BUN)

apoi, nu are acel buson ca la f650, din care se poate cobori suspensia (si nu putem spune ca nu e o motocicleta inalta,, chiar deloc)

apoi, aduc din nou in discutie puterea si cuplul motorului (ok, daca esti baiat cuminte nu ai treaba) dar sunt momente in care, fiind incepator, te "panichezi" si ramai cu mana pe acceleratie, "in blana".. ceea ce poate fi o problema. mai ales daca scapi ambreiajul.. si daca esti vitezoman.. nu-i de bine

si in ultimul rand nu o poti folosi off-road (in special la noroi ma refer).. e un chin.. (experienta proprie)

ca motocicleta.. este nu ok, ci FOARTE OK, motor excelent, arata bine, imi place la nebunie o iubesc (a mea e din '96, 63.000km si merge ca un ceas elvetian... numai ca pentru unii, s-ar putea sa fie greu de controlat la inceput, mai ales de cei slabuti (eu am 1.77 si 60kg..deci as intra in categoria asta)

asfalt uscat si scuze daca am facut greseli (sunt cam obosit la ora asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

enos, nu ma refeream ca nu e o motocicleta buna, sau ca nu o recomand ca motocicleta, ci pur si simplu nu o recomand incepatorilor.

are o greutate mare-inspre foarte mare (putin sub 180kg),dar are si centrul de greutate foarte ridicat, ceea ce la viteze mici o face destul de greu de controlat (mai ales ca un incepator nu prea ar trebui sa o coxeze, avand raportul greutate-cuplu-putere foarte, FOARTE BUN)

apoi, nu are acel buson ca la f650, din care se poate cobori suspensia (si nu putem spune ca nu e o motocicleta inalta,, chiar deloc)

apoi, aduc din nou in discutie puterea si cuplul motorului (ok, daca esti baiat cuminte nu ai treaba) dar sunt momente in care, fiind incepator, te "panichezi" si ramai cu mana pe acceleratie, "in blana".. ceea ce poate fi o problema. mai ales daca scapi ambreiajul.. si daca esti vitezoman.. nu-i de bine

si in ultimul rand nu o poti folosi off-road (in special la noroi ma refer).. e un chin.. (experienta proprie)

ca motocicleta.. este nu ok, ci FOARTE OK, motor excelent, arata bine, imi place la nebunie o iubesc (a mea e din '96, 63.000km si merge ca un ceas elvetian... numai ca pentru unii, s-ar putea sa fie greu de controlat la inceput, mai ales de cei slabuti (eu am 1.77 si 60kg..deci as intra in categoria asta)

asfalt uscat si scuze daca am facut greseli (sunt cam obosit la ora asta)

 

 

hmmm.ai dreptate dar nu prea :laugh:) intradevar,este un motor cam greu,dar din pct meu de vedere este destul de manevrabil,in comparatie cu altele.iar de putere nu stiu ce sa zic,nu este ceva care sa te darame,te iarta de obicei,dar cum ai zis si tu,daca te blochezi e cam naspa.in fine,eu daca maine as fi din nou incepator,si as avea de ales intre o vitezana(sau naked) si un pegaso cu siguranta as alege pegaso.m-a salvat de multe ori :)

asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare everybody,

 

De cand ma stiu am fost impotriva motocicletelor, am fost de parere ca sunt o sursa sigura de cazaturi / oase rupte alea alea. De vreo luna sa zic ... un prieten mi-a spus ca daca vreau imi lasa in custodie un cross (Suzuki RM-125) cu care sa ma dau pe coclauri (eu fiind impatimit de offroad, dar pe 4 roti). Am dat pana acum vreo 2 ture cu motorul, imi place insa am auzit ca le cam strici (cross-urile) daca nu le ti turate. Drept urmare va intreb daca are rost sa imi iau un Suzuki DR350 - 600 sau Yamaha XT600, sau sa raman la acesta. Pare un pic cam salbatic, in sensul ca trebuie tot timpul sa fiu atent la acceleratie, zici ca fuge de sub tine ... si am 93 de kg !!!

 

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare everybody,

 

De cand ma stiu am fost impotriva motocicletelor, am fost de parere ca sunt o sursa sigura de cazaturi / oase rupte alea alea. De vreo luna sa zic ... un prieten mi-a spus ca daca vreau imi lasa in custodie un cross (Suzuki RM-125) cu care sa ma dau pe coclauri (eu fiind impatimit de offroad, dar pe 4 roti). Am dat pana acum vreo 2 ture cu motorul, imi place insa am auzit ca le cam strici (cross-urile) daca nu le ti turate. Drept urmare va intreb daca are rost sa imi iau un Suzuki DR350 - 600 sau Yamaha XT600, sau sa raman la acesta. Pare un pic cam salbatic, in sensul ca trebuie tot timpul sa fiu atent la acceleratie, zici ca fuge de sub tine ... si am 93 de kg !!!

 

Multumesc anticipat

 

RM125 e moto de competitie - motocross. DR, XT sunt moto de enduro - hobby. Mai exista gama de hard-enduro. Depinde ce vrei sa faci. Pt motocross ramai la RM125.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca vreau sa trec de la offroad cu masina de teren la offroad pe doua roti. Problema ar fi ca cu Suzuki din dotare ... ca sa zic asa ... pare un pic cam periculos. Intrebarea se adresa probabil celor experimentati atat pe cross cat si pe enduro. Are rost sa ma invat pe RM 125 si sa incerc sa ma adaptez ei, sau sa trec la enduro avand in vedere ca u voi simti placerea de a merge offroad cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca vreau sa trec de la offroad cu masina de teren la offroad pe doua roti. Problema ar fi ca cu Suzuki din dotare ... ca sa zic asa ... pare un pic cam periculos. Intrebarea se adresa probabil celor experimentati atat pe cross cat si pe enduro. Are rost sa ma invat pe RM 125 si sa incerc sa ma adaptez ei, sau sa trec la enduro avand in vedere ca u voi simti placerea de a merge offroad cu ea.

 

 

Pai offroad pe doua roti, adica enduro (in franceza), adica nu vrei competitii pe circuit de motocross. Prin urmare RM 125 nu e cel mai indicat. Principalele impedimente: suspensiile si etajarea cutiei. Asa ca, mai bine, ia-ti moto de enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...